ITALIENS GP 2010 - AUTODROMO DI MONZA. Lopp 14 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
ITALIENS GP 2010 - AUTODROMO DI MONZA. Lopp 14 av 19
Loppets officiella namn: FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2010
Banbeskrivning: Autodromo di Monza
Banlängd: 5.793 km, antal varv: 53, startförskjutning: 0.309 km, distans: 306.72 km
Bensinförbrukning 2008: 2.53 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.38 sekunder
Depåfönster, 53 varv
1 stopp: 27-33
2 stopp: 17-22, 33-41
3 stopp: 11-16, 26-29, 42-46
Tidschema (Bästa tid från 2009 inom parantes)
Fredag 2010-09-10, CET
Träning 1 10:00-11:30 (L.Hamilton - McLaren 1:23.936)
Träning 2 14:00-15:30 (A.Sutil - Force India 1:23.924)
Lördag 2010-09-11, CET
Träning 3 11:00-12:00 (A.Sutil - Force India 1:23.336)
Kvalificering 14:00-15:00 (L.Hamilton - McLaren 1:24.066)
Söndag 2010-09-12, CET
Lopp 14:00-16:00
Alla 59 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Rubens Barrichello - Brawn GP # 1:16:21,706
2008: Sebastian Vettel - Toro Rosso # 1:26:47,494
2007: Fernando Alonso - McLaren # 1:18:37,806
2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14:51,975
2005: Juan Pablo Montoya - McLaren # 1:14:28,659
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:15:18,4482
2003: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14:19,838
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:16:19,982
2001: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:16:58,4932
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:27:31,638
1999: Heinz-Harald Frentzen - Jordan # 1:17:02,923
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17:09,672
1997: David Coulthard - McLaren # 1:17:04,609
1996: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17:43,632
1995: Johnny Herbert - Benetton # 1:18:27,916
1994: Damon Hill - Williams # 1:18:02,754
1993: Damon Hill - Williams # 1:17:07,509
1992: Ayrton Senna - McLaren # 1:18:15,349
1991: Nigel Mansell - Williams # 1:17:54,319
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:17:57,878
1989: Alain Prost - McLaren # 1:19:27,550
1988: Gerhard Berger - Ferrari # 1:17:39,744
1987: Nelson Piquet - Williams # 1:14:47,707
1986: Nelson Piquet - Williams # 1:17:42,889
1985: Alain Prost - McLaren # 1:17:59,451
1984: Niki Lauda - McLaren # 1:20:29,065
1983: Nelson Piquet - Brabham # 1:23:10,880
1982: Rene Arnoux - Renault # 1:22:25,734
1981: Alain Prost - Renault # 1:26:33,897
1979: Jody Scheckter - Ferrari # 1:22:00,220
1978: Niki Lauda - Brabham # 1:07:04,540
1977: Mario Andretti - Lotus # 1:27:50,300
1976: Ronnie Peterson - March # 1:30:35,600
1975: Clay Regazzoni - Ferrari # 1:22:42,600
1974: Ronnie Peterson - Lotus # 1:22:56,600
1973: Ronnie Peterson - Lotus # 1:29:17,000
1972: Emerson Fittipaldi - Lotus # 1:29:58,400
1971: Peter Gethin - BRM # 1:18:12,600
1970: Clay Regazzoni - Ferrari # 1:39:06,880
1969: Jackie Stewart - Matra # 1:39:11,260
1968: Denny Hulme - McLaren # 1:40:14,800
1967: John Surtees - Honda # 1:43:45,000
1966: Ludovico Scarfiotti - Ferrari # 1:47:14,800
1965: Jackie Stewart - BRM # 2:04:52,800
1964: John Surtees - Ferrari # 2:10:51,800
1963: Jim Clark - Lotus # 2:24:19,600
1962: Graham Hill - BRM # 2:29:08,400
1961: Phil Hill - Ferrari # 2:03:13,000
1960: Phil Hill - Ferrari # 2:21:09,200
1959: Stirling Moss - Cooper # 2:04:05,400
1958: Tony Brooks - Vanwall # 2:03:47,800
