Den bästa säsongen på väldigt länge?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Nisse

Den bästa säsongen på väldigt länge?

Inlägg av Nisse »

Är det inte så att den här säsongen håller på att utveckla sig till en rätt spännande säsong.

Red Bull med två titelkandidater och närmast ett inbördeskrig i stallet, även om jag själv håller Vettel som lite vassare.

Mclaren med två titelkandidater och fullkommlig harmoni i stallet utifrån sett. Håller Hamilton som den vassare men Button lurar i vassen och plockar bra med poäng hela tiden.

Ferrari där Alonso trots en hel del oflyt verkar ha fått fart på den röda hästen. Massa är med och kan ta poäng för de andra.

Dessutom härliga incidenter/skandaler att hetsa upp sig över. :D
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Kan inte annat än hålla med. Åtta förare med teoretisk chans, i praktiken fem förare som kämpar om det.

Tre stall med bra fart nu när Ferrari äntligen verkar kunna hålla ihop en hel helg.

Jag njuter i fulla drag :)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

SKulle dock velat ha upp Merceders där...men annars är det bara att hålla med. :up:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Skitsäsong, en halvtysk och en backmarker med. Hur kul är det?
Vaddå andra också?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Jari skrev:Skitsäsong, en halvtysk och en backmarker med. Hur kul är det?
Vaddå andra också?
Jag tror att denna tråden syftar på hela F1 och inte bara på Mercedes GP.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Krassegrand skrev:
Jari skrev:Skitsäsong, en halvtysk och en backmarker med. Hur kul är det?
Vaddå andra också?
Jag tror att denna tråden syftar på hela F1 och inte bara på Mercedes GP.

Jörgen
Tror du? :wink:
Låt mig räkna efter då:
Nico är halvtysk och Kovalainen är backmarkern som har svårt att hänga mer säkerhetsbilen när den är ute...
Det var nog alla finnar i F1 just nu vilket jag kan tycka kan ses som ett mellanår.
Men visst finns det anledningar till lite glädje om de andra också. Massa och Alonso har blivit bästisar, liksom Hamilton och Button och Webber och Vettel. Schumacher är lika bra som sina sista race. Hoppas han har fem år kvar på kontraktet så kan vi vinka av Brawn snart också.
In med Flavio!
Jag gillar också att Ferraris forne stallchef MÅSTE markera sin opartiskhet gentemot sin forne arbetsgivare, men förutom alla dessa små sidospår finns det ju inte mycket att hurra för.
In med lite fler testsessioner så stallen får en chans att utvecklas och ta tillbaks det gamla sättet att räkna poäng tycker jag kan vara bra förslag.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det största lyftet för denna säsong är det nya poängsystemet, det är det som gör denna säsong så spännande och intressant Annars så är det gamla vanliga tror jag.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Jo säsongen kommer förhoppningsvis fortsätta vara bra, kul med RBR och McLaren som krigar om det och att Ferrari och Alonso släppt handbromsen. Vad gäller Mercedes GP så hoppas jag att vad som än händer så hamnar de bakom Renault tillslut.. :D

I år kan jag nöja mig med en 6,e plats för Kubica före Massa och grabbarna Brawn..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
PerP

Inlägg av PerP »

Jag tycker dess värre det känts som om Renault tappat på slutet. Kubica var ju väldigt het för ett tag sedan. Nu är det ju istället Williams och Sauber som känns hetare än både Mercedes och Renault. Får hoppas att det vänder för Kubica.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Jo jag håller med, Uppdateringen till Valencia gav inget och nu är det stagnation verkar det som. Men ett nytt paket är på gång, man har fortfarande ingen F-Dukt men det kommer till SPA om jag inte minns fel.. :lol:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Med rådande testförbud tror jag inte att man ska vänta sig underverk av vare sig Renault eller Mercedes. Till nästa säsong hoppas jag dock att dom är med och slåss om det på riktigt.

Vi såg ju bl.a. hur bra McLarens uppdateringar funkade på Silverstone :)
jmim

Inlägg av jmim »

Är det bara jag som tycker att förra årets säsong var mycket bättre..? Även om stallen är jämnare i år, tack vare Red Bulls "tillförlitlighet", så om det inte händer något med vädret så blir det mest bara ett pärlband av bilar som inte kan köra om. Loppet avgörs i kvalet och starten och kanske, om man har tur, kan man lyckas ta någon bil vid depåstoppet... Förra året var det mer racing, man kunde köra om och när alla fick på dubbeldiffusorn blev det ju också ganska jämt.
Det nya poängsystemet är grymt bra, man har råd att förlora något lopp i år om man kan vinna nästa. Men racet på banan är tråkigare i år..
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Det är det nog inte, men jag kan inte påstå att jag tycker förra säsongen var bättre än i år. Visserligen är Red Bull överlägsna i kval, men det gäller ju att ta sig i mål också. Dessutom är både Ferrari och McLaren med och slåss om det.

Omkörningsfrekvensen var nog inte större i fjol heller, då var Brawn bäst första halvan och Red Bull bäst andra halvan medan Ferrari och McLaren försökte få ordning på bilarna.

Det enda lopp i år som har varit riktigt dåligt så här långt tycker jag är Bahrain. Visserligen aningen problematiskt att köra om, men det har det väl alltid varit. Och det går ju fortfarande att passera med hjälp av strategi, något som Kobayashi visade i Valencia.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

"Den bästa säsongen på väldigt länge?"
Var 1999 och ingen annan!
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

De två bästa säsongerna hittills är 2002 och 2004, utan tvekan.

Man kan sammanfatta de säsongerna med ett ord: Perfektion!

:dance:
Ferrari.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

1999 Börjar på M och slutar på n !! -?
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

platt skrev:1999 Börjar på M och slutar på n !! -?
Millencolin :D

Mika har en havererad broms och efterföljande benbrott att tacka för den titeln ;)
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Jögga skrev:Det är det nog inte, men jag kan inte påstå att jag tycker förra säsongen var bättre än i år. Visserligen är Red Bull överlägsna i kval, men det gäller ju att ta sig i mål också. Dessutom är både Ferrari och McLaren med och slåss om det.

Omkörningsfrekvensen var nog inte större i fjol heller, då var Brawn bäst första halvan och Red Bull bäst andra halvan medan Ferrari och McLaren försökte få ordning på bilarna.

Det enda lopp i år som har varit riktigt dåligt så här långt tycker jag är Bahrain. Visserligen aningen problematiskt att köra om, men det har det väl alltid varit. Och det går ju fortfarande att passera med hjälp av strategi, något som Kobayashi visade i Valencia.
Håller med. Har för mig att det var rätt många sömnpiller till race ifjol, medan det i år bara har varit en eller två riktigt händelselösa tävlingar.

Om denna säsong fortsättningsvis är lika jämn kommer avslutningen bli fantastisk. Tänk er fem förare som gör upp om titeln i Abu Dhabi! :bang: