Hemligheten bakom Schumacher
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Snappade upp detta från säker källa:
Knappt har uppståndelsen efter A1 lagt sig när det är dags för nästa häpnadsväckande avslöjande. Enligt uppgifter har Michael Schumacher en overall som inte bara är brandsäker. Den är dessutom förstärkt i ryggen.
- Det är ett måste säger Schumachers assistent. Han saknar ryggrad och det enda som håller honom uppe är overallen.
Enligt Sid Watkins genomgick Schumacher redan vid sin debut på Spa -91 en läkarundersökning vars resultat har hållits hemligt på grund av sin sensationella natur.
- Det visade sig på röntgenplåtarna att han faktiskt saknar ryggrad, säger Sid Watkins. Från medicinskt håll var vi tvungna att påbjuda en förstärkt overall för att Schumacher skulle få sin licens.
I brittisk press citeras också den städerska som fick avsked när hon avslöjade att Schumacher hade köpt Michael Jacksons gamla syrgastält.
- Det var fantastiskt att se honom gå ner för trapporna, säger Frau Schiller. Han liksom rann nerför trappan...
En neuropsykolog från universitet i Manchester kopplar ihop Schumachers avsaknad av ryggrad med händelsen på A1.
- Det är inte ovanligt för människor som saknar ryggrad att bete sig på ett omoraliskt sätt. Inom vetenskapen har vi ännu inget svar på varför.
Tärnström
Knappt har uppståndelsen efter A1 lagt sig när det är dags för nästa häpnadsväckande avslöjande. Enligt uppgifter har Michael Schumacher en overall som inte bara är brandsäker. Den är dessutom förstärkt i ryggen.
- Det är ett måste säger Schumachers assistent. Han saknar ryggrad och det enda som håller honom uppe är overallen.
Enligt Sid Watkins genomgick Schumacher redan vid sin debut på Spa -91 en läkarundersökning vars resultat har hållits hemligt på grund av sin sensationella natur.
- Det visade sig på röntgenplåtarna att han faktiskt saknar ryggrad, säger Sid Watkins. Från medicinskt håll var vi tvungna att påbjuda en förstärkt overall för att Schumacher skulle få sin licens.
I brittisk press citeras också den städerska som fick avsked när hon avslöjade att Schumacher hade köpt Michael Jacksons gamla syrgastält.
- Det var fantastiskt att se honom gå ner för trapporna, säger Frau Schiller. Han liksom rann nerför trappan...
En neuropsykolog från universitet i Manchester kopplar ihop Schumachers avsaknad av ryggrad med händelsen på A1.
- Det är inte ovanligt för människor som saknar ryggrad att bete sig på ett omoraliskt sätt. Inom vetenskapen har vi ännu inget svar på varför.
Tärnström
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
"There are many ways a team could affect a race result, simply by calling a car in for a late stop for example. That would be readily obvious. But Ferrari chose to be open about what they are doing. In a football match all the players are playing for the team, one of them passes the ball for the other to score, and this is no different."
Jody Scheckter
Källa: "Autosport"
Irvine knows very well how Ferrari operates, having moved over for Schumacher in the past. He was also a beneficiary of team orders, when both Mika Salo and Schumacher effectively gave him wins during his pursuit of the 1999 title. His unique insight means he understands that the drivers were left with no option but to obey their instructions.
"Michael is blameless, because his hands are tied as much as Rubens' are," he argued. "Forget the millions that he is paid, the wins he has delivered – or his status in the team. He is just another employee who has to do what he is told. If he had gone against the team's wishes that would have been anarchy – and Schumacher is a true professional and a team player."
Eddie Irvine Källa: "Autosport"
"Clearly as you heard from the crowd, they're not happy about it. But this sport, as in cycling or other team sports, does allow for teams to contractually favour one driver over another. It happens in the Tour de France and things like that. No one complains about it there. It's just not as accepted and understood in this sport because it's not so often that drivers have clear number one and number two contracts."
The facts are that Rubens signed a contract that enables the team to call on him, and that's the beginning and end of it. But we're all fans of the sport, and ultimately it's not particularly as we romantically imagine a Grand Prix to be. But if you go back to go Fangio's day, or Stirling Moss, these guys used to get out of a car and give it to someone else, or their team mates would get out and give them a whole car. Nothing's really changed to the spectator."
