Inte MS fel

Kungaklassen av motorsport...
Stefan.L

Inlägg av Stefan.L »

att beskylla det som hände idag på MS är fel, jag är ett stort ferrari och ms fan och jag kan säga att idag svider det i mitt tifosi hjärta, ferrari hade vunnit mycket på genom att låtit rubens vinna men sammtidigt kan man förstå ferrari för deras svin-taktik, ferrari är bara intreserade av att vinna titlar förar och konstruktörs och dom är tydligen beredda att göra vad som helst för att nå dit och det kan man förstå,det är för mycket pengar och rävspel involverat i f1 nuförtiden och detta förstör f1 som publik sport, jag hoppas att ferrari blir diskade av FIA för det dom gjorde idag,men sammtidigt skall vi komma ihåg att detta hänt tidigare och då var det mclaren som gjorde detta och då blev det inte så mycket gap och skrik,

skit dåligt av ferrari men beskyll inte ms och rb för detta, det är dvärgen todt och slemsäcken montezemolo som skall ha skit för detta
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fast Schumi hade inte behövt ta segern ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

[Schumacher] kunde ställt sig på bromsen i protest och vinkat åt Barri att kör för fan.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag som före detta stor Ferarrianhängare har fått nog. Om detta hänt i slutet av sässongen då WDC titeln stod på spel då hade jag haft förståelse och överseende med beslutet. Som det är nu med MS i mer än 20 p ledning behöver förnedra sig (och bli förnedrad) är helt oacceptabelt.

Förakt mot oss som betalar mycket pengar för att titta på det vi älskar.

Vad är det man vill uppnå med detta beslut?

Hoppas att det slår tillbaka på Ferarri å det grövsta. Skulle inte bli det minsta ledsen om man inte vann ett lopp till på 20 år. Svinigt av Montezemolo, Todt, Brawn eller vem det nu var som kläckte denna idiotiska idé att använda stallorder så här tidigt på sässongen och med den ledning man har. Uselt. Dom har verkligen sjunkit pinsamt lågt i mina ögon.

Tyckte synd om både MS och RB att dom behövde sitta och skämmas på presskonf. Dom borde vägrat gå på presskonf och skickat dit Todt och Brawn.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag som före detta stor Ferarrianhängare har fått nog. Om detta hänt i slutet av sässongen då WDC titeln stod på spel då hade jag haft förståelse och överseende med beslutet. Som det är nu med MS i mer än 20 p ledning behöver förnedra sig (och bli förnedrad) är helt oacceptabelt.

Förakt mot oss som betalar mycket pengar för att titta på det vi älskar.

Vad är det man vill uppnå med detta beslut?

Hoppas att det slår tillbaka på Ferarri å det grövsta. Skulle inte bli det minsta ledsen om man inte vann ett lopp till på 20 år. Svinigt av Montezemolo, Todt, Brawn eller vem det nu var som kläckte denna idiotiska idé att använda stallorder så här tidigt på sässongen och med den ledning man har. Uselt. Dom har verkligen sjunkit pinsamt lågt i mina ögon.

Tyckte synd om både MS och RB att dom behövde sitta och skämmas på presskonf. Dom borde vägrat gå på presskonf och skickat dit Todt och Brawn.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sorry, är så upprörd att jag tryckte på knappen 2 ggr.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

:wink:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Mycket bra inlägg zz, glad att det inte är många som försvarar detta!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Som försteförare i Ferrari får Schumacher ta på sig en stor del av ansvaret för dagens skandal.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Lemon den 2002-05-12 17:57 ]</font>
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Detta går inte att försvara. Barren var snabbare han skulle fått vinna. Om Schummi är en man så gör han inte om detta mer i år.
Stefan.L

Inlägg av Stefan.L »

skall på f1 på hockenheim och skulle samma sak hända där då jävlar letar jag upp slemsäcken och dvärgen och kräver pengarna tillbax

men att säga att man är en f.d. ferrari fan är att gå lite väl långt,det är inte första och inte heller sista gången detta inträffar

sen håller jag med om att todt och montezemolo skulle ha fått gå på presskonferansen, todt den lilla räkan vågade ju inte ens gå upp på podiet och ta emot priset
Hannu

Inlägg av Hannu »

Man kan ju undra vad som står i MS kontrakt igentligen.

