Dröm F1

Kungaklassen av motorsport...
PerP

Dröm F1

Inlägg av PerP »

Om ni fick vara F1 Gud och helt sonika fick bestämma vem som skulle köra i de olika stallen nästa år hur skulle ni välja då.

Jag skulle göra såhär:

Ferrari
Fernando Alonso
Robert Kubica

RedBull
Sebastian Vettel
Marc Webber

McLaren
Lewis Hamilton
Jenson Button

Mercedes
Nico Rosberg
Adrian Sutil

Renault
Kimi Räikönnen
Kamui Kobayassi

Williams
Nico Hulkenberg
Rubens Barrichello

Force India

Karum Chanduk
Felipe Massa

Torro Rosso
Heikki Kovalainen
Sebastian Buemi

Sauber
Vitali Petrov
Pedro de la Rosa

Lutos
Giancarlo Fishichella
Jac Villvenue

Motiveringar Alonso och Kubica är mina favoriter och bör då köra i ett toppstall. Tillsamans kan de utveckla bilén till perfecto.
Webber och Vettel tillsamans nlir inte annat än underhållning. Button och Hamilton är motpoler och bör också vara i samma stall. Mercedes är tyska nummer 1 och bör då ha de två tyska bästa förarna att tillgå. Kimi och Kamui i Renault skulle bli action. Indier i Force India och Massa måste också få köra någonstans. Petrv och de la Rosa i Sauber blir bra. Lutos har framtiden bakom sig. Passar bra som musseum där vi kan ställa ut Fishi och Jac för allmän beskådning.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Vill nog snarare se att Kubica blir kvar hos Renault och att stallet etablerar sig i toppen som man gjorde 2005 & 2006. :D

Va!! - har du petat MS? Nu blir Crazy F1 ond på dig.. Ha ha ha... :spec:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Japp jag är helt svart i ögonen :D
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

MS kan väl få en plats hos Virgin Racing eller HRT :spec:
Keep on Boppin´
PerP

Inlägg av PerP »

Petrol skrev:Vill nog snarare se att Kubica blir kvar hos Renault och att stallet etablerar sig i toppen som man gjorde 2005 & 2006. :D

Va!! - har du petat MS? Nu blir Crazy F1 ond på dig.. Ha ha ha... :spec:
Jo kan vara en ide, han och Räikönnen skulle vara action det också. Problmet är att jag vill ha Kobayassi till ett toppstall. Han får väl rattta en indiebil istället för Massa isåfall. Massa passar utmärkt som andreförare i Ferrari också.

Att fältets sämsta förare inte platsar i min drömF1 är väl inte så konstigt. Bort med idioterna i HRT och Virgin också!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Men du spar ändå ess som Barrichello, Kovalainen, Fisichella, De La Rosa, Petrov och Villeneuve?
Det blir lite av pensionärs-VM med avspänd racing...
Ferrari.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Eau Rouge skrev:Men du spar ändå ess som Barrichello, Kovalainen, Fisichella, De La Rosa, Petrov och Villeneuve?
Petrov pensionär? Jag kan hålla med om dom andra, men Petrov?
I was misled and that is the way it went
PerP

Inlägg av PerP »

Eau Rouge skrev:Men du spar ändå ess som Barrichello, Kovalainen, Fisichella, De La Rosa, Petrov och Villeneuve?
Villeneuve och Fishi är som sagt bara musseum, Petrov och de la Rosa tycker jag är riktigt roliga att se.

Du får gärna ge ditt dröm F1.
Användarens profilbild
TurboF1

Inlägg av TurboF1 »

Kubica är knappast så dum att han agerar knähund åt Alonso. Vilket bråk det skulle bli när Kubica spöar Alonso. Så illa behandlad som Massa blivit i år har jag aldrig sett någon F1-förare bli.

Om nu Ferrari tänkt ligga i toppen så bör de ju istället ha toppförare. Kubica duger bra. Räikkönen skulle passa utmärkt bredvid.

Placera istället spanjorerna Alonso och de la Rosa i det spanska stallet HRT. De kommer bra överens. De kommunicerade ju så bra ihop under Spygate-skandalen.
PerP

Inlägg av PerP »

TurboF1 skrev:Kubica är knappast så dum att han agerar knähund åt Alonso. Vilket bråk det skulle bli när Kubica spöar Alonso. Så illa behandlad som Massa blivit i år har jag aldrig sett någon F1-förare bli.