1957: Stirling Moss - Vanwall # 2:35:03,900
1956: Stirling Moss - Maserati # 2:23:41,300
1955: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 2:25:04,400
1954: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 2:47:47,900
1953: Juan Manuel Fangio - Maserati # 2:49:45,900
1952: Alberto Ascari - Ferrari # 2:50:45,600
1951: Alberto Ascari - Ferrari # 2:42:39,300
1950: Nino Farina - Alfa Romeo # 2:51:17,400
Alla 59 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Lewis Hamilton - McLaren # 1:24,066
2008: Sebastian Vettel - Toro Rosso # 1:37,555
2007: Fernando Alonso - McLaren # 1:21,997
2006: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:21,484
2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:20,878
2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:20,089
2003: Michael Schumacher - Ferrari # 1:20,963
2002: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:20,264
2001: Juan Pablo Montoya - Williams # 1:22,216
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:23,770
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:22,432
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:25,289
1997: Jean Alesi - Benetton # 1:22,990
1996: Damon Hill - Williams # 1:24,204
1995: David Coulthard - Williams # 1:24,462
1994: Jean Alesi - Ferrari # 1:23,844
1993: Alain Prost - Williams # 1:21,179
1992: Nigel Mansell - Williams # 1:22,221
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:21,114
1990: Ayrton Senna - McLaren # 1:22,533
1989: Ayrton Senna - McLaren # 1:23,720
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:25,974
1987: Nelson Piquet - Williams # 1:23,460
1986: Teo Fabi - Benetton # 1:24,078
1985: Ayrton Senna - Lotus # 1:25,084
1984: Nelson Piquet - Brabham # 1:26,584
1983: Riccardo Patrese - Brabham # 1:29,122
1982: Mario Andretti - Ferrari # 1:28,473
1981: Rene Arnoux - Renault # 1:33,467
1979: Jean-Pierre Jabouille - Renault # 1:34,580
1978: Mario Andretti - Lotus # 1:37,520
1977: James Hunt - McLaren # 1:38,080
1976: Jacques Laffite - Ligier # 1:41,350
1975: Niki Lauda - Ferrari # 1:32,240
1974: Niki Lauda - Ferrari # 1:33,160
1973: Ronnie Peterson - Lotus # 1:34,800
1972: Jacky Ickx - Ferrari # 1:35,650
1971: Chris Amon - Matra # 1:22,400
1970: Jacky Ickx - Ferrari # 1:24,140
1969: Jochen Rindt - Lotus # 1:25,480
1968: John Surtees - Honda # 1:26,070
1967: Jim Clark - Lotus # 1:28,500
1966: Mike Parkes - Ferrari # 1:31,300
1965: Jim Clark - Lotus # 1:35,900
1964: John Surtees - Ferrari # 1:37,400
1963: John Surtees - Ferrari # 1:37,300
1962: Jim Clark - Lotus # 1:40,350
1961: Wolfgang von Trips - Ferrari # 2:46,300
1960: Phil Hill - Ferrari # 2:41,400
1959: Stirling Moss - Cooper # 1:39,700
1958: Stirling Moss - Vanwall # 1:40,500
1957: Stuart Lewis-Evans - Vanwall # 1:42,400
1956: Juan Manuel Fangio - Ferrari # 2:42,600
1955: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 2:46,500
1954: Juan Manuel Fangio - Mercedes-Benz # 1:59,000
1953: Alberto Ascari - Ferrari # 2:02,700
1952: Alberto Ascari - Ferrari # 2:05,700
1951: Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo # 1:53,200
1950: Juan Manuel Fangio - Alfa Romeo # 1:58,600
© Forza Motorsport 1998 - 2010. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Jag tror jag vet vilka du syftar påJari skrev:Måste varna för att åka ner, då jag hört att ett koppel med lång och lerhalm ska ner och rasta en kär gammal vän till oss.
