Ändrat mitt meddelande till ettmer konstruktivt sanningsenligt konstaterande.Trist så förbannat trist att VM avgörs med samarbete mellan Teamen.F1 dog idag tyvär.Hederliga ,ärliga Ferrari blev lidande.
Senast redigerad av aikaik den sön nov 14, 2010 19:57, redigerad totalt 2 gånger.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
Personligen ska jag säga upp bekantskapen med Alonso, Tilke & Bernie. Alonso för att han fegar i starten och gör sitt sämsta lopp när det behövs som bäst och Tilke för skitbanan som man kan köra utanför och slutligen Bernie som anordnar lopp i snadlådan för ett par tusen pyjamastomtar istället för där folk uppskattar racing.
Och feresten med Webber också för hans urusla säsongsavslutning.
aikaik skrev:Fy fan att Renault förstörde hela VM.Personligen ska jag säga upp bekantskapen med alla frökenbilsägare jag har av bilmärket efter samkörningen med Red Bull.Rada upp fikusarna o slå ner tänderna i halsen på kärringarna.
Är du bitter för att Ryssen var snabbare än en sur spanjor???
Stackare
Man skrämmer inte en Ryss med en lite spansk knutten näve
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
aikaik skrev:Fy fan att Renault förstörde hela VM.Personligen ska jag säga upp bekantskapen med alla frökenbilsägare jag har av bilmärket efter samkörningen med Red Bull.Rada upp fikusarna o slå ner tänderna i halsen på kärringarna.
Är du bitter för att Ryssen var snabbare än en sur spanjor???
Stackare
ÄH, Ferrari räcker ju inte till på rakan mot Renault så enkelt är det, Alosno hade behövt ta sig förbi Kubica och Nico också och det hade han inte gjort, han får skylla sig själv, han borde chansat mer då det var 20 varv kvar sen var det försent.
Den tur Alonso hade 06 det fick han igen i otur idag.
Är extremt nöjd med resultatet. Det kunde inte ha slutat bättre. Ferrari får skylla sig själva, de kunde ha gått in i depå under SC. Vettel hade visserligen grym tur med sitt stopp, men nog dominerade han stort hela loppet.
Precis - Vettel var den ende som visade klass när det på riktigt gällde. Både Webber och Alonso körde ju som kärringar.
Hade det inte varit för motorn i Korea hade Vettel avslutat med fyra segrar i rad. Han visade med eftertryck vem som är bäst. Och det bara 23 år gammal.
Är nog beredd att hålla med om det iaf, han har verkligen varit bäst då det gällt på slutet. Alonso och Webber har tappat framför allt Webber. Dock trodde jag att Alonso skulle klara att ta en 4e plats idag iaf.
Det hade Alonso också gjort om det inte hade blivit SC och några längre ner i fältet tog en rejäl rövare och gick i depå och sen körde 99 % av racet på samma set däck - vilket öppnade upp för ytterligare en att få maximal utdelning av sin chansning att köra en superlång första stint.
Sådant som händer.
Till syvende och sist handlar det om att Ferrari helt enkelt inte varit snabba nog för att vinna i år. VM kom till dem främst tack vare teamordern i Hockenheim och Vettels motorras i Korea, men den riktiga farten har de aldrig haft i år.
På så vis blev avslutningen helt i linje med det som är mest förtjänt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Det är jag beredd att hålla med om men han hade faktiskt kunnat förlorat 4e platsen till Webber även om inte SC komit ut för Webber visade upp en himla fart efter sitt stopp.
LuckyStrike1 skrev:Det hade Alonso också gjort om det inte hade blivit SC och några längre ner i fältet tog en rejäl rövare och gick i depå och sen körde 99 % av racet på samma set däck - vilket öppnade upp för ytterligare en att få maximal utdelning av sin chansning att köra en superlång första stint.
Men om Ferrari varit lugna och avvaktat till Webber kommit ikapp Petrov så hade man kanske kunnat komma ut före Petrov när man väl gjorde sitt depåstopp. Nu verkade det bli lite panik när man såg att man tappade i varvtid mot Webber.
Men faran är förstås att det tagit ett antal varv och att Alonso under dessa varv tappat ännu mer i fart och kanske t o m förlorat i varvtid mot Petrov efter ett tag, så att han till slut kommit ut bakom Webber också. Inget självklart beslut.
Nej jag tror de tänkte på Weber först och främst och det tyckte jag var rätt i det skedet eftersom Webber gjorde några riktigt snabba varv och hade Ferrari väntat ett varv till så hade Webber gått förbi och då hade de ändå inte vunnit vm.
En sak är iaf säker och det är att ingen kan säga att Renaultmotorn inte är bra iaf...
Helt otroligt att Ryssen körde 55varv utan ett enda misstag.Jag har nypt mig i armen och sovit en stund och det är bara att konstatera att så var fallet.Men helt klart körde Renault in iDepå på order av Redbull och som tack för hjälpen blir det ett schysst pris på 2011års motorleveranser den saken kan ni skriva upp med Tuchpenna i Almenackorna.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
Jo sammarbeter mellan Renault och Red bull gav resultat. Den hårt kritiserade Renault motorn var kanske inte så illa i alla fall - tre stycken före Ferrari i dag.. Det är väl det här sammarbetet du syftar på va??
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Men eftersom Renault säljer så faller ditt resonemang för det enda renault kan tjäna på är om de får mer betalt för sina motorer men du menar kanske att Petrov tänkte att "om jag ser till att alonso är bakom mig så kanske vi kan sälja våra motorer dyrare nästa år
Jag läser era inlägg som ironiska. Petrov körde helt enkelt lika fort som Alonso och bromsade honom inte nämnvärt. Han tog bara platsen framför och som ni säger gjorde inte många misstag under loppet. Kanske är det vad ni menar är Redbulls order. Ferrari föll på eget grepp p.g.a. depåstrategin. Hade man tagit in Alonso vid säkerhetsbilen hade man antagligen haft en världsmästare. Det är lätt att vara efterklok.
Fredrik i Trollhättan skrev:Jag läser era inlägg som ironiska. Petrov körde helt enkelt lika fort som Alonso och bromsade honom inte nämnvärt. Han tog bara platsen framför och som ni säger gjorde inte många misstag under loppet. Kanske är det vad ni menar är Redbulls order. Ferrari föll på eget grepp p.g.a. depåstrategin. Hade man tagit in Alonso vid säkerhetsbilen hade man antagligen haft en världsmästare. Det är lätt att vara efterklok.
Ja, eller slutat bakom Webber i racet på en som bäst femteplats och inte haft en världsmästare.
Det är väldigt lätt att vara efterklok. Det var långt ifrån ett självklart beslut där och då, och det var då beslutet skulle tas. Inte efter målgång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Det håller jag med om, det finns inga garantier som säger att de kommit ut före Webber. Webber hade nog lite mer fart i kärran men inte så mycket att han kunde utmana dem framför, dock så kunde han nog plockat fram ett par tiondelar till om han hade haft fritt spår.
Vad Ferrari verkar ha missat är Petrov och Rosberg. Genom att gå in i ett läge då de med säkerhet hamnade bakom dem så placerade de sig ju utanför VM-titeln.
Min gissning är att de stirade sig blinda på Webber och ville hålla honom bakom sig. Istället skulle de behandlat loppet mer som vilket lopp som helst och kört mot tät bilarna.
Om det är så att Red Bull grundlurade Ferrari med Webber så måste det vara Banans fel eller Poängsystemet för Ferrari var verkligen värda Förarmästerskapet.Jag kan ännu inte fatta att det gled Ferrari ur händerna
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
Vi byter Pridefestivalen mot Avslutningen i F1.Jag ska knacka på hos Arabemiratens Ambassad och höra om vi kan göra ett tekniskt byte av festligheterna och om dom vill ha stålar emellan.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.