Om nu Ferrari tänkt ligga i toppen så bör de ju istället ha toppförare. Kubica duger bra. Räikkönen skulle passa utmärkt bredvid.

Placera istället spanjorerna Alonso och de la Rosa i det spanska stallet HRT. De kommer bra överens. De kommunicerade ju så bra ihop under Spygate-skandalen.
Nja, Massa verkar ju ha tillgång till samma uppdateringar mm. Så det tycker jag inte.

Titta bara de senaste åren så har du massviss med förare som behandlats dålig. Piquet, Kovalainen och även Senna och Chanduk det här året. Sedan så behandlades väl Alonso förhållandevis dåligt i McLaren och Kimi bitvis i Ferrari. Finns säkert fler exempel. Massa har ju fått vika ner sig en gång, och i det loppet var Alonso snabbare plus att han till skillnad från Massa slåss om VM.
Användarens profilbild
TurboF1

Inlägg av TurboF1 »

PerP skrev:
TurboF1 skrev:Kubica är knappast så dum att han agerar knähund åt Alonso. Vilket bråk det skulle bli när Kubica spöar Alonso. Så illa behandlad som Massa blivit i år har jag aldrig sett någon F1-förare bli.

Nja, Massa verkar ju ha tillgång till samma uppdateringar mm. Så det tycker jag inte.

Titta bara de senaste åren så har du massviss med förare som behandlats dålig. Piquet, Kovalainen och även Senna och Chanduk det här året. Sedan så behandlades väl Alonso förhållandevis dåligt i McLaren och Kimi bitvis i Ferrari. Finns säkert fler exempel. Massa har ju fått vika ner sig en gång, och i det loppet var Alonso snabbare plus att han till skillnad från Massa slåss om VM.
Men håll med om att det blir lite av ett en-bils stall i det stall som Alonso är med. Han vill ju bli 100 % prioriterad - precis som Michael Schumacher. Kanske är bäst att sätta en medelmåtta som andrefgörare så att det inte blir bråk.
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Red Bull
Sebastian Vettel
Mark Webber

Mycket underhållande förarduo!

McLaren
Jenson Button
Nick Heidfeld

Button passar riktigt bra i McLaren. Heidfeld förtjänar en chans i en riktigt bra bil.

Ferrari
Adrian Sutil
Kamui Kobayashi

Två lovande talanger i ett vinnarstall. Mycket spännande!

Mercedes
Nico Rosberg
Kimi Räikkönen

Riktigt kul om Kimi gjorde comeback i ett bra stall.

Renault
Robert Kubica
Timo Glock

Kubica kan göra Renault till vinnare igen. Glock hör inte hemma i bottenskiktet.

Force India
Lewis Hamilton
Fernando Alonso

Inget fan av dessa två herrar, så jag flyttar ner dem lite grann! Det blev ju riktigt festligt senast de körde tillsammans. Dessutom intressant att se vad de skulle kunna uträtta i lite sämre bilar.

Williams
Rubens Barrichello
Nico Hulkenberg

Rubens är inte redo för pension ännu. Hulken kan få ett år till att visa vad han går för.

Sauber
Felipe Massa
Vitaly Petrov

Massa förtjänar givetvis en plats. Petrov verkar vara på uppgång.

Toro Rosso
Sebastien Buemi
Takuma Sato

Sato saknar man ibland, vore kul att se honom i F1 igen.

Lotus
Heikki Kovalainen
Jarno Trulli

Intressant att se om dessa förare klarar av att höja Lotus till mittfältet.

HRT
Jaime Alguersuari
Vitantonio Liuzzi

Utfyllnadsförare i ett utfyllnadsstall.

Virgin
Lucas di Grassi
Christian Klien

Jag har en känsla av att Klien hade mer att ge, så han kan få en ny chans.

Skomakaren och de la Rosa får gå i pension.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kimi i ett bra stall??????? Varför välja Merceders då???

Dessutom har Kimi kört bra bilar innan om man bortser från Sauber och där var han och Heida lika snabba sånär som på hundradelen men det har ändå varit Kimi som fått uppmärksamheten....undrar varför?
Användarens profilbild
Gevalia

Inlägg av Gevalia »

Crazy F1 skrev:Kimi i ett bra stall??????? Varför välja Merceders då???