Själv väntart jag en extra vecka och tar Sirmione och Valpolicella veckan efter i stället.
Ska ner och se om det går att hålla dem i schack, om inte så har jag platser en bit ifrån och får låtsas som att jag inte känner dem
Det ska bli fantastiskt skoj att uppleva F1 på Ferraris hemmabana, men jag hoppas att dom lyckas lite bättre än idag.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Jag har klara och finna minnen från föra året som jag lever än på. Men det är klart det hade suttit fint med Monza i år också.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Jodå - den smygpackade väskan glor på mig, fattar antagligen inte att det är några dagar kvar.. Ska bli riktigt kul att dra söder ut och njuta live, men bäst är ändå att Renaulten pinnar på och det blir en upplevelse att se Kubica rulla över mållinjen före Alonso i den röda Fiaten ännu en gång..
Hmmm - man undrar ju hur MS kommer att tas emot
Hmmm - man undrar ju hur MS kommer att tas emot
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Schumi mottas väl med glada tillrop, gissar jag. Det finns ju ingen som vunnit så mycket för Ferrari, så nog tror jag han har Tifosis respekt. Med tanke på hur beundrad "Il Leone" är trots de skrala resultaten talar det för att mannen i mercan respekteras.
Det är ju som tur är inte Fotbollsfans som hälsar välkommen
Det är ju som tur är inte Fotbollsfans som hälsar välkommen
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Ingen mersaförare får någon respekt från tifosis. Varför heter de tifosi tror du?Jögga skrev:Schumi mottas väl med glada tillrop, gissar jag. Det finns ju ingen som vunnit så mycket för Ferrari, så nog tror jag han har Tifosis respekt. Med tanke på hur beundrad "Il Leone" är trots de skrala resultaten talar det för att mannen i mercan respekteras.
Det är ju som tur är inte Fotbollsfans som hälsar välkommen
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Så det är skillnad på Mercedes och McLaren Mercedes eller Williams i det avseendet menar du? Il Leone körde för båda efter Ferrari, även om sejouren i McLaren var aningen parodisk.Jari skrev:Ingen mersaförare får någon respekt från tifosis. Varför heter de tifosi tror du?Jögga skrev:Schumi mottas väl med glada tillrop, gissar jag. Det finns ju ingen som vunnit så mycket för Ferrari, så nog tror jag han har Tifosis respekt. Med tanke på hur beundrad "Il Leone" är trots de skrala resultaten talar det för att mannen i mercan respekteras.
Det är ju som tur är inte Fotbollsfans som hälsar välkommen
Tifosi är dessutom vad jag vet det italienska ordet för Fans, så det är alltså inte exklusivt Ferrari-anhängare det handlar om
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Tror inte Button slagit Vettel om den yngre lugnat sig något varv.REP skrev:Senaste på SPA banan var McLaren mycket bra i racing läget.
Om Button inte hade råkat ut så hade McLaren blivit etta o tvåa !
Nu säger jag samma sak igen ! På Monza kommer McLaren få etta o tvåa igen om det inte händer någon krasch från Vettel !
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Jag ska se Monza i Gamla stan hoppas jag och jag förväntar mig att Hamilton tar sig i mål i år och inte gör en klant vurpa som föra året. MacLaren tar 1:a och 4:e plats om knapp hållet passar på söndag
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
I F1-sammanhang finns det bara en Scuderia de håller på eftersom det är det enda italienska laget. Det kan finnas någon enstaka kuf i landet som fortfarande håller på Schumi, men han ska nog sitta ner och va tyst vland de riktiga Ferrarianhängarna om han inte vill ha petflaskor i huvudet =)Jögga skrev:Så det är skillnad på Mercedes och McLaren Mercedes eller Williams i det avseendet menar du? Il Leone körde för båda efter Ferrari, även om sejouren i McLaren var aningen parodisk.Jari skrev:Ingen mersaförare får någon respekt från tifosis. Varför heter de tifosi tror du?Jögga skrev:Schumi mottas väl med glada tillrop, gissar jag. Det finns ju ingen som vunnit så mycket för Ferrari, så nog tror jag han har Tifosis respekt. Med tanke på hur beundrad "Il Leone" är trots de skrala resultaten talar det för att mannen i mercan respekteras.
