ABU DHABI GP 2011 - YAS MARINA CIRCUIT. Lopp 18 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
ABU DHABI GP 2011 - YAS MARINA CIRCUIT. Lopp 18 av 19
Loppets officiella namn: 2011 FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX
Banbeskrivning: Yas Marina Circuit
Banlängd: 5.554 km, antal varv: 55, startförskjutning: 0.115 km, distans: 305.355 km
Bensinförbrukning: Inga data.
Tidschema (Bästa tid från 2010 inom parantes)
Fredag 2011-11-11, CET
Träning 1 10:00-11:30 (S.Vettel - Red Bull 1:42.760)
Träning 2 14:00-15:30 (L.Hamilton - McLaren 1:40.888)
Lördag 2011-11-12, CET
Träning 3 11:00-12:00 (S.Vettel - Red Bull 1:40.696)
Kvalificering 14:00-15:00 (S.Vettel - Red Bull 1:39.394)
Söndag 2011-11-13, CET
Lopp 14:00-16:00
Alla två; segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:39:36,837
2009: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:34:03,414
Alla två; kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:39,394
2009: Lewis Hamilton - McLaren # 1:40,948
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vad är det för käbbel om Viasat ska sända i tre kannaler samtidigt???? Vill dom att man ska abonnera på tre tv apparater för att känna mer pengar Vilka idéer hur fan ska man kunna titta i bilen och samtidigt sitta ovanför bilen i en annan kanal och missa resten av bilarna i den andra kannalen Nu får dom fan tame ge sig, det finns ingen logik i det här. Eller är det ett skämt
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Varnad
Det går skitbra plattis, sånt höll vi på med redan för 13 år sen med bernievision. Hoppa lite mellan kanalerna bara och ha livetajmingen på datorn samtidigt. Har du dessutom appen till exempelvis en Ipad så får du dessutom trackpositions. Jag vet inte hur jag klarat mig utan alla dessa år =)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Krassegrand skrev:Vilka kanaler är det?platt skrev:Vad är det för käbbel om Viasat ska sända i tre kannaler samtidigt????
NY FORMEL 1-SATSNING I VIASAT MOTOR
– TITTARNA FÅR HÄNGA MED BAKOM RATTEN
Viasat Motor tar tittarna ännu närmare Formel 1-dramatiken. I helgen är det premiär för två nya sändningar på Viasat Sports Xtra-kanaler, som hänger med i förarsätet under hela racet samt ger en liveuppdaterad grafisk analys.
Onboard-sändningen låter tittarna hänga med i förarsätet och få första parkett till de tvära kurvorna, farten och adrenalinet.
– Det här tar tv-tittandet av Formel 1 till en helt ny nivå. Vi ser också det här som en del av sport-tv:s utveckling, där till exempel internet är ett komplement till tv:n, säger Viasats sportchef Per Tellander.
Overwiev-sändningen ger en total grafisk överblick, med ställning, bilarnas placering ute på banan samt kompletterande statistik och information som fart, växel och g-krafter.
– TV-tittarna får en större överblick och kommer nu att kunna följa sin favorit under ett helt race och dessutom få en inblick i intressant data från bilarna, säger Per Tellander.
Onboard och Overview kommer att sändas på Viasat Sport Xtra1 och 2 samt Viaplay, och sänds endast under race.
Söndagens race i Abu Dhabi blir premiär för Onboard och Overview. Xtra-kanalerna finns tillgängliga för Viasats parabolkunder och hittas genom en vanlig kanalsökning.
Tv-tider, Abu Dhabi race
Söndag 13 november
13.30, Viasat Motor: Race
Viasat Sport Xtra1: Onboard
Viasat Sport Xtra2: Overwiev
Racet och Xtrakanalerna går även att beställa på Viaplay
//Viasat Motor
I was misled and that is the way it went
-
Bra Cheever! Men hur ska det funka i praktiken? Ska man sappa fram och tillbaks? Nä fram med Accelstons konsept när man skulle kunna se fler bilder i samma ruta.Cheever skrev:Krassegrand skrev:Vilka kanaler är det?platt skrev:Vad är det för käbbel om Viasat ska sända i tre kannaler samtidigt????NY FORMEL 1-SATSNING I VIASAT MOTOR
– TITTARNA FÅR HÄNGA MED BAKOM RATTEN
Viasat Motor tar tittarna ännu närmare Formel 1-dramatiken. I helgen är det premiär för två nya sändningar på Viasat Sports Xtra-kanaler, som hänger med i förarsätet under hela racet samt ger en liveuppdaterad grafisk analys.
