KANADAS GP 2010 - CIRCUIT GILLES VILLENEUVE. Lopp 8 av 19

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Crazy F1 skrev:
Men sett till körningen föraren i bil nummer 5 presterat så kan man ju säga att den är okej men sett till att det är MICHAEL SCHUMACHER som kör så får man kanske säga att det är knappt okej, eller iaf om man ska gå efter vad den stora massan tycker.

Sett till föraren i bil nummer 5 så är Mercan helt under isen...
Och hur tolkar man det svaret? Att Merceders är kass? Fast de är ju ju nästan :)

Men de är ju som vanligt Jögga, vi som tycker om honom vänder väl på allt till hans fördel och de som tycker illa om honom oavsett vad han gör ser till de negativa. Sen finns de ju dem som är objektiva också och det önskar man ju att alla kunde vara men när känslorna styr så verkar det svårt.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

PC: skrev:
Jögga skrev:Störst grodan i helgen får man väl ändå säga att Ross och hans taktiker gjorde när dom lämnade MS på banan i 36 varv på mjukt, men även där saknads kritik.
Dålig feedback från föraren, kanske...? :D
Antagligen, för Ross har ju ingen erfarenhet och anses inte vara ett taktiskt geni 8)
PerP

Inlägg av PerP »

olag skrev:
PerP skrev:
Massa hade en massa incidenter där han blev bryskt påkörd av Liuzzi. Han hade en dålig dag, men till skillnad från Schumi var det en engångsföretelse. Schumacher har varit konstant dålig. Det var det kritiken gick ut på.
Menar du att Liuzzi medvetet körde på Massa och Massa var 100% oskyldig?
Nej
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:
Crazy F1 skrev:
Men sett till körningen föraren i bil nummer 5 presterat så kan man ju säga att den är okej men sett till att det är MICHAEL SCHUMACHER som kör så får man kanske säga att det är knappt okej, eller iaf om man ska gå efter vad den stora massan tycker.

Sett till föraren i bil nummer 5 så är Mercan helt under isen...
Och hur tolkar man det svaret? Att Merceders är kass? Fast de är ju ju nästan :)

Men de är ju som vanligt Jögga, vi som tycker om honom vänder väl på allt till hans fördel och de som tycker illa om honom oavsett vad han gör ser till de negativa. Sen finns de ju dem som är objektiva också och det önskar man ju att alla kunde vara men när känslorna styr så verkar det svårt.
Schumi kör bil nummer 3 ;)

Jag menade mest att man får balansera kritiken, när det går dåligt är den förtjänt medan när det går bra kan man spara på krutet en smula.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jögga skrev:
Cheever skrev:
Jögga skrev:
Till syvende och sist handlar det nog mest om vilka förväntningar man ställer på honom och stallet, och det är för närvarande inte ett bättre stall än Renault.
Han har överträffat alla mina förväntningar.
Mina också, men under hans förra sejour. Den här gången inskränker sig mina förväntningar till "det vore ju kul om han lyckades", så det är svårt att bli besviken.
Jag visste inte att han hade gjort comeback en gång förut, det förklarar ditt stenhårda försvarande av föredettingen.

Sen är det inte bra att lura sig själv Jögga ;)
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nu tycker jag kritiken är orättvis mot Schumacher. Han är ju faktiskt med stor marginal Mercedes bästa förare i år och har satt dit Nico ordentligt på pottan.

Om man ser till poängen hittills i år ser det ut så här:

Schumacher: 80 poäng
Nico: 52 poäng

Det är ju faktiskt en betydande klar fördel till Schumacher och då har han ändå varit borta i tre år. Så nog är kritiken mot Schumacher orättvis om man ser till resultaten. Dessutom har Schumacher med fjärdeplatser i både Spanien och Turkiet stått för Mercedes bästa resultat i år.

Som i alla jämförelser är det ju mycket viktigt att jämna ut statistiskt osäkra variationer och få en statistiskt säkerställd bild av det verkliga läget.

Jag har därför valt ut fyra race som får bilda norm för årets säsong, statistiskt säkerställt.

Dessa fyra race är Bahrain, Sapnien, Monaco och Turkiet som får bilda en rättvis spegling av årets åtta race. I Monaco har jag tagit hänsyn till att Schumacher gick i mål som sexa men sen i tidernas kanske största domarskandal blev bortdömd och nedflyttad till en tolfteplats.

Om man räknar ut poängsnittet på dessa fyra race kommer man fram till att Schmacher i snitt tagit 10 poäng per race och Nico endast 6,5 poäng.

Dessa snitt applicerar vi sen på årets åtta första race och kommer fram till bilden ovan.

Den nogräknade kanske invänder att Schumacher faktiskt blev tolva i Monaco och inte sexa och därför i denna jämförelse ej ska ha poäng för Monaco.

Det är något man kan ha sympati för men det ändrar inte bilden nämnvärt. Schumacher kommer på dessa fyra race ha 8 poäng per race i snitt vilket applicerat på åtta race ger 64 poäng. Fortfarande mer än vad Nico har presterat om än med en mindre skillnad men jag anser att bilden är otvetydig.

Schumacher är i år med god marginal Mercedes bästa förare. Den kritik som riktas mot honom här är antingen orättvis och utan grund i resultaten eller baserat på alltför höga förväntningar där man kräver att han ska dominera Nico ännu mer än vad han har gjort för att få godkänt.

Så är det med det!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

Blev Schumi av med 46 poäng pga Monaco eller hur menar du?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

FredrikE skrev:Blev Schumi av med 46 poäng pga Monaco eller hur menar du?
Han menar att kritiken av Dass-mannen är befogad, fast på ett lätt sarkastiskt sätt och med ett räkneexempel värdig en politiker.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

¨

Nej så fungerar det inte med det här med statistik.

Man kan inte gå ner på torget i Landskrona på måndag förmiddag och räkna antalet nynazister till en och sen återvända på onsdag eftermiddag och räkna in två nynazister och utifrån det dra slutsatsen att antalet nynazister i Sverige har fördubblats.

På samma sätt kan man här inte ta effekten av ett race och låta det bilda normen för hela säsongen.

Man måste ha ett statistiskt korrekt urval och sen utjämna alla statistiskt osäkra variationer för att få en korrekt bild av verkligheten.

Således måste vi här ta ut ett representativt urval av race för popuplationen, och sen utjämna statistiskt osäkra variationer så vi från detta urval får en korrekt bild vi kan applicera på den totala populationens storlek.

Därför blir korrekt bild den jag redovisade.

Sen tog jag mig lite fräckt friheten att utifrån de siffrorna dra en slutsats, och det är självklart en slutsats baserat på ett korrekt sifferunderlag men ändock en slutsats.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

Cheever skrev:
Han menar att kritiken av Dass-mannen är befogad, fast på ett lätt sarkastiskt sätt och med ett räkneexempel värdig en politiker.
Tack, nu läste jag igenom allt 2 gång och förstod till slut.

Tyvärr för Schumi handlar inte F1 om att snitta högt på hälften av racen.

mvh. Fredrik
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

FredrikE skrev:
Cheever skrev:

mvh. Fredrik
Hela tiraden som LuckyStrike1 smed till under dagen baseras på att han tycker att mitt påstående om att kritiken mot Schumi under senare delen av säsongen har varit oproportionerlig i jämförelse med resultatet under den perioden. För att tydliggöra mitt påstående jämfördes Kubica, Rosberg och Schumi vilket tydligen gick att spinna vidare på i sarkastisk ton.

Jag vill mena att om man kritiserar en förare under en given period bör samma måttstock gälla även stallkompisen (övriga förare), men det är tydligen fel. Sen att Schumi ligger efter i tabellen och totalt sett är efter är en helt annan sak.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jögga skrev: Jag vill mena att om man kritiserar en förare under en given period bör samma måttstock gälla även stallkompisen (övriga förare), men det är tydligen fel. Sen att Schumi ligger efter i tabellen och totalt sett är efter är en helt annan sak.
Men kritiken mot honom har ju aldrig vart proportionell. Hausse under en hel karriär och nu när han är på dekis får han lite tuggmotstånd bara.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

En annan förare som nu får kritik av sina egna landsmän till och med är Vettel.
Sutil säger att Vettel tror att han är en superstjärna och menar att Vettel måste lugna ner sig.

