MONACOS GP 2010 - MONTE CARLO. Lopp 6 av 19
-
- Inlägg: 270
- Blev medlem: mån apr 06, 2009 23:31
- Ort: Sörmland
Det finns en linje som anger där man får köra om när säkerhetsbilen åker in, enligt reprisen så körde Schumacher om efter linjen. Intressant hur reglerna kommer att tolkas men eftersom säkerhetsbilen åkte in innan målgång så är det inte målgång med säkerhetsbil.
Frågan är hur domarna tolkar när Schumacher började omkörningen men samtidigt så tappar Alonso greppet just där.
Frågan är hur domarna tolkar när Schumacher började omkörningen men samtidigt så tappar Alonso greppet just där.
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Samtidigt som man kan tycka att påbörjar SC sista varvet så går man i mål "bakom" den också så tycker jag det verkar konstigt att skicka ut signalen "SC in this lap" (om man normalt har omstarterna vid depåinfarten).
Hade man inte sagt att den skulle in så hade det ju varit solklart regelbrott med omkörning, men nu känns det mer som att Schumi klarar sig.
Hade man inte sagt att den skulle in så hade det ju varit solklart regelbrott med omkörning, men nu känns det mer som att Schumi klarar sig.
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Håller med Flatspot, IDIOTI att ta in safteycar på sista varvet, det stod ju i rutan "saftey car in this lap" och vad är meningen med det..Detta är ju helt klart en tolkningssituation och jag tycker inte att man ska skylla på schumi och Merceders här. Men jag antar att många härinne säger att det är fusk som vanligt...
Vi får se vad reglerna säger, klart är väl att schumi måste varit säker på att han passerat denvita linjen och att omkörning var tillåten.
Om inte så är det ju bara att ge tillbaka alonso sin position tycker jag.
Oavsett hur det går så gjorde schumi ett bra lopp och spöa rosberg. Jag trodde aldrig han skulle klara det när de valde att ha Rosberg kvar på banan vid depåstoppet, men schumi måste svarat upp bra med sina varv! Bra av gamlingen, han kan ännu!
Webber...helt makalös bra och hade varit i mål för länge sedan om inte safteycar varit ute.
Alonso står för en bra körning men man ska väl tacka omständigheterna också men det är gäller att vara vaken och ta de tillfällen som bjuds och det gjorde de bra.
Maclaren..PINSAMT, glömma ta bort saker i luftintaget!
Vi får se vad reglerna säger, klart är väl att schumi måste varit säker på att han passerat denvita linjen och att omkörning var tillåten.
Om inte så är det ju bara att ge tillbaka alonso sin position tycker jag.
Oavsett hur det går så gjorde schumi ett bra lopp och spöa rosberg. Jag trodde aldrig han skulle klara det när de valde att ha Rosberg kvar på banan vid depåstoppet, men schumi måste svarat upp bra med sina varv! Bra av gamlingen, han kan ännu!
Webber...helt makalös bra och hade varit i mål för länge sedan om inte safteycar varit ute.
Alonso står för en bra körning men man ska väl tacka omständigheterna också men det är gäller att vara vaken och ta de tillfällen som bjuds och det gjorde de bra.
Maclaren..PINSAMT, glömma ta bort saker i luftintaget!
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Jag har pratat med känd tysk gammal förare som vill vara anonym, men han säger att det är FIA som gjort fel. Man skulle aldrig ha grönflaggat loppet i sista kurvan utan bilarna skulle har rullat i mål under gulflagg. Men eftersom FIA gjort fel, bör Schumacher omkörning godkännas. Synd om Alonso som försent uppfattade att FIA gjorde fel.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Nä fy faan! Starten går först efter linjen efter det att säkerhetsbilen gått in och omkörning innan är verboten!
Dags att sträcka lite på farbror och fråga om han glömt ta sin demensmedicin.
Jag tycker han borde läggas på strafftid med ca fyra timmar fördelat på resten av årets lopp alternativt att han förlorar alla nu intjänade och kommande poäng i årets VM.
Dags att sträcka lite på farbror och fråga om han glömt ta sin demensmedicin.