David Coulthard Källa: "Autosport"
Det finns andra som också har kännedom hur F1 fungerar eller inte fungerar. Trist för publiken att det som hände hände, men de som sysslar med F1 är inte lika förvånade. Å andra sidan vet dom inte lika mycket om F1 som vi gör här på BB´n?????
Jody Scheckter
Källa: "Autosport"
Irvine knows very well how Ferrari operates, having moved over for Schumacher in the past. He was also a beneficiary of team orders, when both Mika Salo and Schumacher effectively gave him wins during his pursuit of the 1999 title. His unique insight means he understands that the drivers were left with no option but to obey their instructions.
"Michael is blameless, because his hands are tied as much as Rubens' are," he argued. "Forget the millions that he is paid, the wins he has delivered – or his status in the team. He is just another employee who has to do what he is told. If he had gone against the team's wishes that would have been anarchy – and Schumacher is a true professional and a team player."
Eddie Irvine Källa: "Autosport"
"Clearly as you heard from the crowd, they're not happy about it. But this sport, as in cycling or other team sports, does allow for teams to contractually favour one driver over another. It happens in the Tour de France and things like that. No one complains about it there. It's just not as accepted and understood in this sport because it's not so often that drivers have clear number one and number two contracts."
The facts are that Rubens signed a contract that enables the team to call on him, and that's the beginning and end of it. But we're all fans of the sport, and ultimately it's not particularly as we romantically imagine a Grand Prix to be. But if you go back to go Fangio's day, or Stirling Moss, these guys used to get out of a car and give it to someone else, or their team mates would get out and give them a whole car. Nothing's really changed to the spectator."
David Coulthard Källa: "Autosport"
Det finns andra som också har kännedom hur F1 fungerar eller inte fungerar. Trist för publiken att det som hände hände, men de som sysslar med F1 är inte lika förvånade. Å andra sidan vet dom inte lika mycket om F1 som vi gör här på BB´n?????
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Inte alls frallan. Jag tycker fortfarande att det var trist och oacceptabelt och ´kommer alltid att tycka det. Ferarriprylarna förblir i källaren och inget är förändrat.
Ville bara förmedla andra funderingar än sanningsägarna Patrick Head (som inte sett något liknande under sina 27 år) och Tärnström och du som sväljer allt med hull och hår utan att veta vad termen "källkritik" innebär.
Ville bara förmedla andra funderingar än sanningsägarna Patrick Head (som inte sett något liknande under sina 27 år) och Tärnström och du som sväljer allt med hull och hår utan att veta vad termen "källkritik" innebär.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Källkritik? Jag är min egen källa i den här diskussionen. Det enda Scheckter, Coulthard, Irvine och Montezemolo gör emd sina uttalanden är att de upphöjer F1 till snobbism där alla som inte förstår saken ur deras perspektiv inte förstår sporten. Men det här handlar inte om att förstå. Det här handlar om att ställa krav. Vi vill inte se sån skit som visades upp på A1.
Tärnström
Tärnström
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det finns ju andra som t.ex. Patrick Head som vet en del om F1 också...
Lite förvånande annars att de håller ihop så bra F1-förarna. Jag hade nog trott att fler skulle passa på och ge [Schumacher] ett tjuvnyp. Det fattas bara att Ville försvarar [Schumacher] också, men så illa kan det väl inte bli. Undrar varför, försöker alla bara visa att de skulle göra precis som Rubens så inte presumtiva stallchefer tror att de är några kontraktsbrytere.
Så här sa tydligen Häkkinen till nån finsk tidning(stulet ifrån Atlas BB, översatt och kortat av "TT6"):
"To be honest, I would have thought that the race wouold have ended so that Rubens lets Michael pass. But the result must be accepted.
The matter doesn't concern me at all and I don't want to interfere with other teams decisions. It concerns only Ferrari, its drivers and Ferrari supporters."
When asked would Mika have done like Barrichello, Mika answered: "Obviously it was a team order but if I would have been in Rubenses place I wouldn't have let Michael pass"
Som vanligt är det ju lite svårt att veta om Häkkinen menar allvar eller bara skämtar, men det verkar inte så troligt att han får någon Ferrari-styrning med den attityden.
Vad hade ni gjort förresten, i Rubens ställe?
