SINGAPORE GP 2010 - SINGAPORE CITY. Lopp 15 av 19
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Jag tyckte det såg ut som HK knackade sig på huvudet precis innan han stannade, som att han undrade, vad gjorde jag?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Hur som helst fascinerande att SC:n inte kommer ut när förare står och släcker bränder mitt på banan.Cheever skrev:Blomman och Eje verkade förvånade att Heiki inte svängde in i depån. Tveksamt om det 'är bättre att gasa rätt in i depån med en brinnande bil tror ni inte han fick order om att hålla sig därifrån?
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 19:51
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 156
- Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:48
- Ort: Enköping
tyckte att det va ett ok lopp iaf!
Grattis Alonso
Nu år det lite spänning i VM igen tack vare hans vinst o Lewis miss.
Lewis kunde väll fattat att dom inte skulle få plats båda två när han valde det spåret
Grattis Alonso
Nu år det lite spänning i VM igen tack vare hans vinst o Lewis miss.
Lewis kunde väll fattat att dom inte skulle få plats båda två när han valde det spåret
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
http://forum.rolfro.netai.net/
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Tycker det är rättvist och bra. Har man en lucka på 30 sekunder skall motsåndaren inte var direkt uppe i häcken bara för att någon idiot sätter bilen i muren.olag skrev:Dax att göra om SC reglerna igen så att bilarna startar i placeringsordningen igen...Det är alltid strul med varvade bilar i omstarterna..Och i många fall kan dom inte hålla undan...
Tycker snarare att sådana som di Grassi och Klien borde förbjudas. Får bara vara med för att ha köpt en plats.
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Tja...Blomman skrev:Lite skön amatörteater....Bopper skrev:Jag tycker Blommans och Ejes Robinson-inledning precis före starten var kul, mer sånt
Vi tänkte vi behöver bredda oss lite;)
Ejes ordmatta blev ju vä-ääldigt bred när han började lägga ut texten om huruvida det möjligt var så att men egentligen helt säkert inte kunde lägga skulden på vare sig den ena eller andra i Webber/Hamilton-incidenten utan att båda två var skyldiga men bara lite eller att egentligen ingen kunde lastas för vad som hände...
att det var en raceincident helt enkelt...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 102
- Blev medlem: mån aug 20, 2007 00:34
- Ort: Stockholm
Lewis låg ju före Webber. Då har han ju ändå rätt att välja spår.Eightball skrev:tyckte att det va ett ok lopp iaf!
Grattis Alonso
Nu år det lite spänning i VM igen tack vare hans vinst o Lewis miss.
Lewis kunde väll fattat att dom inte skulle få plats båda två när han valde det spåret
Det finns en tendens nu att Red Bull bilar kör av McLaren bilar av banan. Först Vettel med Button på Spa och nu Webber som kör av Hamilton. Trist att Webber som ligger efter och tränger av Hamilton belönas för detta med pallplats och Hamilton tvingas bryta.
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Hmm..
Känns lite osmakligt med Webber i VM-ledning tack vare hans framvinge..
Inte första gången, och minst andra gången han tagit ut LH på det viset..
Håller till och med hellre en tumme på den självgode Alonso, än att Webber tar VM på att handgripligen peta sina konkurrenter av banan.
Kan ju omöjligt bara vara den omkörandes ansvar att lämna plats..
Känns lite osmakligt med Webber i VM-ledning tack vare hans framvinge..
Inte första gången, och minst andra gången han tagit ut LH på det viset..
Håller till och med hellre en tumme på den självgode Alonso, än att Webber tar VM på att handgripligen peta sina konkurrenter av banan.
Kan ju omöjligt bara vara den omkörandes ansvar att lämna plats..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Nu får ni väl sluta gnälla, finns det en bil på insidan måste den på yttern lämna plats, och i det här fallet var det ju inte webber som försökte bromsa sig om, utan Hamilton som kom lite för fort för att klara kurvan och var tvungen att gena lite, men gör man det framför webber visar historien att man åker av (så jag satt och hoppades att han skulle få en drivethrough för VMs skull).
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 102
- Blev medlem: mån aug 20, 2007 00:34
- Ort: Stockholm
Lewis genade definitivt inte och hade klarat kurvan galant om inte Webber hade puttat av honom. Konstigt att det fortfarande finns folk som tror och tycker att det är bilen bakom som har rätt att välja spår.FredrikE skrev:Nu får ni väl sluta gnälla, finns det en bil på insidan måste den på yttern lämna plats, och i det här fallet var det ju inte webber som försökte bromsa sig om, utan Hamilton som kom lite för fort för att klara kurvan och var tvungen att gena lite, men gör man det framför webber visar historien att man åker av (så jag satt och hoppades att han skulle få en drivethrough för VMs skull).
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Jag tycker det är rätt skönt läge för Webber ändå.
Han gör de här 2 racen i Monza och Singapore som inte går som han önskat kanske men han utökar ändå ledningen i VM efter båda racen.
Känns lite oroväckande ändå med Alonso som 2:a i VM nu men det är bra banor som kommer för Webber nu så det ser lovande ut.
Bra kört av Webber trots allt...blev ju några omkörningar i alla fall och Button hängde inte alls med på slutet trots Webbers slitna däck.
Kubica och Barrichello körde också riktigt bra.
Han gör de här 2 racen i Monza och Singapore som inte går som han önskat kanske men han utökar ändå ledningen i VM efter båda racen.
Känns lite oroväckande ändå med Alonso som 2:a i VM nu men det är bra banor som kommer för Webber nu så det ser lovande ut.
Bra kört av Webber trots allt...blev ju några omkörningar i alla fall och Button hängde inte alls med på slutet trots Webbers slitna däck.
Kubica och Barrichello körde också riktigt bra.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Webber drar sig inte för något, det vet vi, men detta tycker jag tyder på att Hamilton låg ganska nära apex ändå:TurboF1 skrev:Lewis genade definitivt inte och hade klarat kurvan galant om inte Webber hade puttat av honom. Konstigt att det fortfarande finns folk som tror och tycker att det är bilen bakom som har rätt att välja spår.FredrikE skrev:Nu får ni väl sluta gnälla, finns det en bil på insidan måste den på yttern lämna plats, och i det här fallet var det ju inte webber som försökte bromsa sig om, utan Hamilton som kom lite för fort för att klara kurvan och var tvungen att gena lite, men gör man det framför webber visar historien att man åker av (så jag satt och hoppades att han skulle få en drivethrough för VMs skull).
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu var ju inte Webber bakom Lewis så din tes faller hur som haver.TurboF1 skrev:Lewis genade definitivt inte och hade klarat kurvan galant om inte Webber hade puttat av honom. Konstigt att det fortfarande finns folk som tror och tycker att det är bilen bakom som har rätt att välja spår.FredrikE skrev:Nu får ni väl sluta gnälla, finns det en bil på insidan måste den på yttern lämna plats, och i det här fallet var det ju inte webber som försökte bromsa sig om, utan Hamilton som kom lite för fort för att klara kurvan och var tvungen att gena lite, men gör man det framför webber visar historien att man åker av (så jag satt och hoppades att han skulle få en drivethrough för VMs skull).
Tänk dig själv att köra i 250 knyck fram mot en vänsterkurva och murar på sidorna och en tjomme försöker köra om dig på utsidan, vad skulle du göra? Bromsa och släppa fram den andre killen för att han har brådis? Tror inte det.
Det är F1-VM där blir man inte framsläppt och är banan inte tillräckligt bred för två bilar blir det krock om man försöker köra där samtidigt. I det här fallet var det Lewis som råkade mest illa ut, hade det vart på ett ännu tightare ställe hade han setat i muren.
Lyssna på Eje istället, hans något långa utläggning i TV-sändningen var klok.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Webber hade otrolig tur att inte däcket gav upp. EDIT: efter Hamilton-incidenten.Depeche skrev:Jag tycker det är rätt skönt läge för Webber ändå.
Han gör de här 2 racen i Monza och Singapore som inte går som han önskat kanske men han utökar ändå ledningen i VM efter båda racen.
Känns lite oroväckande ändå med Alonso som 2:a i VM nu men det är bra banor som kommer för Webber nu så det ser lovande ut.
Bra kört av Webber trots allt...blev ju några omkörningar i alla fall och Button hängde inte alls med på slutet trots Webbers slitna däck.
Kubica och Barrichello körde också riktigt bra.
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Aldrig, då ska det slösas fem varv på att organisera ledet. En del av F1 är att hantera långsammare bilar, det är inte en enhetsserie och ska inte vara enkelt.olag skrev:Dax att göra om SC reglerna igen så att bilarna startar i placeringsordningen igen...Det är alltid strul med varvade bilar i omstarterna..Och i många fall kan dom inte hålla undan...
Varför ska Webber (i det här fallet) tjäna en omkörning som både Vettel och Alonso var tvugna att genomföra? Han hade ju för böveln tjänat nästan en minut i tid redan på att man tryckte ihop fältet. Han hade helt enkelt inte farten för att utmana i Singapore, så enkelt är det.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Om man ska ha ditt tänk kunde dom iallafall hålla sig undan på raksträckan.Jögga skrev:Aldrig, då ska det slösas fem varv på att organisera ledet. En del av F1 är att hantera långsammare bilar, det är inte en enhetsserie och ska inte vara enkelt.olag skrev:Dax att göra om SC reglerna igen så att bilarna startar i placeringsordningen igen...Det är alltid strul med varvade bilar i omstarterna..Och i många fall kan dom inte hålla undan...
