Är det ingen mer än jag som undrar om det verkligen är möjligt att ett stall kan vara så överlägsna alla andra, och samtidigt hålla sig till reglerna? Vi hade en sorglustig historia med Toyota i rallysammanhang för några år sedan, då det uppdagades att man satt in en ”fjädrande” ventil i insuget på turbon. Detta efter en lång tid av ”misstänkt bra” prestation från stallets sida;-). Nu undrar jag, elak som jag är;-) ”när skall Ferrari ertappas med brallorna nere;-)” Det kan bara inte vara möjligt att man kan vara så överlägsna med ärliga medel. Frågan är minst sagt het, och kanske näst intill förolämpande, men vad tror NI???
Är Ferrari ärliga?
-
-
- Utvisad
Men, det finns ju bilar med minst lika bra motorer (BMW) och stall med troligen lika gott chassi, det råkar ju vara så att Ferrari lyckats med bästa kombinationen...
McLaren var ju ganska överlägsna 99 t ex... och det var nog inget fusk med i den bilden.
Mycket pengar och skickligt folk, då blir det så här...
/E
McLaren var ju ganska överlägsna 99 t ex... och det var nog inget fusk med i den bilden.
Mycket pengar och skickligt folk, då blir det så här...
/E
-
-
Det verkar finnas en del detaljer som ligger på gränsen, som böjliga vingar och kanske en del annat som de fått dra tillbaks, men att det verkligen skulle förekomma rent råfusk är tveksamt. Det skulle ju betyda en oerhörd förlust om det upptäcktes så det vågar de nog inte. Om man har mest pengar, den bästa anläggningen, testar mest och en oerhört bra konstruktör så är det ju inte så konstigt om man också får till den bästa bilen.
Williams-92 var ju också en oerhört överlägsen bil, men det är väl ingen som hittat nåt rent fusk med den.
Williams-92 var ju också en oerhört överlägsen bil, men det är väl ingen som hittat nåt rent fusk med den.
-