Det är ju lite svårt att säga eftersom jag skulle gissa att vi har lite mer objektiv/realistisk syn på Rubens framtida karriär. Men jag skulle nog ha kört en Ralf och låtsas få radioproblem. Helst innan själva ordern, för att göra det lite mer trovärdigt. Sedan tacka för den uteblivna ordern genast efter målgång och omedelbart börja babbla om hur bra det var att Ferrari inte gav nån teamorder. Vad tusan skall de göra då?
Lite förvånande annars att de håller ihop så bra F1-förarna. Jag hade nog trott att fler skulle passa på och ge [Schumacher] ett tjuvnyp. Det fattas bara att Ville försvarar [Schumacher] också, men så illa kan det väl inte bli. Undrar varför, försöker alla bara visa att de skulle göra precis som Rubens så inte presumtiva stallchefer tror att de är några kontraktsbrytere.
Så här sa tydligen Häkkinen till nån finsk tidning(stulet ifrån Atlas BB, översatt och kortat av "TT6"):
"To be honest, I would have thought that the race wouold have ended so that Rubens lets Michael pass. But the result must be accepted.
The matter doesn't concern me at all and I don't want to interfere with other teams decisions. It concerns only Ferrari, its drivers and Ferrari supporters."
When asked would Mika have done like Barrichello, Mika answered: "Obviously it was a team order but if I would have been in Rubenses place I wouldn't have let Michael pass"
Som vanligt är det ju lite svårt att veta om Häkkinen menar allvar eller bara skämtar, men det verkar inte så troligt att han får någon Ferrari-styrning med den attityden.
Vad hade ni gjort förresten, i Rubens ställe?
Det är ju lite svårt att säga eftersom jag skulle gissa att vi har lite mer objektiv/realistisk syn på Rubens framtida karriär. Men jag skulle nog ha kört en Ralf och låtsas få radioproblem. Helst innan själva ordern, för att göra det lite mer trovärdigt. Sedan tacka för den uteblivna ordern genast efter målgång och omedelbart börja babbla om hur bra det var att Ferrari inte gav nån teamorder. Vad tusan skall de göra då?
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja så kan man oxå se det, Håkan Tonér i IB.Det är bare den starke som vågar göra något sådant som Michael Schumacher gjorde i Österrike i helgen. Här tror jag att människan M Schumacher fick många extra supporters i sin protest mot Ferraristallets teamorder. Kanske inte främst de som älskar honom för hans körskicklighet utan de som plötsligt fick se en protest som kom från en framgångsrik sportsman. En som plötsligt reste sig upp, sa ifrån och genom det framstår som en stor människa. Protesten skedde inför öppen ridå, och mitt framför TV-kamerorna som skickade ut den runt klotet och direkt in i alla tittares hem.
Vi har sett det förut, men aldrig att någon så tydligt har tagit avstånd från teamorder. I alla fall inte någon av de direkt inblandade.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
Jo, jag hade också gjort så Frågan är vad stallet gör med en när de kollar och märker att radiokommunikationen funkade utmärkt. Fast det hade man ju kunnat fixa genom att slänga ut hjälmen till publiken. Jo, så hade det blivitOn 2002-05-16 22:23, AndersF1 wrote:
Vad hade ni gjort förresten, i Rubens ställe?
Det är ju lite svårt att säga eftersom jag skulle gissa att vi har lite mer objektiv/realistisk syn på Rubens framtida karriär. Men jag skulle nog ha kört en Ralf och låtsas få radioproblem. Helst innan själva ordern, för att göra det lite mer trovärdigt. Sedan tacka för den uteblivna ordern genast efter målgång och omedelbart börja babbla om hur bra det var att Ferrari inte gav nån teamorder. Vad tusan skall de göra då?
Förövrigt var Häkkä salt som vanligt med sina svar.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Står att läsa under rubriken "Chefredaktören har ordet" på samma plats där tidningar brukar ha sina ledare, knappast något utrymme för ironi där. Det är en längre "artikel" det här var inledningen...On 2002-05-16 22:35, AndersF1 wrote:
Var det där skrivet med ironi, Chevan, eller menar människan det verkligen?
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Mer rakryggat hade det varit iallafall. Ädelt hade det varit om han hade vägrat stallorder, eller åtminstone gjort ett försök att säga nej. Att det skulle vara ädelt att ge bort bucklan när 100 000 människor står och tokbuar åt en, tycker jag definitivt inte, men det tycker alltså du? Det är ju lite som att det är väldigt ädelt av mig att inte gå omkring och mörda människor varje dag. Den ädla ansträngningen var ju inte särskilt stor och som Adam Cooper skriver, det fick ju tyst på en hel del av buropen iallafall.On 2002-05-16 22:38, zz wrote:
Hade det varit ädlare om han ställt sig överst och tagit emot den själv???