Jag tycker han borde läggas på strafftid med ca fyra timmar fördelat på resten av årets lopp alternativt att han förlorar alla nu intjänade och kommande poäng i årets VM.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Reglerna är väl ganska klara, det som avgör är om man plockade in SC:n för att banan var i rejsskick igen eller om man gjorde det för att det var sista varvet. Grönflagg och ett tidigare meddelande om att SC var påväg in tyder väl på att man gjorde det för att banan var upprensad och redo för race igen och då är det väl fullt normalt att man får rejsa från depåinfarten. Finns bilder som visar hur de digitala skyltarna visar grönt efter Rascasse. Går man i mål bakom SC borde de rimligen var gula hela vägen in i mål.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Undra vad vitsen är med att flytta omstarten till depåinfarten på alla andra varv om man inte får rejsa därifrån även på sista varvet om banan är i skick igen.Pastis skrev:Jag har pratat med känd tysk gammal förare som vill vara anonym, men han säger att det är FIA som gjort fel. Man skulle aldrig ha grönflaggat loppet i sista kurvan utan bilarna skulle har rullat i mål under gulflagg. Men eftersom FIA gjort fel, bör Schumacher omkörning godkännas. Synd om Alonso som försent uppfattade att FIA gjorde fel.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Tidigare när man gått i mål "bakom" SC-bilen så har ju SC:n kört in i depån på sista varvet. Men den stora skillnaden då har ju varit att man inte fått passera någon innan mållinjen. Nu verkar ju reglerna omgjorda så att det är en separat linje vid depåinfarten där omkörningsförbudet efter SC upphör. Så om olyckan var uppklarad är det ju helt rätt att ge grönt och låta bilarna racea in i det sista.
Senast redigerad av Eau Rouge den sön maj 16, 2010 16:42, redigerad totalt 1 gång.
Ferrari.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jag har letat efter definitioner av "when the safety car is deployed" i reglerna. Men jag hittar inga. Det känns som en gråzon alltså.
40.11 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
40.12 Each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap.
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... 7/fia.html
-
- Inlägg: 270
- Blev medlem: mån apr 06, 2009 23:31
- Ort: Sörmland
Förvirringen är total tydligen men orsaken till det hela var Trullis överoptimistiska omkörning av Chandok som fick en Lotus på huvudet. Tänk på att Trulli är duktig på att kritisera andra förares omkörningar men själv är han tydligen ofelbar.
En rent idiotisk omkörning som borde resultera i en bestraffning.
En rent idiotisk omkörning som borde resultera i en bestraffning.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Nä, om Schumi inte kan reglerna är det hans hud som ska flås. Att arrangörer också kan göra misstag må ju vara hänt, men varför inte flå Schumis hud ändå? Han är den enda som försöker dra fördel av misstaget och bör även straffas rimligen för det.Crazy F1 skrev:Men då känns det ju som en funktionärsmiss och då ska väl inte du Jari skylla på schumi.
Man kan göra fotbollar av skinnet och skicka till VM i sydafrika och få bra betalt för äkta schumibollar.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 270
- Blev medlem: mån apr 06, 2009 23:31
- Ort: Sörmland
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Men det var ju ingen miss från funktionärerna. Olyckan var uppklarad = SC-bilen in i depån = SC:n är inte "deployed". Därmed är det grönt ljus och full fart igen, och så länge man har passerat SCbilslinjen vid depåinfarten så får man köra om, vilket Schumi gjorde. Debatten handlar väl egentligen om huruvida Schumi var förbi innan linjen eller efter.
Ferrari.
-
- Inlägg: 270
- Blev medlem: mån apr 06, 2009 23:31
- Ort: Sörmland
Här kommer ett citat från Gpupdate.net:
"Previously, drivers were not able to overtake after the Safety Car pulled in until the start/finish line, meaning last-lap Safety Cars guaranteed the same results as when the final lap began.
However, new-for-2010 regulations state that passes are permitted after the final Safety Car line, located before the pit lane entry and, in Monaco's case, at the exit of La Rascasse corner.
With Alonso sixth, the Ferrari driver turned into the final corner to find Schumacher's Mercedes passing on the inside line, having drawn alongside the Ferrari but without passing before crossing the Safety Car line.
"I think I'm sixth, I got the message 'Track Clear'," Schumacher explained to Germany's RTL. "That means the Safety Car is gone, the accident zone was clear, so I thought I could go.
"Damon Hill is the steward here…that's going to be interesting!"
"Previously, drivers were not able to overtake after the Safety Car pulled in until the start/finish line, meaning last-lap Safety Cars guaranteed the same results as when the final lap began.
However, new-for-2010 regulations state that passes are permitted after the final Safety Car line, located before the pit lane entry and, in Monaco's case, at the exit of La Rascasse corner.
With Alonso sixth, the Ferrari driver turned into the final corner to find Schumacher's Mercedes passing on the inside line, having drawn alongside the Ferrari but without passing before crossing the Safety Car line.
"I think I'm sixth, I got the message 'Track Clear'," Schumacher explained to Germany's RTL. "That means the Safety Car is gone, the accident zone was clear, so I thought I could go.
"Damon Hill is the steward here…that's going to be interesting!"