Rosberg och Vettel pratar inte med varandra efter Turkiet efter att Rosberg gått ut och sagt att felet var enbart Vettels.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Du kan allt få till det Lucky :lol: Suttit länge och räknat på det där eller :wink:

Intressant är det iaf att se hur olika människor resonerar här inne och dets om är än mer intressant är att försöka förstå varför de resonerar som de gör.

En sak är väl säker, har någon någonsin fattat ett helt opartiskt beslut med hjärtat??? Skulle inte tro det. :idea:

Vad Jögga beskriver är väl mer en formtabell där han visar på att schumis form de senaste loppen varit bättre än Rosbergs dock så behöver ju inte det betyda att schumi är bättres sett över hela säsongen för det men man ser en tendens. Sen är det ju vem som är först efter 19 lopp som räknas men om schumi skulle vara 10 p bakom då så får man väl ändå säga att han kört minst lika bra (sett till poängen ) som Nico eftersom han tappade så mycket i början av året. Sen kan man ju vända på det som säkert vissa här inne vill göra och skriva att schumi inte alls är lika bra eftersom han får skylla sig själv att han inte var snabbare i början.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En tredje förare som fått kritik av förarkollegor är väl Mark Webber som fick en hel del kritik av andra förare efter sättet han raceade på i de första racen på säsongen.

En fjärde förare som .... näää, jag överlåter det till nästa.

PerP

Inlägg av PerP »

Om man vill se Schumkacher formtendens kan man tex se på de tre senaste tävlingarna. Där har han 12-4-11. Alltså två dåliga tävlingar och en ganska bra.
Det är enligt mig ingen vidare bra form. Å andra sidan är det just den där fjärdeplatsen som är beviset på att Schumacher är i form. Annars har Gubbstruten varit oduglig den här säsongen och enbart plockat ett och annat ströpoäng.

Man kan inte basera den framställningen om att Schumacher är på gång på något sätt. Många dåliga förare har kommit fyra. Så även Schumacher alltså.
Det enda slutledning man kan dra är att bilen inte uppdaterats så bra eftersom Rosberg plockat mindre poäng. Detta verkar konstigt eftersom de "två genierna" Brawn och Schumacher finns i teamet, var det inte skomakaren som var bäst på att bygga bilar. Kanske man borde omvärdera det där snacket nu om förarnas betydelser i bilbyggandet.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

FredrikE skrev:
Cheever skrev:

mvh. Fredrik
Nej, det är helt riktigt men detta är den sanna riktiga bilden. Mästerskapsställningen reflekterar ju som vi vet inte den sanna bilden utan en bild som inte tar hänsyn till omständigheter.

Det är t.ex. därför Vettel har varit före Webber i mästerskapet de senaste åren.

På det här sättet kan man dock visa den sanna bilden, och precis som att Harrisburg var så osannolikt att det egentligen aldrig hände så är FIA:s mästerskapsställningen ej statistiskt korrekt med hänsyn tagen till omständigheter.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev:
Nej, det är helt riktigt men detta är den sanna riktiga bilden. Mästerskapsställningen reflekterar ju som vi vet inte den sanna bilden utan en bild som inte tar hänsyn till omständigheter.

Det är t.ex. därför Vettel har varit före Webber i mästerskapet de senaste åren.

På det här sättet kan man dock visa den sanna bilden, och precis som att Harrisburg var så osannolikt att det egentligen aldrig hände så är FIA:s mästerskapsställningen ej statistiskt korrekt med hänsyn tagen till omständigheter.
Lucy Danielsson :up:
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

LuckyStrike1 skrev:En tredje förare som fått kritik av förarkollegor är väl Mark Webber som fick en hel del kritik av andra förare efter sättet han raceade på i de första racen på säsongen.

