Honda och Montegi till IRL

The American zone...
Olof

Inlägg av Olof »

Honda gör helomvändning och plötsligt kan de producera en V8 till 2003 dock blir det endast till IRL sammt IRL har skrivit 3-års kontrakt med Hondaägda Montegi.

V8an är iof en "badgad" Illmor men till 2004 lär det vara en Honda.

På presskonferancen framgår det även att de inte kommer förse CART med några motorer.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Olof den 2002-05-23 23:45 ]</font>
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jaha, med tanke på hur dåliga motorer Honda har nuförtiden så passar de i hillbillyserien.

9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Verkar överhuvudtaget som de som styr CART tittar för mycket på vad IRL gör och för lite på vad de själva ska göra. Kort sagt, de lägger alldeles för stor vikt vid Indy i stället för att skapa egna myter. De behöver stjärnor i serien. Gör om det till roadracing och plocka in lite fler stjärnor.

desricz

Inlägg av desricz »

Det lär väl bli Honda som kommer få slanta rejält för flyga över
IRL-serien till Japan, för team'en har väl knappast råd. TG själv kommer nog iofs skjuta till lite deg.

:tong:
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Skulle Honda vara så kåta på IRL att dom betalar för att det ska köras lopp på deras bana? Kan Indy 500 vara så attraktivt? Honda har väl högre status än IRL? Det borde vara IRL som fått betala dyrt för att få ensamrätt till Honda.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Dagens kommentarer i staterna är i princip att IRL har vunnit kriget mot CART. Jävligt synd i så fall eftersom IRL är en riktig B-lags serie.

Dock står en stor del av media upp som en person och glorifierar IRL hela tiden. Det är något väldigt skumt, eftersom publiken gillar CART:s tävlingar mer och inte tittar på IRL (mer än Indy då).

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Och jag som älskar USA får lust att dra alla över en kam och kalla dem idioter. I alla fall när det gäller motorsport. Vad är det för magiskt med att åka runt runt.

Och hur kan man kalla NASCAR för motorsport? Show är det, men annars vet i fan.

desricz

Inlägg av desricz »

SOm jag skrev så tror jag att TG kommer att vara med att betala. Vad det beträffar att köra ett lopp i Japan tror jag det ligger mer i Hondas intresse än TG's.
desricz

Inlägg av desricz »

On 2002-05-24 17:02, El Scorcho wrote:
...
Dock står en stor del av media upp som en person och glorifierar IRL hela tiden.
...
Det håller jag inte med dig om, men ge mig några exempel på TV-stationer och tidningar som glorifierar IRL hela tiden.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

ABC går verkligen in för att sluta nämna CART, eftersom de hellre promotar sin serie. Vidare finns inte CART längre på ESPN, utan ibland på Fox, enstaka på CBS och sedan på Speedworld.

Det är "fantastiskt" att ett lopps betydelse kan göra så mycket. Ungefär som om Monaco hade varit hela F1-cirkusen och ägaren till det loppet stängde ute hela F1 och tog in sina egna förare ett par år.

Utöver detta så är tydligen Indy500 heligt, vidare är the Captain helig. Så till den grad att de myglade till sig segern igår. Ju mer jag tänker på det här och den glorifiering av NASCAR som finns, desto mer deprimerad blir jag.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

On 2002-05-27 09:35, El Scorcho wrote:
Så till den grad att de myglade till sig segern igår. Ju mer jag tänker på det här och den glorifiering av NASCAR som finns, desto mer deprimerad blir jag.
Det har du ju rätt i Penske tilldelades segern som ett extra tack för att han valde IRL.
desricz

Inlägg av desricz »

On 2002-05-27 09:35, El Scorcho wrote:
ABC går verkligen in för att sluta nämna CART, eftersom de hellre promotar sin serie. Vidare finns inte CART längre på ESPN, utan ibland på Fox, enstaka på CBS och sedan på Speedworld.

Jag tycker i.o.f.s. att du är snett ute om du likställer en TV-station med "en stor del av media". En TV-station (ABC/ESPN) som visar IRL och inte CART. Som du skriver så självklart promotar dom sin serie, inget konstigt med att dom vänder kappan efter vilka program dom visar.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

ESPN känns så dominerande när det gäller motorsport. Men, nu går IRL tillbaka till sina tråkiga lopp med tomma läktare medan CART har ett antal storsäljare på gång. Jag hoppas verkligen de drar längsta strået.
desricz

Inlägg av desricz »

Snarare har varit dominerande, dom har ju varken kvar F1, Cart eller Nascar i sina tablåer.