Nu gav ju Rubens bort bucklan till sin fru!
Någon som hört något om att Hill uttalat sig något om stallorder i Williams??? Talar han sanning den gode Head???
Hill sa i direktsändning i samband med Head-intervjun att han var tvungen att supporta Prost hela 1993, för att det var förutbestämt att Prost skulle vinna. Jag kommer dock inte ihåg att Hill flyttade sig för Prost när han låg i ledning någon gång, men däremot har jag för mig att Hill körde i mål som tvåa före Prost i Doningtonloppet där Senna fick de andra att se ut som söndagsåkare. Förutom det loppet var det väl inte så många ggr som Hill och Prost gick i mål efter varandra, eller?
För övrigt hade ju Williams en ganska överlägsen bil så sent som 1996 och då fick väl Hill och Villeneuve raca varandra, utan att måsta släppa förbi den andre? Williams har ju t.o.m. lyckas missa förar-WM till McLaren och Prost nån gång i mitten på 80-talet p.g.a. uteblivna stallorder mellan Mansell och Piquet, så helt ute och cyklar är nog inte Head när han säger att de skulle ha låtit Rubens vinna i en liknande situation.
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
Det enda sunda var ju att hon gillade F1. kunde de inte hitta någon balanserad människa, som kunde tala för F1.On 2002-05-16 22:59, Cheever wrote:Annika verkade ändå vara den mest sunda i den samlingen.On 2002-05-16 22:56, Ozikahn wrote:
Känns ju tryggt att den som försvarade F1 var en tokig kärring som skriker rakt ut.
Vad stolt man blev....
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
On 2002-05-16 22:59, AndersF1 wrote:
Att det skulle vara ädelt att ge bort bucklan när 100 000 människor står och tokbuar åt en, tycker jag definitivt inte, men det tycker alltså du?
Det är ju lite som att det är väldigt ädelt av mig att inte gå omkring och mörda människor varje dag.
Hill sa i direktsändning i samband med Head-intervjun att han var tvungen att supporta Prost hela 1993, för att det var förutbestämt att Prost skulle vinna.
Har man gott självförtroende så bryr man sig inte särskilt mycket om vad publiken skriker eller inte skriker.
Dagligen belönas du med att du får behålla din frihet för att du inte går omkring och mördar människor!!!!
Att hill var en sopa som inte kunde tävla mot Prost är en annan sak. Hade han legat 1á och Alain 2á så hade den gode Gaymon fått flytta på sitt bråte i bästa Barichellostil.
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Något som jag tycker är meningslöst är diskussionen om vem som gjorde vad för ett år sedan, två år sedan, fem år sedan eller 20 år sedan. Det som hände på A1 blir varken bättre eller sämre för att vi drar fram en massa historiska fakta. Sporten är skadad och något måste göras för att återställa förtroendet för den.
Tärnström
Tärnström
Jag har föreslagit att Ferarri inte får köra med radiokommunikation. Den enda fasta tavlan skall det stå "pit next lap" på och det enda man kan ändra är den tyska och brasilianska flaggan på.On 2002-05-16 23:54, JTarnstrom wrote:
Sporten är skadad och något måste göras för att återställa förtroendet för den.
Tärnström
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Som nån skrev förut, så skulle kanske olika sponsorer vara en ide. Om [Schumacher] körde med Marlboro, AMD samt SKF och Rubens med Vodafone, Shell och några till, i en bil med andra färger så skulle kanske inte Vodafon bli helt glada om deras bil blev tvungen att flytta sig, speciellt då bilen och dess reklam verkligen exponeras på ärevarvet och när förarna kliver ur. Men det är klart, det kan man kanske skriva in i reklamkontraket, fast då lär det säkert svida en del i plånboken hos Ferrari.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag såg att det var många som bl.a. skrivit till Shell och klagat och meddelat att de klipper sina Shellkort, etc. Alla fick visst samma standardsvar, vilket tyder på att de fått en hel del klagomål:
Dear Sir,
We have received your note concerning the actions of the Ferrari Team during last weekend's Austrian Grand Prix.