Nä Webber fick ingen kritik från andra förare.
Det är bara Vettel som får det för han är en idiot.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Depeche skrev:
LuckyStrike1 skrev:En tredje förare som fått kritik av förarkollegor är väl Mark Webber som fick en hel del kritik av andra förare efter sättet han raceade på i de första racen på säsongen.

Wow!

Well argued and at the same time ignored sir. I salute you.

Depeche 1

Jag 0

Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Cheever skrev:
Jögga skrev: Jag vill mena att om man kritiserar en förare under en given period bör samma måttstock gälla även stallkompisen (övriga förare), men det är tydligen fel. Sen att Schumi ligger efter i tabellen och totalt sett är efter är en helt annan sak.
Men kritiken mot honom har ju aldrig vart proportionell. Hausse under en hel karriär och nu när han är på dekis får han lite tuggmotstånd bara.
Det har du alldeles rätt i, och det är liksom det jag försökt påvisa. Det är förstås fritt att tycka vad man vill om vem man vill, men någon form av faktisk förankring är inte fel.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

PerP skrev: Man kan inte basera den framställningen om att Schumacher är på gång på något sätt.
Vet inte om någon vill påstå att Schumacher är på G, men det märkliga är att han sågas vid fotknölarna medan stallkompisen med samma resultat gör "bra resultat". Formen totalt sett för Mercedes är snarare vikande jämfört mellan de fyra första och fyra senaste loppen (60/48 ).
PerP

Inlägg av PerP »

Jögga skrev:
PerP skrev: Man kan inte basera den framställningen om att Schumacher är på gång på något sätt.
Vet inte om någon vill påstå att Schumacher är på G, men det märkliga är att han sågas vid fotknölarna medan stallkompisen med samma resultat gör "bra resultat". Formen totalt sett för Mercedes är snarare vikande jämfört mellan de fyra första och fyra senaste loppen (60/48 ).
Samma resultat? Rosberg har väl ungefär dubbelt så mycket poäng som skomakaren.
Att Rosberg och Schumacher har gjort liknande resultat mot slutet har väl helt enkelt att göra med att bilen inte är konkurenskraftig med toppteamen vilket fått till följd att det är mindre bilar emellan teamkamraterna.
PerP

Inlägg av PerP »

Depeche skrev:

Varför är Vettel en idiot för att han inte accepterar att Webber också skall vara försteförare?
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

PerP skrev:
Depeche skrev:

Varför är Vettel en idiot för att han inte accepterar att Webber också skall vara försteförare?
Webber har ingenting med detta att göra.
Begriper inte varför ni tar upp Webber hela tiden.
PerP

Inlägg av PerP »

Du skulle väl inte tycka att han är en idiot om det inte är för att han behandlar Webber som en idiot?
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

PerP skrev:Du skulle väl inte tycka att han är en idiot om det inte är för att han behandlar Webber som en idiot?
Det är Vettels attityd i allmänhet som jag inte gillar.
Sedan blev det ju absolut inte bättre när han idiotförklarade Webber i Turkiet men jag har även innan Turkiet märkt av hans divafasoner och dryga uttalanden.

Kan hålla med om det som Sutil säger om honom.

Kunde han vara lite mer som Button så kanske jag kan acceptera honom mer...tycker han är en förare som har rätt inställning.
Eller varför inte som Kubica. En förare som respekterar alla andra förare och inte har en massa divalater.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

PerP skrev:
Jögga skrev:
Samma resultat? Rosberg har väl ungefär dubbelt så mycket poäng som skomakaren.
Att Rosberg och Schumacher har gjort liknande resultat mot slutet har väl helt enkelt att göra med att bilen inte är konkurenskraftig med toppteamen vilket fått till följd att det är mindre bilar emellan teamkamraterna.
Kritiken borde alltså fördelas jämnare över teamet i och med att MS har "kommit i kapp" alt. att Nico har tappat ner till MS nivå.

