Så bygger man bilen smart kan man väl säga.
Jag tycker Alonsos säsong påminner lite som schumis under hans första år i Ferrari då bilen var helt okej men ändå inte bäst. För då var han ändå med och slogs om Titeln och så känns det lite om Alonso i år, bilen var inte alltid bäst men Alonso rattade den jävligt bra många gånger och tog tillvara på de tillfällen som gavs.
ABU DHABI GP 2010 - YAS MARINA CIRCUIT. Lopp 19 av 19
-
- Varnad
-
Om jag mins rätt så var Ferrarin 1996 helt värdelös och hade tillförlitlighet som en pappersmugg... Att Schummi ändå lyckades hänga med ibland berode helt på föraregenskaper.Crazy F1 skrev:Så bygger man bilen smart kan man väl säga.
Jag tycker Alonsos säsong påminner lite som schumis under hans första år i Ferrari då bilen var helt okej men ändå inte bäst. För då var han ändå med och slogs om Titeln och så känns det lite om Alonso i år, bilen var inte alltid bäst men Alonso rattade den jävligt bra många gånger och tog tillvara på de tillfällen som gavs.
Årets Ferrari var inte bäst men det var ändå helt klart top tre. Alonso har kört med insidan denna säsong och kunde därför utmana om titeln. Tyvärr blev han/Ferrari lite förvirrade på slutet.
-
Sant silverkatten, 96 gjorde schumi väldigt bra ifrån sig och tom Irvine har ju sagt att det är ofattbart hur schumi kunde vinna tre lopp med den bilen.
I år var ju Ferrarin bäst vid ett par tillfällen, i tyskland helt klart bästa bilen i du minns jag inte exakt vilket det andra loppet var men sen har den ju iaf i händerna på alonso visat sig vara helt okej många lopp. massa har ju dock varit kass sedan teamordern så det är svårt att jämföra med honom känns det som.
I år var ju Ferrarin bäst vid ett par tillfällen, i tyskland helt klart bästa bilen i du minns jag inte exakt vilket det andra loppet var men sen har den ju iaf i händerna på alonso visat sig vara helt okej många lopp. massa har ju dock varit kass sedan teamordern så det är svårt att jämföra med honom känns det som.
-
-
PÅ just spa måste man väl säga att ForceIndia fungerade exeptionellt bra, s gjorde även Ferrarin det loppet väl så det är en intressant jämförelse du gör. Fisi var ju sen väldigt kass i Ferrarin och långt efter Kimi och om det berodde på att han behövde tid att vänja sig vid bilen eller inte låter ja va osagt.
-
ANFRAN skrev:Haha, tack, jag missade fingret live.
Knappast någon slump att vi inte fick se den gesten från Alonsos eller Petrovs kameralins..
Han borde skämmas den där Fernando "for me it was a normal move" Alonso..
Kan någon hitta sekvensen från Alonsos bil förresten,, eller är den raderad för evigt..
Saknar de gamla mästarna...
-