KANADAS GP 2010 - CIRCUIT GILLES VILLENEUVE. Lopp 8 av 19
-
-
Vad gäller Han så sitter väl problemet något högre upp egentligen...arska skrev:Det är för oss okänt hur det är med hans (skummis) nacke, det kan ju ha en inverkan i det hela också. Han kanske har bättre dagar, kanske sämre dagar vilket han tydligen har fler av.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Det är väl så att nackskadan bara är ett hjärnspöke för Schumacher. Att han presterade tider förra året som skall ha varit mycket långsammare än Kimi och knappt i klass med Fishi skyldes ju bort på nackskadan, nu har han inte pratat om nackskadan men han presterar lika dåligt.arska skrev:Det är för oss okänt hur det är med hans (skummis) nacke, det kan ju ha en inverkan i det hela också. Han kanske har bättre dagar, kanske sämre dagar vilket han tydligen har fler av.
Han skall dock ha credd för att han kniper käft och inte lägger av pga "nackskadan" menhan tycker väl det är roligt.
Skulle dock inte förvånas om det efter säsongen sipprar fram att han har haft konstant smärta under hela året och därför inte presteart på topp varpå han lägger av. Och Sutil tar plats brevid Rosberg och alla blir nöjda och glada
-
Den viktigaste kunskapen i alla lägen är att på ett bra sätt kunna bortförklara en förlust med till synes logiskt resonemang. Även den minsta nackdel skall på alla sätt förstoras. Särskilt viktigt är det för stora internationella profiler, men kan med fördel appliceras även på det vardagliga livet för oss medelsvenssonCrazy F1 skrev:Okej det visste jag inte.
-
-
-
Nackdelen behövde väl knappast förstoras, bara förstärkas...Jögga skrev:Den viktigaste kunskapen i alla lägen är att på ett bra sätt kunna bortförklara en förlust med till synes logiskt resonemang. Även den minsta nackdel skall på alla sätt förstoras. Särskilt viktigt är det för stora internationella profiler, men kan med fördel appliceras även på det vardagliga livet för oss medelsvenssonCrazy F1 skrev:Okej det visste jag inte.
-
Eftersom du inte orkar bry dig vill jag inte låta dig ligga sömnlös och fundera för mycket på det så nej, jag syftar inte på förra årets poängsystem. Detta är hur det ser ut i år med årets poängsystem.PC: skrev:Inte för att egentligen orkar bry mig... men är det så att du syftar på förra årets poängsystem?LuckyStrike1 skrev:Tyvärr. Ser mer ut så här:
Schumacher: 80 poäng
Nico: 52 poäng
Märkligt då i sånt fall att en 7-faldig [___] inte kan prestera bättre i en bil som vunnit VM...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Poäng i vad... att underprestera eller ha mest ont i nacken eller...?LuckyStrike1 skrev:Eftersom du inte orkar bry dig vill jag inte låta dig ligga sömnlös och fundera för mycket på det så nej, jag syftar inte på förra årets poängsystem. Detta är hur det ser ut i år med årets poängsystem.PC: skrev:Inte för att egentligen orkar bry mig... men är det så att du syftar på förra årets poängsystem?LuckyStrike1 skrev:Tyvärr. Ser mer ut så här:
Schumacher: 80 poäng
Nico: 52 poäng
Märkligt då i sånt fall att en 7-faldig [___] inte kan prestera bättre i en bil som vunnit VM...
-
PC: skrev:Poäng i vad... att underprestera eller ha mest ont i nacken eller...?LuckyStrike1 skrev:Eftersom du inte orkar bry dig vill jag inte låta dig ligga sömnlös och fundera för mycket på det så nej, jag syftar inte på förra årets poängsystem. Detta är hur det ser ut i år med årets poängsystem.PC: skrev: Inte för att egentligen orkar bry mig... men är det så att du syftar på förra årets poängsystem?
F1.
2010 års säsong.
Statistiskt säkerställt.
-
@LuckyStrike1...........
Fattar inte hur du räknar eller tänker.... Ja, jag ser hur du räknade men....
Det enda som står riktigt klart för mig är att du tycker att det ska gå bra för Shumi.... Ett Fan, helt enkelt...
Dina räkneexempel går jag inte igång på helt enkelt......
@Depeche.....
Du har så jävla rätt angående Vettel.....
@Alla!