The race Team is managed by Ferrari, and we understand that, contractually, the drivers have to follow, whatever decisions are made by the Team. The issue of one driver moving over for another, under Team orders, has been applied by several of the F1 Teams in the past. However, we acknowledge your concerns and have passed these on to Ferrari.
Regards
Shell Motorsport
Det vore intressant att veta om de verkligen framför något till Ferrari och vad de i så fall säger. Just oljebolag är visst annars lite känsliga för bojkotter, eftersom de mest konkurrerar med kundlojalitet. De flesta har ju samma service och tar ganska lika mycket för sina produkter. Men jag har svårt att tänka mig att det är så särskilt många som verkligen blir så upprörda så att de byter bensinbolag. Fast med tanke på den oerhört starka reaktionen på A1 och alla skriverier så är det kanske inte helt försumbart.
Synd att jag bojkottade Shell redan förut. )
Dear Sir,
We have received your note concerning the actions of the Ferrari Team during last weekend's Austrian Grand Prix.
The race Team is managed by Ferrari, and we understand that, contractually, the drivers have to follow, whatever decisions are made by the Team. The issue of one driver moving over for another, under Team orders, has been applied by several of the F1 Teams in the past. However, we acknowledge your concerns and have passed these on to Ferrari.
Regards
Shell Motorsport
Det vore intressant att veta om de verkligen framför något till Ferrari och vad de i så fall säger. Just oljebolag är visst annars lite känsliga för bojkotter, eftersom de mest konkurrerar med kundlojalitet. De flesta har ju samma service och tar ganska lika mycket för sina produkter. Men jag har svårt att tänka mig att det är så särskilt många som verkligen blir så upprörda så att de byter bensinbolag. Fast med tanke på den oerhört starka reaktionen på A1 och alla skriverier så är det kanske inte helt försumbart.
Synd att jag bojkottade Shell redan förut. )
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Låt bli att titta då! Det är ju lösningen. Skit i att åka på lopp. Köpa inga prylar. Abonnera inte på Canal Digital.On 2002-05-16 22:19, JTarnstrom wrote:
Källkritik? Jag är min egen källa i den här diskussionen. Det enda Scheckter, Coulthard, Irvine och Montezemolo gör emd sina uttalanden är att de upphöjer F1 till snobbism där alla som inte förstår saken ur deras perspektiv inte förstår sporten. Men det här handlar inte om att förstå. Det här handlar om att ställa krav. Vi vill inte se sån skit som visades upp på A1.
Tärnström
Om tillräckligt många gör det så att det blir kännbart för F1-cirkusen så blir det nog ändring. Titta på amerikanska avarter istället då! Där är det ju sportsligt värre. Om någon leder för mycket så plockar man ut säkerhetsbilen - snyggt!
Saker och ting är som de är, men behöver inte gilla det men heller inte titta på det.
Jag upprepar min ståndpunkt: F1 är en affärsverksamhet och företagen får väl driva sin linje bäst de vill. Jag gillar inte heller det som hände på A1-Ring, tvärtom! Men jag har full förståelse för det. Det har som sagt inte med sport att göra!
F1 är väl en riktig snobbsport. Det handlar om att massor med deg och så får man köra...
Samtidigt så har väl de fd Ferrari-förarna en klart bättre insikt än oss om hur det funkar i Ferrari, eller vet du kanske bättre.
/E
(Jag har redan beställt en Montoya-keps till zz förresten...)
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag håller med dig till fullo, El Scorcho!
Enzo, visst kan man sluta titta men jag antar att jag har en annan inställning än vad du har i det här fallet. Jag tycker att det är dags att ställa krav på vad jag vill se. Jag vill inte att nötter som Montezemolo, Schumacher, Head, Williams och Dennis ska bestämma hur MIN sport ska se ut. Just det, jag anser nämligen att F1 finns för min skull, inte för deras. Jag ställer krav genom att debattera, liksom miljontals andra personer i världen, andra gör det genom att sluta titta.
Tärnström
Enzo, visst kan man sluta titta men jag antar att jag har en annan inställning än vad du har i det här fallet. Jag tycker att det är dags att ställa krav på vad jag vill se. Jag vill inte att nötter som Montezemolo, Schumacher, Head, Williams och Dennis ska bestämma hur MIN sport ska se ut. Just det, jag anser nämligen att F1 finns för min skull, inte för deras. Jag ställer krav genom att debattera, liksom miljontals andra personer i världen, andra gör det genom att sluta titta.
