Reservbil?

Kungaklassen av motorsport...
Fredrik i Trollhättan

Reservbil?

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Sitter och tittar på Spa -98 på Viasat Motor. Loppet där halva startfältet försvinner i starten. Dock kommer ju de flesta iväg i omstarten och då i reservbilarna. När försvann dessa? I samband med de lite tuffare Park ferme-reglerna?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag mins det loppet så väl, en viss Coulthard bromstestade schumi i regnet och en viss schumi var på väg att slå ner DC.....

Jag tror det var 06 eller 07 de förbjöd "T-car".
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag minns det också som igår. [Schumacher] körde över sin förmåga och fick åka Reliant Robin till depån efter ha kört in i DC. Synnerligen klantigt av Schumacher.

Alesi fick stallorder att hålla sig bakom lillskummi och Hill för att inte äventyra Saubers första pallplats samtidigt som lillSkummi inte fick köra om Hill och var sur som ättika på pallen.

För att svara på frågan. Jag kommer inte ihåg.
I was misled and that is the way it went
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Körde över sin förmåga...jo så kan man ju också kalla det, oavsett så var killen 25 sekunder före tvåan i loppet och ett varv före Coulthard som i idealspåret saktar ner trots att sikten för bakomvarande är lika med noll. . .
Men det var ett jävligt kul lopp och RS såg inte så glad ut som herr hill på presskonf efteråt :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Re: Reservbil?

Inlägg av ANFRAN »

Fredrik i Trollhättan skrev:reservbilarna. När försvann dessa?
Inför säsongen 2008.

/Nygooglad
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tack för det svaret, då vet vi.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Cheever skrev:Jag minns det också som igår. [Schumacher] körde över sin förmåga och fick åka Reliant Robin till depån efter ha kört in i DC. Synnerligen klantigt av Schumacher.
Ja, visst var det klantigt av Schumi att Coulthard inte flyttade på sig trots blåflagg och trots att han låg ett helt jävla varv efter. I normala fall skall ju den som blir varvad underlätta för den som skall varva. Tycker du att DC gjorde det där han låg - mitt i idealspåret med pissdålig sikt?
Ferrari.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Eau Rouge skrev:
Cheever skrev:Jag minns det också som igår. [Schumacher] körde över sin förmåga och fick åka Reliant Robin till depån efter ha kört in i DC. Synnerligen klantigt av Schumacher.
Ja, visst var det klantigt av Schumi att Coulthard inte flyttade på sig trots blåflagg och trots att han låg ett helt jävla varv efter. I normala fall skall ju den som blir varvad underlätta för den som skall varva. Tycker du att DC gjorde det där han låg - mitt i idealspåret med pissdålig sikt?
Det var ju rätt många andra som klarade av att inte köra in i DC, så ja det var inte bara klantigt av [Schumacher] utan überklantigt och som vanligt utsatte han sina medtävlare för livsfara som han sen dessutom skyllde på andra.

Tack Anfran, jag hade gissat tidigare. :up:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Eau Rouge skrev:
Håller med.Han borde tittat i backspeglarna och sett klart och tydligt att MS låg bakom han.. 8)
FIA = Ferrari International Assistance
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Så vitt jag minns så funkade DC radio...Dc körde även fult i japan 99 då schumi skulle varva honom....detta trots att DC den gången tappat nosen tror jag. Så det är något med dc och varvningar :D
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Cheever skrev:Det var ju rätt många andra som klarade av att inte köra in i DC, så ja det var inte bara klantigt av [Schumacher] utan überklantigt och som vanligt utsatte han sina medtävlare för livsfara som han sen dessutom skyllde på andra.
Även Schumacher varvade ett par stycken på samma ställe, på samma sätt. Tydligen gjorde DC något som avvek från hur resten gjorde...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:
Eau Rouge skrev:
Det var ju rätt många andra som klarade av att inte köra in i DC, så ja det var inte bara klantigt av [Schumacher] utan überklantigt och som vanligt utsatte han sina medtävlare för livsfara som han sen dessutom skyllde på andra.

Tack Anfran, jag hade gissat tidigare. :up:
*Gilla*
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!