Så har Putin och Bernie kommit överens om Rysslands GP som ska köras i OS-staden Sotji från 2014.
Tilke står för ritandet i vanlig ordning.
Det lär bli tätt mellan tävlingarna i framtiden
Mother Russia goes F1
-
Bättre att Ryssland och USA får GP än fåniga länder som Malaysia, Bahrain och UAE
Skulle vilja se en sådan här kalender i framtiden
1. Mellanösterns GP (Bahrain/UAE)
2. Australiens GP
3. Kinas GP
4. Sydkoreas GP
5. Spaniens GP (Jerez / Catalunya)
6. Monacos GP
7. San Marinos GP / Roms GP
8. Turkiets GP
9. Kanadas GP
10. USA GP
11. Rysslands GP
12. Storbritaniens GP
13. Tysklands GP (Nurburgring/Hockenheim)
14. Österrikes GP / Ungerns GP
15. Belgiens GP
16. Italiens GP
17. Singapores GP
18. Indiens GP
19. Japans GP
20. Brassiliens GP
Alla problem är lösta. Malaysia behövs inte. Bahrain och UAE får fajtas med oljepengar. Snart vill väl Qatar vara med och ha en bit av den kakan också. Starka ekonomier skall självklart ha GP, tycker att det är rätt så trevliga banor också. Cataloyna är rätt tråkig, Jerez är roligare. Kan få alternera lite tills Alonso slutar, då Spaniens GP borde avecklas till förmån för Frankrikes GP. Imola är roligare än Rom men Bernie bestämmer. A-ring måste tilbacks, men får inte plats så dem får samsas med sin gamla dubbelmonarkiska partern. Spa, Silverstone och Monza flyttar ej!!!!
Tyskland borde få två lopp men de får ej plats.
Brasiliens bana är given som säsongsavslutning!
För att gå on-topic så tycker jag att banan ser klart intresant ut. Men vi får vänta tills vi ser resultatet.
Skulle vilja se en sådan här kalender i framtiden
1. Mellanösterns GP (Bahrain/UAE)
2. Australiens GP
3. Kinas GP
4. Sydkoreas GP
5. Spaniens GP (Jerez / Catalunya)
6. Monacos GP
7. San Marinos GP / Roms GP
8. Turkiets GP
9. Kanadas GP
10. USA GP
11. Rysslands GP
12. Storbritaniens GP
13. Tysklands GP (Nurburgring/Hockenheim)
14. Österrikes GP / Ungerns GP
15. Belgiens GP
16. Italiens GP
17. Singapores GP
18. Indiens GP
19. Japans GP
20. Brassiliens GP
Alla problem är lösta. Malaysia behövs inte. Bahrain och UAE får fajtas med oljepengar. Snart vill väl Qatar vara med och ha en bit av den kakan också. Starka ekonomier skall självklart ha GP, tycker att det är rätt så trevliga banor också. Cataloyna är rätt tråkig, Jerez är roligare. Kan få alternera lite tills Alonso slutar, då Spaniens GP borde avecklas till förmån för Frankrikes GP. Imola är roligare än Rom men Bernie bestämmer. A-ring måste tilbacks, men får inte plats så dem får samsas med sin gamla dubbelmonarkiska partern. Spa, Silverstone och Monza flyttar ej!!!!
Tyskland borde få två lopp men de får ej plats.
Brasiliens bana är given som säsongsavslutning!
För att gå on-topic så tycker jag att banan ser klart intresant ut. Men vi får vänta tills vi ser resultatet.
-
-
-
-
Går inte A-ring så kan man ju den platsen till Nurburgring så tyskarna får två GP. Eller låta Frankrike få tillbaka en plats.
Någon annan klassisk bana jag glömt?
Jag ser ingen anledning till att denna bana skulle vara stadsbana. Sotji är ingen storstad, plus att det känns som om Tilke fick större inflytande eftersom höjdarna nog också vill ha en bra bana.
Edit: Tycker förövrigt Finland borde få ett eget GP
Någon annan klassisk bana jag glömt?
Jag ser ingen anledning till att denna bana skulle vara stadsbana. Sotji är ingen storstad, plus att det känns som om Tilke fick större inflytande eftersom höjdarna nog också vill ha en bra bana.
Edit: Tycker förövrigt Finland borde få ett eget GP
-