KANADAS GP 2010 - CIRCUIT GILLES VILLENEUVE. Lopp 8 av 19

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

LuckyStrike1 skrev:Och nu ska det undersökas efter racet och undersöker man en sådan där situation så är det för att se om det var Schumacher som gjorde något fel.
Han har ju en förmåga att vara lite "brysk"!!!
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."

http://forum.rolfro.netai.net/
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Och LSF1, jag menar att jag inte tycker det var en snygg manöver av schumi men jag menar att just denna typen är vanlig i F1 skillnaden denna gång var att massa låg kvar på yttern.

Nu ska domarna titta på det efter loppet visar det sig.

Säga vad man vill men de händer saker i detta loppet.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

För att vara ett så spännande lopp så länge är slutet rätt händelselöst.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

Håller med blomman om shumi :P
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

:dance:

Jopp Där fick alla RB fantaster för däckvalet som McLaren gjorde var visst det bästa :D
FIA = Ferrari International Assistance
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Hur kan blomman och Eje missa att se att schumi är på de mjukka däcken och har kört på dem i 30 varv? Det är ju därför som han har sådana sjuka problem. Det som gör att han inte slutar 6a el 7a idag är ju det där extra stoppet. Sen får jag väl hålla med dem om att det är sorgligt att se att de går som det går. Och jag förstår att vissa här tycker att det är jätte kul men så är det ju, antingen är man i tycka om honom lägret eller tycka illa om honom lägret...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hamilton höll ihop det snyggt, och Button tog sin chans. Bra gjort av Alonso också tycker jag, synd bara att indiern kom i vägen där.

Red Bull-bilarna tog ju helt slut. :o

Roligast att se var nog ändå Schumacher. Det känns ju si så där. Han är ju inte ens bra i racesituationer, stressad som en kåt tonåring i puberteten i varenda situation.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Precis, 35 varv på de supermjuka säger ju sig själv. Schumi kunde inte göra så mycket...Sedan kan man ju fråga sig vad poängen med en sådan strategi är?
Ferrari.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Håller med Blomman också, någon borde säga det till Schumi.
Underbart McLaren är på topp nu och jag myser.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

Kovakainen före Petrov!

Bra jobbat!!!

Synd att gladmongot vann, bara,,,
Har svårt för den killen.... Livsfarlig.....

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Eau Rouge skrev:Precis, 35 varv på de supermjuka säger ju sig själv. Schumi kunde inte göra så mycket...Sedan kan man ju fråga sig vad poängen med en sådan strategi är?
Det finns ingen poäng inte ens 1 poäng :wink:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Hur kan blomman och Eje missa att se att schumi är på de mjukka däcken och har kört på dem i 30 varv? Det är ju därför som han har sådana sjuka problem. Det som gör att han inte slutar 6a el 7a idag är ju det där extra stoppet. Sen får jag väl hålla med dem om att det är sorgligt att se att de går som det går. Och jag förstår att vissa här tycker att det är jätte kul men så är det ju, antingen är man i tycka om honom lägret eller tycka illa om honom lägret...
Hans teamkamrat klarade ju av det bättre trots en urusel start.

Hur var det nu, Schumacher bildesignern, Schumacher bilutvecklaren eller Schumacher superstrategen? ;)

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

Har inget mot McLaren, bara Levis....
Farlig kille... Likheter med shumi där och det borde göra honom till något stort men många som kommer att hata honom.... som shumi....

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

LSF1 . men du måste väl ändå hålla med om att det är svårt att göra bra ifrån sig när man racar och är ca 2 sek långsammare gentemot bilen man racar mot.

Euu Roughe:

jag tror inte de valde den strategin men de hade väl inte så mycket mer att välja på då de tvingades till ett extra stopp. Planen var väl att slänga på det mjuka setet senare men då de var tvungna att gå in efter incidenten så var de väl tvunga att ta de mjuka eftersom de inte testat dem i loppet.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:LSF1 . men du måste väl ändå hålla med om att det är svårt att göra bra ifrån sig när man racar och är ca 2 sek långsammare gentemot bilen man racar mot.

Euu Roughe:

jag tror inte de valde den strategin men de hade väl inte så mycket mer att välja på då de tvingades till ett extra stopp. Planen var väl att slänga på det mjuka setet senare men då de var tvungna att gå in efter incidenten så var de väl tvunga att ta de mjuka eftersom de inte testat dem i loppet.
Tja, det gick ju bra för Rosberg ... varför?

