JAPANS GP 2010 - SUZUKA. Lopp 16 av 19

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Man kan nog sluta hoppas på ett kval idag verkar det som, jag tänker dock inte gå upp vid 2 i natt för att titta för då orkar jag inte se loppet vid 8 :D
stoff

Inlägg av stoff »

Hoppas lite att det planerade kvalet regnar bort det oxå så Alonso får starta från andra startrutan för annars är det väl ganska spikat att red bull tar front row :/ måste erkänna min brist på F1 historiska kunskaper men har det hänt tidigare (att det inte blir något kval alls)? ... inte så länge jag följt det, fast 2004 kommer jag ihåg.
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

stoff skrev:Hoppas lite att det planerade kvalet regnar bort det oxå så Alonso får starta från andra startrutan för annars är det väl ganska spikat att red bull tar front row :/ måste erkänna min brist på F1 historiska kunskaper men har det hänt tidigare (att det inte blir något kval alls)? ... inte så länge jag följt det, fast 2004 kommer jag ihåg.
Om det inte blir något kval av alls så startar man enligt numren på bilarna! Detta enligt BBC och McLarens stallchef.
I så fall startar Jenson och Lewis 1a & 2a.
Ferrari startar 7a & 8a
Red Bull 5a & 6a
skon får väl sin bästa startposition under hela året, före Rosberg!
osv
Men om det regnar så mycket i morgon bitti så blir det nog kaos i rejset med!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Krassegrand skrev:
stoff skrev:Hoppas lite att det planerade kvalet regnar bort det oxå så Alonso får starta från andra startrutan för annars är det väl ganska spikat att red bull tar front row :/ måste erkänna min brist på F1 historiska kunskaper men har det hänt tidigare (att det inte blir något kval alls)? ... inte så länge jag följt det, fast 2004 kommer jag ihåg.
Om det inte blir något kval av alls så startar man enligt numren på bilarna! Detta enligt BBC och McLarens stallchef.
I så fall startar Jenson och Lewis 1a & 2a.
Ferrari startar 7a & 8a
Red Bull 5a & 6a
skon får väl sin bästa startposition under hela året, före Rosberg!
osv
Men om det regnar så mycket i morgon bitti så blir det nog kaos i rejset med!
Stämmer, nummerordning. Inte VM-ordning. För alla utom Lewis :D

Jag har för mig att ja sett det, men kan inte minnas när.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/87328
I was misled and that is the way it went
stoff

Inlägg av stoff »

Läste annat.. på tex http://www.planetf1.com/news/3213/64354 ... o-Postpone ...
Det vore iofs oxå kul med McLarens längst fram så vi får se några bra omkörningar. Allting annat än att Red Bull x2 längst fram som sticker iväg...
stoff

Inlägg av stoff »

Ni har så rätt
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 6-2010.pdf

36.2
If more than one driver falls into a single category in b) or d) above they will be arranged on the grid in
numerical order.

(där "b" är "If more than one driver fails to set a time during Q1, Q2 or Q3 they will be arranged in the following
order" det är väl där alla hamnar?...
stoff

Inlägg av stoff »

Men Hamilton kommer inte starta längst fram iallefall :)
http://en.espnf1.com/japan/motorsport/story/30703.html
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Nää, det är väl Button som har nummer 1... :read:

För övrigt skrev ju Cheever om det för flera timmar sen :wink:
Keep on Boppin´
stoff

Inlägg av stoff »

Nu menade jag även om det blir ett kval så kommer lewis inte starta längst fram...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Då kanske schumi kan starta 3ea i mon :D
stoff

Inlägg av stoff »

Men Hamiltons bestraffning startar väl schumi tvåa?... (OM det inte blir ett kval)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Blir Hamiöton bestraffad då?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Då menar jag i brist på kval, de låter ju skumt att flytta ner nån som inte ens har kvalat..
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Crazy F1 skrev:Då menar jag i brist på kval, de låter ju skumt att flytta ner nån som inte ens har kvalat..
Det är ju inte en bestraffning för kvalet i sig utan ett straff för att han byter växellåda. Sen blir konsekvensen att han flyttas ner fem platser vare sig han kört kvalet eller inte - det har liksom ingen betydelse.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Det blir nog åka av kl. 03.00 ska ni se, regnet har dragit bort och banan har sakta börjat torka nu.

Blir nog Q1 på full wets/inters och längre fram in i Q3 är det nog inte omöjligt att torrdäcken åker på, det är min vilda gissning just nu i alla fall.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

stoff skrev:Ni har så rätt
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 6-2010.pdf

36.2
If more than one driver falls into a single category in b) or d) above they will be arranged on the grid in
numerical order.

(där "b" är "If more than one driver fails to set a time during Q1, Q2 or Q3 they will be arranged in the following
order" det är väl där alla hamnar?...
Vore ju lite humor om Senna åkte ut och satte en tid på ren jäkelskap :D
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Hm, min live-timing funkar inte. Någon mer som har problem?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Renå åker till Japan och kör ett halvt racevarv.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Cheever skrev:Renå åker till Japan och kör ett halvt racevarv.
:up:
FIA = Ferrari International Assistance
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Och Koba åker hem till Japan och visar att yngst är äldst och kör åttor kring de flesta. :up:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag hade en känsla innan loppet att schumi skulle vara stark här och det var han också :) Han var ju snabbare än Nico för en gångsskull och det är OBEGRIPLIGT att förstå varför Merceders tog in MS i depå, hade de väntat 1 varv så hade han ju kommit ut före Nico eftersom MS körde snabbare på banan då. Funderar på om de vill ha upp Nico före Kubica i vm och att MS därför får den sämre strategin.
Bra kört av MS iaf och en fin omkörning på RB, undrar om RB gnäller på att det var farlig körning nu också :D

Vettel, klockrent och Webber är smart...

