ITALIENS GP 2010 - AUTODROMO DI MONZA. Lopp 14 av 19
-
-
Tror du fått det lite om bakfoten.marcusmuss skrev:Nu kan alla som tycker synd om webber gräva ner sig.Fy fan vilken jävla hjälp han får hela tiden,inte ens då kan han köra om.Härligt vettel.
Ferrari va me bra
Det är Vettel som inte kan köra om.
Webber körde om Schumacher, Kubica och Hulkenberg ute på banan.
Vettel var tvungen att ta en väldigt annorlunda strategi för att slippa köra om på banan för annars hade det slutat som vanligt när Vettel försöker köra om.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
-
Var lite storsint nu... Grin-Olle gjorde en riktigt habil insats idag.Depeche skrev: Tror du fått det lite om bakfoten.
Vettel var tvungen att ta en väldigt annorlunda strategi för att slippa köra om på banan för annars hade det slutat som vanligt när Vettel försöker köra om.
Sen kan du ju inte räkna med Skummen som en skåra i kolven för antal omkörningar, han är ju numer ett obligatoriskt rundningsmärke...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
Fan, Webber måste vara nöjd! Vilka killar han körde om!Depeche skrev:Tror du fått det lite om bakfoten.marcusmuss skrev:Nu kan alla som tycker synd om webber gräva ner sig.Fy fan vilken jävla hjälp han får hela tiden,inte ens då kan han köra om.Härligt vettel.
Ferrari va me bra
Kubica plockade han i samband med att polacken försökte köra om Hülkenberg där han fick dåligt spår, Schumachers Mercedes vs. Webbers Red Bull känns som en ganska överlägsen prestandaskillnad medan Hülkenberg hade bromsproblem.
Sen får du ju inte glömma att han faktiskt körde om Vettel också!
Ferrari.
-
- Varnad
Hade han varit så bra att han kunnat ligga bland de tre bästa kanske han till och med hamnat på pallen. Han är där han är kapabel till, varken mer eller mindre.Crazy F1 skrev:Tycker att maclaren gör en dundermiss som tar in Button först, han hade verkligen inte behövt chansa på något utan de skulle ju tagit in honom varvet efter Ferrari eftersom det var rätt tydligt att Alonso hade mer ös i kärran.
Bra insats av Vettel, Hulken och Rosberg måste jag säga.
Schumi får godkänt men kvalet är hans akilleshäl, hade han kvalat som rosberg skulle han varit och slagits om 6 platsen för i det gänget är det VÄLDIT jämt!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
Nu såg jag inte hur det gick till, men någonstans måste Vettel kört om webber, efter första chikanen på första varvet där webber var före vettel, en stund senare låg webber bakom både vettel och schumi.Depeche skrev: Tror du fått det lite om bakfoten.
-
Jo visst var det så att Vettel tog sig om Webber någonstans på banan på första varvet. Det jag skrev var väl inte så allvarligt menat...därav smilisarna.FredrikE skrev: Nu såg jag inte hur det gick till, men någonstans måste Vettel kört om webber, efter första chikanen på första varvet där webber var före vettel, en stund senare låg webber bakom både vettel och schumi.
Men jag tror i alla fall att eftersom Vettel genade i första chikanen så underlättade det en del till att han tog sig förbi.
-
Självklart tror du det.Depeche skrev:Jo visst var det så att Vettel tog sig om Webber någonstans på banan på första varvet. Det jag skrev var väl inte så allvarligt menat...därav smilisarna.
Men jag tror i alla fall att eftersom Vettel genade i första chikanen så underlättade det en del till att han tog sig förbi.
-
Ja i och med att Vettel hade varit klart bakom Webber om han inte genat.FredrikE skrev:Självklart tror du det.Depeche skrev:Jo visst var det så att Vettel tog sig om Webber någonstans på banan på första varvet. Det jag skrev var väl inte så allvarligt menat...därav smilisarna.