Det är ju som tur är inte Fotbollsfans som hälsar välkommen
Tifosi är dessutom vad jag vet det italienska ordet för Fans, så det är alltså inte exklusivt Ferrari-anhängare det handlar om
Apropå inget särskilt? Är det ingen annan som saknar banbeskrivningar med namnen på kurvorna?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Ha ha ha - ska försöka låta bli.. Tack också, ska bli så jäkla gött. Åker på Fredag kväll och drar ut till banan tidigt på Lördag morgon..Crazy F1 skrev:Tror faktiskt också att Schumi kommer bli väl mottagen av dem, de hade ju honom i sitt hjärta rätt många år...
Petrol, ha det jävligt kul nu och spela inte bort pengar som jag gjorde
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Du har rätt i sak vad gäller det lingvistiska, men när det gäller F1 så är Tifosi det vedertagna namnet för Ferrari-fansen.Jögga skrev:Tifosi är dessutom vad jag vet det italienska ordet för Fans, så det är alltså inte exklusivt Ferrari-anhängare det handlar om
Ska man vara messerschmitt så bör man ha ordentligt på fötterna, Jögga...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Jag vet hur det rent praktiskt ligger till, jag har hört till den skaran sedan mitten på 80-talet.PC: skrev:Du har rätt i sak vad gäller det lingvistiska, men när det gäller F1 så är Tifosi det vedertagna namnet för Ferrari-fansen.Jögga skrev:Tifosi är dessutom vad jag vet det italienska ordet för Fans, så det är alltså inte exklusivt Ferrari-anhängare det handlar om
Ska man vara messerschmitt så bör man ha ordentligt på fötterna, Jögga...
Men det blir ju inte så mycket retas om man håller med
Men för att vara ärlig så tror jag inte att Schumi är speciellt illa sedd i Italien, på samma sätt som andra relativt framgångsrika Ferrari-förare.
Edit: Packad och klar, planet lyfter i morgon bitti. Nu ska här njutas på plats
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
Ronnies vinst 76
Ronnie petersons vinst på Monza 76 http://www.youtube.com/watch?v=DmnJ-_rbz_I
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Nja, racet är ju imorgon så det återstår ju att se vem som hade rätt. Det är ju ganska enkelt att passera här om man bara har lite högre toppfart.Krassegrand skrev:Tydligen var det riktigt smart av Button att ha mera downforce och F-duct. BBC hade en intervju med Lois efter och han sa själv att det var ett misstag att välja lägre downforce. I was sliding around all over the track (eller något sådant sa han).
Jörgen
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Hans tanke var visst att däcken skulle hålla bättre med mer downforce och att han därmed kan dribbla lite mer med när han tar depåstoppet. Hur som helst ligger han ju ett antal platser före Lois. Det är väl bara bra om Alonso vinner och Massa kommer 2a, det är ju hemmabana för Ferrari.Silverkatten skrev:Nja, racet är ju imorgon så det återstår ju att se vem som hade rätt. Det är ju ganska enkelt att passera här om man bara har lite högre toppfart.Krassegrand skrev:Tydligen var det riktigt smart av Button att ha mera downforce och F-duct. BBC hade en intervju med Lois efter och han sa själv att det var ett misstag att välja lägre downforce. I was sliding around all over the track (eller något sådant sa han).
