KINAS GP 2010 - SHANGHAI. Lopp 4 av 19

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner loppet?

Omröstningen slutade lör apr 17, 2010 08:31

1 Jenson Button / McLaren-Mercedes
2
5%
2 Lewis Hamilton / McLaren-Mercedes
9
21%
3 Michael Schumacher / Mercedes
4
9%
4 Nico Rosberg / Mercedes
4
9%
5 Sebastian Vettel / Red Bull-Renault
11
26%
6 Mark Webber / Red Bull-Renault
2
5%
7 Felipe Massa / Ferrari
2
5%
8 Fernando Alonso / Ferrari
8
19%
9 Rubens Barrichello / Williams-Cosworth
0
Inga röster
10 Nico Hülkenberg / Williams-Cosworth
0
Inga röster
11 Robert Kubica / Renault
1
2%
12 Vitaly Petrov / Renault
0
Inga röster
14 Adrian Sutil / Force India-Mercedes
0
Inga röster
15 Vitantonio Liuzzi / Force India-Mercedes
0
Inga röster
16 Sebastien Buemi / Toro Rosso-Ferrari
0
Inga röster
17 Jaime Alguersuari / Toro Rosso-Ferrari
0
Inga röster
18 Jarno Trulli / Lotus Racing-Cosworth
0
Inga röster
19 Heikki Kovalainen / Lotus Racing-Cosworth
0
Inga röster
20 Karun Chandhok / HRT-Cosworth
0
Inga röster
21 Bruno Senna / HRT-Cosworth
0
Inga röster
22 Pedro de la Rosa / BMW Sauber-Ferrari
0
Inga röster
23 Kamui Kobayashi / BMW Sauber-Ferrari
0
Inga röster
24 Timo Glock / Virgin-Cosworth
0
Inga röster
25 Lucas di Grassi / Virgin-Cosworth
0
Inga röster

Antal röster: 43

Användarens profilbild
thedude

Inlägg av thedude »

Efter andra träningen så måste jag säga att det ser tungt ut för ferrari.
Tror att mclaren vinner loppet. Dock kan man inte räkna bort Redbull
om det bara får bilen att hålla. Kubica kan överaska,renault verkar
ganska ok detta året. Jag håller tummarna att Nico vinner.
Det hade varit kul.

Mvh
The Dude
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Verkar tufft för de nya teamen i Kina. Inte förvånande om det nu är så att banan är ojämn. I Bahrain hade de problem med det parti på banan som ställde störst krav på mekaniskt grepp.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Jögga skrev:
rejsbo skrev:Så Massa körde slut på en motor till..... :up:

Vet någon några detaljer om vad som hände Buemi, när båda framvagnsupphängningarna brast..??
Det såg helt skumt ut.
Ja, dom har en ny konstruktion på uprights i helgen. Höger brast och då klarade inte vänster av belastningen och gick också av. Av förklarliga skäl återgår dom till tidigare modell för resten av helgen :D
Sorry. de va ju Alonso som knäckte en motor till.. Ber om ursäkt... :oops:
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

rejsbo skrev:
Jögga skrev:
rejsbo skrev:Så Massa körde slut på en motor till..... :up:

Vet någon några detaljer om vad som hände Buemi, när båda framvagnsupphängningarna brast..??
Det såg helt skumt ut.
Ja, dom har en ny konstruktion på uprights i helgen. Höger brast och då klarade inte vänster av belastningen och gick också av. Av förklarliga skäl återgår dom till tidigare modell för resten av helgen :D
Sorry. de va ju Alonso som knäckte en motor till.. Ber om ursäkt... :oops:
Sympatiutbrott med vulkanen tror jag.
I was misled and that is the way it went
PerP

Inlägg av PerP »