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det borde väl egentligen inte vara särskilt grått.ANFRAN skrev:Jag har letat efter definitioner av "when the safety car is deployed" i reglerna. Men jag hittar inga. Det känns som en gråzon alltså.
40.11 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
40.12 Each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap.
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... 7/fia.html
40.4 When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention.
Dessa blinkade digitala tavlor och funktionärer som viftar med gula flaggor och visar SC-skyltar borde kunna ses som definitionen för "when the safety car is deployed" och inte. Nu viftade man och visade gröna skyltar istället så då borde det ses som race on och inte målgång med SC.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ja precis, jag tror du har rätt. Tyvärr. Sedan tycker jag det är absurt att man släpper iväg fältet lagom till ett 79:e varv som inte finns, men det är funktionärernas eller regelskrivarnas tabbe.PeppeF1 skrev:Det borde väl egentligen inte vara särskilt grått.ANFRAN skrev:Jag har letat efter definitioner av "when the safety car is deployed" i reglerna. Men jag hittar inga. Det känns som en gråzon alltså.
40.11 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
40.12 Each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap.
40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... 7/fia.html
40.4 When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention.
Dessa blinkade digitala tavlor och funktionärer som viftar med gula flaggor och visar SC-skyltar borde kunna ses som definitionen för "when the safety car is deployed" och inte. Nu viftade man och visade gröna skyltar istället så då borde det ses som race on och inte målgång med SC.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 270
- Blev medlem: mån apr 06, 2009 23:31
- Ort: Sörmland
"According to our understanding, the rules are pretty clear but we have to wait for the stewards' decision," Domenicali told the BBC, although no official stewards enquiry is underway as yet.
"There is a new regulation this year," added Mercedes counterpart Ross Brawn. "I think Stefano says that if the race finishes under the Safety Car you can't do that, but the Safety Car went in.
"The FIA said the Safety Car went in so, according to the instructions of the FIA, the race didn't finish under the Safety Car so we advised our drivers that they could still race between the Safety Car line and finish line.
"Some even said Michael overtook Alonso under yellow but we have screenshots that there are green flags being waved right before Michael overtook Alonso."
"There is a new regulation this year," added Mercedes counterpart Ross Brawn. "I think Stefano says that if the race finishes under the Safety Car you can't do that, but the Safety Car went in.
"The FIA said the Safety Car went in so, according to the instructions of the FIA, the race didn't finish under the Safety Car so we advised our drivers that they could still race between the Safety Car line and finish line.
"Some even said Michael overtook Alonso under yellow but we have screenshots that there are green flags being waved right before Michael overtook Alonso."
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
ANFRAN, Precis min åsikt. Håll fältet en kurva till så uppstår inte sånt här.
Gurney
http://motorsport.com/news/article.asp?ID=368298&FS=F1
Precis, detta är en svår situation och ingen verkar ha koll, undrar om FIA har det ?
Gurney
http://motorsport.com/news/article.asp?ID=368298&FS=F1
Precis, detta är en svår situation och ingen verkar ha koll, undrar om FIA har det ?
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Vet inte om det är absurt, man släppte väl iväg dem för att rejsa de sista hundra metrarna av de 260 km som skulle köras och det är väl bra att vi får racing om banan är i skick för det. Vet inte bakgrunden till att man flyttat omstarten till vid depåinfarten men antar att det är för att SC:n inte längre ligger i vägen för ledaren och då är det lika bra att de får tävla om det igen.ANFRAN skrev: Ja precis, jag tror du har rätt. Tyvärr. Sedan tycker jag det är absurt att man släpper iväg fältet lagom till ett 79:e varv som inte finns, men det är funktionärernas eller regelskrivarnas tabbe.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Fast frågan är om det varvet ska räknas. Det står ju i reglerna att "each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap". Det gällde ju inte på det 78:e varvet och det står inget om huruvida varven ska räknas när säkerhetsbilen bara är deployed under två tredejdelar av varvet. Jag förordar omstart och nytt lopp i morgon!Eau Rouge skrev:Fast man släppte bilarna till den sista tredjedelen av det sista varvet, d v s det 78:e.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Fast den regeln är väl bara till för att säga att även om man inte får tävla så räknas det som en del av racet precis som varv som görs under grön flagg, eller hur menar du?ANFRAN skrev:Fast frågan är om det varvet ska räknas. Det står ju i reglerna att "each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap". Det gällde ju inte på det 78:e varvet och det står inget om huruvida varven ska räknas när säkerhetsbilen bara är deployed under två tredejdelar av varvet. Jag förordar omstart och nytt lopp i morgon!Eau Rouge skrev:Fast man släppte bilarna till den sista tredjedelen av det sista varvet, d v s det 78:e.