Jörgen
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Jag tror det kan bli tufft för Button i racet, får man bara en bra linje ur Parabolican så är Button rökt nere i chikanen. På kvalet skiljde det nästan 15 km/h mellan de båda McLaren-förarna. De enda två som var långsammare på rakan än Button var de båda HRT-bilarna som dessutom kör med väldigt mycket vinge.
Bra inställning för kval, mindre bra för race.
Bra inställning för kval, mindre bra för race.
Ferrari.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jag tror att Button kan stå emot bra. Det går inte att ligga nära varandra genom Parabolican, och ju mindre bakvinge desto större måste luckan till bilen framför vara.Eau Rouge skrev:Jag tror det kan bli tufft för Button i racet, får man bara en bra linje ur Parabolican så är Button rökt nere i chikanen. På kvalet skiljde det nästan 15 km/h mellan de båda McLaren-förarna. De enda två som var långsammare på rakan än Button var de båda HRT-bilarna som dessutom kör med väldigt mycket vinge.
Bra inställning för kval, mindre bra för race.
Så trots högre toppfart i slutet på rakan blir det nog svårt att köra om Button. Toppförarnas högsta hastigheterna över mållinjen i kvalet var:
7 F. MASSA 315.4
2 L. HAMILTON 314.7
8 F. ALONSO 313.3
4 N. ROSBERG 313.0
9 R. BARRICHELLO 311.6
10 N. HULKENBERG 311.3
6 M. WEBBER 310.7
1 J. BUTTON 309.8
5 S. VETTEL 309.1
11 R. KUBICA 309.1
De hinner helt enkelt inte ikapp Button – om inte Button gör en miss i Parabolican.
(Jag får väl äta upp det här om en halvtimme.)
-
- Inlägg: 156
- Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:48
- Ort: Enköping
Vi får väl se hur det går.
Vore lite kul om de röda fixar det på hemmaplan.
Vettel kommer (förhoppningsvis) ta det lite försiktigare denna gång.
Lewis är nog sugen på pallen.
Nico tror inte mercan är stark nog för en bättre placering än han kvalat in på.
Vore kul om det skulle gå bra för Hulken. Tycker han ser stark ut på Monza.
Slutligen!
Hoppas grabbarna som åkte ner får en toppeneftermiddag
Let's get ready to rumble!
Vore lite kul om de röda fixar det på hemmaplan.
Vettel kommer (förhoppningsvis) ta det lite försiktigare denna gång.
Lewis är nog sugen på pallen.
Nico tror inte mercan är stark nog för en bättre placering än han kvalat in på.
Vore kul om det skulle gå bra för Hulken. Tycker han ser stark ut på Monza.
Slutligen!
Hoppas grabbarna som åkte ner får en toppeneftermiddag
Let's get ready to rumble!
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
http://forum.rolfro.netai.net/
-
- Inlägg: 156
- Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:48
- Ort: Enköping
klantigt av lewis!!!
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
http://forum.rolfro.netai.net/
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 156
- Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:48
- Ort: Enköping
Skulle tro detLemon skrev:Var väl hans taskiga nerver som spökade igen.
Blomman är het angående RedBull's Stallorder
Måste hålla med honom lite där :O
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
http://forum.rolfro.netai.net/
-
- Inlägg: 156
- Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:48
- Ort: Enköping
Ska Alonso ta P1 nu?
EDIT : Jahapp! En av de röda är snabb....
Fighten mellan Hulken o Webber är kul
Undrar vad felet va på Vettel's motor
EDIT 2 : Bara att gratulera!
Imponerande av "klanten", Vettel måste jag säga.
Bra av Rosberg också. Vad gjorde "Gubben", Shumi för fel eftersom att bilen gick såpass fort.....
EDIT : Jahapp! En av de röda är snabb....
Fighten mellan Hulken o Webber är kul
Undrar vad felet va på Vettel's motor
EDIT 2 : Bara att gratulera!
