Monza var?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Petrol

Monza var?

Inlägg av Petrol »

Suger duktigt i Monza-tarmen och planerar att åka, ni som varit där - vilken läktare rekomenderar ni? vilka härifrån ska dit..?

Tänkte ta oskulden i år.. :youpi:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag tycker att om man kan välja fritt så är det inte el att sitta antingen i slutet av långa rakan eller i inbromsningen till är det agiantichiknen den heter? Den andra de kommer till, det var där som de var en sådan masskrasc fö några år sedan o en funktionär dog. Men de kostar ju lite, billigare alt är att sitta i variante alta eller i parabolicakurvan. :) De gick alldeles finfint också.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Har suttit mitt för plats 13 på gridden, 26b om jag kommer ihåg rätt (Fisico i Ferrari förra året) och tidigare i Prima Variande.
http://www.monzanet.it/it/show/1146/Tribune

Av dessa två gillade jag Prima Variante bäst. Man såg bäst under loppet och får en inbromsning och acceleration. Och om man har tur kan det hända lite där.

Det som var skoj med att sitta vid start/mål var just innan loppet, då händer det en del även om man inte direkt ser in i depån, så stunden innan loppet med alla som promenerar runt på gridden är rätt kul, men det uppskattas kanske om man sett F1 tidigare och inte bara är fokuserad på loppet.

På start/mål var dessutom TV-skärmen så liten att man inte såg tider och namn i grafiken vilket resulterade i en Kangarootv vilket kändes nödvändigt där men bara var ivägen i PV där man såg utmärkt på skärmen.
I was misled and that is the way it went
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

hm det var nog den chikanen jag menade cheever.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Här är alla läktarsektioner med utsiktsbilder.

Jag har suttit på typ 8a, 21a och 26a. Av dem är kanske 8a roligast på söndagen, men jag tycker inte att de platserna gav någon extrem fartupplevelse. Det var fartigare i Parabolicans 21a. Läktare 10 ska man väl undvika om man vill komma levande från banan.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

ANFRAN skrev:Här är alla läktarsektioner med utsiktsbilder.
Varenå fel på min länk eller?! :evil:

:wink:
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Håller med Cheever... Men det kanske var för jag satt 1 plats sidan om han...

men Kangarootv är värt pengarna på söndagen då man även kan se varvtider på alla mm.
FIA = Ferrari International Assistance
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Men e de nån som vet hur mycket det skiljer i pris?

Vad ja minns så e de lätt 3papp mellan en silver o guld biljett...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Crazy F1 skrev:Men e de nån som vet hur mycket det skiljer i pris?

Vad ja minns så e de lätt 3papp mellan en silver o guld biljett...
Vi tar länken igen då, fast lite modifierad ;)

http://www.monzanet.it/it/tickets/1/27

Där finns priser.
Användarens profilbild
pitepudas

Inlägg av pitepudas »

Satt vid Prima Variante på 6C.
Jag tyckte att det var bra platser, samt att som Cheever sa så är storbilsskärmen tillräckligt nära så att man kan läsa tider i grafiken.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kära Cheever, tror du jag fattar Italienska..... :quest: 300 E var det enda jag fattade...och de är nog gör en silverbiljett.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Crazy F1 skrev:Kära Cheever, tror du jag fattar Italienska..... :quest: 300 E var det enda jag fattade...och de är nog gör en silverbiljett.
Det var fasligt vad du var knusslig, varsågod här kommer länken på engelska:
http://www.monzanet.it/en/tickets/1
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:
ANFRAN skrev:Här är alla läktarsektioner med utsiktsbilder.
Varenå fel på min länk eller?! :evil:

:wink:
Ha. Eh. Hm. Jag har inga kommentarer. :wink:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

:D tackar
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Tackar för tipsen - Tänkte ta ett hotell i norra delen av milano, men hur funkar transfern mellan stan och Monza - bussar?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Bo i närheten av någon av de stora tågstationerna så kan du ta tåget till Monza för under tjugan. Garibaldi är den station där det går flest tåg ifrån om jag kommer ihåg rätt. Från stationen i Monza finns insatta gratisbussar ut till parken som bara är att hoppa på (det är långt att gå, jag har testat ;) ). Sen kan man alltid ta taxi till banan, taxi i Milano är kommunal och skall ha fasta priser, ska inte kosta mer är cirka €40 ut till banan från centrala Milano.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Blev nyfiken på ett hotell som heter Demidoff som verkar ligga nära Centralstationen.

Om jag fattat det rätt så är det väl rätt mycket aktiviteter under racehelgen, tänkte åka ner på Fredag och hem på Måndag - när kan det vara lämpligt att komma ut till Monza på morgonen? Lördag och Söndag då..
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Helt en smakfråga om man vill ligga och sova bort grappa-ångorna och glömma biljetten på rummet (fråga platt ;)) eller om man vill vara uppe i ottan.

Personligen gillar jag att vara ute i god tid men kolla schemat vad som händer. Senast vi var där körde Timmy Hansen Formel BMW tidigt som attan men vi tog det lite piano och var på banan vid 10-11 kanske, på lördagen brukar ju höjdpunkten förutom F1 komma efter kvalet så ingen panik då. GP2 vill man ju knappast missa med Marcus så det kan ju vara ett riktmärke på söndagen, men som sagt, helt beroende på preferenser.