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Äh, jag ville bara göra det hela ännu absurdare, det är klart att varvet räknas...PeppeF1 skrev:Fast den regeln är väl bara till för att säga att även om man inte får tävla så räknas det som en del av racet precis som varv som görs under grön flagg, eller hur menar du?ANFRAN skrev:Fast frågan är om det varvet ska räknas. Det står ju i reglerna att "each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap". Det gällde ju inte på det 78:e varvet och det står inget om huruvida varven ska räknas när säkerhetsbilen bara är deployed under två tredejdelar av varvet. Jag förordar omstart och nytt lopp i morgon!Eau Rouge skrev:Fast man släppte bilarna till den sista tredjedelen av det sista varvet, d v s det 78:e.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Jag tror att det hänger samman med att man har förare i domarrummet numer. En förare kan inte se runt hörn i backspeglarna, och Massa fick tydligen i sin tur hejda sig på grund av en annan bil. Han backade alltså inte av bara för att...Crazy F1 skrev:Ska man kommentera nåt från gårdagen så är det Massa, hur han kan komma undan med att inte få ens en varning för dn körningen är helt obegripligt. Det var en blockering som hette duga och jag undrar varför inte folk har reagerat på det? Hade det varit schumi som gjort det så hade folk sagt att "idioten" vinglar och har ingen koll i backspegeln. ps. Schumi var ju väldigt observant bakåt igår, man såg hur han försökte flytta på sig för att inte vara ivägen för de som satte snabba varv.
Sammantaget tror jag att man tagit hänsyn till vad stallet sagt till Massa i radio, vad han kunnat förväntas se själv i speglarna och att Massa själv var hindrad och släppte för att få fritt varv.
Personligen tycker jag att regeln om impeeding bara ska användas vid uppenbara fall, typ parkera i Rascasse eller omotiverat långsam körning.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Självklart är det ett regelbrott det är ju Dass-mannen som är i farten.
Nä jag undrar varför det är sån uppståndelse, klart det var en regelrätt omkörning. Det var grönflagg och han körde om, hur svårt kan det vara.
Inte så kul för Alonso, men Dass-mannen verkar ha hittat lite motivation i alla fall, skoj för honom.
Nä jag undrar varför det är sån uppståndelse, klart det var en regelrätt omkörning. Det var grönflagg och han körde om, hur svårt kan det vara.
Inte så kul för Alonso, men Dass-mannen verkar ha hittat lite motivation i alla fall, skoj för honom.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Än att reda ut vilket slutresultat det ska vara? Nä det tycker jag borde stå högt upp på deras att göra lista men jag fattar vad du menar Jögga.
Mysko iaf att det tar sån tid. Alonso har inte uttalat sig ännu vad jag vet. Schumi säger att han fick i sina lurar, track cleared och då är det väl inte så mycket att prata om.
Mysko iaf att det tar sån tid. Alonso har inte uttalat sig ännu vad jag vet. Schumi säger att han fick i sina lurar, track cleared och då är det väl inte så mycket att prata om.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Jag menar att beslutet tar säkert 15 sekunder att fatta efter att man hört både Ross och Stefano. Sen hänger det på presstjänsten att få ut meddelandet, där kan det säkert ta lite tid.Crazy F1 skrev:Än att reda ut vilket slutresultat det ska vara? Nä det tycker jag borde stå högt upp på deras att göra lista men jag fattar vad du menar Jögga.
Mysko iaf att det tar sån tid. Alonso har inte uttalat sig ännu vad jag vet. Schumi säger att han fick i sina lurar, track cleared och då är det väl inte så mycket att prata om.
Schumi har sagt i Autosport att han inte väntar sig nåt straff.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Jag förstår inte heller varför det ska ta sådan tid! Jag tycker funktionärerna tolkat reglerna fel när de grönflaggade loppet på loppets sista varv/kurva! Men Schumacher gjorde inget fel eftersom det var grönt.
Skulle tro det handlar om politik nu... man vill att ingen ska vara skyldig till fadäsen!
Skulle tro det handlar om politik nu... man vill att ingen ska vara skyldig till fadäsen!
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Men fan vad illa, blanda inte in politiken då går det bara åt skogen. Det är väl lättare att hänga ut en förare i of sig.
Det som är ett problem för FIA är att alla sett att de flagga grönt i sista kurvan samt att man såg på tv-displayen att det stod "safteycar in" samt att förarna tydligen fått ett grönt ljus på sin display och då är det svårt att säga att det inte var okej att racea.
Det som är ett problem för FIA är att alla sett att de flagga grönt i sista kurvan samt att man såg på tv-displayen att det stod "safteycar in" samt att förarna tydligen fått ett grönt ljus på sin display och då är det svårt att säga att det inte var okej att racea.