Nu hamnade han bredvid Webber ut ur chikanen.
-
Nu har jag har inte kollat in någon repris, men med reservation för mitt minne så tyckte jag att Webber var klart före Vettel när denne genat sig genom chicanen och att Vettel faktist inte vann så mycket på just den manövern.Depeche skrev:Ja i och med att Vettel hade varit klart bakom Webber om han inte genat.FredrikE skrev:Självklart tror du det.Depeche skrev:Jo visst var det så att Vettel tog sig om Webber någonstans på banan på första varvet. Det jag skrev var väl inte så allvarligt menat...därav smilisarna.
Det borde ha hänt något annat efteråt som strulade till det för Webber eftersom han tappade två bilar där.
Det är bara att erkänna Deppan, Vettel gjorde en stabil insats i Italien och Webber en ganska medioker dito. Ska Webber ha en minsta chans på VM måste han fortsätta köra hårt och ta risker, inte mesa som han gjorde igår.
I was misled and that is the way it went
-
-
Det blev för trångt i vänstern ut ur chikanen, och Vettel studsade tillbaka på banan snett bakom webber, absolut inte bättre utgång än Webber.Depeche skrev:Ja i och med att Vettel hade varit klart bakom Webber om han inte genat.FredrikE skrev:Självklart tror du det.Depeche skrev:Jo visst var det så att Vettel tog sig om Webber någonstans på banan på första varvet. Det jag skrev var väl inte så allvarligt menat...därav smilisarna.
Jag tror trafik och spårval avgjorde i det här fallet.
-
Som Kimi menar du? Han är där han är kapabel till. I diket i WRC!!!Jari skrev:Hade han varit så bra att han kunnat ligga bland de tre bästa kanske han till och med hamnat på pallen. Han är där han är kapabel till, varken mer eller mindre.Crazy F1 skrev:Tycker att maclaren gör en dundermiss som tar in Button först, han hade verkligen inte behövt chansa på något utan de skulle ju tagit in honom varvet efter Ferrari eftersom det var rätt tydligt att Alonso hade mer ös i kärran.
Bra insats av Vettel, Hulken och Rosberg måste jag säga.
Schumi får godkänt men kvalet är hans akilleshäl, hade han kvalat som rosberg skulle han varit och slagits om 6 platsen för i det gänget är det VÄLDIT jämt!
(kepsarna på Monza kostade 30€, utom kimis som kunde köpas så billigt som 10€ för 4 st. Synd de inte var av lite mjukare textil så man fick lite nytta av dem)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Vettel vann antagligen någon placering genom att gena.Cheever skrev: Nu har jag har inte kollat in någon repris, men med reservation för mitt minne så tyckte jag att Webber var klart före Vettel när denne genat sig genom chicanen och att Vettel faktist inte vann så mycket på just den manövern.
Det borde ha hänt något annat efteråt som strulade till det för Webber eftersom han tappade två bilar där.
Det är bara att erkänna Deppan, Vettel gjorde en stabil insats i Italien och Webber en ganska medioker dito. Ska Webber ha en minsta chans på VM måste han fortsätta köra hårt och ta risker, inte mesa som han gjorde igår.
Hade han inte genat hade han legat ännu längre bak.
Hade kanske varit 2 bilar mellan Webber och Vettel då.
Nu kom han ut lite snett bakom Webber och fick 1 bil mellan honom och Webber.
Men visst körde Vettel bra det här racet...det säger jag inget om.
Hela den här diskussionen började med att någon sa att Webber får så mycket hjälp hela tiden och kan inte köra om.
Vad jag vet gjorde Webber i alla fall 3 st omkörningar och inte fasen fick han någon hjälp när Hulkenberg försvarade sig genom att gena i chikanen 3 ggr.
Hulkenberg borde ha fått bestraffning eller blivit tvungen att släppa Webber där.
-
Är ju inte så svårt för Vettel att köra okej när han inte behöver köra om någon och slipper pressen att leda.
