MALAYSIAS GP 2011 - SEPANG. Lopp 2 av 19
-
-
-
-
-
-
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 2856582.ab
Okej nu har vi väl fått svaret på varför han var så off denna gången dock, han har ju trots allt varit bra med de andra träningarna så detta var ju mer förvånande, annars brukar ju Nico vara snabbast hela helgerna.
Jag hade inte velat kört en bil om man inte kunnat ställa tillbaka bakvingen helt, men eftersom detta drabbade MS i Q2 och Nico i Q3 så kan man ju fråga sig vad fan Merceders sysslar med.
Okej nu har vi väl fått svaret på varför han var så off denna gången dock, han har ju trots allt varit bra med de andra träningarna så detta var ju mer förvånande, annars brukar ju Nico vara snabbast hela helgerna.
Jag hade inte velat kört en bil om man inte kunnat ställa tillbaka bakvingen helt, men eftersom detta drabbade MS i Q2 och Nico i Q3 så kan man ju fråga sig vad fan Merceders sysslar med.
-
-
Vad jag förståt så är det så att man får bara ha vingen öppen i vissa givna tillfällen? Om nu den fastnar och man kör när man inte får..... Ska man inte bli dömd för något regelbrott då?
Klurigt det här.
Klurigt det här.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Var ju snack om att vingen skulle vara konstruerad så att funkade inte systemet så skulle den åka tillbaka i ursprungsläget.
Skulle vingen fastna i öppet läge så har man nog inte så mycket att vinna på det eftersom man då tappar betydligt mer i kurvorna än vad du tjänar på rakorna (annars skulle dom använda en annan grundinställning).
Edit: Verkar som problemet inte var att vingen fastnade utan att luftflödet inte blev det önskade tillräckligt snabbt efter att man stängt den inför dom snabba kurvorna.
Skulle vingen fastna i öppet läge så har man nog inte så mycket att vinna på det eftersom man då tappar betydligt mer i kurvorna än vad du tjänar på rakorna (annars skulle dom använda en annan grundinställning).
Edit: Verkar som problemet inte var att vingen fastnade utan att luftflödet inte blev det önskade tillräckligt snabbt efter att man stängt den inför dom snabba kurvorna.
Ross Brawn skrev:We’re having some situations where the flap comes back and he flow doesn’t attach immediately – it takes a bit of time before the flow reattaches.
We’ve seen that many times, a rear wing that’s perfectly OK, and in a crosswind or an unstable condition you get some separation. I think it is the crosswind and the effect of the yaw angle or angle of flow.
The parts of the track where we’ve had the issue are not the parts of the track where we’re allowed to use it. [under racet]
-
Gäller bara i race, ej kvalplatt skrev:Vad jag förståt så är det så att man får bara ha vingen öppen i vissa givna tillfällen? Om nu den fastnar och man kör när man inte får..... Ska man inte bli dömd för något regelbrott då?
Klurigt det här.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
Tack, det förklarar varför [Schumacher] kunde göra ett 37,0-varv när vingen strulade. Med uppfälld vinge hela varvet hade ju tiden blivit en annan.PeppeF1 skrev:Edit: Verkar som problemet inte var att vingen fastnade utan att luftflödet inte blev det önskade tillräckligt snabbt efter att man stängt den inför dom snabba kurvorna.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fy fan vilken åktur av Petrov, han trodde nog han var en kamikazepilot, killen måste vara biffig då han kan dra av ratten
Renault är bra ingen tvekan om saken, Alonso är stark men klantade sig lite men jag tycker ändå att det är rätt att han försöker.
Synd att inte Hamilton kunde ha samma racefart som Vettel, det är ju uppenbart att RB har mycket reserv och i år är ju bilen inte bara snabb utan tillförlitlig och det kommer säkert betyda att vm är avgjort efter halva säsongen. RB är lika bra som Ferrari var 02 och Vettel sätter inte ett hjul fel.
Merceders är pinsamt dåliga och vad fan sysslar de med, de snackade om pallplatser men är ju glada om de får poäng! Värdelöst!
Rosberg var jävligt kass idag och han måste ju haft problem med bilen för han var ju nästan 20 sek efter MS som gjorde ett bra jobb och tog poäng iaf.
Kobbayashi är ju också han värt ett kapitel och jag tror att Saubern är den snällaste bilen på däcken i hela fältet.
Renault är bra ingen tvekan om saken, Alonso är stark men klantade sig lite men jag tycker ändå att det är rätt att han försöker.