Crazy F1 skrev:Efter första träningen verkar det helt klart som att MacLaren ser bra ut och min gissning är att Rosberg har lite mindre soppa i bilen än dem. Schumi på en 4e plats och det var väl ok. Som vanligt ska man dock inte dra några slutsatser efter träningen och Ferrari är nog att räkna med, liksaså RB. Dock får man ju undra vad Ferrari gör med sina motorer, de brukar ju vara väldigt tillförlitliga. De ska bli spännande att se om några nya team kör med Maccarnas F-duct eller vad de heter. I Europa känns det dock som att många kommer köra med det.
Min gissning är att Skomakaren har minst soppa i bilen. Det skulle förklara varför han "nästan" slår Rosberg på träningarna men är chanslös i kval och race.
Annars är det jävla tjat om att Schumacher kommer igen från din sida, snart så tror du nog inte ens själv på det.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det slog mig helt plösligen under så ska det låta!
Buemi!
Vilken jävla fontän orgasm!
Under träningen :D :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ett jävla tjat?? jag tycker att din kommentar är JÄVLIGT löjlig så uppenbarligen har vi väl problem båda två då. Jag har inte sagt att han säkert kommer igen utan jag har väl varit mer kritisk än vad jag brukade vara när schumacher körde men du har kanske missat de inläggen eftersom du inte varit här så länge... Jag har gett honom fem lopp och det är väl ungefär vad experterna har gjort också så jag förstår inte ditt problem. :down:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Ojdå Crazy
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag gillade Schumacher när han kom fram - jag började tycka rejält illa om honom i Ferrari och sen hittade jag nåt sympatiskt drag och nu när han är helt jävla översympatisk så verkar han inte kunna köra längre. Jag hoppas han hittar stilen nu i helgen och sätter åt ungtupparna litegrann.

Annars börjar den konstiga insikten komma att Rosberg kanske är en duktig förare - jag har gått runt och trott han var sådär...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

platt skrev:Ojdå Crazy
:whistle:
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

El Scorcho skrev:Jag gillade Schumacher när han kom fram - jag började tycka rejält illa om honom i Ferrari och sen hittade jag nåt sympatiskt drag och nu när han är helt jävla översympatisk så verkar han inte kunna köra längre. Jag hoppas han hittar stilen nu i helgen och sätter åt ungtupparna litegrann.

Annars börjar den konstiga insikten komma att Rosberg kanske är en duktig förare - jag har gått runt och trott han var sådär...
Jag tror nog att det kan vara lite av båda. Rosberg må vara sämre än Vettel och Hamilton, men om det får framtiden utvisa, någon halvtaskig medelmåtta tror jag dock inte att han är. Tar han nu chansen och lär av en mästare så har han framtiden för sig. Och att Schumi är långsam är heller inte så förvånande, bilen understyr och är inte snabbast. Nåt eller några lopp in i Europasäsongen är nog ett bra riktmärke som uppstartstid för Schumi.

Sen får man inte glömma att han brutit ett lopp, och knuffades av banan i ett lopp, så han har ju inte direkt haft turen på sin sida. Men nog hoppas jag att han spottar upp sig rätt snart.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jögga skrev: Sen får man inte glömma att han brutit ett lopp, och knuffades av banan i ett lopp, så han har ju inte direkt haft turen på sin sida.
Stackars lilla gubben, var dom andra förarna dumma? Hade han otur?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det är ganska roligt att läsa hur folk tolkar sitvasioner eller hur.
I bland så är det bilens fel att det gick åt helvete (beroende vem som satt i den)
Ibland så är det föraren som är skit ( även om bilen är skit)
Vad är det man säger "Vänder kappan efter vinden" kanske.
I bland så går det åt helvet, även Jordon har hamnat på pallen glöm inte det.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Platt: Jag har inte hetsat upp mig på länge men igår kunde jag inte låta bli eftersom jag anser mig ha varit relativt skeptisk till schumis körning denna gång och då lackar jag ur när nån påstår nåt annorlunda, men jag har väl hållit mig lugn rätt länge nu så de var väl dags för en urladdning :wink:

I bland är det bilens fel, ibland är det förarens och ibland är det väl kombinationen, i schumifallet är det väl ingen tvekan om att bilen är snabbare än vad schumi kör den just nu, det bevisar ju rosberg och schumi i gammal form borde ju kunnat plockat fram någon tiondel ytterliggare men han är inte i sin gamla form och bara tiden kan utvisa om han hittar tillbaka dit.

El Scorcho: Du har så rätt, han ska inte vara så här sympatisk för uppenbarligen kan han inte köra fort då....
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kvalet avklarat och RB ser som vanligt mycket bra ut, Alonso gör ett bra jobb och kommer vara farlig i morgon liksaså gör Rosberg ett jväligt bra jobb och visar att Merceders inte är så långt efter.

Men vad gjorde hamilton och Button, de har ju sett så bra ut hela helgen men mycket hände i slutminutrarna.

Schumi gjorde en riktigt slät figur och förbättrade sig knappt något alls genom de olika kvalen, han kapa ca en tiondel åt gången medan de andra kapade en halvsekund och något står inte rätt till där.

Kubica gjorde bra ifrån sig tycker jag.

De lär blir ett spännande lopp i morgon då de nu har lovat regn.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Vettel är verkligen något extra. Kul att se att Ferrari och Mercedes ändå är rätt nära och att Button kvalade ut Hamilton. Schumacher hade en riktigt dålig dag.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja Vettel är riktigt bra asså, måste ta av mig hatten för honom.
PerP

Inlägg av PerP »

Sen får man inte glömma att han brutit ett lopp, och knuffades av banan i ett lopp, så han har ju inte direkt haft turen på sin sida. Men nog hoppas jag att han spottar upp sig rätt snart.

Tja är väl vad osm hänt Vettel och Alonso också och ändå ligger båda vad jag kan se tvåai mästerskapet.
Schumi hade bara tatt ströpoäng om han inte brutit eller blivit avkörd.
Dessutom så kan man inte förklara bort att Rosberg är 6-7 tiondelar snabbare i kval, med att Schumi är nära på träningen.
Det jag främst retat mig på är kommentarerna om att Rosberg kör med lite bränsle när det uppenbarligen är tvärtom. Du natyder att Schumi egentligenär bäst.
Glädjer mig dock att du blivit lite mer neutral i de senaste inläggen.[/quote]
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Någon som hamnar i skymundan är ju Kubica.. Han krossar sin stallkamrat och placerar sig ... hyggligt med en bil som inte verkar vara riktigt så vass som man kanske skulle önska!

Button kvalar ut Hamilton...

Alonso,.. vilken kille!
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

När ska Renault begripa att de behöver två bra förare? Mitt tips är att de försöker få till en rockad med Virgin och tar över Glock. Den killen förtjänar verkligen en bättre bil.
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Jögga skrev:Jag tror nog att det kan vara lite av båda. Rosberg må vara sämre än Vettel och Hamilton, men om det får framtiden utvisa, någon halvtaskig medelmåtta tror jag dock inte att han är. Tar han nu chansen och lär av en mästare så har han framtiden för sig. Och att Schumi är långsam är heller inte så förvånande, bilen understyr och är inte snabbast. Nåt eller några lopp in i Europasäsongen är nog ett bra riktmärke som uppstartstid för Schumi.
Var är det som Rosberg kan lära av Schumi? Verkar inte vara särskilt mycket..

Och varför skulle bara Schumis bil understyra och inte Rosbergs?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det jag främst retat mig på är kommentarerna om att Rosberg kör med lite bränsle när det uppenbarligen är tvärtom. Du natyder att Schumi egentligenär bäst.
Glädjer mig dock att du blivit lite mer neutral i de senaste inläggen.
Har jag antytt att Rosberg kör med en lätt bil? vardå :quest:
Användarens profilbild
pitepudas

Inlägg av pitepudas »

Starkt av Vettel och Webber.
Alonso visar att han kan leverera när det gäller.
Kubica imponerar stort oxå.
Vart tog Mclaren vägen? Såg ju så bra ut i Q1 ochQ2.
Rosberg dominerar i mercedes! Vad håller skomakaren på med?????
undrar om han inte börjar ångra att han gjorde comeback???
Ser ut som att det blir ett regnlopp i morgon, kan krydda det hela lite extra.
Längtar redan till imorgon......
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Crazy F1 skrev:Schumi gjorde en riktigt slät figur och förbättrade sig knappt något alls genom de olika kvalen, han kapa ca en tiondel åt gången medan de andra kapade en halvsekund och något står inte rätt till där.
Den gamle mästaren förnedrar bara sig själv på det här viset. Han borde göra som Nigel Mansell gjorde 1995 - parkera för gott.

Gamla gubbar ska åka buss eller färdtjänst, inte sitta i formel 1 bilar.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Lemon, hoppet är ju det sista som överger än och jag hoppas fortfarande att han ska kunna vända på steken men annars är det som du säger, han borde kanske pensionera sig. Han skulle kört 2 år till typ och slutat, nu slutade han förtidigt och verkar inte kunna få upp farten efter sin 3års semester.

Angående att Rosbergs bil inte understyr lika mycket är nog bara struntprat, däremot har jag läst att han tycker om att de är lite understyrt, precis som Coulthard gjorde och schumi hatar ju det däremot. Dock får man väl säga att den förare som schumacher var 2006 borde utan problem kunna få ut mycket ur en sådan bil också, han styrka har ju varit att köra en halvbrabil riktigt snabbt...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Äsch, Schumi var ju bara smart och kvalade med en bil tankad för racet och inställd för regnet. Ingen annan hade kört så fort som han gjorde under de förutsättningarna.

Det här blir bra och dessutom behöver han få tid, han har ju inte kört så mycket F1 och behöver tid att komma igång på.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Du har iaf humor LSF1 :)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Lemon skrev:
Crazy F1 skrev:Schumi gjorde en riktigt slät figur och förbättrade sig knappt något alls genom de olika kvalen, han kapa ca en tiondel åt gången medan de andra kapade en halvsekund och något står inte rätt till där.
Den gamle mästaren förnedrar bara sig själv på det här viset. Han borde göra som Nigel Mansell gjorde 1995 - parkera för gott.

Gamla gubbar ska åka buss eller färdtjänst, inte sitta i formel 1 bilar.
:up:
Han borde lämna över till en ny yngre begåvad förare istället för att köra runt för sin egna tillfredställning.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Nick går i alla fall omkring med ett leende på läpparna. :D
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Nick "som aldrig har fått en chans att visa vad han går för trots 10 säsonger i F1" Heidfeld? Är det honom du menar? :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Du har iaf humor LSF1 :)
Vaddå, behöver inte Schumacher tid att komma igång på?
Jag tycker vissa har pratat om att han inte kan förväntas vara snabb direkt och att han behöver tid på sig.

Ett par race. Tre race. Efter fjärde racet så. Kanske inte under de första fem racen men sen är han igång. När Europasäsongen drar igång så kan vi förvänta oss att han krossar. Mercedes måste utveckla bilen mer först, sen kommer han att vara snabb igen. Etc etc etc.

Så det blir nog bra det här, bara han får lite mer tid. Nu är han ju drabbad av små framdäck stackaren.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Nick kan väl va bra att ha eftersom Schummie har nackproblem. :D
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

LuckyStrike1 skrev:
Jag tycker vissa har pratat om att han inte kan förväntas vara snabb direkt och att han behöver tid på sig.

Ett par race. Tre race. Efter fjärde racet så. Kanske inte under de första fem racen men sen är han igång. När Europasäsongen drar igång så kan vi förvänta oss att han krossar. Mercedes måste utveckla bilen mer först, sen kommer han att vara snabb igen. Etc etc etc.

Så det blir nog bra det här, bara han får lite mer tid. Nu är han ju drabbad av små framdäck stackaren.
Tid har han väl haft mest av alla :D
Karln var slut redan tidigare och hade glömt bort det, åldersdemens. :roll:
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Cheever skrev:
Jögga skrev: Sen får man inte glömma att han brutit ett lopp, och knuffades av banan i ett lopp, så han har ju inte direkt haft turen på sin sida.
Stackars lilla gubben, var dom andra förarna dumma? Hade han otur?
Ja, dom var dumma. Han ska ju köra först, som förr om åren :D
Säger som Stenmark, -"Det enda jag vet om tur är att ju mer jag tränar, desto mer tur har jag"
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Trodde i och för sig att Schumacher skulle behöva några race på sig innan han fick upp speeden men jag måste ändå medge att jag känner mig en aning besviken på honom så här långt. Han verkar ju inte vara helt nöjd själv och det är en indikation på att det går sämre än beräknat - annars hade han ju sagt att det går helt enligt plan.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:

Ja, det syns ju alldeles tydligt att hans framdäck bara är hälften så stora som Nicos, men vänta bara tills han byggt klart den nya bilen... =)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Gubben har blivit gammal. Det var inte samma Schumacher som svängde åt sidan och parkerade med lös hjulmutter nu sist som körde på tre hjul tillbaka till depån på Spa för att direkt springa och gruffa med DC i hans garage. Nu parkerade han stilla och vinkade åt publiken.

