Kommer historien att upprepa sig?
-
Kommer historien att upprepa sig?
Vi minns väl alla 07 då kimi vann och Maclaren gjorde bort sig, saken är väl den att de(MacLaren) hade lätt vunnit om de satsat på en förare men de valde att inte göra det och så blev de av med titeln. Till deras försvar så hade de en het Alosno och en ännu hetare Hamilton i teamet och de slutade på samma poäng. I år är läget likadant för RB och den stora frågan är om de kommer spela bort titeln på samma sätt. Webber har ju klart bättre förutsättningar och kan vinna titeln på egen kraft detta kan inte Vettel göra.
Många förare bland annat Berger och Alesi har gått ut och sagt att de tycker att RB ska satsa på Webber nu när det bara är två lopp kvar men Horenr verkar mer skeptisk, å andra sidan så enda gången de behöver ta ställning till detta är om bilarna ligger 1 och 2 och det är väl inte helt otroligt att en viss spanior ligger mellan dem.
Button vill inte heller hjälpa Hamilton fast han mer eller mindre är helt borta och det låter helt idiotiskt i mina öron.
I ferrari vet vi ju redan vad som gäller och de där 7 poängen som de fuskat till sig kan bli mycket värdefulla i slutet.
En enkel fråga....
Många förare bland annat Berger och Alesi har gått ut och sagt att de tycker att RB ska satsa på Webber nu när det bara är två lopp kvar men Horenr verkar mer skeptisk, å andra sidan så enda gången de behöver ta ställning till detta är om bilarna ligger 1 och 2 och det är väl inte helt otroligt att en viss spanior ligger mellan dem.
Button vill inte heller hjälpa Hamilton fast han mer eller mindre är helt borta och det låter helt idiotiskt i mina öron.
I ferrari vet vi ju redan vad som gäller och de där 7 poängen som de fuskat till sig kan bli mycket värdefulla i slutet.
En enkel fråga....
-
-
-
-
Hoppas fortfarande på Webber, med eller utan stallet i ryggen. Men med det sagt så är ju trots allt Alonso i särklass den bästa föraren just nu och det ska nog till både det ena eller andra om han ska missa titeln..
Stresspaketet Vettel kommer nog inte att hålla ihop även om bilen gör det. Hamilton har redan en titel och har nog vuxit i nervkostymen, även om han har gjort några sköna dumheter under sensäsongen, kan inte räknas bort..
Banorna talar för RBR, men frågan är om Webber kan hålla nerverna i styr, gjorde ju ett skitmisstag senast och att ha chansen på titeln borde ställa till det för vem som helst - även en gammal räv som Webber..
Stresspaketet Vettel kommer nog inte att hålla ihop även om bilen gör det. Hamilton har redan en titel och har nog vuxit i nervkostymen, även om han har gjort några sköna dumheter under sensäsongen, kan inte räknas bort..
Banorna talar för RBR, men frågan är om Webber kan hålla nerverna i styr, gjorde ju ett skitmisstag senast och att ha chansen på titeln borde ställa till det för vem som helst - även en gammal räv som Webber..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
"We were racing Fernando" var väl ett svar på varför man inte plockade in Lewis när Kimi tog in allt mer tid på honom om jag inte minns fel. Där kan man tolka "we" lite efter vart man vill komma. Om han menade att hela stallet rejsade mot Alonso eller om Hamiltons del av stallet gjorde det. Man hade förmodligen inte en tanke på att Kimi skulle ta ens 7 poäng på Hamilton i det läget (för att kunna hota i sista loppet öht) så därför la Lewis del av garaget all fokus på att slå Fernando i första hand, vilket skulle säkrat titeln redan i Kina (om man inte tappade mer än 7 poäng till Kimi då). Men visst, situationen var nog likadan där och då som den är nu i RBR. Stallet har en favorit i föraren som tagits fram genom de egna leden och ser gärna honom vinna VM.Nisse skrev:Har ett minne där Ron gick ut och sa officiellt att "de" (Lewis och Stallet) rejsade mot Alonso. Så helt opartiska var de inte.
Jag tror RBR väntar och ser hur loppet i Brasilien utvecklar sig, ligger Vettel före Webber och Alonso hamnar långt ner eller bryter låter man nog situationen vara (eftersom Vettel då har allt i egna händer i Abu Dhabi), ser Alonso ut att ta många poäng så borde man nog backa Webber för att öka chanserna.
-
- Varnad
Bra inlägg Peppe! Du håller fortfarande högsta klass här medan många andra bara fiskar efter fördelar för sin/sina förare.
Kommande två rejs kommer visa att det kan ha rört sig om stallorder i en del fall, men så länge man inte är så klantig som Ferrari och ALonso i Tyskland så ses det mellan fingrarna. I detta läget vet alla att det är dags om nöden så kräver det.
