EUROPAS GP 2010 - VALENCIA CITY. Lopp 9 av 19

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

ANFRAN skrev:Äh, banan är ju för lång, annars hade jag hängt med.
Tillåt mig asgarva.....Mouahahahaha :D
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Skulle också gärna åkt med, men jag måste nog stanna hemma och klappa katten.. :P
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fan att man inte kan spanska.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Crazy F1 skrev:Japp och då får väl självklart bjuda ner alla andra på detta forumet också eller hur :D Vi kommer, jag lovar nästan :)
Är det mig du menar. Hon har inte köpt den än så i år blir det inget. Även om banan är lång?
Sen gissar jag på att det inte blir någon 5 rummare tyvärr.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Klart jag menar dig kära platt hehe. Men då satsar vi på om två år då, då hinner hon renovera den också :D
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Framtiden får visa, jäkligt synd att det inte var en bana som är roligare men man får vara nöjd med det lilla :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

LuckyStrike1 skrev:Fan att man inte kan spanska.
Måste man kunna språket för att se loppet? Isåfall är jag rökt på Monza till hösten :(
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Nejdå de behöver du inte, jag var där för ngra år sedan och klarade mig fint bortsett från att jag spelade bort mina pengar :oops: Så gör inte om den...
Men annars så klarar man sig även om italienarna är kassa på engelska. Ett tips..köp inget vid banan, de var så JÄVLA DYRT.

50 kr för en läsk..

40 kr för en glass..

40 kr för korv m bröd etc....
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jögga skrev:
Måste man kunna språket för att se loppet? Isåfall är jag rökt på Monza till hösten :(
Japp, så det är skit. Det är därför det är så få svenskar på F1-race, inga race i Sverige och Storbritaninens GP är oftast utsålt. Jobbigt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

LuckyStrike1 skrev:
Jögga skrev:
Japp, så det är skit. Det är därför det är så få svenskar på F1-race, inga race i Sverige och Storbritaninens GP är oftast utsålt. Jobbigt.
Räddningen är nära :)

http://www.ljudboken.se/modules/pageabl ... 19/cat_id/
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag börjar bli ganska trött på alla ändringar och rykten om ändringar när det gäller F1, jag saknar nästan tiden när det bara gick runt och det var samma vinnare jämt och det enda tjafs var Ferraris stallorder vara eller inte vara.
arska

Inlägg av arska »

platt skrev:Jag börjar bli ganska trött på alla ändringar och rykten om ändringar när det gäller F1, jag saknar nästan tiden när det bara gick runt och det var samma vinnare jämt och det enda tjafs var Ferraris stallorder vara eller inte vara.
Kolla dom gamla loppen, ett tips. Eller vem bryr sig längre. Loppen är ju av mindre betydelse idag, handlingen sker ju vid sidan om. Sömnpiller på söndagar behövd ju inte, ett tips till Christoffer; börja visa F1 på avdelningarna.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Psykets revolutionerande medicin :D
Jag blir så trött, lotta start ordning, 107% okej ? nä ja vet inte suck o.s.v
Va Fan kan vi inte få ett WM utan schaffs och bara spänning och spekulationer o strategier och kvalité på respektive förare?????????? :evil:
Jag börjar få Pastis känslor?
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

platt skrev:Psykets revolutionerande medicin :D
Jag blir så trött, lotta start ordning, 107% okej ? nä ja vet inte suck o.s.v
Va Fan kan vi inte få ett WM utan schaffs och bara spänning och spekulationer o strategier och kvalité på respektive förare?????????? :evil:
Jag börjar få Pastis känslor?
Att lotta startordning är nog inte mer seriöst än vad Bernies "short cut" var, mer ett sätt att röra om i grytan.

Jag ser det som såhär; om vi var utan allt tjafs runt omkring, vad skulle vi då tjata om vecka ut och vecka in på våra forum och fikarum? När man konstaterat att vinnaren vann, och resten kom efter är diskussionen isåfall över.

