Längtar redan tills nästa säsong!

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1

Längtar redan tills nästa säsong!

Inlägg av Crazy F1 »

Då har vi kört den längsta säsongen i F1historien tror jag och vilken säsong det har varit, Vm-ledningen har ändrats 9 gånger under året och det som såg så överlägset ut för RB i början av året blev ändå en tuff fight.

Själv har jag redan börjat längta efter nästa års säsong och det ska bli spännande att se om Renault och Merceders ska kunna blanda sig i leken med Ferrari, Maclaren och RB. Jag har en känsla av att det kan bli ännu fler förare som slåss om det nästa år och den säsongen kan bli nog så spännande.

Är det någon som vet när vintertesterna drar igång samt när det första pirellitestet är? Jag har en känsla av att det kommer gå långsammare nästa år för Pirelli har ju inte alls samma erfarenhet som Bridgestone har. Är det någon som förresten har förstått varför inte Bridgestone vill vara kvar?
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Första Pirelli-testet är väl imorgon, eller är jag ute och cyklar?

Edit: Senare i veckan var det.
Senast redigerad av Zwonk den mån nov 15, 2010 21:57, redigerad totalt 1 gång.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

SÅ FORT :quest:
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Längtar också redan. Nyfiken på hur Renaults satsning kommer att stå sig mot de andra.. Läste någonstans, AB tror jag ang testerna och merparten hamnar i Spanien..

Dessutom som du skriver Crazy F1 så blir det spännande att se Ross bil nästa år.. Faan vad det känns avlägset till Mars månad.. :cry:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag vet!! och ändå är detta den längsta säsongen hittills, helt sjukt att vi nästan är inne i december och kör!

Men passerar vi bara julafton så kommer nog tiden rusa iväg fort till Mars, om man bara visste när testerna startar och HUR MYCKET de får testa i år?!
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Crazy F1 skrev:SÅ FORT :quest:
Det verkar så.

"Following Heidfeld's on-track work with the Toyota, all the current Formula One teams will get the chance to test the new tyres at the Yas Marina Circuit after the season-closing Abu Dhabi Grand Prix in November."

http://www.formula1.com/news/headlines/ ... 11142.html

Säsongen 2011 börjar nu. :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Skönt :)