TURKIETS GP 2010 - ISTANBUL. Lopp 7 av 19

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Depeche skrev:
Petrol skrev:
Depeche skrev:Mycket bra gjort av Martin Brundle att konfrontera Christian Horner och Helmut Marko.

http://f1.gpupdate.net/en/formula-1-new ... s-brundle/
Jo nog är Sebbe favoriten i stallet och det här behövde nog Horner & Marko få höra.

Tycker synd om Webber som har sin livs och kanske enda chans att ta en titel inom F1, att behöva vara i ett stall som motarbetar honom.

Undrar vem som mår sämst av Vettel och Webber just nu egentligen :quest:
Ja Vettel kan inte må så bra om han läser om detta på nätet.
Är ju väldigt få som är på hans sida.
Sedan att dessutom ha de andra F1-förarna emot sig kan inte vara kul.

Å ena sidan kan det inte vara kul för Webber att köra för ett stall som inte ger honom det stöd han borde få.
Men Webber verkar vara väldigt balanserad och har ett skönt självförtroende nu så hoppas att han inte mår alltför dåligt.
Jo det är klart att Webber med sin erfarenhet är stabilare i psyket än Vettel som vill bevisa att han är det nya underbarnet efter Hamilton och är nog lagom sne att han inte kan göra som Hamilton gjorde med titel och allt. Men det är nog å andra sidan inte kul för Webber som nu i år har världens chans att ta titeln och se att han inte har det stöd han borde ha.
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Flatspot skrev: Jag tycker du har fel. Om nu inte Vettel hade svängt ut mot linjen så hade kraschen hänt där istället men det nämner du inte. Du tycker alltså att första momentet är okay men det andra inte? Förklara för mig varför inte webber skall göra likadant som vettel gjorde i momentet innan??
Vettel försöker ju köra om Webber, vad ska han göra? Lägga sig ner och dö? Köra åt sidan? Be om ursäkt för att han existerar?

Ser du verkligen inte skillnaden på när en förare kommer bakifrån och ska köra om eller när en förare svänger/glider åt sidan när man är jämsides eller som Vettel något före?

Webber blockar Vettel och när han slutar blocka kör Vettel in i honom för det var ju knappast så att Vettel blockade Webber. Det är ju två helt olika situationer där den ena leder till en krasch.

Om Vettel hade vart förbi och blockat Webber på samma sätt hade det vart en helt annan sak, men nu klipper han ju sin egen stallkamrat, som visserligen inte la två fingrar i kors för att hjälpa till men fortfarande ligger skulden på Vettel som gjorde manövern på insidan.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Inte för att jag personligen gillar den, men... vad hände med den här regeln att man får lov att byta spår en gång egentligen...?
Det är ju normalt sett väldigt många här som försvarar den i vått och torrt men nu förs den knappt på tal... :hmm:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Cheever skrev:
Flatspot skrev: Jag tycker du har fel. Om nu inte Vettel hade svängt ut mot linjen så hade kraschen hänt där istället men det nämner du inte. Du tycker alltså att första momentet är okay men det andra inte? Förklara för mig varför inte webber skall göra likadant som vettel gjorde i momentet innan??
Vettel försöker ju köra om Webber, vad ska han göra? Lägga sig ner och dö? Köra åt sidan? Be om ursäkt för att han existerar?

Ser du verkligen inte skillnaden på när en förare kommer bakifrån och ska köra om eller när en förare svänger/glider åt sidan när man är jämsides eller som Vettel något före?

Webber blockar Vettel och när han slutar blocka kör Vettel in i honom för det var ju knappast så att Vettel blockade Webber. Det är ju två helt olika situationer där den ena leder till en krasch.

Om Vettel hade vart förbi och blockat Webber på samma sätt hade det vart en helt annan sak, men nu klipper han ju sin egen stallkamrat, som visserligen inte la två fingrar i kors för att hjälpa till men fortfarande ligger skulden på Vettel som gjorde manövern på insidan.
I det här fallet ser jag ingen skillnad för webber hade ingen chans att blockera omkörningen. Han hade redan förlorat i och med hastighetsskillnaden och likväl valde han att jävlas med sin stallkamrat helt utan anledning. Han trängde ut Vettel mot sidolinjen och insåg aldrig slaget förlorat och ville inte göra något för att hjälpa sin stallkamrat eller stallet för den delen. Det finns inga ursäkter för beteendet speciellt när Mclarenbilarna bara var en sekund bakom.
Sen allt det andra hör inte hit..jag tror mycket väl att Vettel särbehandlas men vissa saker gör man bara inte mot sin stallkamrat.
Användarens profilbild
PC:

Flatspot skrev:...men vissa saker gör man bara inte mot sin stallkamrat.
Det borde Vettel verkligen ta fasta på.
Man torpederar inte sin stallkamrat i sidan, för att sekunder senare gestikulera för att förlöjliga honom.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Flatspot skrev: I det här fallet ser jag ingen skillnad för webber hade ingen chans att blockera omkörningen. Han hade redan förlorat i och med hastighetsskillnaden och likväl valde han att jävlas med sin stallkamrat helt utan anledning. Han trängde ut Vettel mot sidolinjen och insåg aldrig slaget förlorat och ville inte göra något för att hjälpa sin stallkamrat eller stallet för den delen. Det finns inga ursäkter för beteendet speciellt när Mclarenbilarna bara var en sekund bakom.
Sen allt det andra hör inte hit..jag tror mycket väl att Vettel särbehandlas men vissa saker gör man bara inte mot sin stallkamrat.
Det du säger är att han skulle ge ledningen i ett F1-lopp frivilligt till sin värste konkurrent, det är bortom sin egen rimlighet.

Visa mig en enda racerförare som inte försvarat sin position i det läget.

När Webber blockade skulle Vettel ha insett det omöjliga i att köra om på den smutsiga insidan och "backat av" som det tydligen heter nuförtiden. Då hade båda kunnat fortsätta som etta och tvåa i loppet och vem vet, Vettel kanske hade fått en ny chans?

Och nej, vissa saker gör man inte mot sin stallkamrat, som att köra honom av banan som Vettel gjorde med Webber.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Cheever skrev:
Flatspot skrev: I det här fallet ser jag ingen skillnad för webber hade ingen chans att blockera omkörningen. Han hade redan förlorat i och med hastighetsskillnaden och likväl valde han att jävlas med sin stallkamrat helt utan anledning. Han trängde ut Vettel mot sidolinjen och insåg aldrig slaget förlorat och ville inte göra något för att hjälpa sin stallkamrat eller stallet för den delen. Det finns inga ursäkter för beteendet speciellt när Mclarenbilarna bara var en sekund bakom.
Det du säger är att han skulle ge ledningen i ett F1-lopp frivilligt till sin värste konkurrent, det är bortom sin egen rimlighet.

Visa mig en enda racerförare som inte försvarat sin position i det läget.

När Webber blockade skulle Vettel ha insett det omöjliga i att köra om på den smutsiga insidan och "backat av" som det tydligen heter nuförtiden. Då hade båda kunnat fortsätta som etta och tvåa i loppet och vem vet, Vettel kanske hade fått en ny chans?

Och nej, vissa saker gör man inte mot sin stallkamrat, som att köra honom av banan som Vettel gjorde med Webber.
Button några varv senare, i stället för att trycka ut Lewis styr han från Lewis så att det finns gott om plats. :D
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tycker Webber skulle återgått till racespåret och hållit god fart, kanske till och med bromsat väääääldigt sent för att få se Vettel braka av när han inte klarade nästa böj för att han körde i det smutsiga spåret. Någon som tänkt på det? Inte ligga för nära i bredd alltså.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jari skrev:Jag tycker Webber skulle återgått till racespåret och hållit god fart, kanske till och med bromsat väääääldigt sent för att få se Vettel braka av när han inte klarade nästa böj för att han körde i det smutsiga spåret. Någon som tänkt på det? Inte ligga för nära i bredd alltså.
Jamen precis. När Vettel var uppe jämsides var slaget förlorat för Webber, på rakan. Webber hade däremot haft goda chanser att vara först ut ur kurva 12 om han inte hade varit så korkad.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

ANFRAN skrev:
Jari skrev:Jag tycker Webber skulle återgått till racespåret och hållit god fart, kanske till och med bromsat väääääldigt sent för att få se Vettel braka av när han inte klarade nästa böj för att han körde i det smutsiga spåret. Någon som tänkt på det? Inte ligga för nära i bredd alltså.
Jamen precis. När Vettel var uppe jämsides var slaget förlorat för Webber, på rakan. Webber hade däremot haft goda chanser att vara först ut ur kurva 12 om han inte hade varit så korkad.
Det är det jag sagt hela tiden. :up:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är en konstig dag. Jag sitter här och håller med Jari, Anfran och Nisse på en och samma gång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Dessutom hade han haft fler polare i stallet :D
Senast redigerad av Nisse den mån maj 31, 2010 21:51, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Men vad är det med Chevan idag då?
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Man ser ju tydligt på reprisen hur Webber ger mer plats åt Vettel strax innan Vettel sätter efter Webber in åt höger bara för att sekunden senare fördärvar dagen för hela stallet. Undrar hur Vettels ursäkt kommer att låta?