Tror inte Ferrari är så mån om FörarVm på samma sätt som de är mån om Konstruktörs VM. Det är väl alla stalls första mål att komma så högt upp som möjligt i Konstruktörs Vm.

Barrichello kommer inte att få samma chans till en titel så länge MS är med i Ferrari. Så är det bara. :smile:

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-05-12 17:45, Ozikahn wrote:
:wink:
Vad menar du med "till och med du" ???

Klart som korvspad att det vi alla såg var en vidrighet som jag hoppas inte skall upprepas. Den nuvarande Ferarriledningen har inget förtroende från mig längre (inte för att någon bryr sig om vad jag tycker, men ändå). Rubens förtjänade denna seger, han slet för den och visade sig värdig den, så kommer hjärndöda Italienare, Fransmän och Engelsmän (vem av svinen det nu var som fattade beslutet)och tar den ifrån honom.

Jag hade resonerat annorlunda om det var sista loppet för i år och MS behövde dom 4 p för att vinna WDC och Rúbens inte hade chans. Men som det är nu är jag bara så ohygglöigt "fed up" på några ärthjärnor som förstör resten av sässongen för miljoner människor och förstör RB´s kanske trevligaste dag i livet.

Må dom brinna i hel----t

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Japp, jag håller med dig. Amen som de säger i amerikanska filmer.Det är synd om de stackare som lagt 5-6 tusen på att åka och se ett sådant spektakel.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-05-12 19:23, Hannu wrote:
Tror inte Ferrari är så mån om FörarVm på samma sätt som de är mån om Konstruktörs VM. Det är väl alla stalls första mål att komma så högt upp som möjligt i Konstruktörs Vm.
I Italien är det förar-VM som gäller. Jämför med när Ferrari vann konstruktörs-VM 1999 och när dom titeln 2000. Det var ganska stor skillnad på reaktioner både i stallet och framförallt, i Italien.
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Att lyckas få zz att tvivla på Ferraris förträfflighet och ledarskap betyder att tilltaget var ganska grovt :razz:
Men eftersom stallorder är förbjudet så är det väll bara att gratulera Montoya till segern :guitar:

Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Svagt av Schumacher att hänvisa till att det var stallorder. Vad hade hänt om han hade vägrat? Hade Ferrari sparkat honom? Knappast. Den mest ryggradslösa körning jag har sett av en förare. I min värld slipper inte Schumacher undan sitt personliga ansvar för det inträffade. Ynkligt!

Det som Ferrari har gjort idag faller klart under rubriceringen "bringing the sport into disrepute" enligt FIA:s reglemente. Med FIA:s sedvanliga undfallenhet gentemot Ferrari är det nog att hoppas för mycket på en bestraffning.

Tärnström
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Om FIA diskat Ferrari från detta lopp så hade nog sporten repat sig mycket fortare.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Att han dessutom har den dåliga smaken att låta Barrichello stå överst på pallen var det värsta hyckleri jag någonsin har sett. Om Schumacher ändå hade stått för beslutet (som jag anser att han är medskyldig till att ha fattat) hade han kanske kunnat behålla en promille av heder. Två promille heder om han hade gått upp överst på podiet och gett publiken fingret.