För övrigt anser jag att 107%-regeln är klockren, funkade förra gången och lär funka den här också. Det handlar ju om att sätta blåslampa i baken på de nya stallen så att dom kommer upp i fart nån gång, inte att i första hand utestänga stall/förare. Men de som inte har tillräcklig fart har inte i F1 att göra
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

En helt annan sak. Jag har inte riktigt koll på vad F-duct är. Kan nån förklara?

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Har f1-live .com börjat ta betalt för sin livetjänst? Jag kommer inte åt den längre :-?

Krassegrand: Kortsagt...en uppfinning som gör att vid tillfälle så kan föraren(i maclaren) styra luften så att det blir mindre tryck på bakvinen och därigenom få en ökat hastighet på rakorna...typ, nån annan får gärna fylla i. De sägs att det ger ett par tiondelar i tid och det stämmer nog eftersom Maclaren är de enda som hänger med RB i dagsläget.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Fan va skönt av Rosberg, han visar var var skåpet ska stå för sin stall kollega.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Platt nu tar vi det lilla lugna, det var bara första fria :wink:

Men jag måste erkänna att det såg bra ut för nico.
arska

Inlägg av arska »

Han (Nico) körde nog på det mjukare gummit när han satte den tiden, kanske såg jag fel :roll:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Mycket möjligt men även nu i andra är Rosberg 6 tiondelar före ms, undrar vad det är som gör att inte ms får det att stämma här, visserligen har han aldrig kört här innan men frågan är om han kan skylla på det, han brukar eller ska jag säga brukade ju anpassa sig fort efter nya situationer.
Jag vet att du Jögga säger att man ska ha tålamod med gubben men det är mentalt tungt att börja tänka på att "nästa år" då är han bra igen redan halvvägs genom säsongen. Men man får sänka förväntningarna helt enkelt.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Mycket möjligt men även nu i andra är Rosberg 6 tiondelar före ms, undrar vad det är som gör att inte ms får det att stämma här, visserligen har han aldrig kört här innan men frågan är om han kan skylla på det, han brukar eller ska jag säga brukade ju anpassa sig fort efter nya situationer.
Jag vet att du Jögga säger att man ska ha tålamod med gubben men det är mentalt tungt att börja tänka på att "nästa år" då är han bra igen redan halvvägs genom säsongen. Men man får sänka förväntningarna helt enkelt.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Alosno ser bra ut måste jag säga men RB är inte långt bakom, i mon kommer även mac att ha fart och jag tror att Merceders får slåss om placering 9 och tio, schumi kanske kommer elva om han inte har koll på läget.
Mercedersbilen är inte bättre än så i dagsläget och de känns som att Ferrari har tagit ett stort kliv i rätt riktning medan Merceders tar steg åt andra hållet.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Krassegrand skrev:En helt annan sak. Jag har inte riktigt koll på vad F-duct är. Kan nån förklara?

Jörgen
Såg inte något svar, så jag gör ett försök.

F-duct är i princip en luftkanal som föraren kan öppna på rakor för att stalla bakvingen (minska drag) och på så sätt höja toppfarten. Funktionen är den att när föraren öppnar kanalen blåses luft på bakvingen och tar på så vis effekten från den.

Namnet ska för övrigt komma sig av att McLaren har intaget precis vid F i Vodafone.....hur sant det är vet jag inte.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jögga skrev:
Krassegrand skrev:En helt annan sak. Jag har inte riktigt koll på vad F-duct är. Kan nån förklara?

Jörgen

F-duct är i princip en luftkanal som föraren kan öppna på rakor för att stalla bakvingen (minska drag) och på så sätt höja toppfarten. Funktionen är den att när föraren öppnar kanalen blåses luft på bakvingen och tar på så vis effekten från den.