Rent generellt fattar jag inte hur alla dessa trådar som handlar om F1 blir så s*tans Tjatiga!
Är det så att ingen i detta ljuva gäng ger sig....
Tycker att Jarri är så "snäll" numera och andra tagit över den envist, "uppkäftiga" rollen....
Med andra ord har balans uppstått totts allt
Det enda som står riktigt klart för mig är att du tycker att det ska gå bra för Shumi.... Ett Fan, helt enkelt...
@Depeche.....
Du har så jävla rätt angående Vettel.....
@Alla!
Rent generellt fattar jag inte hur alla dessa trådar som handlar om F1 blir så s*tans Tjatiga!
Är det så att ingen i detta ljuva gäng ger sig....
Tycker att Jarri är så "snäll" numera och andra tagit över den envist, "uppkäftiga" rollen....
Med andra ord har balans uppstått totts allt
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
http://forum.rolfro.netai.net/
-
-
Schumi vab ett antal träningar
Vad Ross B lärt sig av schumis första 6mån provanställning är att ej anställa en småbarnsförälder.Herr komendanten Schumi tar omedvetet inte några risker längre. .ALLT FINNS I PSYKOLOGINS HANDBOK.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
Ja, du har helt rätt. Jag måste erkänna, jag är ett av de största Schumacherfansen (nja, jag har inte Schumikläder som tyskar i och för sig) så kanske, kanske är mitt räkneexempel lite färgat av det. Det kan jag erkänna men det är ändå korrekt resonerat om man ska försöka se den riktiga bilden bakom det hela.Eightball skrev:@LuckyStrike1...........
-
-
-
Den vanliga "Om inte..." är ju alltid bra att ta till. Om han tagit sig om och om han inte kraschat in i något annat och dessutom inte blivit omkörd av någon i sin tur hade han kunnat sluta högre upp än han gjorde.Crazy F1 skrev:japp, fast massa verkar lite sur över det ännu. Eller sur och sur, han har sagt att utan den hade han tagit poäng.
Om han hade försökt ta chikanen i för hög fart hade han kunnat smaka mästarmur. Vad vi säkert vet är att han var snabbare än Maestro vid tillfället, men det var få som körde långsammare å andra sidan.
-
-
Så himla långt fram brukar han inte befinna sig numera.Krassegrand skrev:Det fanns en tid då Trulli ofta hamnade långt fram och låg där och bromsade hela fältet. Han fick ofantligt mycket kritik för det, nu gör Schumi samma sak men det är ok?
Jörgen
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Skillnaden är väl att Trulli kvalade bra i dåliga bilar och var högre upp i racen än vad bilen förtjänade att vara.
Schumi kvalar dåligt i dålig bil och är därför där han hör hemma i racen och är inte i vägen för Senna, Chandhook och Grassi.
Schumi kvalar dåligt i dålig bil och är därför där han hör hemma i racen och är inte i vägen för Senna, Chandhook och Grassi.
-
För en gångs skull så håller jag med LS, fast jag vet inte om Trulli fick kritik för att han var långsammare, allt man sa var ju att han var bromskloss för de andra men han försvarade ju sin position så så jälva illa tycker jag inte att det varit. Sen tycker jag inte heller att Schumi varit bromskloss för någon bortsett från i detta loppet och i spanien då Button inte var alltför glad.
-
2 lopp av 8?Crazy F1 skrev:Sen tycker jag inte heller att Schumi varit bromskloss för någon bortsett från i detta loppet och i spanien då Button inte var alltför glad.
Sedan får jag ge Er rätt till en del, jag låter mina gamla negativa känslor för Schumi komma fram lite för snabbt. Jag får vänta nårga lopp till tills jag får rätt!
Jörgen
-
Har du redan glömt allt snack om Trulli-tåg?Crazy F1 skrev:För en gångs skull så håller jag med LS, fast jag vet inte om Trulli fick kritik för att han var långsammare, allt man sa var ju att han var bromskloss för de andra men han försvarade ju sin position så så jälva illa tycker jag inte att det varit. Sen tycker jag inte heller att Schumi varit bromskloss för någon bortsett från i detta loppet och i spanien då Button inte var alltför glad.
Han hade iofs all rätt att försvara sin position, men när två förare som slogs om VM blev separerade av den gode Trulli var det inte så skoj, eftersom man visste att han inte skulle orka hålla farten.