Riktigt tråkigt och händelsfattigt race. Kul dock att Alonso vann.
Tror att det blir en spännade avslutning på VM där jag inte skulle förvånas om Button vinner. Han är så jävla bra på att raca, han har kanppt gjort missar. Det som talár för Alonso är att han är den mest rutinerade av alla och har Massa som hjälpryttare.
Det som talar för RedBull är ju att de har bäst bil, men å andra sidan sämsta förarna av toppkillarna. Alla fem kan egentligen vinna.
Riktigt tråkigt och händelsfattigt race. Kul dock att Alonso vann.
Tror att det blir en spännade avslutning på VM där jag inte skulle förvånas om Button vinner. Han är så jävla bra på att raca, han har kanppt gjort missar. Det som talár för Alonso är att han är den mest rutinerade av alla och har Massa som hjälpryttare.
Det som talar för RedBull är ju att de har bäst bil, men å andra sidan sämsta förarna av toppkillarna. Alla fem kan egentligen vinna.
-
Hemma igen,, Jäklar vad kul att vara på plats på klassisk mark. Kul också att Alonso vann på Ferraris hemmabana och att Hamilton håller spänningen uppe i tabellen..
Träffade många svenskar men om det var folk härifrån har jag ingen aning om..
Kanonhelg med kalla öl och gott väder även om en skvätt regn hade kunnat piffa till loppet..
Träffade många svenskar men om det var folk härifrån har jag ingen aning om..
Kanonhelg med kalla öl och gott väder även om en skvätt regn hade kunnat piffa till loppet..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
Jag håller inte med, jag tror inte att Vettel fick någon speciell fördel av att gena, tvärt om tyckte jag att det verkade som om han tappade moment men det är nog marginellt. Det var för många bilar på för liten plats helt enkelt.Depeche skrev: Vettel vann antagligen någon placering genom att gena.
Hade han inte genat hade han legat ännu längre bak.
Hade kanske varit 2 bilar mellan Webber och Vettel då.
Nu kom han ut lite snett bakom Webber och fick 1 bil mellan honom och Webber.
Men visst körde Vettel bra det här racet...det säger jag inget om.
Hela den här diskussionen började med att någon sa att Webber får så mycket hjälp hela tiden och kan inte köra om.
Vad jag vet gjorde Webber i alla fall 3 st omkörningar och inte fasen fick han någon hjälp när Hulkenberg försvarade sig genom att gena i chikanen 3 ggr.
Hulkenberg borde ha fått bestraffning eller blivit tvungen att släppa Webber där.
I was misled and that is the way it went
-
-
Heidfeld förtjänar definitivt en plats i F1, så det var ju en god nyhet. Jag tycker det var konstigt att Sauber valde de la Rosa framför honom från första början.Eau Rouge skrev:Vet inte om det nämnts någonstans, men det har idag i alla fall officiellt bekräftats att Quick-Nick ersätter Pedro de la Rosa i de fem avslutande tävlingarna av årets säsong.
-
De La Rosa borde varit lite billigare?Zwonk skrev:Heidfeld förtjänar definitivt en plats i F1, så det var ju en god nyhet. Jag tycker det var konstigt att Sauber valde de la Rosa framför honom från första början.Eau Rouge skrev:Vet inte om det nämnts någonstans, men det har idag i alla fall officiellt bekräftats att Quick-Nick ersätter Pedro de la Rosa i de fem avslutande tävlingarna av årets säsong.
-
-
Helnöjd!!!!Crazy F1 skrev:SÅ du är iaf nöjd då Petrol:D Jag minns den första upplevelsen på MOnza, mycket trevligt!
Ingen billig resa men det var det värt och det känns som det blir till att spara ihop en kassa tills nästa år igen..
En sak som slog mig som jag inte har lagt märke till tidigare "på tv" var hur olika motorerna lät.. Kul också att pinna ut på banan efter racet bort mot start & mål -
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-