Varför ska Webber (i det här fallet) tjäna en omkörning som både Vettel och Alonso var tvugna att genomföra? Han hade ju för böveln tjänat nästan en minut i tid redan på att man tryckte ihop fältet. Han hade helt enkelt inte farten för att utmana i Singapore, så enkelt är det.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Kul att det kommer ännu en diskution om vem som har rätt när 2 bilar kör in i en kurva.
När Massa dundrade in i Hamilton i fjor i chikanen (kommer inte ihåg var det var) var Hamilton en idiot som borde lämna plats till Massa..
Igår gör Webber samma sak och ändå är det Hamiltons fel
När Massa dundrade in i Hamilton i fjor i chikanen (kommer inte ihåg var det var) var Hamilton en idiot som borde lämna plats till Massa..
Igår gör Webber samma sak och ändå är det Hamiltons fel
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vem har sagt att det var Hamiltons fel?olag skrev:Kul att det kommer ännu en diskution om vem som har rätt när 2 bilar kör in i en kurva.
När Massa dundrade in i Hamilton i fjor i chikanen (kommer inte ihåg var det var) var Hamilton en idiot som borde lämna plats till Massa..
Igår gör Webber samma sak och ändå är det Hamiltons fel
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Han gjorde väl det (men han skulle förstås ha parkerat vid Pit wall tills övriga kört förbi, han får säkert bra betalt för att "inte vara i vägen"). Lite snopet för Webber rymdes även Hamilton, och han hade högre hastighet. Men som det är nu för tiden verkar det som att det alltid är den långsammare föraren som är felande, och det håller jag inte med om. Tidigare har blåflagg vinkats för att den långsammare föraren ska veta att det kommer snabbare bil bakom, inte för att han ska upplösas i atomer för att inte vara i vägen.olag skrev:Om man ska ha ditt tänk kunde dom iallafall hålla sig undan på raksträckan.Jögga skrev:Aldrig, då ska det slösas fem varv på att organisera ledet. En del av F1 är att hantera långsammare bilar, det är inte en enhetsserie och ska inte vara enkelt.olag skrev:Dax att göra om SC reglerna igen så att bilarna startar i placeringsordningen igen...Det är alltid strul med varvade bilar i omstarterna..Och i många fall kan dom inte hålla undan...
Varför ska Webber (i det här fallet) tjäna en omkörning som både Vettel och Alonso var tvugna att genomföra? Han hade ju för böveln tjänat nästan en minut i tid redan på att man tryckte ihop fältet. Han hade helt enkelt inte farten för att utmana i Singapore, så enkelt är det.
Man måste acceptera att det inte alltid är fritt, och så länge vi har mindre stall i F1 kommer förare att bli hindrade. Webber var ju dessutom tydlig på presskonferensen att backmarkern gjorde vad han kunde för att inte vara i vägen.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Cheever skrev:Vem har sagt att det var Hamiltons fel?olag skrev:Kul att det kommer ännu en diskution om vem som har rätt när 2 bilar kör in i en kurva.
När Massa dundrade in i Hamilton i fjor i chikanen (kommer inte ihåg var det var) var Hamilton en idiot som borde lämna plats till Massa..
Igår gör Webber samma sak och ändå är det Hamiltons fel
oj blanda ihopa lite nu..Det var inte här inne på forza ...
fel av mig
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag vet inte om minnet sviker men nog tycker jag att di Grassi kunde ha vart lite mindre i vägen. Hans polare lyckades ju flytta på sig och di Grassi hade ju minst ett tillfälle till att lyfta av och flytta på sig.
Men rent generellt kan inte jag tycka att man ska skylla allt på honom heller, det är som sagt en del v F1 med långamma bilar och på en stadsbana som detta vore det konstigt om det inte blir lite trångt och minst någon incident.
För övrigt tyckte till och med Withmarsh att det var en race-incident, typ
http://www.autosport.com/news/report.php/id/87026
Men rent generellt kan inte jag tycka att man ska skylla allt på honom heller, det är som sagt en del v F1 med långamma bilar och på en stadsbana som detta vore det konstigt om det inte blir lite trångt och minst någon incident.
För övrigt tyckte till och med Withmarsh att det var en race-incident, typ
http://www.autosport.com/news/report.php/id/87026
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Jag träffade bara vanliga makaronböjare och borrare, men vi var rätt glada ändå.Cheever skrev:Vad sa Alesi?Jari skrev:Det var jul att titta på F1 med italienare igen, men tyvärr utan blomman och eje denna gång...
(fick med 6 flaskor Amarone och Ripasso hem, och en Limoncello som jag kan späda ut och bjuda en gemensam vän på)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!