Kommande två rejs kommer visa att det kan ha rört sig om stallorder i en del fall, men så länge man inte är så klantig som Ferrari och ALonso i Tyskland så ses det mellan fingrarna. I detta läget vet alla att det är dags om nöden så kräver det.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Jag tror att alla förare är beredd att göra som arbetsgivaren vill, och förutsatt att RB snackat igenom det innan bör det inte bli ett stort spektakel. Men man vet aldrig.
Banorna som är kvar bör passa Red Bull bra, även om Ferrari ofta funkar bra på Interlagos. Jag tror inte att RB kommer att enkelt kunna hålla undan för Alonso, och om dom inte tar fram stallorder så vinner Alonso på det.
Baserat på resultaten andra halvan av säsongen så tar Alonso titeln i år, men det förutsätter ju att han tar sig i mål de två lopp som återstår.
Banorna som är kvar bör passa Red Bull bra, även om Ferrari ofta funkar bra på Interlagos. Jag tror inte att RB kommer att enkelt kunna hålla undan för Alonso, och om dom inte tar fram stallorder så vinner Alonso på det.
Baserat på resultaten andra halvan av säsongen så tar Alonso titeln i år, men det förutsätter ju att han tar sig i mål de två lopp som återstår.
-
- Varnad
-
Vette tusan vad som är smartast.
Satsa allt på Webber eller låta 2 förare strida om det.
Risken finns ju att Webber skulle få en DNF i Abu och då försvinner titeln.
Det kanske är bättre att ha 2st titelkandidater i sista loppet.
Jag undrar om det smartaste inte är att ha lite is i magen och se hur Brasilien artar sig innan man satsar alla ägg i en påse.
Satsa allt på Webber eller låta 2 förare strida om det.
Risken finns ju att Webber skulle få en DNF i Abu och då försvinner titeln.
Det kanske är bättre att ha 2st titelkandidater i sista loppet.
Jag undrar om det smartaste inte är att ha lite is i magen och se hur Brasilien artar sig innan man satsar alla ägg i en påse.
-
-
Idag är dagen då RB kastade bort WDC, de kan inte längre vinna titeln på egen hand eller jo det kan de om de tar en dubbelseger men Mark kan inte längre köra till sig den och Vettel har inte en chans typ så länge inte Alonso bryter...Hur fan ska Horner förklara detta om de förlorar? Vad tror ni han säger???
-
-
-
Men snälla Geer...."teamprder" är inte tillåtet i praktiken men i teorin tillämpas det utan straff ändå om det sköts snyggt.
Det är igen som kommer komma ihåg detta året för det var då RB var så sportsliga utan det man kommer minnas är "hur fan kunde ett team som är så överlägset slarva bort titeln".
Det är igen som kommer komma ihåg detta året för det var då RB var så sportsliga utan det man kommer minnas är "hur fan kunde ett team som är så överlägset slarva bort titeln".
-
- Varnad
-
-
Men nu har ju både Vettel och Webber en rimlig chans. Jag tycker teamet gör helt rätt som låter förarna tävla så länge båda har chansen.Crazy F1 skrev:Tror du sponsorerna för teamet tycker det också och ledningen om de förlorar titeln?
För mig är F1 teamsport och har inte den ene en rimlig chans får allt den andra hjälpa till.
-
-
Vettels chanser är inte så små. Räcker med att Alonsos bil havererar och att Vettel vinner. Och nu är det nog snart dags för Ferrarin att haverera, även om jag givetvis hoppas på att Alonso klarar det.
Är en väldig skillnad på Teamorder. Ferrari gjorde rätt i Tyskland. Och jag tycker även RB gjorde rätt igår. Sålänge båda har en chans på titeln så bör man inte göra Teamorders såvida inte någon är en utalad andreförare. Dock är RB hycklare som klagar på Ferrari, men det är en chans att få bra image. Tyvärr kan det vändas upp och ner ifall dem behöver Teamordra på sista varvet.
Förövigt så undrar jag varför Massa blivit så dålig. Är det bilen eller är han nedtryckt?
Är en väldig skillnad på Teamorder. Ferrari gjorde rätt i Tyskland. Och jag tycker även RB gjorde rätt igår. Sålänge båda har en chans på titeln så bör man inte göra Teamorders såvida inte någon är en utalad andreförare. Dock är RB hycklare som klagar på Ferrari, men det är en chans att få bra image. Tyvärr kan det vändas upp och ner ifall dem behöver Teamordra på sista varvet.
Förövigt så undrar jag varför Massa blivit så dålig. Är det bilen eller är han nedtryckt?
-
-
-
-
-
-
Sant men det är ju också det som gör en förare till en "medelmåtta" istället för en riktigt bra förare. Tycker massa påminner lite om DC, en helt okej förare som väldigt ofta suttit i bra bilar men som väldigt sällan varit lika snabb som sin teamkamrat/kamrater....Men ärligt talat, är det någon bortsett från Massa som ser honom som en toppförare?? Hans pappa kanske?
