MONACOS GP 2011 - MONTE CARLO. Lopp 6 av 19

Kungaklassen av motorsport...
PerP

Inlägg av PerP »

Depeche skrev:
PerP skrev:Vettel har väl snarare haft otur. Typ hela förra året, men han vann ialalfall tack vare talang, överlägsen bil och medioker teamkamrat.

Iår har han haft varken eller och visar att kombinationen RedBull-Vettel hittills är helt oslagbar.
Den mediokra teamkamraten var i alla fall den som låg i toppen av tabellen mest av alla förare förra säsongen.
Han vann 4 race och var med i VM-fighten in i sista racet trots att han var motarbetad i stallet.
Kallar du det för en medioker förare ?
Det finns väl många mediokra förare som vunnit race i den bästa bilen. Det finns tydligen någon slags brasisilanare som vunnit race med två team. Han blir dock alltid utskåpad av sin teamkamrat, så många kallar honom medioker.

Webber hade inte vunnit några race alls om han kört i Mercedes, Renault eller t.o.m Ferrari. Vetti sjutton om han vunnit i en McLaren heller...

Det är främst bilens kapacitet det beror om man skall vinna race.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cheever skrev:Jo senast det var kalas hos RedBull fick minsann Vettel en ½ cm mer läsk i glaset än Webber, det är sant. Skulle aldrig hända i McLaren. Där är det strikt enligt tumstocksmetoden som gäller...
Du, sist jag kollade fick Button lite mer läsk bara för att han kom först fram till bordet. Sen hånlog han arrogant också och rapade. Det enda som var värre var att Vettel redan stod där. Och pekade mot himlen. Fy!!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Cheever skrev:Jo senast det var kalas hos RedBull fick minsann Vettel en ½ cm mer läsk i glaset än Webber, det är sant. Skulle aldrig hända i McLaren. Där är det strikt enligt tumstocksmetoden som gäller...
:up:
Har följt F1 sedan 70-talet!
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Webber är och kommer mesd allra största sannolikhet att förbli en medioker förare...ingen sopa, men heller ingen top5 förare (talangmässigt). Att han sen lyckas vinna lite och hålla sig i toppen i en bil som är överlägsen, säger bara en sak, hade han inte gjort det borde han få sparken.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Krassegrand skrev:
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Vad har hänt med Felipe egenligen,, sen olyckan i Ungern har han ju helt tappat stinget.

Han fick ju lite av ett genombrott -08, och man trodde att detta kan nog bli nåt,, men icke, bara gnäll numera, verkar helt sakna självförtroende.
Vad tusan sysslade han med i tunneln egentligen,, på yttern där i smutsen,, det begriper ju även en nybörjare hur det slutar,, vad tusan tänkte han på..

Om det är olyckan eller Alonso eller något annat,, något fattas tyvärr för Massa just nu.
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Lenny skrev:Vad har hänt med Felipe egenligen,, sen olyckan i Ungern har han ju helt tappat stinget.

Han fick ju lite av ett genombrott -08, och man trodde att detta kan nog bli nåt,, men icke, bara gnäll numera, verkar helt sakna självförtroende.
Vad tusan sysslade han med i tunneln egentligen,, på yttern där i smutsen,, det begriper ju även en nybörjare hur det slutar,, vad tusan tänkte han på..

Om det är olyckan eller Alonso eller något annat,, något fattas tyvärr för Massa just nu.
Just nu så är det nog Pirellidäcken som är Felipes största problem. Han har aldrig klarat sig särskilt bra när däcken "går av", vilket är rätt typiskt och defintivt med årets Pirelli.