Namnet ska för övrigt komma sig av att McLaren har intaget precis vid F i Vodafone.....hur sant det är vet jag inte.
Bild

http://www.f1technical.net/development/ ... s?start=10
I was misled and that is the way it went
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jögga, såg du inte min text, jag försökte förklara det där men ditt svar var ju tom bättre :)
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Jögga skrev:

Jörgen

Crazy F1 skrev:Har f1-live .com börjat ta betalt för sin livetjänst? Jag kommer inte åt den längre :-?

Krassegrand: Kortsagt...en uppfinning som gör att vid tillfälle så kan föraren(i maclaren) styra luften så att det blir mindre tryck på bakvinen och därigenom få en ökat hastighet på rakorna...typ, nån annan får gärna fylla i. De sägs att det ger ett par tiondelar i tid och det stämmer nog eftersom Maclaren är de enda som hänger med RB i dagsläget.
På detta forumet var det fart!
Tack för informationen.

Jörgen
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:Jögga, såg du inte min text, jag försökte förklara det där men ditt svar var ju tom bättre :)
Nej, sorry :oops:
Jag slarvläste tråden lite hastigt.
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Där var förklaringen

Tack!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Japp härinne finns de som har koll på läget :wink:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Crazy F1 skrev:Japp härinne finns de som har koll på läget :wink:
Vilka då :quest:
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

arska skrev:
platt skrev:Jag börjar bli ganska trött på alla ändringar och rykten om ändringar när det gäller F1, jag saknar nästan tiden när det bara gick runt och det var samma vinnare jämt och det enda tjafs var Ferraris stallorder vara eller inte vara.
Kolla dom gamla loppen, ett tips. Eller vem bryr sig längre. Loppen är ju av mindre betydelse idag, handlingen sker ju vid sidan om. Sömnpiller på söndagar behövd ju inte, ett tips till Christoffer; börja visa F1 på avdelningarna.
Nej jag är tacksam för att F1 inte sänds på någon kanal som sjukhuset erbjuder.
Glömmer aldrig den Söndag för några år sedan då jag var tvungen att blunda och skrika "BINGO BINGO" varje gång jag gick förbi dagrummet där tv-n stog. Bara för att på väg hem (för att titta på det inspelade loppet) en patient bromsar mig i korridoren. "Du det är sportnytt nu. Jag lovar att inte berätta hur det gick i loppet, men du vill kanske se presskonferensintervjun med Michael Schumacher som just sänds?"

En av de få gånger jag funderat om inte eutanasi borde vara ok vare sig patienten vill eller inte.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tja alltid finns det väl någon, jag tycker Jögga gjorde en bra förklaring på vad F-DUCT var t.ex.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag satte mig ner och tittade på toppskiktet /mellanskiktet under träningen och det är anmäkningvärt vad många det är som är med och gör snabba tider. Visserligen när det väl gäller så kommer säkert MacLaren och RB vara där uppe tillsammans med Alonso men jag är rätt ändå förvånad över hur många stall som är med i topp tio, en liten miss kan ju idag göra att man missar q3 och det skiljer ju bara en sekund mellan 1 och 13 just nu och jag minns inte när det var sån här mördande konkurrens. Tänk att Renault och Force india är med och slåss t. ex, det förvånar iaf mig. Nu åker väl det mjuka gummit på och då får vi se vad som händer!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

okej då har vi alltså Kubica och Sutil i topp fem och båda Mercedersförarna utanför topp 10, pinsamt för dem och bra gjort av ForceIndia. Nu är det dock bara träning men det kommer att bli tufft i kvalet och det känns som att en liten miss här kan avgöra loppets utgång betydligt mer än det brukar.