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

LuckyStrike1 skrev:Hur var det nu, Schumacher bildesignern, Schumacher bilutvecklaren eller Schumacher superstrategen? ;)
Schumacher fulköraren, det enda epitet som visar sig vara befogat.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

LuckyStrike1 skrev:
Crazy F1 skrev:LSF1 . men du måste väl ändå hålla med om att det är svårt att göra bra ifrån sig när man racar och är ca 2 sek långsammare gentemot bilen man racar mot.

Euu Roughe:

Tja, det gick ju bra för Rosberg ... varför?
Kan ju bero på att han inte var inblandad i en incident som sedan föranledde ett extra depåstopp...men jag vet inte?
Ferrari.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

ANFRAN skrev:
LuckyStrike1 skrev:Hur var det nu, Schumacher bildesignern, Schumacher bilutvecklaren eller Schumacher superstrategen? ;)
Schumacher fulköraren, det enda epitet som visar sig vara befogat.
:up: :D
FIA = Ferrari International Assistance
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

SANT LS men Rosberg tvingades inte till ett extra stopp eller hur...det tar ju 22 sek och där har vi ju skillnaden.

Blomman: Jag håller med dig om att de är tragiskt att se men det är ju små marginaler, i början av loppet såg det ju bra ut för ms och hade han inte varit i hop med Kubica så hade troligtvis loppet sett helt annorlunda ut för hans del, hade du fortfaranade tyckt att det varit tagiskt då?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Schumacher får väl sluta köra ihop med folk då. Som jag skrev tidigare, i racesituationer är han ju stressad som en kåt tonåring i puberteten.

Han var ju antingen ihop med någon eller av banan i varenda racesituation man fick se idag.

Han har egentligen bara sig själv att skylla idag, han var kass helt enkelt. Se på hans teamkamrat, trots en urusel start körde han ändå säkert och stabilt utan att förivra sig och det gav resultat.

Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Det ÄR tragiskt o se Schumacher just nu, han är ju en av dom största genom alla tider.
Oavsett hur länge han hade kört på sina däck eller vad det nu är, så är han långt ifrån sina fornstora dagar
Crazy F1 skrev:Hur kan blomman och Eje missa att se att schumi är på de mjukka däcken och har kört på dem i 30 varv? Det är ju därför som han har sådana sjuka problem. Det som gör att han inte slutar 6a el 7a idag är ju det där extra stoppet. Sen får jag väl hålla med dem om att det är sorgligt att se att de går som det går. Och jag förstår att vissa här tycker att det är jätte kul men så är det ju, antingen är man i tycka om honom lägret eller tycka illa om honom lägret...
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

Nåja!

Bra lopp i helhet!
Jag får nog inse att det inte är dags för rosberg ännu....

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Rosberg gör det nog så bra som det går att göra med den där bilen, han är den enda måttstocken Mercedes har på hur de ligger till konkurrensmässigt.

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Okej tack för att du svarar Blomman, det uppskattas och det är väl bara att hålla med om att han inte är så bra som han än en gång var. Jag hoppas och tror dock att även om han inte är lika bra som han en gång var så finns det mycket förare kvar i honom ändå, de tre senaste loppen har han ju faktiskt varit före rosberg så trenden har ju vatt positiv.
Det hade varit intressant att se honom i en BIL likvärdig som RB eller MacLaren och sett vad han kunnat åstadkomma.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Missade loppet, ska se det i efterhand.
Bild
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Då har du ett händelserikt lopp framför dig....iaf i 25 varv :wink:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Schumacher har inte motsvarat mina förväntningar. Hade han varit en rookie hade resultatet varit helt okej, men det är ju inte riktigt som en sådan han kan bedömas. Det känns lite avslaget och omotiverat. Syns på hans agerande ute på banan där han inte sätter emot som man är van att se honom. Lite som om han känner att han inte har det i sig längre.

Sedan tror jag att det hade kunnat vara annorlunda om Mercedes hade byggt en vinnarbil till den här säsongen, men så var det ju inte.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

platt skrev:Håller med Blomman också, någon borde säga det till Schumi.
Vad ska man vänta sig för varvtid för en pilot som kört 36 varv på mjuka däck? Ett set hårda gick upp i rök när han fajtades med Kubica och satt på i bara 2 varv.

Men visst, många har förväntat sig att han ska slåss om VM i år och då är det lätt att bli besviken ;)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tärnström, motiverad tror jag han är men han verkar så till freds, det är nog det som är det stora problemet, den där KILLERBLICKEN som tog honom till 7 titlar finns inte där och nu ser man istället den "trevliga och sympatiska" schumacher, inte ens bakom det där leendet kan man längre ana att det finns en man som gör ALLT för att vinna.

Men Sean Todt sa, i veckan. " vi behövde 5 år på oss att bli världsmästare och ger ni MS det igen så är jag övertygad om att han kommer vinna en titel till, frågan är bara om han och Merceders har det tålamodet" . En ganska bra summering.

Jo så tänker jag med Jögga, att de gick så långsamt på slutet hade ju absolut med däcken att göra, titta bara på hur det gick för Webber på de hårda däcket i slutet och han körde väl ca hälften så lång tid på det gummit och då kan man ju bara tänka sig hur de måste vara att ligga ute på det mjuka...

Klart man är besviken för även om jag inte förväntat mig en VMtitel i år så hade jag hoppats att Merceders skulle vara med och slåss om pallen men de är ju fan nära att få stryk av 3 team. Det är lustigt hur det svänger, förra loppet var det ferrari som var kassa och detta loppet Merceders.....de går fram och tillbaka, först var rosberg snabbas i fyra lopp sen var schumi det i 3 och nu är rosberg återigen snabbast.

Massa...han gör ingen glad nuför tiden och jag undrar varför Ferrari förlängde med honom.
Senast redigerad av Crazy F1 den sön jun 13, 2010 20:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Blomman skrev:Det ÄR tragiskt o se Schumacher just nu, han är ju en av dom största genom alla tider.
Oavsett hur länge han hade kört på sina däck eller vad det nu är, så är han långt ifrån sina fornstora dagar
Nåja, han är ju nästan lika gammal som dig och är precis tillbaka från tre års semester. Du får sänka förväntningarna på honom en smula ;)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Lika gammal som mig`Jag är bara 26 :) Men jag ska från och med idag sänka mina förväntningar och börja hoppas på nästa säsong.
Når schumi topp 3 i år som kommer jag vara nöjd :wink:

Jag är bara nöjd om han slår Nico för då visar han iaf att han gör det bästa av materialet, men visst detta var väl lite annorlunda lopp i och med det extra stoppet.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:Lika gammal som mig`Jag är bara 26 :) Men jag ska från och med idag sänka mina förväntningar och börja hoppas på nästa säsong.
Når schumi topp 3 i år som kommer jag vara nöjd :wink:

Jag är bara nöjd om han slår Nico för då visar han iaf att han gör det bästa av materialet, men visst detta var väl lite annorlunda lopp i och med det extra stoppet.
Nja, ett par år yngre än Blomman ;)

De enda förväntningar jag har på Schumi är att han ska vara bättre i slutet på året än han var i början. Mercedes har inte materialet i år för att slåss om titeln, så pallplatser kommer bara om andra gör bort sig. Ser dom till att jobba smart och hårt i år kan dom starta nästa säsong med en konkurrenskraftig bil, och då kan man ha förväntningar på att Schumi levererar.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jögga skrev:
Vad ska man vänta sig för varvtid för en pilot som kört 36 varv på mjuka däck? Ett set hårda gick upp i rök när han fajtades med Kubica och satt på i bara 2 varv.

Men visst, många har förväntat sig att han ska slåss om VM i år och då är det lätt att bli besviken ;)
Man borde kunna förvänta sig mer av sån gigant som Mr. skumis eller hur. Eller som LS skriver.
Hur var det nu, Schumacher bildesignern, Schumacher bilutvecklaren eller Schumacher superstrategen?
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Det kunde blivit Michaels bästa lopp men det försvann efter gräsklippningen ihop med Kubica. Bra varvtider fram tills gräsklippningen. Mycket märkligt att de slängde på mjuka så tidigt :o
Senast redigerad av F1-fan den sön jun 13, 2010 21:11, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

platt skrev:
Jögga skrev:

Man borde kunna förvänta sig mer av sån gigant som Mr. skumis eller hur. Eller som LS skriver.
Hur var det nu, Schumacher bildesignern, Schumacher bilutvecklaren eller Schumacher superstrategen?
Ja, det är ju fritt att förvänta sig vad som helst. Risken är bara att man blir besviken, övriga fältet är ju inte loosers dom heller....
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

F1-fan det är som sagt små marginaler. Angående däcken så hade det inget val, han hade inte kört på det mjuka och hade de slängt på det hårda så hade han behövt gå in en gång till. Å andra sidan eftersom han var 4 sek off pace då de däcken var slut så hade de kanske varit bättre med de hårda och sen gjort ett 4e! stopp och kört de mjuka men det är lätt att vara efterklok...hade han släppt förbi Kubica hade han ju inte kört ut på gräset och då hade han ju inte behövt ett extrastopp men besluten fattas ju på någon tiondel...och ibland blir det fel. Idag kan man se med facit i hand att han fattade fel beslut.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Han bytte ju till sista setet hårda på varv 14, så dom borde ju ha kunnat sträcka den stinten lite längre istället för att köra 36 varv på mjukt.

