Vem tar titeln?

Kungaklassen av motorsport...

Vem blir mästare?

Webber
14
27%
Hamilton
15
29%
Alonso
12
23%
Button
1
2%
Vettel
10
19%

Antal röster: 52

Användarens profilbild
Zwonk

Vem tar titeln?

Inlägg av Zwonk »

Fem lopp kvar och fem förare inom 24 poäng. En spännande uppgörelse om mästerskapet väntar förhoppningsvis!

Det känns som det kan gå hur som helst, och man kan inte räkna ut någon av kandidaterna än. Jag skulle dock satsa mina pengar på Webber som världsmästare. Med undantag för ett par katastrofinsatser så har han varit mycket stabil i år, och bara han håller nerverna i styr bör han klara att köra hem detta. En fördel är ju att banorna som är kvar anses passa Red Bull-bilen.

Hamilton lär vara med i striden ända till slutet, men han verkar fortfarande ha en tendens att klanta till det när det gäller som mest. Button hoppas jag på, men jag tror tyvärr inte att han har farten som krävs. Varken Alonso eller Ferrari-stallet har imponerat i år, och jag tror inte det räcker hela vägen. När det gäller Vettel så krävs det ett smärre mirakel för att han ska kunna vinna, med tanke på hur många poäng han slarvat bort under säsongen.

Så, vem tror ni blir F1-världsmästare 2010?
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Hamilton.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
PerP

Inlägg av PerP »

Button, han är den mets stabile föraren av dem alla, de kommer att fälla avgörandet.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Vettel tar den.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Om Massa kan hålla avståndet till övriga förare så tar Hamilton Första plats i WM 2010 :up:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Hjärtat klappar för Webber som jag anser förtjänar en fjäder i hatten för lång och trogen tjänst inom racing.

Hjärnan tycker däremot att Hamilton är den starkaste kandidaten efter att ha mognat snabbt och lär av sina misstag.

Alonso? funkar bilen framöver så räknar jag inte bort honom - erfaren och jäkla snabb och skicklig om det behövs.

Button och Vettel då? - nä jag tror inte det. Button kör smart, men saknar det jävlaranamma som behövs. Vettel får nog mogna ett eller ett par år till innan det blir hans tur..

Så det står mellan Hamilton och Webber enligt mig och med tanke på förutsättningarna i de avslutande loppen så lutar det åt Webber!! :up:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag hoppas på webber! så därför tror jag på honom.
Användarens profilbild
pitepudas

Inlägg av pitepudas »

Hoppas på Webber men förnuftet säger Hamilton.
Button är för långt efter och kommer inte ta fler poäng än Hamilton.
Vettel tror jag kommer att överköra och göra misstag i loppen framöver.
Ferrari räcker inte till i dom lopp som återstår, därmed är Alonso borta.

Fördel Hamilton, tyvärr
:cry:
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Om man måste välja på Webber och Vettel, så blir det Webber.
Måste jag välja på Webber och Hamilton, så blir det McLaren.
Blir det McLaren, så håller jag på Button. Med hjärtat. I alla fall tills Lewis växt till sig lite...

Ferrari? Nja...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Tror det blir Hamilton, även om han föll på eget grepp senast.

En annan som upprepat ställt till det för sig och borde ha titeln detta RedBull-år som i en ask, är ju Vettel, han är trots allt andrafavorit till titeln enligt mitt sätt att se..
Saknar de gamla mästarna...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Webber, Hamilton, Vettel, Alonso och Button i fallande sannolikhet.
Användarens profilbild
Gevalia

Inlägg av Gevalia »

Hoppas på Webber, men tror på Hamilton
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Jag hoppas på en titel till Ferrari, och Alonso har chansen.
Han såg visserligen inte så vass ut på Spa när han inspekterade räcket, men på Monza var det annat ljud i skällan.

