Blicka bakåt....... Monaco
-
-
-
Det är väl inte min hypotes heller. Min hypotes är att en förare idag inte kan köra sönder en modern F1-motor genom att bära sig åt på något särskilt sätt. Däremot kan en F1-motor fortfarande gå sönder men det beror inte på förarens sätt at handha detta tekniska mästerverk. DET är min hypotes, en hypotes som delas av herrar F1-ingenjörer vilka jag fäster större tilltro till i det här sammanhanget än dig. Men var inte ledsen för det - du har andra väldigt fina kvaliteterOn 2002-05-26 16:55, zz wrote:
Hur går det för din hypotes? Den som säger att en F1 motor kan köras hur hårt som helst utan att haverera??
Grattis till två uppkörda poäng för övrigt
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Hur kan det komma sig att så fort en motor pajar för JPM beror det på förar fel. Men när det händer för andra som tex Kimmi eller Ralf (kanske rent av MS, aj aj där svor jag i kyrkan) beror det på otur och taskigt material. Förstår inte var du fått iden om att JPM skulle vara så himmla mycket hårdare mot motorerna än andra. Men du kanske har tillgång till telemetri som inte ens williams teknikerna får se.On 2002-05-26 16:33, zz wrote:
Lysande körning av Fisichella.
Klantigt av JPM att köra sönder motorn, hade han fått den till att hålla så skulle han haft 3 platsen som i en ask!!!
Dumt av dom att ge sån info till ett inbitet Ferrari fan som dig, isåfall
-
-
Såg nästan ut som om han hade tappat bromsarna bak eller nåt sånt, massa alltså.
Massa säger:
"I had a pretty exciting first Monaco Grand Prix. The car had lots of oversteer but I had a good battle with Bernoldi, which unfortunately ended when I braked a bit too late for the Ste Devote corner,
On my 64th lap nothing happened when I braked for Ste Devote, and the car just went straight on into the tyre wall. It was a big impact and I hit my nose on the steering wheel, but otherwise I'm okay. I'll be leaving tomorrow for the Silverstone test.
Jo, eftersom ha t.o.m. körde med sladd på rakorna lär det ha varit rätt överstyrt.
Massa säger:
"I had a pretty exciting first Monaco Grand Prix. The car had lots of oversteer but I had a good battle with Bernoldi, which unfortunately ended when I braked a bit too late for the Ste Devote corner,
On my 64th lap nothing happened when I braked for Ste Devote, and the car just went straight on into the tyre wall. It was a big impact and I hit my nose on the steering wheel, but otherwise I'm okay. I'll be leaving tomorrow for the Silverstone test.
Jo, eftersom ha t.o.m. körde med sladd på rakorna lär det ha varit rätt överstyrt.
-
-
-
-
-