Onboard-sändningen låter tittarna hänga med i förarsätet och få första parkett till de tvära kurvorna, farten och adrenalinet.
– Det här tar tv-tittandet av Formel 1 till en helt ny nivå. Vi ser också det här som en del av sport-tv:s utveckling, där till exempel internet är ett komplement till tv:n, säger Viasats sportchef Per Tellander.
Overwiev-sändningen ger en total grafisk överblick, med ställning, bilarnas placering ute på banan samt kompletterande statistik och information som fart, växel och g-krafter.
– TV-tittarna får en större överblick och kommer nu att kunna följa sin favorit under ett helt race och dessutom få en inblick i intressant data från bilarna, säger Per Tellander.
Onboard och Overview kommer att sändas på Viasat Sport Xtra1 och 2 samt Viaplay, och sänds endast under race.
Söndagens race i Abu Dhabi blir premiär för Onboard och Overview. Xtra-kanalerna finns tillgängliga för Viasats parabolkunder och hittas genom en vanlig kanalsökning.
Tv-tider, Abu Dhabi race
Söndag 13 november
13.30, Viasat Motor: Race
Viasat Sport Xtra1: Onboard
Viasat Sport Xtra2: Overwiev
Racet och Xtrakanalerna går även att beställa på Viaplay
//Viasat Motor
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
-
-
Jag menade via parabol, då kan man köra dubbelbild på tv:n och köra overview på datorn typ.Krassegrand skrev:Just det, det ska väl gå att göra på datorn, eller?Cheever skrev:Ja eller köra Pip/dubbelbild om man kan ta emot flera kanaler samtidigt.Krassegrand skrev:Man får väl köpa ett gäng datorer och titta på viaplay?
Jörgen
I was misled and that is the way it went
-
-
-
Jaha ännu ett kval som inte bjöd på några stora överaskningar även om det var spännande. Den där Vettel är en jävel på att kräma ur den där sista tiondelen ur bilen..
Rosberg som vanligt före Ms med ca8 tiondelar dock bara en plats så det blir nog tufft mellan dem i morgon. Dock står schumi på den smutsiga sidan PC
Den här banan verkar generera väldigt dåligt med grepp så det lär nog vara ett par som halkar av i morgon...
Rosberg som vanligt före Ms med ca8 tiondelar dock bara en plats så det blir nog tufft mellan dem i morgon. Dock står schumi på den smutsiga sidan PC
Den här banan verkar generera väldigt dåligt med grepp så det lär nog vara ett par som halkar av i morgon...
-
-
-
-
-
-
-
-
Löjligt av Nico där. Tro fan att de tävlar mot varandra och de gjorde de även idag. Den som säger att de favoriserar MS pratar nog smörja för jag tycker det var klart idag att stallet inte favoriserar någon, de hade olika stratgeier och Rosbergs var bättre i dag men helt klart så berodde det ju inte bara på taktiken idag utan han körde även bättre. Schumi förlorar väldigt mycket fram till första stoppet 12 sek och det är lite väl mycket.
Sen körde Nico bra som sjutton idag men bilen räcker inte till.
Kul för Hamilton idag och jag tror fan han hade vunnit även om inte Vettel brutit.
Sen körde Nico bra som sjutton idag men bilen räcker inte till.
Kul för Hamilton idag och jag tror fan han hade vunnit även om inte Vettel brutit.
-
-
-
-
Härligt att man kan hylla de man inte gillar! Jag tycker också Alonso var grym idag. Det var även mycket trevligt att se att Massa fajtades med bra på de mjuka däcken. Men när Alonso verkat anpassa sig även till de hårda har Massa förtivlat svårt för dem.Det tar emot lite att skriva det,, men tycker Fernando impade mest i dag,
Dock så började motgångarna när idioten Maldonado en än gång visade att han inte hör hemma i dessa klasser när han hindrade Webber och Massa. Hade för varit bra för mästerskapet och kampen om andraplatsen Button tappat lite poäng.
-
-
Nja... Du förenklar lite.Crazy F1 skrev:Så du menar att när Schumi varit före så är det favorisering och när Nico är före så är det inte det.....Snälla.....
