JAPANS GP 2011 - SUZUKA. Lopp 15 av 19
-
Precis Jögga och Krasse, det var inte många lopp sedan Hamilton klagade på att killarna framför honom körde för långsamt.
Witmarsh har nu gått ut och sagt att "kanske vi inte informerade Lewis om situationen på banan tillräckligt mycket". Det känns ju rätt illa i ett sådan skede av kvalet, sen måste ju Ham också förstå att det kommer bilar bakom som vill om...
Ja jag minns också då vi hade något som hette världsvidden och där alla länder hade sin egen produktion, vissa sändningar var ju rena skämtet jämfört med Bernies.
Witmarsh har nu gått ut och sagt att "kanske vi inte informerade Lewis om situationen på banan tillräckligt mycket". Det känns ju rätt illa i ett sådan skede av kvalet, sen måste ju Ham också förstå att det kommer bilar bakom som vill om...
Ja jag minns också då vi hade något som hette världsvidden och där alla länder hade sin egen produktion, vissa sändningar var ju rena skämtet jämfört med Bernies.
-
Det kanske har att göra med tiderna i Q1 eller Q2? Om jag minns rätt var Kobayashi snabbast i Q1 men den siste som gick vidare till Q3.Crazy F1 skrev:SCHUMI NERFLYTTAD till p8 enligt någon paragraf som jag inte fattar men det hade att göra med att han inte satte någon tid i q3, kobba får den platsen istället, fast jag fattar inte varför för han satte ju ingen tid heller...
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
-
Koba startade ett snabbt varv i Q3, vilket övriga inte gjorde, och därför får han sjundeplatsen. Övriga ska ordnas in efter tiden i Q2 som jag förstått det, och det ska isåfall se ut såhär.Krassegrand skrev:Det kanske har att göra med tiderna i Q1 eller Q2? Om jag minns rätt var Kobayashi snabbast i Q1 men den siste som gick vidare till Q3.Crazy F1 skrev:SCHUMI NERFLYTTAD till p8 enligt någon paragraf som jag inte fattar men det hade att göra med att han inte satte någon tid i q3, kobba får den platsen istället, fast jag fattar inte varför för han satte ju ingen tid heller...
Jörgen
7. Koba
8. Schumi
9. Petrov
10. Senna
Aningen luddig regel, så vi får väl se i morgon.
-
Det är ju inte första gången McLaren strular till det med info. Förra gången var det Button som missade avancemang från Q2 på SPA.Crazy F1 skrev: Witmarsh har nu gått ut och sagt att "kanske vi inte informerade Lewis om situationen på banan tillräckligt mycket". Det känns ju rätt illa i ett sådan skede av kvalet, sen måste ju Ham också förstå att det kommer bilar bakom som vill om...
-
Härligt jobb utav Massa.
Hamilton är bara pinsam som klagar, Schumi är väl den som har rätt att vara arg i ett sådant läge.
För spänningens skull vore det kul om H tar bort Vettel imorgon.
Ferrari är nog inte tillräckligt starka för att Massa skall kunna vinna, men hoppet är det sista som överger en.
Kobayashi snabbast i Q1
Hamilton är bara pinsam som klagar, Schumi är väl den som har rätt att vara arg i ett sådant läge.
För spänningens skull vore det kul om H tar bort Vettel imorgon.
Ferrari är nog inte tillräckligt starka för att Massa skall kunna vinna, men hoppet är det sista som överger en.
Kobayashi snabbast i Q1
-
- Varnad
-
Tror att det sista likalt producerade loppet försvann när Concordavtalet gick ut för några år sedan. Men annars var framförallt Italiens och Frankrikes GP intressanta tilldragelser förr, två timmar mittfältstittande.Jögga skrev:Ja, TV-produktionen har varit rätt kass hittills faktiskt. Många snabba varv dom hoppat till mitt i sista sväng, och andra som inte alls kommit med.
Jag har för mig att det är Fuji-TV som producerar i Japan, och det kan ju förklara att dom inte riktigt är med. För det mesta är det ju Bernies gossar som står för produktionen, och dom har skämt bort oss.