Man får anta att det finns en vettig anledning till beslutet.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja och det var väl precis då han kom ut och krocka med Kubica inte sant?
två varv senare blev de ju stopp igen och då var det mjuka som gällde. Han hade väl en punka eller nåt för annars finns det ju ingen anledning till varför de skulle byta direkt efter grästuren...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:
Hans teamkamrat klarade ju av det bättre trots en urusel start.

Hur var det nu, Schumacher bildesignern, Schumacher bilutvecklaren eller Schumacher superstrategen? ;)
Japp, han går från klarhet till klarhet och det kommer sluta med att nästan alla inser det jag insett för länge sen om [Schumacher] =)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Att han är bäst genom tiderna men att han numera är för gammal :wink:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Föredetting!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det är ju ett annat ord man kan använda sig av. . .
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Brawn berättar att Schumis framvinge var delvis trasig efter sammanstötningen med Kubica men att de inte såg det fören efter loppet.

Han säger också att med facit i hand skulle de gjort ett stopp till och bytt till de hårda däcken igen.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:Ja och det var väl precis då han kom ut och krocka med Kubica inte sant?
två varv senare blev de ju stopp igen och då var det mjuka som gällde. Han hade väl en punka eller nåt för annars finns det ju ingen anledning till varför de skulle byta direkt efter grästuren...
Han var in varv 12, krokade ihop med Kubica och gick i depå på varv 14 med punktering på höger fram.
Sista stoppet kom på varv 33, och då lades supermjuka på.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Supersmart.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Inte direkt :o
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kan bara instämma tyvärr. Vad har hänt med den superkombination som Brawn/schumi var? De kunde ju vända på steken i omöjliga situationer, fast de är klart, nu kan ju inte teamen göra så mycket eftersom alla har lika mycket soppa.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Blomman skrev:Det ÄR tragiskt o se Schumacher just nu, han är ju en av dom största genom alla tider.

Tycker det är pinsamt med den typen av kommentarer om en förare som åkte på en punktering strax efter att han bytt till nya däck, (ni såg ju själva att han tvingades gå in en andra gång, även om producenten missade punkan) och kör en 35 varv på de supermjuka, när ingen annan kör mer än 10..

..om det varit någon annan.. ja vissa kommentarer var riktigt pinsamma.

Hur som, ett kanonrace, och Hamilton visar att han är en riktig vinnare, aldrig gör han en dålig insats, full satsning och inga misstag. :up:
Även eloge till Alonso, även om det tar emot lite :D
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Lenny skrev:

Tycker det är pinsamt med den typen av kommentarer om en förare som åkte på en punktering strax efter att han bytt till nya däck, (ni såg ju själva att han tvingades gå in en andra gång, även om producenten missade punkan) och kör en 35 varv på de supermjuka, när ingen annan kör mer än 10..

Hur som, ett kanonrace, och Hamilton visar att han är en riktig vinnare, aldrig gör han en dålig insats, full satsning och inga misstag. :up:
Tack och lov kommenterar Blomman och Eje det viktiga som händer i loppet. Oftast händer det i täten. När det blir tid över kan man kommentera det som händer längre bak i fältet, nu var det ett lopp där det hände massor - då är det inte speciellt viktigt om en mittfältsförare har en kass strategi.

Blomman och Eje var kanon i Kanada, som vanligt :up:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Cheever skrev:
Lenny skrev:

Tack och lov kommenterar Blomman och Eje det viktiga som händer i loppet. Oftast händer det i täten. När det blir tid över kan man kommentera det som händer längre bak i fältet, nu var det ett lopp där det hände massor - då är det inte speciellt viktigt om en mittfältsförare har en kass strategi.

Blomman och Eje var kanon i Kanada, som vanligt :up:
Håller med om att dom har en hög lägstanivå, men jag har svårt att hålla med om att det är tragiskt att se Schumi harva nere i fältet. Det kanske har med förväntningar att göra, men det var tragiskt att se Kina 2004 då han slarvade bort hela loppet i fältets bästa bil.

Att han kom 11 igår var inte tragiskt med tanke på vad som hände i loppet och hur pass bra bilen funkar, och strategin var ju långt ifrån optimal. Fram till incidenten med Kubica låg han ju faktiskt före Rosberg och såg ut att gå mot en stabil poängplacering.