KINAS GP 2011 - SHANGHAI. Lopp 3 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
KINAS GP 2011 - SHANGHAI. Lopp 3 av 19
Loppets officiella namn: 2011 FORMULA 1 UBS CHINESE GRAND PRIX
Banbeskrivning: Shanghai
Banlängd: 5.451 km, antal varv: 56, startförskjutning: 0.190 km, distans: 305.066 km
Bensinförbrukning 2008: 2.60 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.38 sekunder
Depåfönster, 56 varv
1 stopp: 27-33
2 stopp: 16-27, 35-41
3 stopp: 14-19, 25-30, 38-43
Tidschema (Bästa tid från 2010 inom parantes)
Fredag 2011-04-15, CET
Träning 1 04:00-05:30 (J.Button - McLaren 1:36.677)
Träning 2 08:00-09:30 (L.Hamilton - McLaren 1:35.217)
Lördag 2011-04-16, CET
Träning 3 05:00-06:00 (M.Webber - Red Bull 1:35.323)
Kvalificering 08:00-09:00 (S.Vettel - Red Bull 1:34.558)
Söndag 2011-04-17, CET
Lopp 09:00-11:00
Alla sju segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Jenson Button - McLaren # 1:46:42,163
2009: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:57:43,485
2008: Lewis Hamilton - McLaren # 1:31:57,403
2007: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:37:58,395
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:37:32,747
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:39:53,618
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:29:12,420
Alla sju kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:34,558
2009: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:36,184
2008: Lewis Hamilton - McLaren # 1:36,303
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:35,908
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:44,360
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:34,080
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:34,012
© Forza Motorsport 1998 - 2011. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Ja det ligger nog lite i det tyvärr.
Lite info, det är En snubbe vid namn Loic (tror jag)Bigois som designade Hondabilen , samma snubbe designade även brawn bilen och denna snubbe designar nu Mercedersbilen, uppenbarligen så verkar inte hans koncept vara helt lyckat så jag undrar varför han inte får kicken, kan det helt enkelt vara så att det inte finns några andra bra designers lediga?
Ferrari är ju bra men inte lika bra som när Byrne var huvudansvarig och på tal om bilbyggarens kvaliteter så var det ju kombinationen av, Brawn, Schumi, Todt och Byrne som var oslagbar, nu är de bitarna utspridda och då känns det som att ingen av dem fungerar så bra så att säga...
Lite info, det är En snubbe vid namn Loic (tror jag)Bigois som designade Hondabilen , samma snubbe designade även brawn bilen och denna snubbe designar nu Mercedersbilen, uppenbarligen så verkar inte hans koncept vara helt lyckat så jag undrar varför han inte får kicken, kan det helt enkelt vara så att det inte finns några andra bra designers lediga?
Ferrari är ju bra men inte lika bra som när Byrne var huvudansvarig och på tal om bilbyggarens kvaliteter så var det ju kombinationen av, Brawn, Schumi, Todt och Byrne som var oslagbar, nu är de bitarna utspridda och då känns det som att ingen av dem fungerar så bra så att säga...
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Är det förarna som är kassa?PerP skrev:Nja du överdriver väl lite.
Dessutom hade Toyota och Williams diffuser under hela året och de var ju inte i närheten av Brawn, trots att de var bättre året innan. Jag tror inte det är fel på Mercedes, de är nog femte bästa bil för tillfället.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Mycke bull.... från Redbullarna nu.. Oj,oj stora problem har dom,, men helt överlägsna är dom..
Det är kylningen som är haken med KERS,,
,,och nån kylning har inte Adrian brytt sig om,, funkar i starten och ev. ett par gånger till under loppet..
Så tror jag det ligger till,, mycke bull nu..
http://uk.eurosport.yahoo.com/formula-1 ... icle/5379/
Det är kylningen som är haken med KERS,,
,,och nån kylning har inte Adrian brytt sig om,, funkar i starten och ev. ett par gånger till under loppet..
Så tror jag det ligger till,, mycke bull nu..
http://uk.eurosport.yahoo.com/formula-1 ... icle/5379/
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
5e bästa?
RB
Maclaren
Ferrari
Renault
Merceders?
Tja kanske men jag vetifan om jag inte vill ha Sauber före och då är Merceders helt plötsligt den 5e sämsta teamet....
Lucky skrev dock någon gång att han inte var förvånad utan att detta är nog Merceders nivå så man ska kanske inte förvänta sig mer, om man tittar på vad stallet gjort innan så är det inte mycket bortsett från just 09. Menar du att Williams och Toyota hade samma design på sin diff? det känner jag faktiskt inte till.
RB
Maclaren
Ferrari
Renault
Merceders?
Tja kanske men jag vetifan om jag inte vill ha Sauber före och då är Merceders helt plötsligt den 5e sämsta teamet....
Lucky skrev dock någon gång att han inte var förvånad utan att detta är nog Merceders nivå så man ska kanske inte förvänta sig mer, om man tittar på vad stallet gjort innan så är det inte mycket bortsett från just 09. Menar du att Williams och Toyota hade samma design på sin diff? det känner jag faktiskt inte till.
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Jag vill mena att Brawn lösning läckte när en mekaniker bytte från Honda till Williams och att sedan Toyota fick reda på det hela eftersom de leverar Williams motorer.