Jag har tyckt några gånger i år att de har ändrat taktik på ett sätt som skulle kunna misstänkas vara för att gynna Schumi. På samma sätt som när Brawn bytte taktik för Button från 2 till 3 stopp så att han kunde vinna över Barrichello. Oops det var samma teamchef!
Det var då Rubens sa i TV "They robbed me of the victory"!
Dessutom så om det är så att Rosberg är bättre så borde det ju behövas "favorisering" för att Schumi ska hamna bättre än Rosberg.
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
Jag tror inte att dom favoriserar någon av dem, däremot så har stallet sagt att dom måste inse att det handlar om rejsing. Det är inte stallet som ska se till att Rosberg inte blir passerad av Schumi eller vise versa, det är dom själva som får se till att köra fort nog för att hålla undan.
Sen kan man ju smida konspirationsteorierom man vill, men för stallets del spelar det liten roll vem som kommer före vem eftersom ingen har någon egentlig chans på Massa i totalen.
Sen kan man ju smida konspirationsteorierom man vill, men för stallets del spelar det liten roll vem som kommer före vem eftersom ingen har någon egentlig chans på Massa i totalen.
-
Det är exakt min åsiktJag tror inte att dom favoriserar någon av dem, däremot så har stallet sagt att dom måste inse att det handlar om rejsing. Det är inte stallet som ska se till att Rosberg inte blir passerad av Schumi eller vise versa, det är dom själva som får se till att köra fort nog för att hålla undan.
-
Fast när de ändrar strategi för att komma förbi sin stallkompis kan man ana att de vet vilken strategi stallkompisen framför har = inte racing på lika villkor.Crazy F1 skrev:Det är exakt min åsiktJag tror inte att dom favoriserar någon av dem, däremot så har stallet sagt att dom måste inse att det handlar om rejsing. Det är inte stallet som ska se till att Rosberg inte blir passerad av Schumi eller vise versa, det är dom själva som får se till att köra fort nog för att hålla undan.
-
Och?FredrikE skrev:Fast när de ändrar strategi för att komma förbi sin stallkompis kan man ana att de vet vilken strategi stallkompisen framför har = inte racing på lika villkor.Crazy F1 skrev:Det är exakt min åsiktJag tror inte att dom favoriserar någon av dem, däremot så har stallet sagt att dom måste inse att det handlar om rejsing. Det är inte stallet som ska se till att Rosberg inte blir passerad av Schumi eller vise versa, det är dom själva som får se till att köra fort nog för att hålla undan.
Det vore väl tjänstefel av Schumis gäng att inte ta de chanser som dyker upp, oavsett om det är Nico eller någon annan. Det är ju upp till Rosberg att köra fort nog så att chansen inte dyker upp. Hade det handlat om stallorder eller favorisering vore det logiska att låta Rosberg ta placeringen eftersom han ligger före i totalen.
Det är lite sandlådefasoner att gnälla över att stallkamraten var smart nog att lägga om strategin och komma före i mål. Ungefär som att Rosberg inte skulle ta en sådan chans om den dyker upp.
-
-
Det är mycket möjligt krasse men oavsett om de är kompisar eller ej så verkar det inte ge schumi några favörer då de lägger upp strategi. Förra året var det schumi som fick lida vid många tillfällen då Rosberg togs in i depå och han fick ligga kvar ett varv extra och tappade platser på det. Jag hörde inte honom gnälla vid något tillfälle att de favoriserade Nico utan schumi sa, han låg bäst till och därför är det självklart att de tog in honom först i samband med t. ex SC kom ut på banan.
Enda problemet som skulle kunna uppstått i år är om de bägge förarna velat komma in vid exakt samma tillfälle och det verkar inte som det har varit fallet i speciellt många race med tanke på deras positioner innan depåstoppen. Jag tror det är så enkelt att Nico började känna flåset i nacken från MS och då han hade 8 lopp då han inte slagit honom så är det inte mer än naturligt att man försöker hitta ursäkter till varför det går dåligt, det gör ju alla racerförare mer eller mindre. har man t. ex hört Massa säga att anledningen till att han inte hänger med Alonso är att Alonso är en snabbare förare än han själv? Tveksamt
Enda problemet som skulle kunna uppstått i år är om de bägge förarna velat komma in vid exakt samma tillfälle och det verkar inte som det har varit fallet i speciellt många race med tanke på deras positioner innan depåstoppen. Jag tror det är så enkelt att Nico började känna flåset i nacken från MS och då han hade 8 lopp då han inte slagit honom så är det inte mer än naturligt att man försöker hitta ursäkter till varför det går dåligt, det gör ju alla racerförare mer eller mindre. har man t. ex hört Massa säga att anledningen till att han inte hänger med Alonso är att Alonso är en snabbare förare än han själv? Tveksamt
-
Lite varvinfo som en nörd som jag tittat på mellan Nico och MS.