Imponerande av "klanten", Vettel måste jag säga.
Bra av Rosberg också. Vad gjorde "Gubben", Shumi för fel eftersom att bilen gick såpass fort.....
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
http://forum.rolfro.netai.net/
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Jo, du hade rätt.ANFRAN skrev:Jag tror att Button kan stå emot bra. Det går inte att ligga nära varandra genom Parabolican, och ju mindre bakvinge desto större måste luckan till bilen framför vara.
Så trots högre toppfart i slutet på rakan blir det nog svårt att köra om Button. Toppförarnas högsta hastigheterna över mållinjen i kvalet var:
7 F. MASSA 315.4
2 L. HAMILTON 314.7
8 F. ALONSO 313.3
4 N. ROSBERG 313.0
9 R. BARRICHELLO 311.6
10 N. HULKENBERG 311.3
6 M. WEBBER 310.7
1 J. BUTTON 309.8
5 S. VETTEL 309.1
11 R. KUBICA 309.1
De hinner helt enkelt inte ikapp Button – om inte Button gör en miss i Parabolican.
(Jag får väl äta upp det här om en halvtimme.)
Jag trodde Alonso skulle kunna köra om lättare men Button stod emot bra. Tyckte att Alonsos Ferrari stundtals tog Parabolican riktigt dåligt, såg överstyrt och instabilt ut. Mer överstyrt än vanligt...
Men han redde ju ut det bra vid depåstoppet, och det var härligt att få se Ferrari vinna här på Monza igen för första gången på fyra år.
Ferrari.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Tycker att maclaren gör en dundermiss som tar in Button först, han hade verkligen inte behövt chansa på något utan de skulle ju tagit in honom varvet efter Ferrari eftersom det var rätt tydligt att Alonso hade mer ös i kärran.
Bra insats av Vettel, Hulken och Rosberg måste jag säga.
Schumi får godkänt men kvalet är hans akilleshäl, hade han kvalat som rosberg skulle han varit och slagits om 6 platsen för i det gänget är det VÄLDIT jämt!
Bra insats av Vettel, Hulken och Rosberg måste jag säga.
Schumi får godkänt men kvalet är hans akilleshäl, hade han kvalat som rosberg skulle han varit och slagits om 6 platsen för i det gänget är det VÄLDIT jämt!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Oavsett när McLaren tagit in Button hade Ferrari väntat med att ta in sina förare tills efter, så det fanns inte mycket McLaren kunde göra.
Inte ens om de gjort en Vettel med Button och väntat till sista varvet hade det hjälpt för då hade Ferrari gått in tidigare och sen kört ikapp.
Inte ens om de gjort en Vettel med Button och väntat till sista varvet hade det hjälpt för då hade Ferrari gått in tidigare och sen kört ikapp.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Alternativet var väl att vänta ut Ferrari genom att endera låta dem gå in varvet före eller helt enkelt att köra till sista varvet då man tvingats gå in samtidigt. Button hade tydligen problem med dom nya däcken och fick inte ett perfekt utvarv p.g.a. det, kanske hade det varit bättre att ta stoppet efter Alonso och därmed ha honom bakom när man skulle köra in dessa däck men då hade Alonso säkert kunna fått tag på slipstreamen och gjort ett försök istället.
Kul med Hulken och Rosberg med där framme som sagt.
Vettels insats var "not bad for a number two driver".
Kul med Hulken och Rosberg med där framme som sagt.
Vettels insats var "not bad for a number two driver".
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Svårt att se hur McLaren hade kunnat göra det bättre.
Ferrari var helt enkelt snabbare och det skulle hela tiden handla om en tiondels skillnad ut ur depån. McLaren lyckades sånär men det saknades en cm eller två helt enkelt.
Ferrari var helt enkelt snabbare och det skulle hela tiden handla om en tiondels skillnad ut ur depån. McLaren lyckades sånär men det saknades en cm eller två helt enkelt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00