Förr i världen då det alltid var lokal TV-produktion var det ofta den lokale hjälten i bild, oavsett hur bra det gick.
I was misled and that is the way it went
-
Skum regel att man kan STARTA ett varv men AVBRYTA det....och då är det okej. Jag köper det alla dagar i veckan om man sätter en tid men detta känns lite skumt. Sen så förlorade ju schumi mycket på att Hamilton sakta ner så mycket i slutet annars hade han ju hunnit börja på ett varv och avbrytit det och därav behållit sin 7e plats.
Nu kan det bli problem för MS om han blir kvar bakom Kobba i starten, annars hade ms kanske kunnat kört upp sig till en 5e plats på första varvet från den rena sidan men nu står han ju på den smutisga.
Nu kan det bli problem för MS om han blir kvar bakom Kobba i starten, annars hade ms kanske kunnat kört upp sig till en 5e plats på första varvet från den rena sidan men nu står han ju på den smutisga.
-
-
Men då sliter man ju på däcken ett varv mer än om man kör in i garaget med detsamma. Tycker det är en ganska vettig rangordning bland dem som inte sätter några tider: påbörjat snabbt varv; lämnat depån men inte påbörjat snabbt varv; suttit kvar i garaget och tråkat.Crazy F1 skrev:Skum regel att man kan STARTA ett varv men AVBRYTA det....och då är det okej.
-
Lewis lille kör sakta
-
-
-
-
Men tjena Krasse, det är väl du och jag här igen hehe.
Jag tror han kommer köra upp sig till en 8e plats om allt går som det ska, men det kan bli bättre om någon kraschar typ schumacher för han har en ovana att hamna i problem. Sen har Rosberg alla set däck vilket är bra som fan för honom.
sant ANFRAN men de varvet betyder dock inte att han är 100% långsammare på de extra varv han måste göra på de däcken utan han tappar kanske ett par tiondelar...
Jag tror han kommer köra upp sig till en 8e plats om allt går som det ska, men det kan bli bättre om någon kraschar typ schumacher för han har en ovana att hamna i problem. Sen har Rosberg alla set däck vilket är bra som fan för honom.
sant ANFRAN men de varvet betyder dock inte att han är 100% långsammare på de extra varv han måste göra på de däcken utan han tappar kanske ett par tiondelar...
-
-
-
-
-
-
Jag vet att schumi fick mycket kritik när han preja Barrichello förra året den enda skillnaden här var väl att det inte fanns en mur....varför blir det inte ett straff på VETTEL??? Beror det på att Button inte var så långt uppe?
Rosberg är för långsam, schumi hade tagit 12 bilar på två varv då han starta senast..
Rosberg är för långsam, schumi hade tagit 12 bilar på två varv då han starta senast..
-
-
-
-
-
-
-
vilken av gnällisarna syftar du på?LuckyStrike1 skrev:Gnällis kom inte ens i topp 4platt skrev:skönt att gnälis int fick stå lägst upp och grattis button
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Nej schumi var redan klar då Rosberg kom in så det var lugnt.
Bra lopp av Button, fan vad iskall han är då han släpper upp dem och sen kör ifrån dem, imponerande!
Kan bara gratulera Vettel till att vara dubbel WDC, utan honom tror jag faktiskt inte att RB hade varit så överlägsna, det påminner om MS i Ferrari förr.
Nico tog en pinne iaf och det får vara okej men det var tur att SC kom ut annars vet i sjutton om han hunnit fram men det är en del av racingen och han körde bra.
Mycket bra lopp av MS igen som slår Massa och visar att han återigen är best of the rest faktistk, underbar start som vanligt och hade han haft 7eplatsen hade han nog varit ännu längre upp men det hade nog inte spelat något roll i slutet.
Bildproduceringen är under all kritik och jag tycker att de fokuserar på helt fel saker i Japan och det är den enda nackdelen med detta race!
Nästa vecka är det ny bana!!!
Bra lopp av Button, fan vad iskall han är då han släpper upp dem och sen kör ifrån dem, imponerande!