Men i ärlighetens namn lutar det ändå åt Hamilton, för jag tror inte att Webber kan hålla ihop det säsongen ut.
Användarens profilbild
TurboF1

Inlägg av TurboF1 »

Jag hoppas att det blir Hamilton - om man nu bara till skillnad från på Monza kan hålla huvudet kallt. Men i rättvisans namn bör en Red Bull-förare ta hem VM. Lite mer knixiga banor som är kvar vilket borde gynna dem. Webber och Vettel borde ligga 30-40 poäng före de andra tre i nuläget. Sällan har väl ett stall och dess förare schabblat bort så många poäng. Nu eller aldrig för Webber. Hans enda och sista chans att bli världsmästare. Vettel är ännu för omogen, men hans tid kommer.
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

TurboF1 skrev:Jag hoppas att det blir Hamilton - om man nu bara till skillnad från på Monza kan hålla huvudet kallt. Men i rättvisans namn bör en Red Bull-förare ta hem VM. Lite mer knixiga banor som är kvar vilket borde gynna dem. Webber och Vettel borde ligga 30-40 poäng före de andra tre i nuläget. Sällan har väl ett stall och dess förare schabblat bort så många poäng. Nu eller aldrig för Webber. Hans enda och sista chans att bli världsmästare. Vettel är ännu för omogen, men hans tid kommer.
Ja, Red Bull borde egentligen ha säkrat titlarna vid det här laget. Om de lyckas förlora det här mästerskapet är det en fullständig katastrof för dem.
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

Zwonk skrev:
TurboF1 skrev:Jag hoppas att det blir Hamilton - om man nu bara till skillnad från på Monza kan hålla huvudet kallt. Men i rättvisans namn bör en Red Bull-förare ta hem VM. Lite mer knixiga banor som är kvar vilket borde gynna dem. Webber och Vettel borde ligga 30-40 poäng före de andra tre i nuläget. Sällan har väl ett stall och dess förare schabblat bort så många poäng. Nu eller aldrig för Webber. Hans enda och sista chans att bli världsmästare. Vettel är ännu för omogen, men hans tid kommer.
Ja, Red Bull borde egentligen ha säkrat titlarna vid det här laget. Om de lyckas förlora det här mästerskapet är det en fullständig katastrof för dem.
Det är väl sällan ett mästerskap vinns enkelt, varje tävling räknas, och ändringar man måste genomföra under säsongen kan lätt radera försprånget man hade i början.

Det blir väl inte mer katastrof för Red Bull om de inte tar det än det var för McLaren 2007? Ferrari 2008 är inte långt efter?
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

FredrikE skrev: Det är väl sällan ett mästerskap vinns enkelt, varje tävling räknas, och ändringar man måste genomföra under säsongen kan lätt radera försprånget man hade i början.

Det blir väl inte mer katastrof för Red Bull om de inte tar det än det var för McLaren 2007? Ferrari 2008 är inte långt efter?
McLaren slarvade bort en hel del poäng 2007, samma för Ferrari 2008, ja. Jag tycker dock det känns som att Red Bull har klantat bort mera poäng i år. Ett stall som tagit alla pole positions utom två borde ha en större ledning än några ynka poäng. Men man kanske ska tacka Red Bull för att de gör det spännande i mästerskapet. :)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Kam antal använda motorer bli en faktor?

Webbur har väl minst antal använda av titelkombatanterna med 6, sen har Vettel och Maccarna 7 använda och ferrarigubbsen 8 använda var.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Helt klart.

Har exempelvis Webber en motor över inför sista tävlingen är det ju bara att vrida upp den så mycket det går. Jag tror mycket väl det kan påverka. Det blir ju även avgörande åt andra hållet, om någon av förarna överskrider den tillåtna mängd motorer man får använda och därmed får en rätt kostsam bestraffning.

För övrigt röstade jag på Hamilton, han känns som den mest troliga. Dock måste han sluta göra ödesdigra misstag om han vill han någon titel. Men kombinationen Hamilton + McLaren känns starkt. De flesta banor som är kvar bör ju passa McLaren-bilen rätt bra också.

Men jag ser helst att Alonso eller Vettel tar den.
Ferrari.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Sen vet man väl inte riktigt hur mycket motorerna man använt fram till idag gått heller så det är rätt så ovisst.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag börjar vackla när det gäller ämnet efter lite läsande och fundering så värkar det luta mer åt Webber, han har nog mer chans än någon annan. Han är nog den som är mest stabil av alla dom aktuella förarna, till mitt eget förtret.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Jag läste att Horner såg Ferrari som det stösta hotet framöver, och räknade med att dom skulle vara vassare än McLaren.