I tunneln var det nog helt enkelt så att det brann i skallen på honom efter Hamiltons burdusa omkörning...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag har kollat lite på hur massa kört från 06 och även då hade hanju problem att hänga med sin teamkompis som då var schumi men vid vissa enstaka tillfällen då allting fungerade optimal kunde han ju vara väldigt snabb. Och även då han körde med Kimi var han ju snabb ibland men jag tror att något satte sig mentalt förra året då han ledde tyskland och fick släppa förbi Alonso och jag tycker inte han hittat tillbaka efter det, sen så hjälpte kraschen säkert inte hans psyke men å andra sidan finns det många gamla mästare som varit med om hemska krascher och kommit tillbaka, inte minst Niki Lauda. . .
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Olyckan i Ungern betydde nog betydligt mer än Tyskland förra året som jag tror Massa glömde två timmar efter målgång.

Däremot kan olyckor påverka människor på väldigt olika sätt och det går aldrig att säga hur en viss olycka kommer att påverka en viss förare.

Sen ska vi inte glömma förutom att återvända efter en allvarlig olycka, hantera nya däckstyper två säsonger i rad (lika för alla men kanske är förare som Massa och Webber mer känsliga eller sårbara för förändringar) så har Massa en tuffare teamkamrat än på länge.

En högmotiverad och "fridfull" och hungrig Alonso är nog ingen lätt nöt att knäcka för den bästa av förare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

LuckyStrike1 skrev:Olyckan i Ungern betydde nog betydligt mer än Tyskland förra året som jag tror Massa glömde två timmar efter målgång.

Däremot kan olyckor påverka människor på väldigt olika sätt och det går aldrig att säga hur en viss olycka kommer att påverka en viss förare.

Sen ska vi inte glömma förutom att återvända efter en allvarlig olycka, hantera nya däckstyper två säsonger i rad (lika för alla men kanske är förare som Massa och Webber mer känsliga eller sårbara för förändringar) så har Massa en tuffare teamkamrat än på länge.

En högmotiverad och "fridfull" och hungrig Alonso är nog ingen lätt nöt att knäcka för den bästa av förare.
Personligen tror jag inte Massa blivit sämre förare eller påverkad så mycket negativt efter olyckan.
Tror nog att han har kunnat släppa olyckan när han väl kommer till racehelgerna.

Jag antar att det har med däcken att göra. Massa verkar inte riktigt få ordning på däcken och få upp de till rätt temp.
Massa är en förare som behöver perfekta förutsättningar och har han det så kan han vara grymt snabb.

Webbers problem började redan när man gick över till slicks.
Han har inte riktigt kommit tillbaka till samma kvalform som han hade innan slicksen kom.
Webber har väl inga problem med snabbheten på Pirelli-däcken under race i alla fall.
Han har ju varit bland de snabbaste om man kollar på varvtider.
Däremot verkar han inte få däcken att hålla.
Han går ju oftast in mycket tidigare än Vettel t ex som verkar trivas mycket bättre med Pirelli-däcken.
Men jag hoppas verkligen att Webber kommer underfund med däcken snart och även om jag aldrig varit något Massa-fan så hoppas jag att han får till däcksproblemet också snart. Det kan han vara värd.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Massa körde tydligen på Webber i sin iver att stänga Lewis,, och skadade framvingen,, kan ha "hjälpt till" i tunneln..

Man kan tolka som man vill,, men för mig ser det tydligt ut som Massa stänger Lewis för sent och kör på Webber i processen,, en intressant videosnutt det där.

Sen kan man ju undra vem som ska bestraffas eller inte, och vill vi bara se bilarna åka på rad..

http://www.youtube.com/watch?v=8sO9aDoTRs0
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jävlar vad de tjattrade. Och jag som tycker att herr Blomqvist kan prata lite för mycket ibland. :)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Vad dött det är här mellan loppen nuförtiden men det beror nog på att det inte händer något med schumi som vi kan bråka om :wink:

Skämt åsido, det verkar rätt dött på nyhetsfronten, okej att de nu bestämt sig för att köra i Baharin men annars så är det väl inte så mycket matnyttigt som tidningar och hemsidor säger.

Jag läste någonstans att Annan andersson på AB skulle på semester men ändå står det något nytt där om att Rosberg har fått nytt kontraktsförslag.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Det är lite mindre aktivitet helt klart, men nyheter finns det ju lite trots allt. Har du inte hört att Bernie har gjort F1 till en vintersport?