Som sagt, bo hellre nära Garibaldi än centralstationen, Milano Centrale är inte centralt och det går sparsamt med tåg därifrån.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nu har jag i och för sig aldrig varit på Monza. Men när jag väl är på plats brukar jag försöka hinna med det mesta.

På lördagen (om du inte skall ut redan på fredag) skulle absolut satsa på att vara ute på banan till tredje F1-träningen som börjar kl. 11.00. Efter det rullar det ju på fram till kvalet kl. 14.00, GP2 kl. 15.40 och slutligen GP3 kl. 17.20. Utifrån detta kan man ju själva välja när man vill lämna in, men personligen älskar jag att sitta kvar långt efter den stora massan gått hem (alltså efter F1-kvalet när de flesta går hem) och kolla på GP2-racet och GP3 (som väl är nytt för i år?).

Och beroende på hur tidigt du vill kasta dig upp på söndagen så är jag väl också inne på Cheevers linje. Satsa på GP2-racet kl. 10.35. När det sedan är klart börjar ju uppladdningen inför själva racet kl. 14.00.

Tiderna har jag tagit från mitt program från Europas GP tidigare i år, men eftersom både Monza och Valencia är europeiska race borde tiderna stämma hyfsat överens.
Ferrari.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Petrol bjud med Cheever vet ja, han hittar om inte annat så kan jag vissa vägen för en billig penning
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Tackar, ska kika runt Garibaldi istället låter det som.. Jo det blir ju att kolla på GP2 och Markus :)

Tidiga mornar är inget problem för en i Byggbranschen :D Några Birra blir det men Grappan avstår jag mer än gärna.. :wink:
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Bokad och klar - hotell ett stycke promenad ifrån Greco Pirelli stn och platser på 6B.. :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ska du titta på mig? Det tycker jag låter som en onödig sak då du ska på F1 :wink:
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Crazy F1 skrev:Ska du titta på mig? Det tycker jag låter som en onödig sak då du ska på F1 :wink:
Ha ha ha - jo klass 6B menar jag.. :wink:
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Jag får väl vinka när jag går förbi ;)
Själv kommer jag att sitta på 26c, men kommer att ströva runt på fredag.

Får väl se om man får syn på Crazy's skolklass :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:Helt en smakfråga om man vill ligga och sova bort grappa-ångorna och glömma biljetten på rummet (fråga platt ;)) eller om man vill vara uppe i ottan.

Personligen gillar jag att vara ute i god tid men kolla schemat vad som händer. Senast vi var där körde Timmy Hansen Formel BMW tidigt som attan men vi tog det lite piano och var på banan vid 10-11 kanske, på lördagen brukar ju höjdpunkten förutom F1 komma efter kvalet så ingen panik då. GP2 vill man ju knappast missa med Marcus så det kan ju vara ett riktmärke på söndagen, men som sagt, helt beroende på preferenser.

Som sagt, bo hellre nära Garibaldi än centralstationen, Milano Centrale är inte centralt och det går sparsamt med tåg därifrån.
Här hade jag velat ha en *gilla*-knapp
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Host, host.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Nybörjarfråga :oops:

Räcker det med de små gula öronpropparna eller är kåpor att föredra. Man vill ju inte stänga ute allt för mycket ljud gissar jag, samtidigt som man inte gärna vill paja de små öronen.. :-?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Öronproppar räcker gott och väl...

Sitter du dessutom i en lite långsammare kurva krävs knappt det.
Ferrari.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Okej och tack - öronproppar är ju lite smidigare och i första böjarna går det ju inte så fort, möjligtvis skriker det en del ut ur chikanen, eller när den stora kraschen inträffar på första varvet.. :D

Hoppas vi har valt bra platser, alltid svårt när man inte varit med förr.. :spec:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det räcker med musik- och simpropparna som finns på apotek. De filtrerar inte bort ljudet lika fult som de vanliga gula.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/r ... orselFritt

Men nu är det väl för sent, nu är ni redan på plats. Kolla om de finns där. Proppo di acqua musica. Eller nåt.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Eller vänta, det är Ungern i helgen va? Ähum.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

ANFRAN skrev:Det räcker med musik- och simpropparna som finns på apotek. De filtrerar inte bort ljudet lika fult som de vanliga gula.

Men nu är det väl för sent, nu är ni redan på plats. Kolla om de finns där. Proppo di acqua musica. Eller nåt.
Tackar för tipset, hoppas de är bekvämare än de gula, har egentligen aldrig gillat skumplast i öronen - :)

Nja inte riktigt ännu - jag och polaren ska till Monza i september..
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

ANFRAN skrev:Det räcker med musik- och simpropparna som finns på apotek. De filtrerar inte bort ljudet lika fult som de vanliga gula.

Fan vad du skräms :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Petrol skrev:Nja inte riktigt ännu - jag och polaren ska till Monza i september..
Ja, så klart. Ursäkta min tankspriddhet. :D
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Tackar, var och handlade i dag - Proppo di acqua musica - och de var ju riktigt behagliga, tja nä kanske inte behagliga, men betydligt bättre än Proppo di giallo.. :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Härligt. Om du krämar på ljudet från teven idag kan du ju göra några installationsvarv med dem. ;)
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

ANFRAN skrev:Härligt. Om du krämar på ljudet från teven idag kan du ju göra några installationsvarv med dem. ;)
:up: :D