-
Geer:
Finns det överhuvutaget några RBfans eller? Jag tycker de lyser med sin frånvaro och det är nog bara de som tittat på F1 ett kort tag som är "riktiga fans" till dem. "vi andra" som tittat på f1 längre kankse redan har en favoritförare som kör eller som kanske tom slutat och då är det ju inte lätt att brinna för någon nytt team.
Finns det överhuvutaget några RBfans eller? Jag tycker de lyser med sin frånvaro och det är nog bara de som tittat på F1 ett kort tag som är "riktiga fans" till dem. "vi andra" som tittat på f1 längre kankse redan har en favoritförare som kör eller som kanske tom slutat och då är det ju inte lätt att brinna för någon nytt team.
-
Jag har ingen aning om det finns RBfans. Det var du som började med att skriva att dom måste vara tokiga bara för att inte RB använder Teamorder. Du frågade vad ledningen och sponsorer tycker om att man inte använt teamorder. Nu är ju ledningen=Huvudsponsorn i RB och om vad dom tycker kan du läsa här:Crazy F1 skrev:Geer:
'We don't manipulate things like Ferrari do' - Mateschitz
Jag vet att många måste hålla på EN förare och i det närmaste blir fanatiska anhängare. Jag brinner för F1. Skit samma vem som vinner bara det är spännande.
-
Men då tillhör ju du dem som brinner för sporten i sig. Det finns ju folk som t. ex kan sätta sig och titta på en hockeymatch för att de tycker det är underhållande medan vissa bara skulle titta om deras eget lag är med.
Jo jag läste det men vad ska de säga, " vi är för team order fast vi kritiserat Ferrari som använde det". Då skulle det bli väldigt hycklande fast det är ju många som gör i denna sporten
Jo jag läste det men vad ska de säga, " vi är för team order fast vi kritiserat Ferrari som använde det". Då skulle det bli väldigt hycklande fast det är ju många som gör i denna sporten
-
Medlem med detta namn "Redbullgerdigvingar" Måste väll vara en RB fan? Isåfall finns det en i alla fallCrazy F1 skrev:Geer:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Varnad
Jag är RB-fan och det mest för att Kimi kör där nästa år i stället för MW.Crazy F1 skrev:Geer:
-
-
- Varnad
-
Nu får du bestämma dig!Jari skrev: Jag är RB-fan och det mest för att Kimi kör där nästa år i stället för MW.
Det kan sluta med diagnosen Schizofreni
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
-
-
Ja, jag håller med dig om att det vore lite kul om Button blev världsmästare i år.Krassegrand skrev:Ja men vi kan alltid hoppas!LuckyStrike1 skrev:Sannolikheten är större att en McLarenförare blir världsmästare i år än att Kimi kör för Red Bull nästa år.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
HAHA!LuckyStrike1 skrev:Ja, jag håller med dig om att det vore lite kul om Button blev världsmästare i år.Krassegrand skrev:Ja men vi kan alltid hoppas!LuckyStrike1 skrev:Sannolikheten är större att en McLarenförare blir världsmästare i år än att Kimi kör för Red Bull nästa år.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
-
-
Den chansningen är vildare än dina depåstoppsanalyser.Jari skrev:Vild chansning, men inte helt omöjligt.Krassegrand skrev:Fakta eller tyckande?Jari skrev:Jag är RB-fan och det mest för att Kimi kör där nästa år i stället för MW.
Jag tycker att det skulle vara kul!
Jo Jari, det är helt omöjligt. Det finns för många bilder på Kimi aspackad och inte en enda gång spädde han ut koskenkorvan med Red Bull. Det vinner man inga styrningar hos Red Bull med. Kimi är Finlands nya "backhopparstjärna". Han slutar som porrskådis efter att ha sålt sina GP bucklor.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
- Varnad
Jag tror han skänker dem till en taxichaufför och slutar som karaokevärd på Silja LIne. I lilla baren...Gösta skrev:Den chansningen är vildare än dina depåstoppsanalyser.Jari skrev:Vild chansning, men inte helt omöjligt.Krassegrand skrev: Fakta eller tyckande?
Jag tycker att det skulle vara kul!
Jo Jari, det är helt omöjligt. Det finns för många bilder på Kimi aspackad och inte en enda gång spädde han ut koskenkorvan med Red Bull. Det vinner man inga styrningar hos Red Bull med. Kimi är Finlands nya "backhopparstjärna". Han slutar som porrskådis efter att ha sålt sina GP bucklor.
Han är ju en showman av rang, så varför inte?
Men en sak till, tror du inte han får Red Bull gratis nu så det räcker för eget bruk?
-