Tärnström
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
Vad som hände? Debattprogrammet Sportklubben hade en basketspelare och en fotbollsspelare,samt Annica Duncan som skulle tycka till om F1. Handbolls och fotbolls gubbarna tyckte att F1 inte var en sport, utan uppgjort trams som vem som helst hade kunnat vinna med en sån där Ferrari. Duncan försvarade dock F1 något men det verkade mest som hon hade drabbats av rabies och fick F1 att framstå som en sport för olje luktande dårar som inte har intelligens nog att uppskatta "riktig" sport som fotboll och basket.On 2002-05-16 23:04, AndersF1 wrote:Vad hände där då?On 2002-05-16 22:49, Salo wrote:
Kolla på TV4 om 5 minuter.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ozikahn den 2002-05-17 12:55 ]</font>
Dom är aktiva utövare, du är passiv åskådare. Det är deras sport, du får titta på mot betalning (licensavgifter, digitalpaket kostnader samt dyrare produkter eftersom märkesprofilering kostar massor av pengar)On 2002-05-17 12:12, JTarnstrom wrote:
Jag vill inte att nötter som Montezemolo, Schumacher, Head, Williams och Dennis ska bestämma hur MIN sport ska se ut. Just det, jag anser nämligen att F1 finns för min skull, inte för deras
Tärnström
Vi är slaktoffer på kapitalismens altare.
_________________
Hatar Ferarriledningen
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-05-17 13:16 ]</font>
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
Håll i hatten Tärnström.
http://www.autosport.com/newsitem.cfm?id=19021&series=5
http://www.autosport.com/newsitem.cfm?id=19021&series=5
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Här har du en till förare som tycker till, ZtändigZtenkastare( http://www.autosport.com/newsitem.cfm?i ... s=5&type=f ):
Q: Can you understand Ferrari's decision in Austria?
"Nobody can understand, especially Rubens. What can I say? It was very bad. This year Ferrari is much quicker than everyone else, and they can win the championship easily. Rubens was on pole, he was quick in the race, and for me they should have given the victory to Rubens. It's not good for the people, especially for the people around the circuit who paid for tickets."
Vem?
En aktiv italiensk F1-förare vars efternamn inte börjar med T.
Q: Can you understand Ferrari's decision in Austria?
"Nobody can understand, especially Rubens. What can I say? It was very bad. This year Ferrari is much quicker than everyone else, and they can win the championship easily. Rubens was on pole, he was quick in the race, and for me they should have given the victory to Rubens. It's not good for the people, especially for the people around the circuit who paid for tickets."
Vem?
En aktiv italiensk F1-förare vars efternamn inte börjar med T.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tänkte på det där som Fisi tog upp att det inte är så kul för folk som betalat en massa pengar för att se racing. Till skillnad ifrån Enzo, som tycker att det är OK att betala för att se lite affärsverksamhet, så är vi nog ganska många som uppfattade att F1 var lite sport i varje fall.
Lite likadant tycker jag det var ifjol på Monza där [Schumacher] försökte övertyga de andra att det inte skulle vara nån racing i inledningen av loppet. Vilket ju tack och lov inte gick igenom. Där hade Ville rätt i att man inte kan strunta i publiken som betalat en massa pengar för att se racing. Nu kan ju Ville även ha vägrat av princip, då det var [Schumacher] som kom med förslaget, men jag tycker ändå att vissa delar av F1-folket verkar ha glömt bort vem det är som betalar för skiten. Tvärsemot vad många i Ferrari verkar tro så är det inte Ferrari som betalar kalaset, utan åskådarna på plats och framför TV:n.
Lite likadant tycker jag det var ifjol på Monza där [Schumacher] försökte övertyga de andra att det inte skulle vara nån racing i inledningen av loppet. Vilket ju tack och lov inte gick igenom. Där hade Ville rätt i att man inte kan strunta i publiken som betalat en massa pengar för att se racing. Nu kan ju Ville även ha vägrat av princip, då det var [Schumacher] som kom med förslaget, men jag tycker ändå att vissa delar av F1-folket verkar ha glömt bort vem det är som betalar för skiten. Tvärsemot vad många i Ferrari verkar tro så är det inte Ferrari som betalar kalaset, utan åskådarna på plats och framför TV:n.
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden