MONACOS GP 2010 - MONTE CARLO. Lopp 6 av 19

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jari skrev:
platt skrev:Kan det bli en Renault vinst i dag?
Inte idag. Topp fyra i kvalet kanske, men inga segrar tyvärr =)
Vi får ser men han har stor chans till pol Webber också.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

1 hundra del mellan Nico och schumi!!!!! Vaddå jämnt......men det verkar som Nico blev lite uppehållen på ett av sina försök.
Mercedes är dock 3 tiondelar efter de bästa så de ska vara glada om de tar topp 6.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:1 hundra del mellan Nico och schumi!!!!! Vaddå jämnt......men det verkar som Nico blev lite uppehållen på ett av sina försök.
Mercedes är dock 3 tiondelar efter de bästa så de ska vara glada om de tar topp 6.
Nico fick inga rena varv vad jag vet, men snart är det kval. =)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Såg ut som att Webber hade snabbaste varvet innan han blev hindrad av Schumacher.
Tror Webber kan ta pole igen faktiskt.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Tror också på Webber - han såg ut att vara på gång ordentligt.

Kubica tror jag inte räcker i ett kval.
Ferrari.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Kubica tar både pole och segern.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Hoppas förresten att Hispania släpper ut sina bilar samtidigt på banan så det bara blir en mobil chikan i Q1.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ombordbilder från Alonsos avåkning. Det gick rakt fram?

http://www.youtube.com/watch?v=u46l0A3pV78
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Kan inte Alonso ta på sig hjälmen så bildproducenten blir lite mindre kåt på honom?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

De tycker väl att spanjore är sexig.

Rosberg ser ut att ha en jävla massa fart, den kortare hjulbasen passar honom som handsken! Bra kört än så länge!

Skomakaren är med men han skulle behöva 3 tiondelar till för att vara med och slåss och det vet i fan om han har i sig med detta chassit. Men med lite tur kan han nog nå 4e rutan och då är han ju med. Det känns som att q3 kan gå hur som helst faktiskt.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Härligt Webber!!!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag verkligen inte att Webber skulle ha den farten när det gällde. :(
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Riktigt tight, vilken jäkla fight de hade, Webber och Kubica.
Ferrari.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Schumi vs Rosberg en hundradel mellan dem....även där galet jämnt.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Webber och Kubica var grymma idag.
Webber 0.4 snabbare än Vettel.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tre Renault topp tre!
Fult gjort av Massa på knappen och Mr Unibrow har förlikat sig med tanken på att starta längst bak.
Bra där. [Schumacher] fick pisk IGEN av Rosberg!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Crazy F1 skrev:Schumi vs Rosberg en hundradel mellan dem....även där galet jämnt.
4,6 hundradelar.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

sorry, jag såg det nu också men 4.6 hundradelar är ju inte så mycket även om det är en viss skillnad :wink:

Ja Massa gjorde en riktigt FUL sak, han hade ju koll på att han var bakom honom först och öka farten sen så släpper han av precis innan start och mål rakan! Ska han slå av där så får han allt gå åt sidan!
Senast redigerad av Crazy F1 den lör maj 15, 2010 15:11, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Webber visar klass, det här var verkligen imponerande av honom 3/10 snabbare. Men Mercedes har fortfarande en del kvar till de bästa, trodde faktiskt att Rosberg skulle vara snabbare.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Gurney..ja det trodde jag också men han brände kanske det mesta av krutet i q2 då han var på g, sen visste man ju inte att RB och Kubica skulle ha så mycket i reserv. Deet är ju väldigt tight mellan p3 och neråt så ett lyckat depåstopp kan nog ge en ett podium.

Webber är 4 tiondelar före Vettel, det är galet bra!

Tråkigt att inte Mercan hade mer fart i slutet, de verkar som både Nico och schumi tog ut så mycket som det gick eftersom både hade fria varv :( Men 4 tiondelar efter 2an i kvalet är för kasst och ytterligare 3 till Webber är ju katastrof, det är ju som i spanien, tänk på att varvet är kortare.

Webber kan nog defilera hem detta i mon om han har koncentrationen med sig men kom i håg att loppet är långt och misstagen många. De skulle inte förvåna mig om det blir en startkrasch imon.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jag gillar ryktena som går om Webber till Ferrari. :lol:

Fast kanske bäst ändå om han får vara kvar i Red Bull.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Snyggt jobbat Webbur :up:

Trodde att Rosberg skulle bli hyfsat farlig idag men Red Bull hade ju mörkat formen rätt fint.

Ju snabbare Webber blir ju surare blir Vettel :D

Nu kan ju allt hända imorgon men jag blir inte förvånad om Kubica vinner.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Fredrik i Trollhättan skrev:Drivaxel som följer med hjulet betyder väl trsig växellåda? Var det förresten en drivaxel som blomman sa? Verkade lite klen. Undrar om man har konstruktionslösningar som räddar lådan vid såna situationer. Man skulle kunna tänka sig drivaxel som hoppar ur vid en viss vinkel. en vinkel som inte kan uppstå om hjulupphängningen är hel.
Om det är samma konstruktion som på en vanlig bil, vilket jag tror, kan drivaxeln släppa utan att skada lådan. Men det kan förstås ändå bli påfrestningar som skadar lådan vid murkänning, han går ju ganska hårt i räcket.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Cheever skrev:Snyggt jobbat Webbur :up:

Trodde att Rosberg skulle bli hyfsat farlig idag men Red Bull hade ju mörkat formen rätt fint.

Ju snabbare Webber blir ju surare blir Vettel :D

Nu kan ju allt hända imorgon men jag blir inte förvånad om Kubica vinner.
Nico var nog inte snabbare än så, visserligen 0,169 långsammare i Q3 men det är en sen bromsning eller dålig passage i en böj. Schumi förbättrade sig i Q3, men bara med en tiondel. Ett är ju klart i alla fall, dom är rätt tajta i Mercedes som kvalar in med endast 0,046 i skillnad :)
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

Skulle varit skoj o se vad Alonso skulle klarat av om han varit med i kvalet.
Inte ofta han gör misstag så man funderar ju på vad so hände.
Synd att videoklippet försvann. :(

Blir nog Webber i morgon men jag väntar fortfarande på Rosbergs första p1:a...
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."

http://forum.rolfro.netai.net/
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Alonsoklippet igen, nyuppladdat.
http://www.youtube.com/watch?v=DHo4CcOFWkA

Kan det ha varit bakbromsarna som inte tog? Framtill bromsas det men bilen vill inte svänga in och han får inte ner farten så mycket första gången han bromsar?

Edit: Eller så ligger han helt enkelt för långt till höger där det är dåligt grepp. De mörka spåren i asfalten är ju flera decimeter till vänster om bilen.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Schumi var lite upprörd på Rosberg och säger att han blockerade honom på hans sista snabba varv. Först trodde jag att detta lät som schumi var dålig förlorare men nu har rosberg gått ut i press och bet om ursäkt för detta.
Ett smart drag eftersom det inte ändrar ordningen det minsta...undrar om detta e ett medvetet drag hos rosberg för att ingen ska säga att han sabbat för schumi eller menar han det verkligen :quest:
Kontentan av detta blir ju att schumi förlorade minst en plats i kvalet beroende på hur mycket han blev hindrad. Är det nån som har sett situationen innifrån schumis bil?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Lätt ironiskt att felparkerarn själv klagar på att blivit hindrad på sitt sista kvalvarv.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

De må vara sant men jag tycker bara det visar på att de finns fler som gör misstag...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ska man kommentera nåt från gårdagen så är det Massa, hur han kan komma undan med att inte få ens en varning för dn körningen är helt obegripligt. Det var en blockering som hette duga och jag undrar varför inte folk har reagerat på det? Hade det varit schumi som gjort det så hade folk sagt att "idioten" vinglar och har ingen koll i backspegeln. ps. Schumi var ju väldigt observant bakåt igår, man såg hur han försökte flytta på sig för att inte vara ivägen för de som satte snabba varv.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Kubica verkar het och Renaulten har bra fart, att motorn funkar är det ju inget att tvivla på.. :) Spännande hur det går på första varvet, vilka som kör bort sig..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Crazy F1 skrev:Ska man kommentera nåt från gårdagen så är det Massa, hur han kan komma undan med att inte få ens en varning för dn körningen är helt obegripligt. Det var en blockering som hette duga och jag undrar varför inte folk har reagerat på det? Hade det varit schumi som gjort det så hade folk sagt att "idioten" vinglar och har ingen koll i backspegeln. ps. Schumi var ju väldigt observant bakåt igår, man såg hur han försökte flytta på sig för att inte vara ivägen för de som satte snabba varv.
Självklart hade Schumi blivit bestraffad om han gjort likadant.
Damon Hill är ju en av domarna. :D
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Mercedes GP har väl gått ut och medgett att de gjorde en "cock-up" som gjorde att Rosberg störde Schumacher. Att det händer är ju konstigt och olyckligt, men reaktionerna från förarna efteråt tycker jag tyder på relativt bra intern atmosfär.

Att Rosberg medvetet skulle bromsat upp Schumacher är "bullshit", varför skulle han det? Det skulle ju absolut inte stärka hans position i stallet.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Depeche skrev:
Crazy F1 skrev:Ska man kommentera nåt från gårdagen så är det Massa, hur han kan komma undan med att inte få ens en varning för dn körningen är helt obegripligt. Det var en blockering som hette duga och jag undrar varför inte folk har reagerat på det? Hade det varit schumi som gjort det så hade folk sagt att "idioten" vinglar och har ingen koll i backspegeln. ps. Schumi var ju väldigt observant bakåt igår, man såg hur han försökte flytta på sig för att inte vara ivägen för de som satte snabba varv.
Självklart hade Schumi blivit bestraffad om han gjort likadant.
Damon Hill är ju en av domarna. :D
Har verkligen Hill något emot Schumacher fortfarande? Om du syftar till händelsen i Australien så borde väl tom Hill ha insett så här i efterhand att han skulle ha lugnat sig en eller ett par hekto...
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Silverkatten skrev: Har verkligen Hill något emot Schumacher fortfarande? Om du syftar till händelsen i Australien så borde väl tom Hill ha insett så här i efterhand att han skulle ha lugnat sig en eller ett par hekto...
Jag bara skojade....de gjorde detsamma i BBC:s sändning från Monaco.
De intervjuade Damon Hill och skämtade om detta där också.
Damon Hill började prata om att han ska vara domare och nämnde att han fick förklara först för de att han antagligen i vissa ögon har fördomar mot en viss förare.
Coulthard skämtade lite då och sa att han tror att Damon har redan 10 000 dollar som straff till Schumacher bara för att han dyker upp till racet. :lol:
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Silverkatten skrev:Mercedes GP har väl gått ut och medgett att de gjorde en "cock-up" som gjorde att Rosberg störde Schumacher. Att det händer är ju konstigt och olyckligt, men reaktionerna från förarna efteråt tycker jag tyder på relativt bra intern atmosfär.

Att Rosberg medvetet skulle bromsat upp Schumacher är "bullshit", varför skulle han det? Det skulle ju absolut inte stärka hans position i stallet.
De intervjuade båda förarna på BBC och Rosberg var rätt sur och bad tjejen som intervjuade om ursäkt flera ggr för att vara så oartig.
Han var riktigt missnöjd med kvalet och var helt inställd på främsta ledet.
Coulthard menar att han spelar ett spel mot Schumacher och vet vilka signaler han skickar till Schumacher genom att säga detta.
Han är missnöjd trots att han är före honom i kvalet och säger att han skulle haft pole eller åtminstone stå i första led.
Sedan får man höra intervjun med Schumacher där han säger att alla kollegor skötte sig bra vad gäller trafiken.
Det var bara sin egen stallkamrat som hindrat honom i kvalet och det i Q3 dessutom när det var minst trafik sa han.
Så helt klart var Schumacher förbannad på Rosberg.
Ingen tvekan där.

Sedan var det lite kul att höra Schumachers ord om Webber också på slutet.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Håller med och reagerade jag med. Samtidigt är det svårt att dra gränsen i Monaco och vem ska bestraffas och när. Nu hade ju Massa lätt kunnat vika åt sidan och släppa förbi, någothan inte gjorde eftersom han då hade haft en bil framför sig istället - så i det fallet var det ganska uppenbart kan jag tycka.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Mick Jagger på plats, fint besök i Monaco.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Depeche skrev:Sedan var det lite kul att höra Schumachers ord om Webber också på slutet.
Och vad sa han?

Angående Hill så måste det kännas lite att han sitter i domarbåset med sitt grå hår medans Schumacher kör...
Skulle Hill kunnat få kontrakt med någon iår tror vi?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Nu va ju kanske Hill i karriärens nedförsbacke samtidigt som Dass-mannen precis hade börjat sin.
Hill var ju inte purung direkt när han debuterade i F1.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:Lätt ironiskt att felparkerarn själv klagar på att blivit hindrad på sitt sista kvalvarv.
Hahaa, ja den är snudd på "priceless"!
:D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Räcker det med 20 sekunders lucka för att man ska gå i depå utan att tappa placering? Någon som har räknat?
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Fredrik i Trollhättan skrev:
Depeche skrev:Sedan var det lite kul att höra Schumachers ord om Webber också på slutet.
Och vad sa han?
Han sa:
"Webber is a fantastic driver" och sedan sa han typ att Webber lyckades med det perfekta varvet och gratulerade Webber till det.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

ANFRAN skrev:Räcker det med 20 sekunders lucka för att man ska gå i depå utan att tappa placering? Någon som har räknat?
Inte räknat, men det borde ligga någonstans där. 17 i GP2:s drive-through tror jag.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Cheever skrev:Nu va ju kanske Hill i karriärens nedförsbacke samtidigt som Dass-mannen precis hade börjat sin.
Hill var ju inte purung direkt när han debuterade i F1.
Visst är Hill äldre än Schumacher men han var ju knappast i "nedförsbacke" när Schumacher började. Schumacher debuterade väl ungefär samtidigt som Hill och tog VM två gånger innan Hill fick till det.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:
ANFRAN skrev:Räcker det med 20 sekunders lucka för att man ska gå i depå utan att tappa placering? Någon som har räknat?
Inte räknat, men det borde ligga någonstans där. 17 i GP2:s drive-through tror jag.
Ah. Så... 22 säger vi då.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Alonso på mjuka? Hmm.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Min bild hackar, någon annan?
Användarens profilbild
ANFRAN