Den som väntar på något gott...... (F1, Indy, Historic F1)

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Superfan
Inlägg: 768
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Sveriges framsida!

Inlägg av Superfan »

...bered er på en racehelg av sällan skådat slag, Söndag 26/5!!Iaf ni som kan pejla in den franska racekanalen AB Moteurs, har tillgång till CD och Eurosport!

Se denna topic om kanalen AB Moteurs: https://f1.tauzero.se/?https://f1.tauze ... forum=4&32

Indy 500 sänds LIVE AB Moteurs med diverse för-reportage och bilder från kvalet mm, från kl 14.15 fram till kl 21.30!

Kanske oxå på andra kanaler, nån som hört nåt?

Programtablå: http://www.abmoteurs.com/scripts/P_bas. ... =2002-5-26


Så här kommer jag själv att lägga upp spelet :grin: :grin:

1. Ordna barnvakt hela helgen.
2. Informera sambon om när jag vill bli servad med mat, kaffe, snacks etc. Ev besök förbjudet. Inga telefonsamtal tas emot.
Sex och annat krafs får skjutas upp till veckan efter, mm mm...

3. lörd kl 09-11 Träning Monaco GP, Canal Digital!
4. lörd kl 13-14.30 Kval Monaco GP, Canal Digital!
5. lörd kl ? F3000 race Monaco, Eurosport
6. surfa nätet (Forza mm)
7. Ta ett par varv själv med F1-2001 på datorn...
8. Sömn 10 timmar (minst)
9. Stadig frukost/brunch
10. Sönd kl 12-13, Historic Monaco GP, AB Moteurs!
11. Sönd kl 13.30-16.30, Monaco GP, Canal Digital!
12. Sönd kl 16.30-21.30, Indy 500, AB Moteurs!
13. ...så sakteliga återgå till ett normalt liv!.....(ångest)

(Är man knäpp, eller är man knäpp?) :grin:


Historic Monaco Grand Prix 2002!

Missa inte detta! Själv kommer jag hålla en extra tumme för Lars-Göran Itcowitz från Gbg som kommer att tävla där. Ryktas att han köpt en Lotus (33 eller 48?) som Graham Hill körde. Bor nästan granne med Itcowitz bilmuseum http://www.autocollection.se (värt ett besök om ni är Gbg-trakten!)

Karln har sålt sin firma dyrt, gått i förtidspension för att på heltid ägna sig åt sina bilar och glassa runt på Historic Grand Prix och uppvisningar världen runt, lyckans ost......

"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-05-16 14:37, Superfan wrote:
Så här kommer jag själv att lägga upp spelet :grin: :grin:

Sex och annat krafs får skjutas upp till veckan efter, mm mm...

(Är man knäpp, eller är man knäpp?) :grin:

Ja du är helt knäpp, slut i batt. :???:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Sato ska köra en Lotus 25 eller 49 i det historiska racet. Vem vågar sätta en sån dyrgriå i händerna på honom?

Tärnström
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

Sato borde kanske få ratta en massa gamla dyrgripar från Ferrari. Det hade ju varit ett trevligt straff för dem att se Sato total förstöra alla deras gamla racer kärror!
MikeSolo
Inlägg: 52
Blev medlem: mån maj 13, 2002 02:00

Inlägg av MikeSolo »

Sato ska köra en Lotus 25 eller 49 i det historiska racet. Vem vågar sätta en sån dyrgriå i händerna på honom?
Ja, det frågade jag mig också! Men sist körde han ju inte av själv i alla fall...

/Micke



<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: MikeSolo den 2002-05-16 18:06 ]</font>
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

On 2002-05-16 17:27, Ozikahn wrote:
Sato borde kanske få ratta en massa gamla dyrgripar från Ferrari. Det hade ju varit ett trevligt straff för dem att se Sato total förstöra alla deras gamla racer kärror!
Det är väl mer ett straff för omvärlden än för Ferrari?
De där gamla bilarna, oavsett fabrikat, är ju en kulturskatt som måste vårdas ömt så att kommande generationer ska kunna få glädje av dem.
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

Jo, sant. Aja,får väl hoppas han klarar att köra en gammal Louts utan att förstöra den totalt.
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

Vad Sato själv säger om bilen.

