LuckyStrike1 skrev:och sen byta tillbaka till hårda när den andra kommer ut inom 18 varv senare.
Men... då lär de ju komma ut på banan bakom Hamilton?
Inte om de kör om Hamilton på varv 5 då Hamiltons mjuka däck grainat sönder och han inte har någon speed. Då ligger de etta och tvåa när din säkerhetsbil kommer ut inom 12 varv. Byter till mjuka däck, håller Hamilton bakom sig eftersom de mjuka däcken fungerar bättre på Red Bull-bilen och lite senare kommer din andra säkerhetsbil ut och de kan byta tillbaka till hårda däck.
Eller så väntar de bara till din sista säkerhetsbil med att byta till mjuka däck som de avslutar racet på, då med bra avstånd till Hamilton.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Red Bull kan ju hinna med att köra om Hamilton innan säkerhetsbilen kommer ut.
Eller så kanske det inte ens blir en säkerhetsbil?
Eller ...
Om det nu stämmer att de mjuka däcken håller så dåligt som det har sagts efter träningarna måste det ju vara en fördel att starta på de hårda däcken högt upp i fältet som Red Bull gör. De enda två grejerna som kan neutralisera den fördelen är en tidig safety car eller regn ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
"I reckon it will be a minimum of two stops according to the current data," said Hamashima. "Maybe the top teams will use the supersoft in Q1 and then for Q2 and Q3, maybe they will use prime.
"With the current situation – the lap time difference between the prime and option tyre is very small. The super soft has better traction, however, it is poor with lateral support so the lap time itself is not so better. Also when the car is heavy, the option tyre is slower than the prime tyre – about 0.6 seconds."
Hamashima estimates that the current degradation prediction suggests that the medium will lose 7.0 seconds per half race distance, with the option a whopping 16.2 seconds per half race distance.
"Maybe the teams will start with the prime, then next stop prime, and then a very short stint with super soft. That looks like the best way."
Kommer det ingen SC kommer nog RBR käka upp Hamilton rätt snabbt inledningsvis.
De lär väl bli SC, jag tvivlar på att de tar sig igenom första kurvan utan att smälla....rosberg och schumi ligger illa till i mitten.
Det verkar dock som att regnet inte kommer, just nu är det soligt.
Brukar väl sällan bli ett Kanadas GP utan SC? Senaste gången man körde var den väl ute tre-fyra gånger? Eller var det året innan när Kubica kraschde hårt nere i hårnålen?
Man fick ju även rödflagga tävlingen 1997 efter att Panis smällt i muren ordentligt, och brutit bägge benen.
Jävla telefon försäljare! ring mitt i F1.
Jag fick be han att dra åt He...te!
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Cheever skrev:Vad är oddsen för en punka på vänster fram för Hamilton i slutet?
Det finns inte
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Det såg inte bra ut det kommer inte att gå det här.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Nu du Nu myser jag inte, jag är lycklig. Ett tag till.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
LuckyStrike1 skrev:Buttons och Alonsos däck såg ju inte så pjåkiga ut för 10 varv till, men Hamiltons var lite trötta. Det här kan nog bli en intressant avslutning.
Det hoppas vi på
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Merceders r så kassa och schumi har ju noll grepp i däcken, hur tänker de när de slänger på mjuka däck efter knappt halva loppet, de säger ju sig själv att de inte håller. Sen så efter den bra starten som han hade så gick ju loppet åt skogen då han och Kubica körde i hop.
Rosberg gör väl ett okej jobb men 7e platsen är inte heller bra men Mercedersen är inte bra så enkelt är det.
tänk att vi inte har haft någon safteycar ännu
Nu var massa och schumi ihop, massas vinge paj, det där var typexempel på hur de ser ut då folk ska försvara en sig. Först täcka upp på innern sen dra sig lite åt höger mot idealspåret. jag säger inte att det är rätt men FIA borde kanske vara lite tydligare med vad de ska tillåta vi har ju haft denna diskussionen innan då bland annat Button slogs mot schumi och Hamilton vinglade i början av året.