Stackars Hamilton...
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Jösses vad det skiter sig för Renault i år - Trist.. Får väl resonera som alla andra och satsa på 2011 i stället.. :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Lewis har varit grym i år.. vilken förare.. men eftersom han inte bara har motvind utan rena stormstyrkan till motvind, får man väl hoppas på Seb,,,

,,dom andra tycker jag inte förtjänar någon titel i år..
Saknar de gamla mästarna...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Måste säga att Renault hade mycket oflyt idag...

Är det någon som vet var man kan se repriser på starten? Vad gjorde rosberg i starten förresten, han såg ut att stå still...
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:Måste säga att Renault hade mycket oflyt idag...

Är det någon som vet var man kan se repriser på starten? Vad gjorde rosberg i starten förresten, han såg ut att stå still...
Enligt uppgift var det kopplingsproblem.
Eller så satt han och sov, helt enkelt för någon vass starter har han ju inte varit på senare tid.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Han kanske har problem med kopplingen i varje start :D
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Skönt med en dubbel för Red Bull! Nu ser det bra ut i mästerskapet. :up: Däremot trist att McLaren ser ut att falla ur mästerskapskampen, det hade varit kul med fem herrar som slåss om titeln.

Det måste också medges att skomakaren körde bra idag! Men vad ska man säga om Massa? Riktigt dålig säsong han gör...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det känns som att Massas säsong försvann på hockenheim, hans självförtroende är i botten och han har inte det där lilla extra som krävs för att studsa tillbaka. Tänk att Massa nästan vann VM ett år....undrar hur det sett ut om han hade fått vinna då?

Dock så ser jag inte massa som en toppförare så är det tyvärr.

Jag hoppas på Webber av halva mitt hjärta, den andra halvan hoppas ms vinner vm :D

Vettel kommer vinna sina vm titlar så småningom men Mark har nog inte många andra chanser, undrar vad oddset var på mark i början av året :)

Förresten..var de inte lite dåliga på repriser detta loppet? :quest:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Crazy F1 skrev:
Förresten..var de inte lite dåliga på repriser detta loppet? :quest:
Dålig produktion överlag. Det är tydligen ett av få lopp som produceras lokalt fortfarande och Fuji-TV som tidigare var bra på det gör nu i jämförelse med FOM en katastrof-produktion. Säger en del om hur bra produktionen har blivit på senare år sen FOM tog över.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sant Cheever....de var ju många omkörningar som man gärna sett i repris och man hade gärna velat se i starten innifrån bilarna etc.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Kobayashi var grym.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
PerP

Inlägg av PerP »

Pepparkvarnen skrev:Kobayashi var grym.
Det var ju det jag skrev i min tråd. (som du sågade) Han är en fantástisk förare. Hoppas han får köra i ett topp - team inom snar framtid.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

PerP skrev:
Det var ju det jag skrev i min tråd. (som du sågade) Han är en fantástisk förare. Hoppas han får köra i ett topp - team inom snar framtid.
Jag sågade att han är en säkerhetsrisk.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Crazy F1 skrev: Jag hoppas på Webber av halva mitt hjärta, den andra halvan hoppas ms vinner vm :D

Vettel kommer vinna sina vm titlar så småningom men Mark har nog inte många andra chanser, undrar vad oddset var på mark i början av året :)
Jag hoppas verkligen Webber vinner VM den här säsongen.
Tror däremot inte att det är sista chansen om han inte gör det.
Han kör för Red Bull även nästa säsong.
Det som är skönt för Webber är i alla fall att han utökar ledningen för varje race som går nu. Men han måste se till att komma före Vettel och Alonso nu i de sista racen åtminstone någon gång.

En sak som dock förvånar mig är att en del säger att Webber är en stor överraskning den här säsongen och att oddsen på att han skulle slåss om VM skulle vara höga.
Verkar precis som en del redan glömt förra säsongen.
Webber var minst lika bra som Vettel som ju var den som skulle vinna VM.
Webber var skadad under första hälften av säsongen och trots det så låg han före Vettel efter halva säsongen.
Av vilken anledning skulle han inte vara kapabel att göra samma sak den här säsongen när han dessutom är i toppform ?

För övrigt var det kul att se Kobayashi på Suzuka.
Lite vilda omkörningar men de funkade ju. :up:

Tråkigt att Kubica inte fick vara med...trots att det gynnade Webber tycker jag det är synd.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev: Vettel kommer vinna sina vm titlar så småningom men Mark har nog inte många andra chanser, undrar vad oddset var på mark i början av året :)
Ganska låga då det tidigt stod klart att Red Bull-bilen var kanske den bästa i fältet. Oddsen var rätt låga tidigt på både honom och Vettel, oddsen på Vettel något lägre.

Vill du prata om höga odds för världsmästare så var oddsen väldigt höga på Button inför förra säsongen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Var de högre på honom än på Vettel? Men det är klart, det tog ett tag innan det stod klart att RB var så bra, de var ju sena med att släppa sin bil.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Var de högre på honom än på Vettel? Men det är klart, det tog ett tag innan det stod klart att RB var så bra, de var ju sena med att släppa sin bil.
Ja, Vettel var större favorit att vinna VM än vad Webber var. Inte så förvånande med tanke på hur det såg ut förra säsongen o.s.v. men det var inga avgrundsskillnader mellan de två vad gäller odds.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
PerP

Inlägg av PerP »

Pepparkvarnen skrev:
PerP skrev:
Jag sågade att han är en säkerhetsrisk.
Jag tycker att han är en viss form av säkerhetsrisk eftersom han är så aggresiv. Men det har varit mer kontrolerat på slutet. Hoppas att han kan ta över efter Webber eller Massa.