...Det sägs att tittarsiffrorna sjunkit rejält för F1 under 2002 då Ferrari är så överlägsna. Nån som tror att de återkommer till Monaco och resten av säsongen efter dagens övningar? ...Nej just det.
Det är sånt här som återigen drar ett löjets skimmer över F1-sporten. OK, det har funnits i alla tider, men därmed betyder det väl inte att det automatiskt skall accepteras för all framtid. Vill Ferrari (eller något annat team) syssla med detta framöver så OK, men då skall man räkna med att få skit från fansen. Och hur tänker sponsorerna? OK toppteamen har väl kölista på sponsorer, men man skall nog akta sig inom F1. Det finns en allmän tendens inom sportvärlden att sponsorerna ställer mer krav. Dom vill ha publicitet javisst, men inte till vilket pris som helst. Ett ex, Vodaphone bör kanske förstärka kundmottagningen imorgon måndag, då uppretade fans sägger upp sina abbonemang? Det hade i alla jag gjort.
Kan tänka mig att ex Bernie E tänker i samma banor och inom kort om inte ta Ferrari i örat, så iaf "påpeka vissa saker" för Montezemolo och co. Han vill inte ha missnöjda medelfans som buar och aldrig kommer tillbaka, Han vill ha mer glada fans som hostar upp tusentals kronor i inträde, köper pay-per-view på TV och gynnar teamens sponsorer mm mm.
MS och Ferrari verkar ha skärmat sig helt ifrån fansen, verkar inte fatta vilket slag mot populariteten detta är. Oasvett hur många VM-titlar MS har när han drar sig tillbaka, kommer nu mycket av tillbakablickandet på hans karriär nu att handla om "all denna onödiga hjälp" speciellt då 2001 och 2002. MS kan ta semester 5 race av 17 och ändå vinna lätt. Varför hålla på med detta fjantande?
Man kan jämföra med två tennispelare, John Mcnroe och Mats Wilander. Ungefär likadana framgångrika karriärer, men vad minns man mest av dessa båda herrars dito? Inte hur många titlar dom tog utan:
Mcenroe: killen som inte drog sig för att psyka, protestera och på alla sätt uppföra sig osportsligt.
Wilander: Skänkte bort en matchboll då han ansåg att domare dömt fel, kommer tillbaka vinner matchen och hela grandslamturneringen (Paris)
Men jag tror faktiskt att MS kommer att ta åt sig av detta. Han såg minst sagt chockad ut av alla burop mm. Han vill säkert inte att hans karriär skall befläckas med detta. De som skall ha mest skit för detta är Ferrari ledningen. BUUUU!!!
FIA gör nåt åt skiten!
Mönstrade däck, blåflagg 1 km innan varvning, och framförallt stallorder. Suck... Snart är det Indy 500 och "riktig racing".
Stallorder: Once again! How do you spell it?
Mönstrade däck: Get real, man!
Varvning: Off course! Pass me! (If you can)
ett löjets skimmer....
-
-
Jag tror nog att tittarsiffrorna (högst tillfälligt) kommer att öka inför nästa lopp pga kontroversen. Däremot ser nog Ferrari till att situationen inte upprepas, dvs de kommer att ta till något av de "kamouflerade" trix som Todt och Brawn nämnde som möjliga alternativ för att sinka Rubens ifall det krävs. Problemet för dem är dock att allt sådant kan komma att tolkas som avsiktligt framöver.On 2002-05-12 18:39, Superfan wrote:
...Det sägs att tittarsiffrorna sjunkit rejält för F1 under 2002 då Ferrari är så överlägsna. Nån som tror att de återkommer till Monaco och resten av säsongen efter dagens övningar?
Sen är det så att tittarsiffrorna för sjunkit i flera år nu, sedan 1999 tror jag. Och söndagens händelse hjälper knappast sporten.
Nej, det verkar så. Fortfarande kan man inte erkänna att man gjorde fel. OK, MS försökte spela oskyldig och skylla på ledningen men Todt och Brawn försvarar agerandet och säger att man kommer att göra det igen tills MS titel är säkrad. Återigen ett bevis på totalt förakt för åskådarna/fansen.MS och Ferrari verkar ha skärmat sig helt ifrån fansen, verkar inte fatta vilket slag mot populariteten detta är.
Ja, reaktionerna förvånade honom säkert. Men oskydlig var han absolut inte. Fast det som verkar gälla för honom, liksom Ferrari, är att "vinna till varje pris".Men jag tror faktiskt att MS kommer att ta åt sig av detta. Han såg minst sagt chockad ut av alla burop mm. Han vill säkert inte att hans karriär skall befläckas med detta. De som skall ha mest skit för detta är Ferrari ledningen. BUUUU!!!
-
-
-
-
Jag måste säga att jag älskar F1... Under ett lopp händer det mer, är fler intriger, mer dramatik än ett helt år med CART.
Om Formel 1 ska ses som underhållning så tog det ett rejält kliv uppåt. Därmed tror jag att tittar siffrorna till Monacos GP kommer att vara rekord höga... Frågorna hänger i luften... Vad ska den elaka Ferrari ledningen göra? Kommer Schummi känna ånger och hjälp Barren??? Detta och mycket mer i nästa GP. Tata!
Om Formel 1 ska ses som underhållning så tog det ett rejält kliv uppåt. Därmed tror jag att tittar siffrorna till Monacos GP kommer att vara rekord höga... Frågorna hänger i luften... Vad ska den elaka Ferrari ledningen göra? Kommer Schummi känna ånger och hjälp Barren??? Detta och mycket mer i nästa GP. Tata!
-
-
-
Ciao,
Mycket bra "Superfan" jag är inne på precis samma linje. Det kommer att sakta men säkert att försöra sporten och den dagen all inser det är det försent.
Det mest idiotiska är att Ferrari fortsätter att med alla medel försvara sitt beslut. Intervjuer i Italiensk Tv är rent absurda, Motezemolo snackar dynga och förklarar att beslutet var för fansen att och de kommer att tacka för detta senare.
Bj
Mycket bra "Superfan" jag är inne på precis samma linje. Det kommer att sakta men säkert att försöra sporten och den dagen all inser det är det försent.
Det mest idiotiska är att Ferrari fortsätter att med alla medel försvara sitt beslut. Intervjuer i Italiensk Tv är rent absurda, Motezemolo snackar dynga och förklarar att beslutet var för fansen att och de kommer att tacka för detta senare.
Bj
-