Är ju tämligen uppenbart att Mercedes förare underpresterar. Rosberg har gjort bedrövliga starter och Schumacher verkar inte få ut något från bilen.
Saubern är bra, men ändå så verkar åtminstonde Mercan vara snabbare, iallafall på kval och sådant.
Rosberg får skärpa sig. Schumis kapacitet vet vi redan, den är inge vidare.
Är ju tämligen uppenbart att Mercedes förare underpresterar. Rosberg har gjort bedrövliga starter och Schumacher verkar inte få ut något från bilen.
Saubern är bra, men ändå så verkar åtminstonde Mercan vara snabbare, iallafall på kval och sådant.
Rosberg får skärpa sig. Schumis kapacitet vet vi redan, den är inge vidare.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Brawn var väldigt snäll mot däcken. Detta i kombination med Buttons ekonomiska körstil gjorde att det var svårt att få upp värmen i däcken när man kom till det något svalare Europeiska klimatet.Crazy F1 skrev:Nej men det var ju verkligen ett undantagsår pga av Doublediffen... så fort de andra kopierat den så vann ju inte bilen ett lopp, det var väl knappt den slutade på podiet har jag för mig.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Det verkar lite svårt med läsförståelsen här...Crazy F1 skrev:Men även Rubens var ju snabb i bilen så det kan ju inte bara haft med Buttons körstil att göra.
Jag försökte svara på varför det gick lite sämre på mittsäsongen för Brawn när man kom till Europa, inte varför det gick fort på banorna med tropiskt klimat.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jodå jag förstår vad du skrev men jag tolkade det som att du menade att en bidragande orsak till att Brawnbilen inte var så snabb sen var Buttons körstil som inte arbetade däcken så hårt. Då menade jag att Barrichello inte heller hade några stora framgångar den senare delen och att det säkert berodde mer på att bilen inte räckte till än på Buttons körstil.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Jag skulle tydligen bara ha skrivit att Brawn var snäll mot däcken och att det var en viktig orsak till att det gick sämre på förhållandevis kalla banor.Crazy F1 skrev:Jodå jag förstår vad du skrev men jag tolkade det som att du menade att en bidragande orsak till att Brawnbilen inte var så snabb sen var Buttons körstil som inte arbetade däcken så hårt. Då menade jag att Barrichello inte heller hade några stora framgångar den senare delen och att det säkert berodde mer på att bilen inte räckte till än på Buttons körstil.
Att sedan fortsätta med att lägga till ytterligare faktorer gjorde visst det hela lite för komplicerat...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Får man lägga ett tips?
Jag tror inte att Vettel eller Hamilton tar första platsen i Kina. det blir någon helt otippad såsom Petrov, webber eller kanske helt ooootippat Button.
Vem vet.
Jag tror inte att Vettel eller Hamilton tar första platsen i Kina. det blir någon helt otippad såsom Petrov, webber eller kanske helt ooootippat Button.
Vem vet.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Rosberg ser bra ut denna helgen och kan han göra ett lika bra kval som den 3e träningen visade så har han gjort jävligt bra i från sig. Schumi var ju över 4a tiondelar bakom och det var lite väl mycket, nu gjorde han visserligen några missar på sitt flygande varv men han är nog åtminstånde två tiondelar efter. Schumi hade visst inget kers rapporterades det om, hur mycket kan det kosta i tid?
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Mycket bra kval av Rosberg, men vad fan gör man i Ferrari och Renault, de har inte sett bra ut denna helg och nu med Webber borta borde de ju ta chansen.
Skitdåligtav MS att inte fixa Q3, förra gången hade han fel på bakvingen men nu vetifan om han bara inte var långsam. Starten blir intressant i morgon.
Skitdåligtav MS att inte fixa Q3, förra gången hade han fel på bakvingen men nu vetifan om han bara inte var långsam. Starten blir intressant i morgon.
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jaha så fick man reda på att Bakvingen inte fungerade för MS senare delen av varvet och att han därför fick den stora sladden i slutet på långa rakan. Hur jävla svårt ska det va att fixa bakvingen, förra kvalet hade bäge förarna problem och denna gången bara ms. De har ju haft hyfsad fart denna helg och Rosberg gjorde ett mycket bra kval men de måste få bilen mer jämn som Eje sa, nu är den bra ibland och kass nästa sekund.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Han sa att man numer måste få klartecken från FIA-personal innan man hoppar ur bilarna och han såg aldrig någon sådan, han visste inte om han bara inte lagt märke till honom eller om dom hade glömt bort honom.Fp730a skrev:Till den stora frågan: Varför satt han kvar?!!..
Jag hörde/förstod inte riktigt innebörden av det han svarade på presskonferansen.
Kunde man ana en viss syrlighet gentemot arrangemanget?
Heja Petrov!
Förmodligen missade han det själv, kanske var det fingret som skymde sikten.
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Jag gissar att det finns något arrangemang nere i cockpit som Vettel inte vill visa för de andra förarna. Hans historia tror jag inte på, det kom ju fram en funktionär till honom men han satt ändå kvar tills stallpersonal kom fram.Fp730a skrev:Till den stora frågan: Varför satt han kvar?!!..
Jag hörde/förstod inte riktigt innebörden av det han svarade på presskonferansen.
Kunde man ana en viss syrlighet gentemot arrangemanget?
Heja Petrov!
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: tis jun 21, 2005 10:21
- Ort: Märsta
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
- Ort: Tyresö
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34