V9- 3.5s
v10- 4.0
v11- 4.5
v12- 5 s
v13- 5.8
v14- 6.9
v15- 7.4
v16- 8.3 - här började sutil ligga inom en sek bakom.
v17- 10 sek - Ms går i depå
V18 - 12.6 sek till Rosberg då denna kommer ut ur depån.
v21- 13
v24- 12.1
v27- 12.1
v28-12.4
v30- 12.0
v31- 11.9
v34- 12.6 - varvar en bil
v35- 13.5
v36- 13.8 - sutil går in i depå och MS om honom
v39- 14.3
v40- 15.8- rosberg gör Lila tider och kör riktigt fort
v42- 16.0
v43- MS går i depå
V49- Nico går i depå
V50- 20.6 är luckan då Nico kommer ut
v51- 19.9
v52- 20.4
v53- 20.7 - MS rapporterar att han tror att han har en punktering på ett däck
efter det pallade jag inte kolla mer.
Det man kan se är att schumi tappade mestadel av tiden i första stinten och i samband med att han gick i depå och Nico låg kvar ute, mellanstinten då de hade nya däck bägge två var hyfsat jämn, Nico var 3.4 sek snabbare den stinten innan MS gick i depå och det är väl okej iaf.
Men den som säger att det är MS som favoriseras ska nog kolla en gång till för enligt denna taktik så är det snarare tvärt om. Jag hävdar dock bestämt ännu en gång att det inte är någon favorisering alls utan att det är jämnt skägg mellan dem. Den snabbare i loppet lär väl få första tjing till stoppet om man inte redan bestämt det innan, för det mesta har ju teamet en plan som de håller sig till om inget oförutsett inträffar.
V9- 3.5s
v10- 4.0
v11- 4.5
v12- 5 s
v13- 5.8
v14- 6.9
v15- 7.4
v16- 8.3 - här började sutil ligga inom en sek bakom.
v17- 10 sek - Ms går i depå
V18 - 12.6 sek till Rosberg då denna kommer ut ur depån.
v21- 13
v24- 12.1
v27- 12.1
v28-12.4
v30- 12.0
v31- 11.9
v34- 12.6 - varvar en bil
v35- 13.5
v36- 13.8 - sutil går in i depå och MS om honom
v39- 14.3
v40- 15.8- rosberg gör Lila tider och kör riktigt fort
v42- 16.0
v43- MS går i depå
V49- Nico går i depå
V50- 20.6 är luckan då Nico kommer ut
v51- 19.9
v52- 20.4
v53- 20.7 - MS rapporterar att han tror att han har en punktering på ett däck
efter det pallade jag inte kolla mer.
Det man kan se är att schumi tappade mestadel av tiden i första stinten och i samband med att han gick i depå och Nico låg kvar ute, mellanstinten då de hade nya däck bägge två var hyfsat jämn, Nico var 3.4 sek snabbare den stinten innan MS gick i depå och det är väl okej iaf.
Men den som säger att det är MS som favoriseras ska nog kolla en gång till för enligt denna taktik så är det snarare tvärt om. Jag hävdar dock bestämt ännu en gång att det inte är någon favorisering alls utan att det är jämnt skägg mellan dem. Den snabbare i loppet lär väl få första tjing till stoppet om man inte redan bestämt det innan, för det mesta har ju teamet en plan som de håller sig till om inget oförutsett inträffar.
-
Om skon klämmer av att Ross och Schumi är polare är det ju ännu mer infantilt, dom har ju jobbat ihop sen Rosberg gick i blöjor. Jag vidhåller att Nico inte är förfördelad, vilket vi kan se i tabellen bl.a.Krassegrand skrev:Jag tror att Rosbergs klagomål handlade om att Brawn är lite för mycket kompis med Schumi. Det handlar inte om stallets framgångar, det gjorde det när man ändrade strategi för Button v Barrichello men inte nu.
Jörgen
-
-