Synd att inte Hamilton kunde ha samma racefart som Vettel, det är ju uppenbart att RB har mycket reserv och i år är ju bilen inte bara snabb utan tillförlitlig och det kommer säkert betyda att vm är avgjort efter halva säsongen. RB är lika bra som Ferrari var 02 och Vettel sätter inte ett hjul fel.
Merceders är pinsamt dåliga och vad fan sysslar de med, de snackade om pallplatser men är ju glada om de får poäng! Värdelöst!
Rosberg var jävligt kass idag och han måste ju haft problem med bilen för han var ju nästan 20 sek efter MS som gjorde ett bra jobb och tog poäng iaf.
Kobbayashi är ju också han värt ett kapitel och jag tror att Saubern är den snällaste bilen på däcken i hela fältet.
-
-
-
-
Om de nu är lika snabba så är det ju bara att kontra nästa varv... så vad är problemet?Crazy F1 skrev:Tycker inte heller om det även om det kan bjud på en och annan omkörning, det är konstlad racing och det tar mycket från en förare som är skicklig på att försvara sig, nu har han ju knappt en suck.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Väldigt bra jobb som Den Gamle gjort med den bilen...Crazy F1 skrev:Merceders är pinsamt dåliga och vad fan sysslar de med, de snackade om pallplatser men är ju glada om de får poäng! Värdelöst!
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
PC: skrev:Om de nu är lika snabba så är det ju bara att kontra nästa varv... så vad är problemet?Crazy F1 skrev:Tycker inte heller om det även om det kan bjud på en och annan omkörning, det är konstlad racing och det tar mycket från en förare som är skicklig på att försvara sig, nu har han ju knappt en suck.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
-
Ferrari är väl så starka som McLaren i race.
Hyggligt av Webber trots problem så blir han fyra och slår Alonso och Hamilton.
RBR är ganska starka, men utan KERS är de nog ännu bättre.
Button är man of the day, tycker jag. Han körde konsistent och bra. Men hade tur med rena depåstopp. Alonso, Hamilton och Massa tappade för mycket på stoppen och deras depåpersonal måste förbättra sig.
Massa var rätt bra idag. Men jag skulle ändå vilja se Kobayashi i den bilen istället. Han har intagit Kubicas plats på min lista över favoritförare eftersom polacken inte kör i år.
Hyggligt av Webber trots problem så blir han fyra och slår Alonso och Hamilton.
RBR är ganska starka, men utan KERS är de nog ännu bättre.
Button är man of the day, tycker jag. Han körde konsistent och bra. Men hade tur med rena depåstopp. Alonso, Hamilton och Massa tappade för mycket på stoppen och deras depåpersonal måste förbättra sig.
Massa var rätt bra idag. Men jag skulle ändå vilja se Kobayashi i den bilen istället. Han har intagit Kubicas plats på min lista över favoritförare eftersom polacken inte kör i år.
-
Att de inte är lika snabba så klart,, den som har lite bättre däck för tillfället kommer ju om utan problem..PC: skrev:Om de nu är lika snabba så är det ju bara att kontra nästa varv... så vad är problemet?Crazy F1 skrev:Tycker inte heller om det även om det kan bjud på en och annan omkörning, det är konstlad racing och det tar mycket från en förare som är skicklig på att försvara sig, nu har han ju knappt en suck.
Kallas inte racing i min värld..
För övrigt var det lite kul att se Petrov "köra luftbil" med ratten lös,,
,,och Alonso var riktigt riktigt pinsam,, som en riktig nybörjare..
Saknar de gamla mästarna...
-
-
Det hindrar ju fortfarande inte att det var ett riktiggt klantigt misstag. Dock så gör alla misstag. Så må vara förlåten.Krassegrand skrev:Om Alonsos bakvinge hade fungerat så hade han kommit om ett par kurvor tidigare!Lenny skrev:,,och Alonso var riktigt riktigt pinsam,, som en riktig nybörjare..
-
Ja jag måste nog hålla med om att det var klantigt, Antingen David Coulthard eller Martin Brundel sa att det var mycket nära att det blev som Webber gjorde förra året när han flög upp och ner.PerP skrev:Det hindrar ju fortfarande inte att det var ett riktiggt klantigt misstag. Dock så gör alla misstag. Så må vara förlåten.Krassegrand skrev:Om Alonsos bakvinge hade fungerat så hade han kommit om ett par kurvor tidigare!Lenny skrev:,,och Alonso var riktigt riktigt pinsam,, som en riktig nybörjare..