Dessutom har Kimi kört bra bilar innan om man bortser från Sauber och där var han och Heida lika snabba sånär som på hundradelen men det har ändå varit Kimi som fått uppmärksamheten....undrar varför?
Han fick uppmärksamheten eftersom han var flong ny som F1-förare (utan någon direkt erfarenhet från formelracing).
Det var många förståsigpåare som innan skrek att det var vansinne att ge Kimi chansen och att det skulle sluta i katastrof.

Att Kimi matchade Quick Nick sågs som en seger
PerP

Inlägg av PerP »

Zwonk skrev:
Force India
Lewis Hamilton
Fernando Alonso

Inget fan av dessa två herrar, så jag flyttar ner dem lite grann! Det blev ju riktigt festligt senast de körde tillsammans. Dessutom intressant att se vad de skulle kunna uträtta i lite sämre bilar.
Skulle vara spännande om dem verkligen gick in för det. Även om du inte gilllar dem så måste du erkänna att det är två riktigt duktiga förare. Dem kan säkert göra bilen bättre. Det finns en rejäl budget också. Tror också dem kan komma överens om det inte ligger en VM-Titel i potten. Tycker man ser det på flera förare. De spårar ur när de ser VM bucklan.
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Mercedes ÄR ett bra stall, och nästa år borde de ha en vinnarbil. Jag påstod aldrig att Kimi inte kört bra bilar tidigare. :wink:
PerP skrev: Skulle vara spännande om dem verkligen gick in för det. Även om du inte gilllar dem så måste du erkänna att det är två riktigt duktiga förare. Dem kan säkert göra bilen bättre. Det finns en rejäl budget också. Tror också dem kan komma överens om det inte ligger en VM-Titel i potten. Tycker man ser det på flera förare. De spårar ur när de ser VM bucklan.
Jovisst, båda tillhör de absolut bästa i startfältet. De kanske skulle kunna göra Force India till vinnare. :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är bara tre team som är bättre än Mercedes så det är ju ett bra team. Bara Red Bull, Ferrari och McLaren som är före.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Renault också lsf1...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Renault också lsf1...
Mercedes är bättre än Renault.

Ligger före i tabellen, har bättre kvalresultat, bättre kvalsnitt och fler pallplatser.

Mercedes är bättre än Renault. Båda teamen har en förare som levererar och en som underpresterar dessutom, även om Renault på sistone faktiskt har två förare som levererar medan Mercedes bara har en förare som levererar.

Om Mercedes andreförare kunde leverera i nivå med deras försteförare skulle skillnaden mellan de två teamen vara ännu tydligare!

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

De håller jag inte med om LS och anledningen är

2002 så var ferrari i en klass för sig, detta året var RB bara någon tiondel efter Maestro och vid tre tillfällen faktiskt snabbare i kvalet. Summan...bilen var det året i en klass för sig och klart den bästa i fältet.

2000, 2001, 2003 och 2004 så var ms betydligt mer före RB men då var inte bilen lika överlägsen, visserligen vann schumi helt överlägset 2004 men bilen var inte "lika överlägsen ändå" eftersom RB var längre efter.

Min poäng är att om bilen är jävligt bra så kan de flesta förare på denna nivån plocka ut bra tider ur den och då är det jämnt mellan förarna. Men då bilen är mer svårkörd eller mindre anpassad för en förare så blir det större skillnader mellan de båda vilket resulterar i att en "underpresterar".

Sammanfattning = VÄLDIGT BRA BIL, jämnt mellan förarna.
Hyfsat bra bil= Större skillnader mellan förarna och här kommer förarskickligheten mer fram.
I år= Rosberg har kört bättre än schumi(vilket är förståeligt)

Kubica har kört bättre än Petrov.

Bilarna är idag rätt lika men i början av säsongen var Merceders bättre.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev: Sammanfattning = VÄLDIGT BRA BIL, jämnt mellan förarna.
Hyfsat bra bil= Större skillnader mellan förarna och här kommer förarskickligheten mer fram.

.
Är du verkligen helt säker på att det var det där du ville säga ?