Kan bara gratulera Vettel till att vara dubbel WDC, utan honom tror jag faktiskt inte att RB hade varit så överlägsna, det påminner om MS i Ferrari förr.
Nico tog en pinne iaf och det får vara okej men det var tur att SC kom ut annars vet i sjutton om han hunnit fram men det är en del av racingen och han körde bra.
Mycket bra lopp av MS igen som slår Massa och visar att han återigen är best of the rest faktistk, underbar start som vanligt och hade han haft 7eplatsen hade han nog varit ännu längre upp men det hade nog inte spelat något roll i slutet.
Bildproduceringen är under all kritik och jag tycker att de fokuserar på helt fel saker i Japan och det är den enda nackdelen med detta race!
Nästa vecka är det ny bana!!!
-
Den enda i fältet så klart. The one and only Gnällis. Det finns ju bara en.platt skrev:vilken av gnällisarna syftar du på?LuckyStrike1 skrev:Gnällis kom inte ens i topp 4platt skrev:skönt att gnälis int fick stå lägst upp och grattis button
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Han fick ganska mycket hjälp av att Rosberg höll Lewis och Massa bakom sig innan deras "gemensamma" stopp.Crazy F1 skrev:Mycket bra lopp av MS igen som slår Massa och visar att han återigen är best of the rest faktistk, underbar start som vanligt och hade han haft 7eplatsen hade han nog varit ännu längre upp men det hade nog inte spelat något roll i slutet.
Jörgen
-
Jaha, man får väl gratulera Gnällis till sin andra VM-titel då.
Synd att Button och McLaren inte fick upp farten lite tidigare på säsongen. Undra feresten om det är Button som betalar Massa för att distrahera Hamilton så att han får fritt fram i egna stallet? Det funkar besvisligen i alla fall.
Synd att Button och McLaren inte fick upp farten lite tidigare på säsongen. Undra feresten om det är Button som betalar Massa för att distrahera Hamilton så att han får fritt fram i egna stallet? Det funkar besvisligen i alla fall.
-
-
Krasse - ja det fick han nog, jag vet inte vad varvtiderna var då men schumi ledde ju och hade fria varv så han kunde stå på.
Sen håller jag med Eje, det är för jälva mycket lull lull, snart får ju förarna inte slåss på banan längre. Det ska vara tighta bataljer mellan dem och detta måste vara första loppet på hela säsongen utan en endaste bestraffning känns det som...
Sen håller jag med Eje, det är för jälva mycket lull lull, snart får ju förarna inte slåss på banan längre. Det ska vara tighta bataljer mellan dem och detta måste vara första loppet på hela säsongen utan en endaste bestraffning känns det som...
-
Japp,, bara att gratulera Seb,, men i dag var det väl Knappen som gnällde..Cheever skrev:Jaha, man får väl gratulera Gnällis till sin andra VM-titel då.
Och nej,, jag tror det är Luca som pröjsar Massa för hans "arbetsinsatser",,
,,men man vet ju inte om det kommer lite pengar under bordet förstås,,
Saknar de gamla mästarna...
-
A, men dåså. Då gäller inte sjätteplatsen eller? Skall vi räkna det som att Schumacher troligtvis då hade blivit sjua om det inte hade varit för vissa oförutsedda situationer. Eller skall vi ta hans kvalplats? För hade det inte varit för vissa specifika omständigheter så hade han ju kanske inte passerat Kobayashi i starten heller. Fast å andra sidan så kanske han inte ens hade kvalat in i Q3 om inte Nico hade fått problem i Q1.Krassegrand skrev:Han fick ganska mycket hjälp av att Rosberg höll Lewis och Massa bakom sig innan deras "gemensamma" stopp.Crazy F1 skrev:Mycket bra lopp av MS igen som slår Massa och visar att han återigen är best of the rest faktistk, underbar start som vanligt och hade han haft 7eplatsen hade han nog varit ännu längre upp men det hade nog inte spelat något roll i slutet.
Jörgen
Ferrari.