Gillar kommentaren som är riktad till McLaren - Redbull gives you winns!! :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

ANFRAN skrev:Men vad är det med Chevan idag då?
Jag håller inte med någon ;)

Jo, men självklart vore det bästa om Webber hade gått ut till höger. Jag håller faktist med där och har för mig att jag skrev något liknande för ett par sidor sen. Men därifrån till att lägga skulden på honom för kollisionen är det långt.

Till viss del får man ändå förstå manövern som antagligen var tänkt att avskräcka Vettel från omkörning. En blockning helt enkelt.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:Jo, men självklart vore det bästa om Webber hade gått ut till höger. Jag håller faktist med där och har för mig att jag skrev något liknande för ett par sidor sen. Men därifrån till att lägga skulden på honom för kollisionen är det långt.
Men kollisionen hade inte blivit av om Webber inte hade varit så omdömeslös, det kan du väl hålla med om? ;)
Cheever skrev:Till viss del får man ändå förstå manövern som antagligen var tänkt att avskräcka Vettel från omkörning. En blockning helt enkelt.
Visst var den tänkt som det. Men jag tycker att Webber borde ha gett upp de tankarna liiite tidigare, typ när han insåg att han hade misslyckats med att täcka upp innerspåret helt och hållet. Nu fortsatte han driva åt vänster tills de bådas framhjul var i höjd med varandra, och med facit i hand så... ja.
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Det var helt klart Vettel som klantade sig.
I samma ögonblick som Vettels bil började gira mot höger, så svängde Webber åt höger. Inte mycket, men han styrde åt höger..
När sedan "rammningen" var ett faktum, så var det för sent att hjälpa Vettel ur knipan...
Det syns väl på bilderna från cockpit i Webbers kamera.
Innan körde han rakt fram, och inte åt vänster, som en del har uppfattat det.
Vettel är fortfarande en "lärling".
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

ANFRAN skrev: Men kollisionen hade inte blivit av om Webber inte hade varit så omdömeslös, det kan du väl hålla med om? ;)
Det är typ det som jag inte håller med om, han blockade rejält, men det var fortfarande Vettel som var omdömeslös, eller kanske omdömeslösast om man vill.

Det var Vettel som var den som gjorde manövern, det för mig är avgörande för vem som är vållande, och då menar jag ursprungsmanövern - som i förlängning gjorde att han körde in i sin stallkamrat.
ANFRAN skrev: Visst var den tänkt som det. Men jag tycker att Webber borde ha gett upp de tankarna liiite tidigare, typ när han insåg att han hade misslyckats med att täcka upp innerspåret helt och hållet. Nu fortsatte han driva åt vänster tills de bådas framhjul var i höjd med varandra, och med facit i hand så... ja.
Det borde han kanske ha gjort, men det är ganska hårfint om inte Vettel borde ha insett att han inte skulle komma ut med bilen i behåll när han kom på insidan av Webber i det smutsiga spåret.

99% Vettels fel, minst ;)
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Lika smart som att hålla på högerregeln när en timmerbil kommer kanande. Spelar inte så stor roll hur mycket rätt du har. Resultatet talar för sig själv.

PS
Det kan vara en buss på Värmdö med bromsproblem också. :D
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Nisse skrev:Lika smart som att hålla på högerregeln när en timmerbil kommer kanande. Spelar inte så stor roll hur mycket rätt du har. Resultatet talar för sig själv.

PS
Webber kom trea, Vettel bröt, vem blev mest påkörd av SL:s timmerbuss?
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Cheever skrev:
Nisse skrev:Lika smart som att hålla på högerregeln när en timmerbil kommer kanande. Spelar inte så stor roll hur mycket rätt du har. Resultatet talar för sig själv.

PS
Visserligen får nog Vettel ta största skulden, men Webber hade nog kunnat skänka en liten tanke på konstruktörs-VM och hållit åt höger en smula. Då hade RB fortfarande toppat konstruktörs-VM. Att Webber tog sig i mål var dessutom mer tur än skicklighet, lite hårdare så hade hans framhjul gjort kväll och då hade dom kunnat ha teamfest i sandfållan ;)

Helkorkat att fajtas så hårt med stallkompisen i det läget. McLaren visade ju dessutom några varv senare hur man gör, och Hamilton kunde ju snabbt ta tillbaka. Men Webber brukar ju gilla att tränga förare som försöker ta sig om.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Cheever skrev:

PS
Återstår att se vid nästa tävling. Glömmer aldrig när Ron och Lewis tävlade mot Alonso :D Snacka om kylig relation inom teamet. :D
Glöm inte bort att utan incidenten kunde han blivit tvåa eller etta och haft ett större avstånd till Jenson Hamilton. :roll:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Här kommer dom, sida vid sida. Vettel med vänsterhjulen vid vita linjen
Bild

Ögonblicket senare, två dm mellan bilarna och två dm till linjen
Bild

Gott om plats för Vettel med andra ord, men nej, han ska över till högersidan
Bild

Hoppsan! Det var en bil i vägen...
Bild
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Det råder väl ingen tvekan om att Vettel styrde in i Webber längre? Frågan har mer övergått till hurvida det var lämpligt av Webber att blocka/tränga på det sätt han gjorde innan.

Sen vill en del förstås få det till att det är favorisering att inte lägga hela skulden på Vettel.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Det är en konstig dag. Jag sitter här och håller med Jari, Anfran och Nisse på en och samma gång.
Varför kan inte bara alla hålla med och sjunga kumbaya tillsammans?
Varför måste man bara sjunga we shall overtake?
Cheever? :pray:
Användarens profilbild
PC:

PeppeF1 skrev:Det råder väl ingen tvekan om att Vettel styrde in i Webber längre? Frågan har mer övergått till hurvida det var lämpligt av Webber att blocka/tränga på det sätt han gjorde innan.

Sen vill en del förstås få det till att det är favorisering att inte lägga hela skulden på Vettel.
Jag ställer återigen frågan... får man inte blocka längre?

Ingen skulle bli gladare än jag i sånt fall, då slapp vi se sån här skit...
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Vad kommer Vettel att få för straff för sitt misstag??
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

PC: skrev:
PeppeF1 skrev:Det råder väl ingen tvekan om att Vettel styrde in i Webber längre? Frågan har mer övergått till hurvida det var lämpligt av Webber att blocka/tränga på det sätt han gjorde innan.

Du pratar om en helt annan del av själva omkörningarna. Ligger man uppe jämsides får man inte blocka längre, inte en gång ens...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

rejsbo skrev:Vad kommer Vettel att få för straff för sitt misstag??
Fallet är inte föremål för någon undersökning så de enda förlusterna är prestige och sämre stämning inom stallet.
Racedomarna såg det som en rejsincident, case closed.
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

Allt det här hände för att Mark Webber ville sätta "parveln" på plats, den som påstår något annat har fel, att ligga kvar i sitt spår duger inte för mig, när en bil redan har kommit upp jämsides får man väl anpassa sig efter det, och Mark själv hade klarat nästa kurva bättre om han gått mer åt höger.

Vem som helst som har lite teamkänsla hade gett mer utrymme för att fortsätta strida lite senare.

Men när Mark blir omkörd har vi ju sett vad han gör, fråga Lewis hur det gick tidigare i år.
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Vad jag har hört på RTL så fick Webber mer eller mindre teamorder om att antingen köra snabbare eller släppa förbi Vettel för att Mclarenbilarna var så snabba. Som jag ser det valde han det dåligaste alternativet..att försöka hålla ledningen och skita i stallets bästa och sen dessutom vara skulden till att köra av Vettel från banan. Jag struntar i att han försvarar sitt spår, han hade alla möjligheter att göra det lätt för Vettel eftersom han redan var omkörd och han valde tvärtom att jävlas med honom och jävlas med teamet.

Jag hade inte förnyat kontraktet med en sån kille.
Användarens profilbild
PC:

Jari skrev:

Du pratar om en helt annan del av själva omkörningarna. Ligger man uppe jämsides får man inte blocka längre, inte en gång ens...
Tja... det verkar det ändå vara lite si och så med...

Jag menar att Webber får ju kritik här bl.a. för att han befann sig på "fel" del av banan och inte lämnar utrymme för Vettel att passera.
Vad jag kan se så håller han bara ett givet spår som visserligen går i en diagonal över raksträckan och Vettel klämmer sig in i förlängningen av den linjen.
Webber gör inget som inte regelboken tillåter, han utnyttjar dessutom bara en del av sin rätt att välja spår.
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

PC: skrev:Tja... det verkar det ändå vara lite si och så med...

Jag menar att Webber får ju kritik här bl.a. för att han befann sig på "fel" del av banan och inte lämnar utrymme för Vettel att passera.
Vad jag kan se så håller han bara ett givet spår som visserligen går i en diagonal över raksträckan och Vettel klämmer sig in i förlängningen av den linjen.
Webber gör inget som inte regelboken tillåter, han utnyttjar dessutom bara en del av sin rätt att välja spår.
hade det varit vem som helst av de andra F1-förarna hade jag tyckt att det var en vanlig Webbermanöver, att köra hårt trots att man troligtvis kör ihop, men när det dessutom är ens "teamkompis" är det urbota dumt.

Hur tror det det hade gått om Massa hade haft Webbers hjärna när Alonso körde om Massa in i depån för några race sedan?
Användarens profilbild
PC:

FredrikE skrev:

hade det varit vem som helst av de andra F1-förarna hade jag tyckt att det var en vanlig Webbermanöver, att köra hårt trots att man troligtvis kör ihop, men när det dessutom är ens "teamkompis" är det urbota dumt.

Hur tror det det hade gått om Massa hade haft Webbers hjärna när Alonso körde om Massa in i depån för några race sedan?
Jag tycker det är urbota dumt av Vettel att försöka placera bilen på en del av banan som redan är upptagen...
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

FredrikE skrev:

Jag tycker det är urbota dumt av Vettel att försöka placera bilen på en del av banan som redan är upptagen...
Är man långsammare än den bakom och lämnar en lucka, så kan jag gissa vad som händer.
Användarens profilbild
PC:

FredrikE skrev:
FredrikE skrev: hade det varit vem som helst av de andra F1-förarna hade jag tyckt att det var en vanlig Webbermanöver, att köra hårt trots att man troligtvis kör ihop, men när det dessutom är ens "teamkompis" är det urbota dumt.

Är man långsammare än den bakom och lämnar en lucka, så kan jag gissa vad som händer.
För Vettel räckte det ju inte med den lucka han hade. Han försökte ju göra den ännu större, men det fanns inte plats...
Användarens profilbild
PC:

Jari skrev: Ligger man uppe jämsides får man inte blocka längre, inte en gång ens...
...och det var precis vad Vettel till synes gjorde.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Flatspot skrev:Vad jag har hört på RTL så fick Webber mer eller mindre teamorder om att antingen köra snabbare eller släppa förbi Vettel för att Mclarenbilarna var så snabba. Som jag ser det valde han det dåligaste alternativet..att försöka hålla ledningen och skita i stallets bästa och sen dessutom vara skulden till att köra av Vettel från banan. Jag struntar i att han försvarar sitt spår, han hade alla möjligheter att göra det lätt för Vettel eftersom han redan var omkörd och han valde tvärtom att jävlas med honom och jävlas med teamet.

Jag hade inte förnyat kontraktet med en sån kille.
Webber fick teamorder att skruva ner...blir svårt då att köra fortare än Vettel.
Han kan knappast vara omkörd för isåfall hade Vettel kunnat svänga hur mycket han vill utan kollision.
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type ... n&id=48550

Ett utdrag från James Allens krönika om Turkiets GP:

Interestingly, Hamilton felt that Vettel had done a “dangerous” and “erratic” move on him in their early battle, and compared it to the move on Webber.

Hamilton was offering his support to Webber and it seems Vettel is under pressure from his fellow professionals for his on-track moves.

Vettel gjorde en likadan manöver mot Hamilton i depån när de tillsammans körde ut efter däcksbyt i ett tidigare race i år och tvingade Hamilton till höger.

Den här manövern kommer att gå till historien tillsammans med klassiska manövers av Senna-Prost och Coulhard-Häkkinen. Och åsikterna kommer att fortsätta variera beroende på hos vem man har sina sympatier.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Finns mer intressant skrivet av James Allen och Red Bull-stallet.
Jag blir mer och mer säker på Red Bulls favorisering av Vettel och att de kör med stallorder.

Finns saker från förra säsongen som nu verkar komma fram.

Vem vet Red Bull kanske får ett rejält straff så småningom om bevis kommer fram nu.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Depeche skrev:Finns mer intressant skrivet av James Allen och Red Bull-stallet.
Jag blir mer och mer säker på Red Bulls favorisering av Vettel och att de kör med stallorder.