Tärnström
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Exakt min mening. Jävla trams att putta upp Barrichello som segrare. Och låta honom sitta i mitten på presskonferensen. Det är tydligen svårare för Schumacher att bromsa sin överlägsna F2002 än att försöka rädda sin popularitet genom att låtsas tycka synd om Barrichello. Jag menar, det finns en anledning till att killen sitter i flera minuter på presskonferensen och förklarar Ferraris "filosofi".
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ozi
Jag tror tvärtom. Hade Ferrari diskats så skulle händelsen bli historisk och F1 skulle stämplas som en pajassport. Nu är jag rädd att den snart glöms bort, vilket i sig kan vara bra, för då fortsätter ju allt som vanligt.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

mja, jag tror det tar lång tid innan detta är glömt. Om FIA inte gör något så är det ju som att de erkänner att F1 inte är någon sport, utan endast ett rullande marknadsförings jippo.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Instämmer om Schumachers ryggradlöshet i det här fallet. Visst var det Ferrari ledningen som fattade beslutet och han är "bara" anställd. Men han hade lätt kunnat vägra genom att bromsa så Barri ändå glidit över linjen först utan att förlora jobb eller VM-titel på det.

Nu åkte han runt och vinkade på ärevarvet i tron om att publiken precis som vanligt inte skulle reagera. När han upptäckte buandet efteråt försökte han tafatt och ryggradslöst ge pokal till Barri, vägra stå högst upp på pallen och inte sitta i mitten och skämmas på presskonferensen... fegt och ryggradslöst :down:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-05-13 00:08, Ozikahn wrote:
mja, jag tror det tar lång tid innan detta är glömt. Om FIA inte gör något så är det ju som att de erkänner att F1 inte är någon sport, utan endast ett rullande marknadsförings jippo.
Nu är du sanningen på spåren... är det verkligen någon som ansett det vara en sport? Precis som med de flesta motorgrenar som är det de med mest pengar som vinner... förutsatt att föraren är hyfsad. BAR är ju ett lysande exempel på att det inte räcker med pengar...

Återigen, det är skittrist att Ferrari betedde sig som de gjorde igår, men var det verkligen så oväntat?

/E
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Enzo: Skrev det just i en annan topic men ... att det inte är en idrott får stå för dig. Men det är trist att säga så för det ger bara motorsportskritiker vatten på sin kvarn och det är anledningen till att SVT mfl knappt sänder någon motorsport och när de gör det så är de inkompetenta personer som ansvarar för det för att det mest är häftigt att åka jorden runt och kolla på bilar

För mig är F1-förare i synnerhet IDROTTSMÄN, som tävlar i ett IDROTTSMÄSTERSKAP där de tillsammans med ett IDROTTSLAG gör upp om IDROTTSLIGA SEGRAR. Tyvärr verkar Ferrari stå i spetsen att göra detta till en uppvisningsserie av biltillverkare där varumärket och sponsorerna står främst och förarna bara är anställda tjänstemän. Igår lyckades det med bedriften och jag hoppas att det inte får tillåtas fortsätta för det kan få allvarliga konsekvenser för den idrotten jag har älskat att följa sedan 82.

TorQ

Inlägg av TorQ »

FIA måste ge någon form av bestraffning om F1 inte helt ska tappa ansiktet. Man kan inte hålla på sådär i en tävling...för jäkla ynkligt.

Och Schumachers larv...suck...kan bara hålla med om att han är en ryggradslös krake.

Ungefärligt citat från RTE1:s sändning.
"Schumacher seems to close the gap to Barrichello awfully fast...but they can't...no, they really can't...no, they... (tystnad i ungefär 40 sekunder, följt av en djup suck.)"

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TorQ den 2002-05-13 08:51 ]</font>
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

I en intervju med Todt av Bob COnstanduros medger Todt att beslutet fattades på varv 63. Schumacher ljuger med andra ord när han försöker få det till någon form av missförstånd mellan honom och Barrichello. Han påstår att han bromsade in varvid Barrichello bromsade in ännu mer, som om Schumacher inte hade väntat sig det. VadSchumacher försökte förmedla till de som ville lyssna var att om de inte hade varit så nära mållinjen hade BArrichello kunnat vinna. Som om den tarmlöse Schumacher ens hade övervägt att inte följa order!!! Måste säga att det här var Schumachers största misstag någonsin. Han är paria inom sporten efter det här.

Tärnström