Var är alla förresten, är ni bakis och ser dubbelt :wink:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Här 8)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tack då slipper jag vara ensam F1-nörd :)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ja det känns lite ensamt att titta på F1 under midsommar ;)
Knappast tittarrekord på fria träningarna igår.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Nä det är ju sant men å andra sidan så kanske folk har fullt upp med sina familjer, jag har iaf tagit mig tid att hänga med, det handlar ju om att prioritera :D
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Ja visst är det ett helvete med dessa helger, ställer bara till problem.
Idag ska vara borta kl.15,00 det blir repris i kväll. Imorgon borta middag kl.15,00 repris igen.
Alla helger med festligheter som man måste vara med på borde förbjudas :evil:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:Ja visst är det ett helvete med dessa helger, ställer bara till problem.
Idag ska vara borta kl.15,00 det blir repris i kväll. Imorgon borta middag kl.15,00 repris igen.
Som sagt, här gäller det att prioritera. Jag har ett bra svar i dom lägena, du kan få låna det:
-vi kommer efter loppet
Funkar i alla lägen.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:
platt skrev:Ja visst är det ett helvete med dessa helger, ställer bara till problem.
Som sagt, här gäller det att prioritera. Jag har ett bra svar i dom lägena, du kan få låna det:
-vi kommer efter loppet
Funkar i alla lägen.
Det är kanske jag som är mesi :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det r ju helt otroligt vad de är dåliga i Merceders, 12 och 15 är jävligt illa och jag fattar inte vad de håller på med. Schumi har ju varit ca 3 tiondelar efter rosberg innan under träningen men nu är han sex efter, det finns inget annat att säga än att han inte har koll på kvalvarv på denna banan. Vi får se vad som händer i racet där de brukar vara jämnare.

Men de är jävligt jämnt i topp 10
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Vettlel pekar finger igen, lite synd att McLaren eller Alonso inte kunde blanda sig i kampen när det väl gällde.
Inte speciellt spännande tyvärr, och det lär det väl knappast bli imorgon heller.
Senast redigerad av Cheever den lör jun 26, 2010 19:35, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Ferrari kommer att kunna köra längre på de mjuka däcken. Kanske kan det hjälpa fram Alonso.

Jörgen
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Mycket möjligt men jag tror ingen vågar köra på de mjuka däcken alltför länge och i och med att bilarna hela tiden har lika mycket bränsle så blir det ju inte som det var förr då några bilar stannade ute några varv till och satte supersnabba varv och tog sig förbi i samband med depåstoppet.
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Lite så blir det ju! Jag tror att Hamilton kommer att kämpa med båda Red Bull i början av loppet och slita hårt på sina mjuka däck medan Alonso kan spara och göra snabba varv när Lewis har gått i depå. Sedan är ju Red Bull också ganska bra på att spara däck.
Kul föresten med den skillnad där i körstil mellan Hamilton och Button. Button kan ibland klara sig med färre stop än Hamilton.

Jörgen
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Krassegrand skrev:Lite så blir det ju! Jag tror att Hamilton kommer att kämpa med båda Red Bull i början av loppet och slita hårt på sina mjuka däck medan Alonso kan spara och göra snabba varv när Lewis har gått i depå. Sedan är ju Red Bull också ganska bra på att spara däck.
Kul föresten med den skillnad där i körstil mellan Hamilton och Button. Button kan ibland klara sig med färre stop än Hamilton.

Jörgen
Jo men Button kör ju smart och inte som en mental fyraåring som Hamilton gör för det mesta ;)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Är det någon som vet vad oddsen är på att Vettel och Webber kör ihop i första kurvan.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:Är det någon som vet vad oddsen är på att Vettel och Webber kör ihop i första kurvan.
Det går inte att sätta så låga odds ;)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sant de du säger om Button, Hamilton har bara en växel och det är 7ans....button kan ligga på 6an ett tag och det är frågan vad som är bäst i längden? Jag är ju mer för 7ans eftersom det är roligare att se på. :D

Så hur många stopp blir de i mon? ett antar jag....jag förväntar mig inget kul race alls. Vi såg ju i canada hur roligt det blev med fler stopp. FIA som bestämmer allt annat kasst kan väl se till att teamen måste göra fler stopp fast de känns inte bra det heller, jag vill ha fria stopp och bränslepåfyllning!!!