Vem vet Red Bull kanske får ett rejält straff så småningom om bevis kommer fram nu.
Tips på läsning?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

PeppeF1 skrev:

Tips på läsning?
Håll inte andan i väntan. Han trollar bara lite. Det är okej, han är väl socialist! :D
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Och Webber kan sitta på sin fårfarm och berätta för sina barnbarn om hur orätvist livet var som F1-chafför. :D
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Nisse skrev:

Och Webber kan sitta på sin fårfarm och berätta för sina barnbarn om hur orätvist livet var som F1-chafför. :D
Den enda som varit lugn och agerat korrekt är väl Webber.
Intressant att de helt plötsligt vänt i skuldfrågan nu.
De insåg hur mycket detta skadat Red Bulls rykte...bara att ta en titt på deras hemsida hur många supportrar som lämnar stallet och kräver att ledningen ber Webber om ursäkt.
Från snorungen Vettel har inte ett ord hörts.
Förutom det han skrek till Webber då innan han klev ur bilen.
"What the fuck are you doing there?"
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Det var ett himla tjat om Webber hit och dit. :D
Vettel försöker sig på en omkörning, av det som framkommit så kan det mycket väl vara en stallorder det handlar om.
Webber underlättar inte på något sätt omkörningen utan gör vad han kan för att försvåra omkörningen, inget regelbrott på något sätt. Men kanske inte vad stallet önskar sig.
Vettel gör misstaget att försöka gå in framför Webber för tidigt innan han passerat helt och hållet. Bilarna krokar ihop och Vettel får bryta medans
Webber kan ta sig vidare efter bytet av nosen.
Red Bull´s i år troliga konkurenter kan ta en enkel dubbelseger och passera Red Bull i Konstruktör mästerskapet och ta in och passera i förarmästerskapet.
Det är knappast någon som har påstått att inte Vettel svängde in för tidigt. Däremot finns det ett antal som sagt att med den situation som uppstod så har Webber alla möjligheter i sina händer att undvika det som nu hände.
Det här handlar inte om vem som har rätt eller fel utan vad stallet tycker internt. Att sedan stallet säger en sak officielt utåt i pressen innebär inte alltid att det internt tycks samma sak.
Att köra Formel1 är inte en rättighet utan en möjlighet för ett fåtal.
Användarens profilbild
PC:

Nisse skrev:Det här handlar inte om vem som har rätt eller fel...
Nähä... vad är det vi diskuterar här då enligt dig?
Nisse skrev:Att köra Formel1 är inte en rättighet utan en möjlighet för ett fåtal.
...och för Webber så är det förmodligen hans första och sista chans att bli WDC, en nog så viktig detalj som man bör beakta i situationen.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Nisse skrev:Att köra Formel1 är inte en rättighet utan en möjlighet för ett fåtal.
...och för Webber så är det förmodligen hans första och sista chans att bli WDC, en nog så viktig detalj som man bör beakta i situationen.
Att bryta ut en del av en mening utan att ta med resten av texten i mening är inte ens värt att svara på. :down:

Finns en hel drös med chafförer som tagit chansen när den dykt upp att bli mästare. Men att göra sig impopulär i stallet brukar inte vara det smartaste sättet att lyckas. :roll:
Användarens profilbild
PC:

Nisse skrev:
Att bryta ut en del av en mening utan att ta med resten av texten i mening är inte ens värt att svara på. :down:

Finns en hel drös med chafförer som tagit chansen när den dykt upp att bli mästare. Men att göra sig impopulär i stallet brukar inte vara det smartaste sättet att lyckas. :roll:
Himla med ögonen är ju väldigt moget.

Jag kan ju klistra in hela texten om du vill men vad gör det för nytta? Hela din text finns ju att läsa om man lyfter blicken lite. Fast det kanske var vad du menade med :roll:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Nu har Horner kommit med ny information, nämligen att Webber varvet innan smällen bett teamet om att Vettel skulle lugna tempot lite. Detta var dock inte stallet villiga att göra då McLaren-bilarna låg tätt bakom.

Men det var förstås ren favorisering av Vettel och att nu gå ut med Webbers önskan är ett av stegen för att få Webber att lämna.
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Om detta är ett resultat av stallorder, vad händer då?
Å förresten... Vettel gjorde samma manöver mot Hamilton på 18:e varvet..
och på samma ställe, dessutom.. :down:
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.