För att inte tala om hur mycket det sabbar för publiken. Som vi hörde, det finns ju ingen anledning för Alonso att ta några risker när hela surven framför honom ändå ska få tillägg.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
olag skrev:F1 är nu snart likvärdigt med brottning när det gäller reglimentet.
Ingen jäkel kan hålla koll på alla regler och ingen kan ha full koll på vad som händer
Det finns många regler som är självklara och enkla att hålla reda på. T.ex. att man inte får köra om säkerhetsbilen om man inte fått grönt ljus att göra så.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
olag skrev:F1 är nu snart likvärdigt med brottning när det gäller reglimentet.
Ingen jäkel kan hålla koll på alla regler och ingen kan ha full koll på vad som händer
Det finns många regler som är självklara och enkla att hålla reda på. T.ex. att man inte får köra om säkerhetsbilen om man inte fått grönt ljus att göra så.
Varför tog det 30 min att besluta straff om det då????
olag skrev:F1 är nu snart likvärdigt med brottning när det gäller reglimentet.
Ingen jäkel kan hålla koll på alla regler och ingen kan ha full koll på vad som händer
Det finns många regler som är självklara och enkla att hålla reda på. T.ex. att man inte får köra om säkerhetsbilen om man inte fått grönt ljus att göra så.
Varför tog det 30 min att besluta straff om det då????
För att man ville vara säkra och kollade bilderna ordentligt, kanske. Kan ju vara bra att vara på den säkra sidan.
olag skrev:F1 är nu snart likvärdigt med brottning när det gäller reglimentet.
Ingen jäkel kan hålla koll på alla regler och ingen kan ha full koll på vad som händer
Det finns många regler som är självklara och enkla att hålla reda på. T.ex. att man inte får köra om säkerhetsbilen om man inte fått grönt ljus att göra så.
Varför tog det 30 min att besluta straff om det då????
Tog det 30 minuter att besluta om straff om det eller tog det 30 minuter från att det skedde tills att man började titta på det och beslutade om straff för det?
Från det att det dök upp information om att händelsen utreddes till att straff delades ut tog det inte några 30 minuter ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Cheever skrev:
Han körde om SC:n, det gjorde inte dom andra, med den gode Lewis ska ju alltid vara värst.
Det är lika illa att köra förfort under SC.....
Sen tog det 30 min att bedömma LH så glasklart var inte felet han gjorde.
Det tror jag inte riktigt är bedömningen bland de som bestämmer, det finns en anledning till att Lewis fick sitt straff direkt.
Har inte sagt att det var en bedömning..
Men det tog 30 min att få fram beslutet. Så reglimentet är väll skrivit på 23 A-4 sidor med massa bla bla bla text som skulle sollas bort..
olag skrev:
Det är lika illa att köra förfort under SC.....
Sen tog det 30 min att bedömma LH så glasklart var inte felet han gjorde.
Det tror jag inte riktigt är bedömningen bland de som bestämmer, det finns en anledning till att Lewis fick sitt straff direkt.
Har inte sagt att det var en bedömning..
Men det tog 30 min att få fram beslutet. Så reglimentet är väll skrivit på 23 A-4 sidor med massa bla bla bla text som skulle sollas bort..
Inte jag heller, jag tror bara att du är rätt ensam om att tycka att det är lika illa att rejsa in i depån som att köra om SC:n.
Äsch, det finns några regler som är mer eller mindre helt självklara i alla form av motorsport. En av dem är att man inte får köra om säkerhetsbilen. Det finns endast ett fåtal undantag från det som är klart och tydligt skrivna i alla reglementen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Cheever skrev:
Det tror jag inte riktigt är bedömningen bland de som bestämmer, det finns en anledning till att Lewis fick sitt straff direkt.
Har inte sagt att det var en bedömning..
Men det tog 30 min att få fram beslutet. Så reglimentet är väll skrivit på 23 A-4 sidor med massa bla bla bla text som skulle sollas bort..
Inte jag heller, jag tror bara att du är rätt ensam om att tycka att det är lika illa att rejsa in i depån som att köra om SC:n.
Nej det är inte ok..
Men tydligen är det inte glasklart när SC är på banan eller inte..Annars hade inte LH kört om SC bilen..
Men han fick sitt straff och Mr Alonso är en riktig gnällspik.
LuckyStrike1 skrev:Äsch, det finns några regler som är mer eller mindre helt självklara i alla form av motorsport. En av dem är att man inte får köra om säkerhetsbilen. Det finns endast ett fåtal undantag från det som är klart och tydligt skrivna i alla reglementen.
När är då SC bilen på banan och när är SC bilen i depå?
LuckyStrike1 skrev:Äsch, det finns några regler som är mer eller mindre helt självklara i alla form av motorsport. En av dem är att man inte får köra om säkerhetsbilen. Det finns endast ett fåtal undantag från det som är klart och tydligt skrivna i alla reglementen.
När är då SC bilen på banan och när är SC bilen i depå?
Det är ju ganska självklart det, vilket vi såg idag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:Äsch, det finns några regler som är mer eller mindre helt självklara i alla form av motorsport. En av dem är att man inte får köra om säkerhetsbilen. Det finns endast ett fåtal undantag från det som är klart och tydligt skrivna i alla reglementen.
När är då SC bilen på banan och när är SC bilen i depå?
Det är ju ganska självklart det, vilket vi såg idag.