BELGIENS GP 2010 - SPA-FRANCORCHAMPS. Lopp 13 av 19
-
-
-
-
-
-
-
ANFRAN nä jag blev inte su över det men jag blev jävligt sur över att Nico gör att Schumi missar Q3! När schumi missar med 40 hundradelar och teamet ber om ursäkt på radion för att han "får trafik". Jävla amatörer, när schumi för en gångsskull har "bra" kvalpace så klantar de till det som vanligt! De kunde ju haft en bil med till q3 denna gång men eftersom schumis sista kvalvarv var så sent in på sessionen så kunde han ju inte lämna någon lucka upp till Rosberg på sitt sista försök.
-
Grattis Webber, fan vad bra han kör men Haimlton är inte mycket sämre han och det kan nog bli supertufft mellan dem i morgon. Jag tycker dock att Kubica ska nämnas, han kör stabilt nuför tiden.
Williams verkar vara i bra form och de har ju den senaste tiden varit bättre än Merceders men även bättre än Ferrari idag. Vad sysslade Alonso med????
Williams verkar vara i bra form och de har ju den senaste tiden varit bättre än Merceders men även bättre än Ferrari idag. Vad sysslade Alonso med????
-
-
-
-
Om det var mer än 0,4 sekunder kvar när [Schumacher] påbörjade sitt sista varv så var det hans eget fel att han missade Q3.Crazy F1 skrev:ANFRAN nä jag blev inte su över det men jag blev jävligt sur över att Nico gör att Schumi missar Q3! När schumi missar med 40 hundradelar och teamet ber om ursäkt på radion för att han "får trafik". Jävla amatörer, när schumi för en gångsskull har "bra" kvalpace så klantar de till det som vanligt! De kunde ju haft en bil med till q3 denna gång men eftersom schumis sista kvalvarv var så sent in på sessionen så kunde han ju inte lämna någon lucka upp till Rosberg på sitt sista försök.
-
-
-
-
Platt är bortrestCrazy F1 skrev: För övrigt tycker jag det är ovanligt lite aktivitet här inne denna helgen.
Vore onekligen lite intressant om Alonso gått för tok-våt set up och det kommer en skur under loppet imorgon. Skulle nästan bli lite Alesi-varning misstänker jag
I was misled and that is the way it went
-
-
-
Alonso är inte orolig, det är jag
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86204[/quote]
We have never been P10 [at any point] this weekend," he added. "This is nothing to do with the performance of the car. It's the weather. The aim for the race remains the same. Maybe to win it, maybe to be on the podium. We will see.
-
Om man flyttar ner Rosberg först och sedan Schumi kommer Rosberg först att förlora 5 platser vid nedflyttningen, sedan tjänar han en plats när [Schumacher] flyttas ner.Crazy F1 skrev:Hehe
Kan någon förklara för mig hur Nico kan starta 15e plats då han kvalde som 12?????? Det går inte i hop sig för mig för även om MS får bestraffning så borde nico vara 16.
Flyttar man ner Schumi först, tjänar Rosberg en plats först och sedan förlorar han 5.
Är det inte någon mer som flyttas ner?
Hoppas att jag inte har rört till det för mycket nu.
Senast redigerad av Krassegrand den lör aug 28, 2010 18:04, redigerad totalt 1 gång.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
-
Det stämmer enligt http://www.eurosport.se/formel-1/belgie ... live.shtmlCrazy F1 skrev:men 12e plus 5 placeringar är ju 17e plats och om då schumi flyttas ner också så borde ju detn bli 16e för Nico!!! Eller har jag räkneproblem?
Var har Du sett att han skulle hamna på 15e?
Jörgen
-
-
Timo Glock, fem platsers bestraffning för blockeringCrazy F1 skrev:http://motorsport.com/news/article.asp?ID=384029&FS=F1
Gissningsvis låg han före Nico som låg före Schumi...typ.
-
-
-
Buemi:Jögga skrev:OK, men vad var det då för tomte som låg i vägen för Nico?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86209Sebastien Buemi has been penalised three places on the Belgian Grand Prix starting grid for blocking Nico Rosberg during qualifying.
-
Fan, 21:a plats blir ju jäkligt tufft. Men skall man å andra sidan starta långt bak någonstans så är det väl här. Finns ju rätt många bra exempel på uppkörningar genom åren just på Spa.Crazy F1 skrev:http://motorsport.com/news/article.asp?ID=384029&FS=F1
Tycker dessutom Schumi sett piggare ut än Nico denna helg så det borde kunna gå hyfsat. Gör han en bra start (som han väl alltid gör?) i kombination med lite varierande förhållanden kan det ju kanske gå vägen.
Ferrari.
-
-
Fukt lär det bli.
http://www.yr.no/place/Belgium/Wallonia ... _hour.html
http://www.yr.no/place/Belgium/Wallonia ... _hour.html
-
Alltså utgången ur La Source är ju mycket vidare nu än vad den var 1998, så det finns ju gått om plats utanför banan om man skulle bli trängd. Så nja, jag tror väl inte det blir riktigt lika dramatiskt i startögonblicket imorgon. Men risken finns ju alltid, men jag hoppas nog på att alla bilar kommer igenom första sväng relativt smärtfritt.
Ferrari.
-
-
- Varnad
De hann inte ens till ingången innan det började smälla...Eau Rouge skrev:Alltså utgången ur La Source är ju mycket vidare nu än vad den var 1998, så det finns ju gått om plats utanför banan om man skulle bli trängd. Så nja, jag tror väl inte det blir riktigt lika dramatiskt i startögonblicket imorgon. Men risken finns ju alltid, men jag hoppas nog på att alla bilar kommer igenom första sväng relativt smärtfritt.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Hehe sant Jari men visst, vetskapen om att kurvan är bredare kan ju göra att det blir mindre sammanstötninigar. Jag är mest orolig att om några i täten krashar så skapar det en kedjereaktion och då kan ju halva fältet faktiskt försvinna. Nu verkar det också som det kommer vara blött....det är ju inte direkt bra i starten. Hoppas dock inte de mesar och startar efter SC.
-
-
-
-
-
- Varnad
Jag är så gammal så jag får minnas hur jag villEau Rouge skrev:Då sviktar nog ditt minne lite grann. För samtliga tog sig igenom La Source. Det var sedan Coulthard som - i utgången av samma kurva - sladdade in i räcket och orsakade ett pärlband av seriekrockar.Jari skrev:De hann inte ens till ingången innan det började smälla...
Kul med Alonsos slutliga insats här också.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
-
-
Snyggt jobbat Hamilton måste man säga, även om det var nära där ett tag med en tur i grustaget. Och igen utklassar Webber sin stallkamrat som gjorde allt fel idag. Och Kubica var bara en felbromsning från en andraplats men klarade ändå trean.
Rosberg körde förbi Dass-mannen på slutet och en helt OK sjätte efter förutsättningarna.
Kan inte låta bli att tycka lite synd om Button som fick loppet förstört av en överilad Vettel. Ett DT är för milt, stäng av honom tills han lugnat sig.
Rosberg körde förbi Dass-mannen på slutet och en helt OK sjätte efter förutsättningarna.
Kan inte låta bli att tycka lite synd om Button som fick loppet förstört av en överilad Vettel. Ett DT är för milt, stäng av honom tills han lugnat sig.
-
-
Tycker att schumi också gjorde ett mycket bra lopp och hade det inte varit för misstaget ut ur Eau Roughe hade han tom hållit Nico som igår sa att han hade regninställningar bakom sig. Men att köra upp sig till 7 får jag ändå vara nöjd med och man undrar ju vad han hade slutat utan den nerflyttningen...kanske topp 5.
Vettel är ett kapitel för sig och jag tycker mycket synd om Jenson som fick bli offer för vettels bromstester. Om schumi får 10 gridpenalty för ett incident som var farlig men inte en blev en olycka så undrar jag hur Vettel bara kan få ett drive-throughe när han kör in i button på ett minst lika snabbt ställe på banan. jag undrar också varför Eje säger att det är okej att preja folk från banan om det går långsamt men inte om det går snabbt. Finns det alltså en regel som säger att det är okej att täcka upp om det inte går för fort?
Renault är i grym form och de har fått mycket bra ordning på sina bilar. Hamilton är också värd att nämnas för han höll sig kall även om förutsättningarna inte var de bästa för honom på slutet.
Varför är ledningen i f1 så pigga på att ta ut SC hela tiden? De tar ju fan ut den även då det inte behövs och det tar inte IN DEN då den borde tas in!
Vettel är ett kapitel för sig och jag tycker mycket synd om Jenson som fick bli offer för vettels bromstester. Om schumi får 10 gridpenalty för ett incident som var farlig men inte en blev en olycka så undrar jag hur Vettel bara kan få ett drive-throughe när han kör in i button på ett minst lika snabbt ställe på banan. jag undrar också varför Eje säger att det är okej att preja folk från banan om det går långsamt men inte om det går snabbt. Finns det alltså en regel som säger att det är okej att täcka upp om det inte går för fort?
Renault är i grym form och de har fått mycket bra ordning på sina bilar. Hamilton är också värd att nämnas för han höll sig kall även om förutsättningarna inte var de bästa för honom på slutet.
Varför är ledningen i f1 så pigga på att ta ut SC hela tiden? De tar ju fan ut den även då det inte behövs och det tar inte IN DEN då den borde tas in!
-
Jag såg det loppet med och tänkte på hur mycket trevligare det är med ett lopp där banan är torr och man inte måste planera för Depåstopp.Fredrik i Trollhättan skrev:Var torrt och soligt på Spa under Porsche Supercup-loppet nyss....
Känns som det finns goda chanser till ett lopp som startar torrt och slutar vått. Kan ju gå hur som helst det här...
Jörgen