UNGERNS GP 2010 - HUNGARORING. Lopp 12 av 19

Kungaklassen av motorsport...
jbs_is_back

Inlägg av jbs_is_back »

Cuscino skrev:
jbs_is_back skrev:Jag har ett vagt minne av att en Lill-Lövis hånades lite för att han var så långt efter sin stallkamrat Prost i en Mac en gång. Prost lär ha gillat extremt understyrda bilar som många tyckte var lite svåra att köra fort med. Lövis var ju tydligen inte så bra, vore han en bra förare så skulle han ju vara snabb även i en svårkörd bil. Ut Lövis, in Senna. Som oxå var klart långsammare än Prost i Macen. Men när nästa års Mac, som var ltie med i Sennas stin när det gäller uppträdandet på banan, så var det plötsligt mycket jämnare och Prost blev ifrånkörd på vissa banor.

Men mitt minne kan vara riktigt dimmigt. Button yrade väl härom dagen om att Mercan var understyrd för att passa honom? Och brukar inte Skumm gilla överstyrda bilar?
Ja, det är nog litet dimmigt. Senna tog pole i första loppet och blev världsmästare första säsongen i McLaren.
På vilket sätt motsäger det, det som jag skrev? Jag borde kanske förtydliga mej en smula eftersom det här är så infekterat. När Senna var ny i staller och körde dom första testerna fanns ingen ny bil, dom körde med samma som Lövis kört med. Då var Senna långsammare än Prost. När dom väl fick tillgång till den nya bilen, var det annat ljud i skällan. Och Senna var snabbare direkt i den nya bilen. Min, tydligen luddiga, poäng här är att inte ens Senna lyckades vara snabbare än sin stallkamrat i en bil som inte passade honom. Och han ska ju vara den snabbaste genom tiderna. Och han hade inte haft 3 år ledigt innan han kom till Mac det året. Clark och i viss mån Peterson var killar som kunde vara snabba i bilar som inte passade dom. Men dom hade ju andra brister som förare.
/JBS
jbs_is_back

Inlägg av jbs_is_back »

Cheever skrev:
jbs_is_back skrev:Jag har ett vagt minne av att en Lill-Lövis hånades lite för att han var så långt efter sin stallkamrat Prost i en Mac en gång. Prost lär ha gillat extremt understyrda bilar som många tyckte var lite svåra att köra fort med. Lövis var ju tydligen inte så bra, vore han en bra förare så skulle han ju vara snabb även i en svårkörd bil. Ut Lövis, in Senna. Som oxå var klart långsammare än Prost i Macen. Men när nästa års Mac, som var ltie med i Sennas stin när det gäller uppträdandet på banan, så var det plötsligt mycket jämnare och Prost blev ifrånkörd på vissa banor.

Men mitt minne kan vara riktigt dimmigt. Button yrade väl härom dagen om att Mercan var understyrd för att passa honom? Och brukar inte Skumm gilla överstyrda bilar?
Kom inte här med fakta, det passar sig inte.
Flåt, ska inte upprepas. (här skulle det ha varit en smajly, men jag hittar inte Bobby)
/JBS
PerP

Inlägg av PerP »

Eau Rouge skrev:
PerP skrev:Tja, man kan ju göra en jämförelse med tanke på vilken bil de sitter i. Skomakarens bil har bevisligen gått att köra med, det har Rosberg bevisat. Även Renault har gått bra men Kubica är en bättre förare än Rosberg. Liuzzi och Sutil har också en sämre bil men presterar bättre än Skomakaren.

Schumakaren är också den förare som blir mest utklassad av sin teamkompis i hela F1 cirkusen. Och då kör han ändå bara med Rosberg och inte med Alonso, Hamilton eller Kubica.

Jag skulle säga att Schumacher är F1 just nu sämsta förare. Vilket är fullt naturligt eftersom han varit borta tre år och aldrig varit så bra. En överskattad förare helt enkelt.
Det blir en jäkla massa parametrar att räkna in, PerP :D

Det är skönt att det bara är poäng som räknas i mästerskapet då, och inte vilken bil man sitter i.

Men du kan ju alltid starta ett moraliskt mästerskap där du kan ha dina gullegossar som topp-3.
Givetvis har du rätt i att det är en subjektiv åsikt, jag efterlyser också subjektiva åsikter. Jag har t.o.m startat en tråd med enbart syfte att ha subjektiva åsikter. Du får ha dina åsikter om att Schumacher är bättre än vad jag tycker.