"This car is really great, I enjoyed it so much!” he enthused. “The engine note sounds fantastic and I was excited to use a classic H-pattern manual gearbox as well. It feels so sweet and looks incredible. I thought before that it would be a real handful and difficult to drive, but really, it is so nice and responsive."
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

Montoya är ju en som brukar säga att han skulle ha trivts som fisken i vattnet med att rejsa på 50 - 60 talet.
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Hmm, Sato i en Lotus 49 runt Monacos gator verkar onekligen lite småvanskligt...

Användarens profilbild
Superfan
Inlägg: 768
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Sveriges framsida!

Inlägg av Superfan »

On 2002-05-16 14:47, zz wrote:
On 2002-05-16 14:37, Superfan wrote:
Så här kommer jag själv att lägga upp spelet :grin: :grin:

Sex och annat krafs får skjutas upp till veckan efter, mm mm...

(Är man knäpp, eller är man knäpp?) :grin:

Ja du är helt knäpp, slut i batt. :???:
...ok, tack för den konfirmationen. Då lägger jag inte ner nån större energi på motstånd, när män i vita rockar från hispan kommer och skall tvångsomhänderta mig... :grin:
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Nej Nej Nej Nej Nej! :cry:

"I'm really looking forward to competing in this weekend's Historic Monaco Grand Prix," says Yoong. "I have always been fascinated by the Formula One cars from this era, and to drive Ronnie Peterson's Lotus around the streets of Monte Carlo is going to be a fantastic experience. I'm sure it's going to feel very different from my normal KL Minardi Asiatech PS02, but part of the fun is going to be finding out just how a 1970s Formula One car compares with its 21st century equivalent."
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 51
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Till

Inlägg av Jocke »

Om manska köra ska man köra ordentligt. De här bilarna är inte byggda för att hålla, de är byggda för att köras snabbt och hårt och då ska man göra det också. Var ju dessutom inget allvarligt som gick sönder
"My preoccupation was keeping myself alive, but Gilles had to be quickest on every lap - even in testing."
- Jody Scheckter
Användarens profilbild
Hampus
Inlägg: 215
Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00

Inlägg av Hampus »

Sato körde tydligen sönder sin bil i lördags hehehe

Kan man inte dra in folks superlicenser?
Användarens profilbild
llowgren
Inlägg: 805
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hällingsjö

Inlägg av llowgren »

Detta tycker jag bevisar att han är oduglig... Sabba Jordans får han göra hur mycket han vill för mig, men en klassiker :mad: där går gränsen.
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

Yoong klarade sig bra, kvalade in trea.

"I am really enjoying myself here. The Lotus 72 is a great car for its era and the circuit very challenging," said Yoong. "I had a very useful day as I covered the maximum number of laps possible in both the sessions. However, it would have been a much better day if it had been dry. I am definitely looking forward to a dry race tomorrow."
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

Yoong tvåa efter att ha haft ledningen tills sista varvet.

KL Minardi Asiatech driver Alex Yoong just missed out on winning the 3rd Historic Grand Prix of Monaco on Sunday when gearbox problems in his Lotus 72/R6 forced him to settle for second place after leading the event for nine of the scheduled ten laps.

The race was won by Martin Stretton in a Tyrell 1977 P34 with Yoong second five seconds adrift and Christopher Perkins third in a Surtees 1974 TS16. Although disappointed not to clinch the victory that was his for the taking, Alex was thrilled with the experience and his second place.

"I had a good start and was leading the race up to the halfway mark when the safety car came out for the marshals to clear a car. Inexplicably I couldn't get out of fifth gear while touring around behind the safety car. I tried my best to stay in front after the safety car pulled in with four laps to run but couldn't do anything to stop being taken by the Tyrell in the last lap," said Yoong. "It had been a fantastic weekend for me. I thoroughly enjoyed myself and I had the chance to soak in all the fantastic atmosphere of what the prelude to the Monaco Grand Prix next week might be." added Yoong. "The two days had gone well as I managed to put in 15 laps in the wet yesterday and 10 race laps in the dry today. The experience will certainly come to good use next week. I like to thank the team for giving me the chance for the ride. They had been terrific."