Men visst, tycker man att den ene gör ett bra jobb medan den andre gör ett dåligt jobb vid samma resultat understryker det bara min tes om att det har med förväntningar att göra.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Jögga skrev:Kritiken borde alltså fördelas jämnare över teamet i och med att MS har "kommit i kapp" alt. att Nico har tappat ner till MS nivå.

Men visst, tycker man att den ene gör ett bra jobb medan den andre gör ett dåligt jobb vid samma resultat understryker det bara min tes om att det har med förväntningar att göra.
Säsongen började väl rätt bra för MGP och Nico med resultat som blev gradvis bättre och bättre.

Men sen skulle Mercan handikappanpassas för den gamle ömfotingen som inte klarade av en bil som inte var till 100% byggd runt honom.
Då började det gå lite sämre för Nico så han tappade till Den Gamles nivå, helt riktigt...

Vad gäller förväntningarna så trodde man väl att den 7-faldige bilbyggaren i kraft av erfarenhet skulle tillföra något positivt som då även Nico skulle kunna ta del av.
Det har väl snarare gått åt andra hållet så här långt... :-?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

PC: skrev:
Jögga skrev:Kritiken borde alltså fördelas jämnare över teamet i och med att MS har "kommit i kapp" alt. att Nico har tappat ner till MS nivå.

Säsongen började väl rätt bra för MGP och Nico med resultat som blev gradvis bättre och bättre.

Men sen skulle Mercan handikappanpassas för den gamle ömfotingen som inte klarade av en bil som inte var till 100% byggd runt honom.
Då började det gå lite sämre för Nico så han tappade till Den Gamles nivå, helt riktigt...

Vad gäller förväntningarna så trodde man väl att den 7-faldige bilbyggaren i kraft av erfarenhet skulle tillföra något positivt som då även Nico skulle kunna ta del av.
Det har väl snarare gått åt andra hållet så här långt... :-?
Resultaten i början av säsongen hjälptes ju till stor del av att Ferrari och McLaren kvalade som krattor och på andra sätt gjorde bort sig med strategier, så någon gradvis förbättring vet jag inte om det var hos MGP.
Rosberg kvalade dock bättre då än nu, och om det beror på att han eller bilen är sämre ska jag låta vara osagt.
Användarens profilbild
PC:

If...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

"Skadeförsäkring, hur kan jag hjälpa dig?"

PerP

Inlägg av PerP »

Nico var, vill jag minnas ganska mycket bättre än Schumacher inann bilen byggdes om. Då blev Schumacher lite bättre och Nico mycket sämre och vips skiljde inte så mycket längre.

Om det beror på att Schumacher krävde att bilen skulle specialdegsinas för honom och därav gjorde en sämre bil, bara för att det skulle se ut som han var nummer 1. (skulle iofs inte fgörvåna mig, med tanke på den mannens tidigare dumheter). Eller mer troligt att andra team kom bättre uppdateringar, vilket gjorde att Rosberg blev chanslös mot de bästa förarna och började harva på skomakarens nivå.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

PerP, ja Nico var ju bättre i den gamla bilen men i Monaco var schumi bättre om än marginellt i den gamla och om det beror på att Nico körde sämre eller om Schumi börjat hitta mer fart efter några lopp kan inte jag svara på men om man ska vara riktigt krass så kan man ju säga att Nico kört dåligt och schumi kört ännu sämre oavsett bil. Och sett till de fyra senaste loppen är de lika kassa men sett till hela säsongen så är det MS som är lite kassare. Det som jag tycker var intressant var att nico själv gick ut och sa att de inte kan bygga en bil som passar "mig sämre och michael bättre för vi har samma körstil". Om det var för att försöka inbilla sig själv det vet jag dock inte, RB gick ju i 2 år och inbillade sig att han hade samma "status" i ferrari som MS...

Merceders hänger helt enkelt inte med i uppdateringarna av bilen och det syns ju tydligt.

