Depeche skrev:
Button sa att han tyckte att det var bra att de båda tar poäng av varandra men han sa även att han ansåg att Webber var den bättre föraren av de båda.
Webber är en stabilare och snabbare förare som gör mindre misstag än Vettel.
Han uttalades sig innan Nürburgring om de båda Red Bull förarna.
"Snabbare förare"???? Haha, det var dagens roligaste.
Du är bra kul du Depeche!
Stabil, snabb och gör mindre misstag, och så glömde du tillägga att han tar mindre poäng också.
jojo...
det är intressant hur förarsympatier kan få en att helt blunda för verkligheten...
Sant, men man måste ha stor humor om man håller Webber som favorit. Vad gäller referensen till vad Button har sagt så kan nog detta tolkas som lite psykologisk krigsföring.
Den ende förare som man otvivelaktigt kan klassa som snabb i dagens F1 torde vara Alonso.
Hamilton är nog snabb i ärlighetens namn men går kräftgång just nu med sin usla Mac.
Kimi var snabb men har tappat sin Sisu...
Då är det ju lite kul att Alonso tycker att den enda snabba föraren är just Kimi.
För att köra en bil som inte utvecklas ett dugg sen flera race kör han ingalunda som en som tappat sin Sisu. För i så fall vet du inte vad det är.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Måste säga att det är lite go i Webber i alla fall. Utdömd av alla och totalt misslyckad i sin hemmatävling och till råga på eländet hamnade han i otursträsket.
Ändå slår han tråkmåns-underbarn, visserligen bara i kvalet till Spaniens GP men ändå och tillräckligt för att göra honom rejält sur. Sånt är alltid skoj
Skall bli intresant hur det går. Tror dock Vettel knäpper honom i starten. Sedan får vi se. Men om han behåller lungnet han hade förra säsongen innan han började klanta sig så har han defintivt pallchans.
Cheever skrev:Måste säga att det är lite go i Webber i alla fall. Utdömd av alla och totalt misslyckad i sin hemmatävling och till råga på eländet hamnade han i otursträsket.
Ändå slår han tråkmåns-underbarn, visserligen bara i kvalet till Spaniens GP men ändå och tillräckligt för att göra honom rejält sur. Sånt är alltid skoj
Det gick ju inte helt lysande förra gången han kvalade ut Vettel, så han får väl hoppas på revansch i morgon
Enligt Autosport börjar det närma sig att signa Webber för nästa år vilket betyder att det inte blir någon Kimi i stallet, borde ju glädja en del. http://www.autosport.com/news/report.php/id/83695
Cheever skrev:Enligt Autosport börjar det närma sig att signa Webber för nästa år vilket betyder att det inte blir någon Kimi i stallet, borde ju glädja en del. http://www.autosport.com/news/report.php/id/83695
Webbers seger i Monaco verkar ha säkrat framtiden hos Red Bull.
Kul för Webber även om ryktena om att han skulle få en plats i Ferrari bredvid kompisen Alonso också var rätt intressanta.
En annan sak som jag reagerat en del på är att t ex våra svenska kommentatorer och en del andra till och med detta år velat se Webber utbytt eller absolut inte trott på honom denna säsongen.
Man kan ju undra om de redan glömt förra säsongen.
Då sa de likadant...Vettel kommer att blåsa bort Webber och en bit in på säsongen fick de ändra sig.
Den här säsongen var det som sagt likadant...de sa att Webber kommer inte ha en chans.
Kul också att Coulthard kommenterade just detta på BBC:s sändning och blev nästan lite irriterad när Eddie Jordan nämnde att vi har ju räknat bort Button och Webber i VM-fighten i år.
Coulthard sa då typ att jag håller inte med dig Eddie...Webber har då inte jag räknat bort i någon VM-fight.
Cheever skrev:Enligt Autosport börjar det närma sig att signa Webber för nästa år vilket betyder att det inte blir någon Kimi i stallet, borde ju glädja en del. http://www.autosport.com/news/report.php/id/83695
Vem saknar ett psykfall som Kimi? Inte jag!
Det är en väldig skillnad på att till naturen blivit beskaffad med en tillbakadragen personlighet gentemot att vara psykopat... eller vad du nu menar...
Aaaah, det är därför han kör som om han hade blåslampa i akterdäcket?
Eller är Vettel sur för att han har att välja på rally och traktorpulling nästa år?
Pastis, det där är förvillande likt "fighting talk"!
Trä eller alu säger jag bara...
Det är en väldig skillnad på att till naturen blivit beskaffad med en tillbakadragen personlighet gentemot att vara psykopat... eller vad du nu menar...
Har har klara problem och risken är stor för att han blir en ny Nykänen om han inte ser upp. Tragiskt, en sådan talang han var!
Pastis skrev:
Har har klara problem och risken är stor för att han blir en ny Nykänen om han inte ser upp. Tragiskt, en sådan talang han var!
Nykänen har i decennier spöat på sina fruar, blivit dömd för mordförsök och grova misshandlingar, skilt sig fem gånger minst, missat tävlingar pga fylla och strippat för småpengar på lokal klubb.
Kimi har snubblat på fyllan en gång och skojat till det med en uppblåsbar delfin.
Ja, du har rätt. Har han hunnit med "allt det" de senaste sju åren är vägen redan utstakad.
Synd, för snabb var han i F1 och uppenbarligen har han ju talang för WRC också.
Nåja...
Vet någon när han var full sist?
Det har ju varit snack den mesta tiden denna säsong att det kanske är Webbers sista i F1.
Sedan kom helt plötsligt för ett tag sedan rykten om Webber till Ferrari och nu helt plötsligt efter 2 vinster i rad vill Horner signa Webber igen.