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

:D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag fattar hinten :)
Men jag står ändå fast vid det, i år har Rosberg varit bättre, det kan jag inte inte motbevisa, jag tror ju dock att schumi ska komma igen men det får tiden utvisa...om han inte lägger av i år så att säga. Eller så får man väl acceptera att utvecklingen sprungit ifrån karln.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Nästa år kommer Renault bli att räkna med på allvar. Man har lovat en duktigt ambitiös satsning. Bland annat en av anledningarna till att Kubica stannar i teamet.. Vad gäller Petrov så verkar han vara på gång, behövde några race i kroppen.. Undara när man inser att tester är bra för sporten igen :quest:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

precis Petrov, tester vill jag absolut ha tillbaka!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Petrol skrev:Nästa år kommer Renault bli att räkna med på allvar. Man har lovat en duktigt ambitiös satsning. Bland annat en av anledningarna till att Kubica stannar i teamet.. Vad gäller Petrov så verkar han vara på gång, behövde några race i kroppen.. Undara när man inser att tester är bra för sporten igen :quest:
Några race i kroppen? Du menar att de 12 race som körts inte är tillräckligt?
Nä, han får nog ta och rycka upp sig om hans plats inte skall ges till någon annan.
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eau Rouge skrev:
Petrol skrev:Nästa år kommer Renault bli att räkna med på allvar. Man har lovat en duktigt ambitiös satsning. Bland annat en av anledningarna till att Kubica stannar i teamet.. Vad gäller Petrov så verkar han vara på gång, behövde några race i kroppen.. Undara när man inser att tester är bra för sporten igen :quest:
Nä, han får nog ta och rycka upp sig om hans plats inte skall ges till någon annan.
Pratar du om Schumacher eller Petrov nu?

Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Vad tror du själv?
Ferrari.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

LuckyStrike1 skrev:
Eau Rouge skrev:
Pratar du om Schumacher eller Petrov nu?
Ha ha ha! :D Den var bra LS1 :D
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eau Rouge skrev:Vad tror du själv?
Ja du, kan väl vara vem som helst av dem.

Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jo - fast jag svarade ju på ett inlägg som handlade om Petrov.

Således borde det ju vara han som åsyftas.

Hur är det egentligen med slutledningsförmågan? :D
Ferrari.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Petrov är bättre än skomakaren, så är det bara.
Där med basta...
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

De tvivlar jag på :roll:
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Om jag fick vara gud för ett slag så skulle jag göra följande uppställning:

Ferrari:
Michael Schumacher
Niki Lauda

McLaren:
Ayrton Senna
Keke Rosberg

Williams:
Nigel Mansell
Jackie Stewart

Mercedes:
Ronnie Peterson
Gilles Villenueve

Red Bull:
Stefan Bellof
Francois Cevert

Renault:
Alain Prost
Jackie Ickx

Force India:
Jim Clark
Jack Brabham

Sauber:
Jochen Rindt
Lewis Hamilton

Toro Rosso:
Sebastian Vettel
Fernando Alonso

Brabham
Jean Alesi
Mika Häkkinen

Lotus
James Hunt
Clay Regazzoni

Tyrell
Juan Manuel Fangio
Stirling Moss

Vanwall
Nelson Piquet
Graham Hill

Dessutom skulle de olika stallen vara ofantligt jämna så att det hänger på förarnas skicklighet i första hand.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Den listan skriver jag under på! Vilka herrar det finns med!
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Jag saknar Jordan... och Minardi med pratkvarnen Stoddart i spetsen. :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Men var är Kimi? :o

Han har i vilket fall fått en plats på min moraliska drömlista.
Ferrari.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Eau Rouge skrev:Men var är Kimi? :o

Han har i vilket fall fått en plats på min moraliska drömlista.
WRC ;)

Nja, det finns förstås några som inte fick plats och Kimi är inte tillräckligt mycket personlig favorit för att platsa på min lista.
KiMiBeRgLuNdXXVIII

Inlägg av KiMiBeRgLuNdXXVIII »

Ferrari
Kubica
Alonso

Red Bull
Vettel
Räikkönen

Mclaren
Button
Hulkenberg

Mercedes
Ericsson
Sutil

Renault
Webber
Loeb

Force India
Chandok
Rosberg

Toro Rosso
Senna
Petrov

Williams
Kovalainen
Montoya

Lotus
Heidfeld
Massa

HRT
Ekstöm
Kobayashi

Virgin
Hamilton
Gock[/b]
PerP

Inlägg av PerP »

Intresant men varför skall Hamilton och Kobayassi köra i så dåliga bilar?
KiMiBeRgLuNdXXVIII

Inlägg av KiMiBeRgLuNdXXVIII »

Hamilton gillar jag helt enkelt inte. När det gäller Kobayashi så är det trångt om platserna i de bättre stallen.