Spännande lär det i alla fall fortsätta vara, antagligen säsongen ut.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jögga skrev:Jag läste att Horner såg Ferrari som det stösta hotet framöver, och räknade med att dom skulle vara vassare än McLaren.

Spännande lär det i alla fall fortsätta vara, antagligen säsongen ut.
Då har Horner och jag samma känsla, att MacLaren kanske inte har en chans här i slutet. Till min bedrövelse.
Användarens profilbild
Scorpio

Inlägg av Scorpio »

Jag sa Alonso innan säsongen men det har varit för många DNF för det. Red Bull har ju också varit ännu starkare än jag väntat mig.

Med den aktuella mästerskapstabellen skulle jag normalt säga Webber. Men då Vettel verkar vara stallets förutbestämda försteförare, oavsett läge i tabellen, så tror jag att han vinner titeln.

McLaren tror jag inte räcker ända fram.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Just nu känns det som en trevägsfight mellan Webber, Vettel och Alonso. De två förstnämnda har fördelen av att ha den bästa bilen medan Alonso har fördelen av att vara stallets enda mästerskapshopp.

Webber och Vettel har både varandra och Alonso att fightas mot + att McLaren kommer vara med även om de poängmässigt har halkat efter lite. Alonsos nackdel är dock att Massa inte alls verkar ha farten för att vara med och sno poäng av Red Bull och McLaren-bilarna i racet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
PerP

Inlägg av PerP »

Ändrar mig från Button. Som kört väldigt bra på slutet utan att fåpoäng för det. Har dock ingen anning om vem som vinner så jag låter rösten stå kvar.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Magkänslan säger att Alonso tar titeln i år.
Webber och Vettel slåss mot varandra i samma stall, och det tror jag kommer att avgöra striden till Alonsos fördel. Om Massa lyckas kvala bra och ta ligga bra till i loppen dessutom är det bara en som vinner på det och det är Alonso.

Men inget lär vara klart innan flaggan faller på Yas Marina.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Vettel tar det.
Ferrari.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Webber tar det.
Om inte så hoppas jag på Button.
Han är den mest sympatiske av de andra förarna.
Vettel är inte värd att vinna. Finns ingen mer odräglig förare.
Ser till och med hellre att Hamilton tar det än Vettel.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
macke23

Inlägg av macke23 »

Hoppas på Vettel annars Alonso.
Vettel har förtjänat det,visar att han vill vinna i alla lägen.
kimmi=540 massa=309
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Grattis till er som trodde på Vettel. :wink: Jag trodde själv att det var kört för hans del, men hans avslutning var ju grym!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja jag trodde alonso skulle ta det på slutet.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Depeche skrev:Webber tar det.
Om inte så hoppas jag på Button.
Han är den mest sympatiske av de andra förarna.
Vettel är inte värd att vinna. Finns ingen mer odräglig förare.
Ser till och med hellre att Hamilton tar det än Vettel.
Sympatisk har inget med köra fort att göra...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jari skrev:Sympatisk har inget med köra fort att göra...
Nä naturligtvis inte.
Det vara bara min egen önskan.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja schumi har väl knappast varit känd för att vara sympatisk och nu när han blivit mer sympatisk så går det ju långsammare tom :-?

Ju mer osympatisk desto bättre, jag måste dock säga att Hamilton framstår som en sympatisk kille i tv men han kan vara väldigt tuff på banan.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Crazy F1 skrev:Ja schumi har väl knappast varit känd för att vara sympatisk och nu när han blivit mer sympatisk så går det ju långsammare tom :-?

Ju mer osympatisk desto bättre, jag måste dock säga att Hamilton framstår som en sympatisk kille i tv men han kan vara väldigt tuff på banan.
Tror inte att Schumis nuvarande prestationer beror på att han verkar lite trevligare.
Det han gjorde i Ungern var dessutom inte så trevligt.
Hamilton däremot har kommit med några lite dryga uttalanden i intervjuer tidigare.
Men på senare tid har jag faktiskt börjat gilla honom lite mer.
Tålde honom inte förut men han har stigit lite i mina ögon.

Sedan finns det förare som jag gillar nu som inte gör så dåligt jobb alls.
Kubica gillar jag tex...inget skitsnack från honom.
Lite som Kimi var....sa inget skit i onödan.
Bara det som var nödvändigt.