Jag funderar fan på att åka ner till Bahrain och starta lite mer demokratikravaller om dom inte sätter igång själva.

"hade inget med pengar att göra" neeeeejdå.

Någon frågade mig häromveckan hur en F1:a skulle klara sig fulldubbat på is. Kanske dags att ta reda på det nu? Ett Arctic GP utanför Kiruna i februari kanske. Visstfan, finns inga oljemiljoner där, tänktentepådet.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Fördet fösta är det sommar och sol och hoj väder. och det där med bahrejn är ett jävla skitt måtte dom börja bråka igen.
Full dubbat har hajdi redan provat på en is bana och det funkade.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Crazy F1 skrev:Jag läste någonstans att Annan andersson på AB skulle på semester men ändå står det något nytt där om att Rosberg har fått nytt kontraktsförslag.
Semester vet jag inte... läste att hon skulle flytta:

http://blogg.aftonbladet.se/f1bloggen/2 ... ns-forsvar
Keep on Boppin´
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Cheever skrev: Någon frågade mig häromveckan hur en F1:a skulle klara sig fulldubbat på is. Kanske dags att ta reda på det nu? Ett Arctic GP utanför Kiruna i februari kanske. Visstfan, finns inga oljemiljoner där, tänktentepådet.
Det finns däremot lite järnmiljarder och ett rejs kostar väl inte mer än 300 millar, jag tycker vi kör på det. :up:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Vad sägs om att finansiera ett is race på barkarby nu vinter Forza kanske kan börja med en insamling som slutar 2020 så kanske vi har fått i hopp till dubbarna :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

platt skrev:Full dubbat har hajdi redan provat på en is bana och det funkade.
http://www.youtube.com/watch?v=PZJe7ua0hno

Det är visst fler som provat isen:
http://www.youtube.com/watch?v=luBIaBXM4iU

Men jag gillar denna mest:
http://www.youtube.com/watch?v=UmgmxYJo0Kc
Keep on Boppin´
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Men har de slutat slåss i Bahrain????

Men i vilket fall som helst förstår jag teamen om de inte vill köra i december, speciellt eftersom vi redan har den längsta säsongen någonsin väl.

Jag satt och tänkte lite på det här med poängsystemet, blir det inte en inflation i poängen idag? Jag menar, om man kollar på antal inkörda poäng så blir ju inte det alls samma sak att köra in 100 p idag som det var för 5 år sedan, så om man tittar så har ju snart en sådan som Vettel t.ex kört in lika mycket poäng som Senna inom en snar framtid och det känns ju lite dumt fast å andra sidan så är det kanske skitsamma. Men jag är ju lite förtjust i statistik :wink:

Det samma gäller väl också med snabbaste varv, förra så var det en annan sak att sätta dem, nu handlar det mest om vem som nyast däck och minst soppa i bilen.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Har du inte sett den reklamen med Mikka och Schmacher? Den är rätt rolig:D

http://www.youtube.com/watch?v=rSMQM4ASGRg&hd=1
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Krassegrand skrev:
Zwonk skrev:Efter dagens race finns ju mycket intressantare saker att diskutera än Schumachers starter. Hur orkar ni? :D

Hamilton körde stundtals som en idiot idag, och det roliga är att han själv inte verkar förstå varför han blir bestraffad så ofta: http://www.autosport.com/news/report.php/id/91854
Tycker mest synd om Maldonado, vars fina race sabbades av Lewis.

Synd också att vi blev blåsta på den spännande segerstriden p.g.a. rödflaggen. Men ett kul race i alla fall.
Undras hur snart efter loppet den intervjun gjordes, om det är direkt efter loppet kan jag ha förståelse för att han slänger ur sig oövertänkta saker!
http://blogg.aftonbladet.se/f1bloggen/2 ... ns-forsvar

Har Lewis läst mitt inlägg?
Han använder det försvar jag föreslog!:rolling: :youpi:
Har följt F1 sedan 70-talet!