Forzas nhetsrapportering från Monaco
-
Jag läste på Forzas nyheter att Barrichello skulle slagit Schumacher om han inte blivit hindrad av dela Rosa och att Yoong inte kvalade in. På alla tider jag kollat på så är Yoong innanför 107% gränsen. Barrichello hade väl sämre mellantider än Schumacher på sista försöket? Det är möjligt att han ändå skulle ha slagit Schumacher om han inte blivit hindrad av PdlR, men Schumi hade väl som sagt aningen bättre mellantider.
-
-
Yoong var ju inte speciellt lång ifrån 107% gränsen. Enligt mina uträkningar så ligger den på 1.22,043. Enligt DailyF1 så hann Yoong med att snurra ännu en gång precis efter han satte sin bästa (minst sämsta) kvaltid kl. 13:56. Hur FAAAN lyckas man snurra på det långsamma varvet efter ett snabbt kvalvarv.
-
- Moderator
Jag får be om ursäkt för fadäsen. Vi är underbemannade under helgen, jag tog på mig att skriva i tron att jag hade mer tid än vad jag hade, och jag hann inte följa upp det jag skrev i sedvanlig ordning. Att Yoong missade kvalgränsen byggde jag på 4:ans kommentar, en uppgift de aldrig korrigerade i sändningen (om de inte gjorde det i allra sista minuten). Om Barri hade kunnat slå Schumi eller inte lär vi aldrig få veta. Ska korrigera omgående.
Tärnström
Tärnström
-