PC: jag tror det påverkat Nico positivt att ha ms i teamet för det självförtroende som han visade upp i början av året berodde nog till stor del på att han slog MS. Nu har han väl fortfarande gott självförtroende de lopp man ser honom men jag tycker det inte utstrålas samma "aura" omkring honom men jag har ju inte sett alla intervjuer iof sig

PC och Lucky, ni kan ju öppna Bolag tillsammans :D :)
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

PerP skrev: Att Rosberg och Schumacher har gjort liknande resultat mot slutet har väl helt enkelt att göra med att bilen inte är konkurenskraftig med toppteamen vilket fått till följd att det är mindre bilar emellan teamkamraterna.
Märkligt! Jag trodde att alla bilar var i princip lika stora.. :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

"we care about the small people" var det någon som sa häromdagen, de var inte populärt :D
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Att direktöversätta svenska uttryck gör sig sällan bra på andra språk :D
PerP

Inlägg av PerP »

kanotisten skrev:
PerP skrev: Att Rosberg och Schumacher har gjort liknande resultat mot slutet har väl helt enkelt att göra med att bilen inte är konkurenskraftig med toppteamen vilket fått till följd att det är mindre bilar emellan teamkamraterna.
Märkligt! Jag trodde att alla bilar var i princip lika stora.. :D
I princip ja. Bilarna som är emellan Schumi och Rosberg är dock lite mindre. Men framförallt färre än vad som var under tidiga säsongen.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Är det inte många nog mellan sexa och elva?
Det är fortfarande kikare som gäller efter att Nico gått i mål.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
PerP

Inlägg av PerP »

Jari skrev:Är det inte många nog mellan sexa och elva?
Det är fortfarande kikare som gäller efter att Nico gått i mål.
Gällde inte senaste loppet. Och nog behövdes det en kikare alltid.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jari eller mellan 4a och 13......som det var i spanien. :)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det känns som jag hade rätt i det att han bara hade att förlora på detta, men att han dessutom får stryk av halvfinnen Nico, trots haussen är ytterligare en stämningshöjare.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Han får inte stryk av tysken Nico. Det har jag bevisat med siffror och logiskt vetenskapligt stött resonemang.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Han får inte stryk av tysken Nico. Det har jag bevisat med siffror och logiskt vetenskapligt stött resonemang.
Ok, han får nöja sig med att bli frånkörd i alla fall.
Nico: 74
Skum-mi: 34
Inte helt vetenskapligt, men ändå...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tyvärr. Ser mer ut så här:

PerP

Inlägg av PerP »

Crazy F1 skrev:Jari eller mellan 4a och 13......som det var i spanien. :)
Eller som när Nico var sjua och Schumi tolva i Monaco. Han var ju hela 20 sekunder bakom trots att det var säkerhetsbil på sista varvet:P
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Japp den är bra den...

Ross säger detta i ett pressmeddelande på "www.motorsport.com"

"Michael showed good promise but damage to his front wing on the first lap and then the puncture put him out of the running and we were too ambitious with the use of the option tyres which left him struggling for pace. "

Kör man med en skadad framvinge så är det inte konstigt att man kör långsamt, vad som är ännu konstigare är att Merceders inte upptäckte det förren efter loppet.
Användarens profilbild
PC:

LuckyStrike1 skrev:Tyvärr. Ser mer ut så här:

Inte för att egentligen orkar bry mig... men är det så att du syftar på förra årets poängsystem?

Märkligt då i sånt fall att en 7-faldig [___] inte kan prestera bättre i en bil som vunnit VM... :zz:
Användarens profilbild
PC:

Crazy F1 skrev:Japp den är bra den...

Ross säger detta i ett pressmeddelande på "www.motorsport.com"

"Michael showed good promise but damage to his front wing on the first lap and then the puncture put him out of the running and we were too ambitious with the use of the option tyres which left him struggling for pace. "

Kör man med en skadad framvinge så är det inte konstigt att man kör långsamt, vad som är ännu konstigare är att Merceders inte upptäckte det förren efter loppet.
Kubica körde också med skadad framvinge... :idea:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Okej det visste jag inte.