Att Rosberg kan dra nytta av Schumacher i stallet är odiskutabelt. Om inte annat så får ju hans självförtroende sig en riktig boost...
PerP

Inlägg av PerP »

Crazy F1 skrev:
Glädjer mig dock att du blivit lite mer neutral i de senaste inläggen.
Har jag antytt att Rosberg kör med en lätt bil? vardå :quest:
Ganska många gånger tom, nästan varje träning han är snabbare än Schumacher har dte varit för att han hare haft en lättare bil.

Förövrigt förstår jag inte varför folk är så imponerade av Alonso och Kubica. Visserligen är de mina favoriter. Men Alonsos insats var okej, inte mer. Och Kubica har likt Alonso förra året en usel lagkamrat. Att spöa Schumacher verkar ju inte unikt direkt heller.
Renault är nog också lite bättre i år. Men det är klart att båda Alonso och Kubica finns på min topp 5 lista över bästa förare.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

JTarnstrom skrev:några race på sig innan han fick upp speeden
:o :o :o :o :o :o
Användarens profilbild
thedude

Inlägg av thedude »

Det var ett spännande Q3.
Tycker det var starkt av Alonso och Rosberg att komma
så pass högt upp på gridden om man jämför med deras
stallkamrater. Mclaren klantade bort sig i Q3.
Det lär bli väldigt spännande race imorgon oavsett väder.
Få se om Hamilton börjar sick sacka igen :). Fattar inte
att han kom undan i förra loppet,killen skulle ju haft stop and go.

Mvh
The Dude
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Då har du blandat i hop mig med nån annan, jag har inte hittat ett endaste inlägg där jag skriver att Rosberg är lättare än schumi och att han därför är snabbast. Men du får gärna visa mig om du har hittat ett, i så fall ska jag gladeligen ändra det....dock så lär du nog inte hitta nåt sånt.

Däremot har jag sagt att man inte ska dra för stora växlar av hur det ser ut på träningarna och att schumi närmat sig lite helg för helg. Men det var ju fram till denna helgen, nu tycker jag de går bakåt. Sen har jag sagt att jag ger honom fem lopp för att komma i form sen så är nog mitt tålamod slut. Sen hoppas jag ju självklart att de ska gå bra för honom men det är en annan sak. Jag skulle inte ha några problem att inse att han är för gammal om det nu skulle visa sig så vara fallet...Jag skulle tycka det vara tråkigt men åldern tar ut sin rätt för alla och i dag finns det många duktiga unga förare som är hungriga och snabba, schumi lär väl inte ha samma hunger som han hade på 90-talet och med hans rekord är det väl inte så konstigt. Dock så tycker jag att det är tjänstefel att komma tillbaka och inte ge allt!
Senast redigerad av Crazy F1 den lör apr 17, 2010 23:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:
JTarnstrom skrev:några race på sig innan han fick upp speeden
:o :o :o :o :o :o
Det är annan business som gäller nu. ;)
Fredrik i Trollhättan

Här var det dött....
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Mmm.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hamilton måste ju snart bli bestraffad.

Fredrik i Trollhättan

Hur är det med den vita linjen vid infart till depån egentligen? Det är ju dödsstraff på att korsa den vid utgången. Jag tror Hamilton snart har samlat på sig ett straff...
Gösta

Inlägg av Gösta »

VA FAN ÄR DETTA!
Den där svarta killen, va faaan sysslar han med????? Inför spöstraff så att han lär sig hur man uppför sig bland gentlemän. JÄVLA IDIOT.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Vettels första misstag i år.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Händer för mycket för att man ska kunna göra några inlägg...

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Tror ni Der Alte kommer klippa Hamiltons framvinge?