-
HeheA, men dåså. Då gäller inte sjätteplatsen eller? Skall vi räkna det som att Schumacher troligtvis då hade blivit sjua om det inte hade varit för vissa oförutsedda situationer. Eller skall vi ta hans kvalplats? För hade det inte varit för vissa specifika omständigheter så hade han ju kanske inte passerat Kobayashi i starten heller. Fast å andra sidan så kanske han inte ens hade kvalat in i Q3 om inte Nico hade fått problem i Q1.
-
När schumi prejade barrichello så va det inte i starten, utan bilarna kom i 300km/h utmed muren. Skulle det dömt straff här kan man lika gärna köra med gulflagg hela loppet.Crazy F1 skrev:Jag tror han menar Hamilton
Ingen bestraffning för Vettel i starten och jag är förvånad över att folk här inne inte sågar honom där, när schumi gjorde sådana "blockeringar" så tyckte folk att det var fult....
-
-
Pesonligen så tycker jag att han skulle förbjudas!Eau Rouge skrev:A, men dåså. Då gäller inte sjätteplatsen eller? Skall vi räkna det som att Schumacher troligtvis då hade blivit sjua om det inte hade varit för vissa oförutsedda situationer. Eller skall vi ta hans kvalplats? För hade det inte varit för vissa specifika omständigheter så hade han ju kanske inte passerat Kobayashi i starten heller. Fast å andra sidan så kanske han inte ens hade kvalat in i Q3 om inte Nico hade fått problem i Q1.Krassegrand skrev:Han fick ganska mycket hjälp av att Rosberg höll Lewis och Massa bakom sig innan deras "gemensamma" stopp.Crazy F1 skrev:Mycket bra lopp av MS igen som slår Massa och visar att han återigen är best of the rest faktistk, underbar start som vanligt och hade han haft 7eplatsen hade han nog varit ännu längre upp men det hade nog inte spelat något roll i slutet.
Jörgen
-
Jag anser att denna blockering var i grövsta laget. Om man sen hävdar att Button inte var uppe jämsides och friar p.g.a. detta, så borde Seb ha fått en DT för att han efter blockningen återtog rejs-linjen...Crazy F1 skrev:Jag tror han menar Hamilton
Ingen bestraffning för Vettel i starten och jag är förvånad över att folk här inne inte sågar honom där, när schumi gjorde sådana "blockeringar" så tyckte folk att det var fult....
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Det känns som om Felipe mer eller mindre omedvetet söker sig till de situationerna med Lewis... så han har en anledning att vara sådär lite lagom småbutter.Crazy F1 skrev:Konstigt att inte massa och Hamitlon kraschade mer Men de tycker visst om varandras vingar.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
haha Pc, du menar att han tycker om att bråka med Hamilton, måste bero på att han är svart
FredrikE, jag tycker inte farten spelar så stor roll, de höll säkert en bit över 200 km/h här och bedöms något som fult så ska det väl göras det oavsett hastigheten annars blir det ju sjukt, man tilldöms bara straff om det man gör är fartligt....Börjar låta som tacklingarna i elitserien och det är en jävla soppa.
Missförstå mig inte, jag tycker väl att Vettel hade rätt att täcka upp men han precis som alla andra förare drar sig sedan åt andra hållet för att glida ut mot idealspåret (vilket fått en del kritik innan)och ska man då ge någon kritik så ska väl även den vara konsekvent och inte bero på att man tycker sämre eller bättre om en förare.
FredrikE, jag tycker inte farten spelar så stor roll, de höll säkert en bit över 200 km/h här och bedöms något som fult så ska det väl göras det oavsett hastigheten annars blir det ju sjukt, man tilldöms bara straff om det man gör är fartligt....Börjar låta som tacklingarna i elitserien och det är en jävla soppa.
Missförstå mig inte, jag tycker väl att Vettel hade rätt att täcka upp men han precis som alla andra förare drar sig sedan åt andra hållet för att glida ut mot idealspåret (vilket fått en del kritik innan)och ska man då ge någon kritik så ska väl även den vara konsekvent och inte bero på att man tycker sämre eller bättre om en förare.
-