TYSKLANDS GP 2010 - HOCKENHEIM. Lopp 11 av 19
-
Sant Jögga, men att säga att de som sades inte var en teamorder känns för mig som rent struntprat.
EN person kan svara på en fråga t. ex
"Har du tagit pengarna som låg på bordet"
Person 2 svarar:
jaaaaaaaaaaaaa.....
Men personens tonläge i rösten säger nåt helt annat, med andra ord så låter personen sarkastisk, ska man då säga att personen svarar JA på frågan fast personen verkligen väldigt starkt menar NEJ med sitt svar?
De e som att säga "jag älskar dig" till nån och så skriker man det och ser jävligt förbannad ut undrar om nån tror en då hehe.
Men enligt vissa här så är det tydligen viktigare vad som sägs än vad som menas med orden....
Jag har sagt åt en elev som jag hade att han var dum i huvudet, men jag sa de på ett sånt sätt att han förstod att jag menade att han var väldigt duktig....samma sak här.....ska han gå efter vad jag menar eller vad jag säger.
Det Som FAKTISKT sades på RADION var ju ingen teamorder men VAD SOM MENADES med ORDEN förstår ju hela världen och då är det ju en teamorder trots allt även om han ordagrant inte sa det....men det är bara min uppfattning.
Person 2 svarar:
jaaaaaaaaaaaaa.....
Men personens tonläge i rösten säger nåt helt annat, med andra ord så låter personen sarkastisk, ska man då säga att personen svarar JA på frågan fast personen verkligen väldigt starkt menar NEJ med sitt svar?
De e som att säga "jag älskar dig" till nån och så skriker man det och ser jävligt förbannad ut undrar om nån tror en då hehe.
Men enligt vissa här så är det tydligen viktigare vad som sägs än vad som menas med orden....
Jag har sagt åt en elev som jag hade att han var dum i huvudet, men jag sa de på ett sånt sätt att han förstod att jag menade att han var väldigt duktig....samma sak här.....ska han gå efter vad jag menar eller vad jag säger.
Det Som FAKTISKT sades på RADION var ju ingen teamorder men VAD SOM MENADES med ORDEN förstår ju hela världen och då är det ju en teamorder trots allt även om han ordagrant inte sa det....men det är bara min uppfattning.
-
Självklart var det en stallorder, det är väldigt få som tror annat. Däremot så lär det uttryckas på ett annat sätt nästa gång, oavsett stall.
Men Domenicali kan ju inte gärna stå på PK och säga annat än vad han gjorde med tanke på reglementet.
Jag tycker dessutom att Ferrari agerade rätt, men utförde det klantigt.
Men Domenicali kan ju inte gärna stå på PK och säga annat än vad han gjorde med tanke på reglementet.
Jag tycker dessutom att Ferrari agerade rätt, men utförde det klantigt.
-
- Varnad
Du vet att Alonso kör för Ferrari va?PerP skrev:Jari min poäng var att du på allvar inte kan mena att Alonso inte slåss om VM. Kimi var lika långt bak de året han vann. Givetvis vann han för att han fick 100% hjälp från sin teamkompis (vilket han bjöd tillbaka året därpå, då Massa kämpade om titeln). Nu är Massa chanslös men Alonso har alla chanser.
Det är lite svårare med årets bil att slåss mot både McLaren och Red Bull än 2007-års Ferrari. I år ligger Ferrari nästan 100 poäng efter och i förar-VM har han fyra förare framför sig efter halvtid och en sämre bil. Ja, den funkade hyggligt på Hockenheim men redan i nästa lopp är det Musse Piggbana. Spa efter det är mer en McLarenbana osv...
Nej, med lite tur kan Alfons slå in sig i topp fyra men VM kan både han och Ferrari glömma i år. Inget visar på tecken åt det hållet.
I ärlighetens namn borde Haha vunnit då, men han sumpade bort VM *bigtime*. Jag tror inte fyra gubbar kan göra det lika illa...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Du har helt rätt..Jögga skrev:Det har nog inte det. Ju mer jag tänker på saken får jag känslan av att Smedley var så tydlig över radion som någon sorts protest mot beslutet.PeppeF1 skrev:Såhär livat har det väl inte varit sedan Österrike 2002? Och ändå använder alla stall stallorder i tid och otid genom bättre kodade meddelanden?
Jag misstänker även att ett antal personer har blivit tagna i örat, och nästa gång är det nåt diffust tekniskt problem eller liknande.
Detta var det sista Smedley ville meddela sin förare, han var minst lika besviken som Massa..
,, han kunde ju lika gärna sagt att det var knappt om bränsle annars.
Saknar de gamla mästarna...
-
-
Såklart det var en stallorder!
De hade kunnat säga till Massa att han skulle öka farten och det är en sak att köra ifatt i f1 och en helt annan att köra förbi.
Ni glömmer bort en sak i era diskussioner. Tack vare att de gjorde som de gjorde så tog de bort möjligheten för Vettel att komma ifatt dem och möjligheten för densamme att antingen köra om dem eller kapitalisera på ett eventuellt missöde vid ett omkörningsförsök av Alonso.
Regeln finns i F1 och regler skall följas därför anser jag att Ferrari skall fråntas resultet i loppet och 100000 dollar i böter är en ren skymf!
De hade kunnat säga till Massa att han skulle öka farten och det är en sak att köra ifatt i f1 och en helt annan att köra förbi.
Ni glömmer bort en sak i era diskussioner. Tack vare att de gjorde som de gjorde så tog de bort möjligheten för Vettel att komma ifatt dem och möjligheten för densamme att antingen köra om dem eller kapitalisera på ett eventuellt missöde vid ett omkörningsförsök av Alonso.
Regeln finns i F1 och regler skall följas därför anser jag att Ferrari skall fråntas resultet i loppet och 100000 dollar i böter är en ren skymf!
-
Det verkar på den här tråden som att det viktigaste är att det inte syns att man ger stallorder! Fuska så att det inte märks!Fredrik i Trollhättan skrev:Tycker jag inte. Hade man simulerat ett problem eller gjort en fejkad omkörning hade det varit klantigt och man hade fått så mycket skit. Nu har man läst regelboken och håller sig innanför.PerP skrev:Hela grejen diskuteras enbart för att Ferrari skötte detta klantigt.
Det var en gång någon som sa
"It is only cheating if You get caught!"
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
Och då kommer kuggfrågan hur skall vi tackla Red Bulls och McLarens stallorder från Turkiet.Flatspot skrev:Såklart det var en stallorder!
De fuskade så bra att ingen begrep vad det handlade om?
Red Bull schablade bort sig själva och McLaren ändrade inte placeringarna utan höll dem bara.
Eller vi diskar alla och Lotus står som segrare i år då de bara brukar ha en bil kvar i mål.
Hyckleri är vad det handlar om. Är ni religiösa fanatiker också.
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
-
Vad står det i reglementet om bestraffning för brott mot stallorder? Eller ska vi höfta till med något som låter hårt och bra, för att statuera ett exempel?Flatspot skrev:Såklart det var en stallorder!
För även domare ska väl följa reglementet när dom bestraffar någon, eller är det inte så noga i den riktningen?
-
- Varnad
-
Vad är straffsatsen för brott mot förbudet mot stallorder?Flatspot skrev:Såklart det var en stallorder!
Fortkörning i depån ger ju ganska låga böter (relativt sett) i en stigande skala.
Vad är straffskalan för brott mot stallorderförbudet?
Brott mot paragraf 151 C är ju som vi vet sen tidigare bred Jag är osäker på om de nu också dömdes för 151C eller om det är vad som kommer tas upp i WMSC. Brott mot 151 C brukar ju tas upp först där.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
Okej!
Men på Hockenheim när inte alla gudar (eller FIA) var mot honom så vann han, till mångas förtret vilket man lätt kan se på flera F1-forum.
Man tycker väl från FIAs sida att det ändå vore för dj*****t att lotsa fram McLaren och Red Bull 3 lopp i rad.
Hoppas att det går lika bra på Hungaruring. Nu kommer Ferrari säkert att ha en bättre kod så att det inte blir mer böter.
Jörgen
Men på Hockenheim när inte alla gudar (eller FIA) var mot honom så vann han, till mångas förtret vilket man lätt kan se på flera F1-forum.
Man tycker väl från FIAs sida att det ändå vore för dj*****t att lotsa fram McLaren och Red Bull 3 lopp i rad.
Hoppas att det går lika bra på Hungaruring. Nu kommer Ferrari säkert att ha en bättre kod så att det inte blir mer böter.
Jörgen
-
Absolut!Crazy F1 skrev:Sant Jögga, men att säga att de som sades inte var en teamorder känns för mig som rent struntprat.
Person 2 svarar:
jaaaaaaaaaaaaa.....
Jag vet vad jag menar!