Webber har uttalat sig nu angående framtiden och att döma av detta känns det ändå för mig som att Webber har något annat än Red Bull på gång.
Kan kanske också vara ett sätt att få upp lönen som jag tycker i jämförelse med Vettel i alla fall är för låg.
"I've just won two races, back-to-back, and people are asking me where I'm going to drive next year," he said.
"I'm very close to the guys at Red Bull, we've been through a lot, and I have a great relationship with them.
Yet things happen and change very fast in this business, and you never know what's around the corner.
"At the moment, I'm only thinking about the next race, in Turkey next weekend.
The rest will take care of itself. There are hundreds of points up for grabs and I'm concentrating on the job in hand.
"I imagine the picture will be clearer in another six weeks or so. But what matters most is I still have a great desire driving me."
Tycker Webber skall fokusera fullständigt på VM, bättre chanskommer han aldrig att få. Kör i det bästa teamet med en lagkamrat som verkar något ur balans. Om Webber kan vrida teamet åt rätt håll och köra som i Monaco är titeln hans. Tvivlar dock på detta.
PerP skrev:Tycker Webber skall fokusera fullständigt på VM, bättre chanskommer han aldrig att få. Kör i det bästa teamet med en lagkamrat som verkar något ur balans. Om Webber kan vrida teamet åt rätt håll och köra som i Monaco är titeln hans. Tvivlar dock på detta.
Verkar vara precis det han gör.
Alltså fokuserar på resten av säsongen.
Jag tvivlar inte på att Webber kan vinna VM...har aldrig tvekat på hans förmåga som de flesta andra gjort och fortfarande gör konstigt nog.
PerP skrev:Tycker Webber skall fokusera fullständigt på VM, bättre chanskommer han aldrig att få. Kör i det bästa teamet med en lagkamrat som verkar något ur balans. Om Webber kan vrida teamet åt rätt håll och köra som i Monaco är titeln hans. Tvivlar dock på detta.
Är det något som får dig att tro att han inte fokuserar på det?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Webber tar VM.
Fyfan vad han kör bra och Vettel ser bara mer och mer knäckt ut varje gång han åker på stryk. Idag fick han ju nästan stryk av [Schumacher] i en sketen Merca...
Vettel blir enbart grinig och ser ut som en 3-åring som man tagit leksakerna från.
Kimi såg man aldrig reagera så och aldrig hörde man han klaga.
Jag föredrar definitivt Kimis personlighet och ser ingen likhet mellan honom och Vettel.
En annan sak som vissa av de här yngre förarna borde lära sig av de äldre förarna är att vara ödmjuka.
I och med att Vettel låste däcket och sen svängde vänster så tyngdes höger bak ner så mycket utan funktionell ARB så vänsterfram inte hade markkontakt och började därför inte snurra. När han sedan skulle svänga höger så flyttades dock vikten mot vänster fram så det greppade igen.
Depeche skrev:Ett år till fick Webber med Red Bull i alla fall.
Kul för honom.
Hoppas att han blir rättvist behandlad i stallet bara.
Du börjar låta som han som tycker vi ska lämna Britney ifred på youtube...
Jag trodde väl att han körde för sitt fortsatta liv i F1 och kanske Vettel velat att han skulle se lite bättre ut några lopp och hållit igen, men nu åter kan köra fullt? =)
Depeche skrev:Ett år till fick Webber med Red Bull i alla fall.
Kul för honom.
Hoppas att han blir rättvist behandlad i stallet bara.
Du börjar låta som han som tycker vi ska lämna Britney ifred på youtube...
Jag trodde väl att han körde för sitt fortsatta liv i F1 och kanske Vettel velat att han skulle se lite bättre ut några lopp och hållit igen, men nu åter kan köra fullt? =)
Fortsatta liv i F1 ? Leder han inte VM ?
Borde inte vara några som helst problem för honom att hitta ett annat stall.
Vettel är enbart en nolla.
Tål honom inte längre.
Det var tillräckligt med hans dryga och överlägsna kommentarer.
Någon mer omogen förare går inte att hitta.
Men nu har han gått över gränsen.
Vettel uppfostrad till en vinnare i djupaste Tyskland.Schumi tog Vettel under hans vingar redan när Sebbe körde kart som 12åring.Austalienare har en helt annat lynne även om dom tillhör Eliten tror jag.Titta bara i Speedway VM .Det tog 10år för Crump att ta titeln (inget ovanligt).Medan Ricardsson o dom andra rök ihop i Depåerna satt Crump under sin Kork-Ek o luktade på skedjesprayerna.Vänlige Webber el friendly Webb som han kallas i Europa tillhör tyvär dom som är mest värda titeln men aldrig fått den.Svinen o Egoisterna vinner punkt slut.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
Alan Jones råkade väl gå och vinna F1 för Williams.
Sen finns det en stort gäng jäkligt duktiga förare i V8 Supercar som förutom mästerskap där har mästerskap i diverse europeiska serier bakom sig innan de började i V8 Supercar.
David Brabham råkade gå och vinna Le Mans ifjol och hans far Jack Brabham vann väl F1-mästerskapet tre gånger eller något sådant. David Brabham har väl dessutom mästerskapstitlar i bland annat ALMS.
Sen har du Casey Stoner i MotoGP.
Bara för att nämna några.
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Mick Doohan är ju ytterligare ett bra mästerskapsexempel.
Jag tror inte det finns någon nationalitet i hela världen där man kan säga att det inte kan bli mästare i en motorsport av bara för att de råkar komma från det landet och därmed inte har egenskaperna för att kunna vinna.
Australiensare mesiga? Det är nog första gången jag har hört.