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
De behöver inte ens ha bättre däck. Mot slutet av loppet var det någon som fick en ganska usel utgång ur hårnålen – mycket sämre än bilen framför – och ändå kunde han DRS:a förbi på rakan.Lenny skrev:Att de inte är lika snabba så klart,, den som har lite bättre däck för tillfället kommer ju om utan problem..
Kallas inte racing i min värld..
Det lär se likadant ut på rakan i Barcelona och på Kemmelrakan på Spa och... Det är värdelöst.
-
Gillar inte heller det där DRS. Har aldrig fattat hypen runt omkörningar. Inte ett måste i min värld. Därimot gillar jag komplicerad teknik som krånglar vilket både DRS och KERS verkar vara. Helt identiska bilar som aldrig går sönder skulle resultera i att jag gör annat på söndagarna...Crazy F1 skrev:Tycker inte heller om det även om det kan bjud på en och annan omkörning, det är konstlad racing och det tar mycket från en förare som är skicklig på att försvara sig, nu har han ju knappt en suck.
-
-
-
-
-
Jo, jag vet,, men var det verkligen så mycke vinglande om du kollarPeppeF1 skrev:Även om straffet kanske var fel så var det inte för incidenten med Alonso han blev bestraffad utan mest troligt vinglandet på start/mål dryga varvet innan.
,,det fanns nog andra som vinglade betydligt mera i så fall.. (kanske fick han straffet för förra årets vinglande framför Petrov)
Lite det jag menar,, helt ok att köra om "artificiellt",, men inte ok att försvara sin position, vilket många anser hör racing till..
Och Alonso som sabbar hela racet för både sig själv och Lewis får ett straff,, som inte innebär nåt straff, utan,, ingenting,, jo, det är ju hyggligt konsekvent, som någon uttrycker det.
-
Nej, som sagt så tycker jag inte det var självklart att dela ut ett straff till Hamilton.
Vad det gäller Alonso-incidenten så tyckte jag mig läsa att Hamilton hävdade att han inte märkte någon skillnad mellan före och efter kollisionen så hur Alonso sabbade hans rejs vet jag inte?
Att Alonsos straff egentligen inte får någon effekt är ju för att han hade en så stor lucka bakåt att ingen hotade honom, ett drive-through under rejset skulle gett samma effekt. Ska man vara konsekvent så ska man väl dela ut liknande straff för liknande incidenter och inte utefter vilken effekt det får på resultatet?
Ska man snacka konsekvens i bestraffningar så ska man väl framförallt ifrågasätta Buemis straff för fortkörning i depån som tidigare alltid varit drive-through.
Vad det gäller Alonso-incidenten så tyckte jag mig läsa att Hamilton hävdade att han inte märkte någon skillnad mellan före och efter kollisionen så hur Alonso sabbade hans rejs vet jag inte?
Att Alonsos straff egentligen inte får någon effekt är ju för att han hade en så stor lucka bakåt att ingen hotade honom, ett drive-through under rejset skulle gett samma effekt. Ska man vara konsekvent så ska man väl dela ut liknande straff för liknande incidenter och inte utefter vilken effekt det får på resultatet?
Ska man snacka konsekvens i bestraffningar så ska man väl framförallt ifrågasätta Buemis straff för fortkörning i depån som tidigare alltid varit drive-through.
-
Det var inte så långt borta i alla fall! I mina ögon har Heidfeld alltid varit en väldigt underskattad förare, så det är riktigt kul att han visar att han fortfarande är att räkna med.Zwonk skrev:Nick Heidfeld förbättrar sig rejält och skrällvinner det här loppet, som körs i regn. Ni läste det här först.
För övrigt känns det som att Vettel har avgjort mästerskapet nu!
-
Finns inte en chans att den här racingen kan hålla mitt intresse uppe hela säsongen. Totalt värdelöst.
Och, var det inte så att de slopade tankningen för att förarna skulle göra upp på banan istället för i depån? Så ofta som de är i depån nu har de väl aldrig varit.
Och, var det inte så att de slopade tankningen för att förarna skulle göra upp på banan istället för i depån? Så ofta som de är i depån nu har de väl aldrig varit.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Äre nån som fattar nåt...??PeppeF1 skrev:Även om straffet kanske var fel så var det inte för incidenten med Alonso han blev bestraffad utan mest troligt vinglandet på start/mål dryga varvet innan.
http://www.youtube.com/watch?v=L61_AevsjMs