MALAYSIAS GP 2010 - SEPANG. Lopp 3 av 19
-
Jag är tvungen att säga det.
Det här racet var det mest händelserikaste och bästa på mycket länge (inkl. föra säsongen) Det gjorde mig GLAD
Det här racet var det mest händelserikaste och bästa på mycket länge (inkl. föra säsongen) Det gjorde mig GLAD
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Strålande, Pastis!Pastis skrev:Kod: Markera allt
2010 MALAYSIAN GRAND PRIX From : The FIA Formula One Technical Delegate Document ...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Schumi sager i dag i en intervju att han var overtygad om att det var hjulupphangningen som var trasig och darfor ville han inte riskera nat och vara ivagen for andra bilar men han sa att med facit i hand skulle han haltat runt hela varvet ioch satt dit en ny.
Jaha, da e de bara att se fram mot nasta lopp i kina, ska bli spannande, de e ratt jamnt i vmtabellen iaf.
Jaha, da e de bara att se fram mot nasta lopp i kina, ska bli spannande, de e ratt jamnt i vmtabellen iaf.
-
-
-
När det gäller LH idiotiska vingling som han utförde och fick en varning för, Pastis skriver att han kan få straff för det om han tabbar sig framöver i fler race framöver pga detta. Kan det verkligen stämma? Hur länge kan en varning förfölja en?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Egentligen så skall väl en varning som delas ut i ett race vara överspelad i.o.m. målgång, skall påpeka att jag inte vet exakt vad som står i reglementet.platt skrev:När det gäller LH idiotiska vingling som han utförde och fick en varning för, Pastis skriver att han kan få straff för det om han tabbar sig framöver i fler race framöver pga detta. Kan det verkligen stämma? Hur länge kan en varning förfölja en?
I detta fall var nu vinglandet så utstuderat och urbota korkat att jag inte begriper varför han inte fick svartflagg direkt.
Domarna kanske resonerade som att en gång är ingen gång men vill markera att de nu har ögonen på Lille Lewis.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Ja, jag tänkte på det... Det är inte den gamle Schumacher inte. Han hade defenetivt haltat sig runt och fått in bilen i depån. Kanske har blivit lite rädd om "nacken"?Crazy F1 skrev:Schumi sager i dag i en intervju att han var overtygad om att det var hjulupphangningen som var trasig och darfor ville han inte riskera nat och vara ivagen for andra bilar men han sa att med facit i hand skulle han haltat runt hela varvet ioch satt dit en ny.
-
Silverkatten, jag ar beredd att halla med har men inte om nacken det ar nog inte problemet.
Det jag tycker verkar vara problemet ar att schumacher tycker det ar kul att vara tillbaka och ar nojd med att ha lart sig lite i ett lopp har och ett lopp dar. Den har VINNARMANNISKAN som nastan ar beredd att ga OVER LIK for att ta en vmtitel verkar somnat i honom, det var ju den som gjorde att han vann 7 titlar och 91 vinster. Nu verkar han sa himla sympatisk och snall och tanker pa andra. Det ar fan ingen som tanker pa nan annan i f1, titta pa hamilton, han kor pa gransen men sen ar han en jaligt bra forare och han ar hungrig!
Den gamla schumi hade varit rasande over att ha blivit pakord i melbourne och annu mer forbannad over att hjulet lossnar pa bilen och han hade defenitivt varit forbannan over att ha blivit efter sin teamkamrat...nat e fel, han har blivit for snall!
Det jag tycker verkar vara problemet ar att schumacher tycker det ar kul att vara tillbaka och ar nojd med att ha lart sig lite i ett lopp har och ett lopp dar. Den har VINNARMANNISKAN som nastan ar beredd att ga OVER LIK for att ta en vmtitel verkar somnat i honom, det var ju den som gjorde att han vann 7 titlar och 91 vinster. Nu verkar han sa himla sympatisk och snall och tanker pa andra. Det ar fan ingen som tanker pa nan annan i f1, titta pa hamilton, han kor pa gransen men sen ar han en jaligt bra forare och han ar hungrig!
Den gamla schumi hade varit rasande over att ha blivit pakord i melbourne och annu mer forbannad over att hjulet lossnar pa bilen och han hade defenitivt varit forbannan over att ha blivit efter sin teamkamrat...nat e fel, han har blivit for snall!
-
7 titlar och någon miljard på banken kanske gör så med människor...Crazy F1 skrev:Den gamla schumi hade varit rasande over att ha blivit pakord i melbourne och annu mer forbannad over att hjulet lossnar pa bilen och han hade defenitivt varit forbannan over att ha blivit efter sin teamkamrat...nat e fel, han har blivit for snall!
-
Jag säger som jag sa om reglementet, ge det lite tid. Bilen är inte perfekt och Schumi är, trots 7 titlar och ett antal miljarder på banken, fortfarande ringrostig. Jag tror att det kan bli annat ljud i skällan när dom kommer till Europa och har fått på lite nya prylar på bilen.
Lite svårt att vara vass när man kör med slöa verktyg Han har ju å andra sidan inget att bevisa, funkar det inte så är det väl bara att pensionera sig igen. Jämför man med Laudas come back så är det ju först tredje säsongen titeln kommer.
Lite svårt att vara vass när man kör med slöa verktyg Han har ju å andra sidan inget att bevisa, funkar det inte så är det väl bara att pensionera sig igen. Jämför man med Laudas come back så är det ju först tredje säsongen titeln kommer.
-
Jag håller inte med där.PC: skrev:Egentligen så skall väl en varning som delas ut i ett race vara överspelad i.o.m. målgång, skall påpeka att jag inte vet exakt vad som står i reglementet.platt skrev:När det gäller LH idiotiska vingling som han utförde och fick en varning för, Pastis skriver att han kan få straff för det om han tabbar sig framöver i fler race framöver pga detta. Kan det verkligen stämma? Hur länge kan en varning förfölja en?
I detta fall var nu vinglandet så utstuderat och urbota korkat att jag inte begriper varför han inte fick svartflagg direkt.
Domarna kanske resonerade som att en gång är ingen gång men vill markera att de nu har ögonen på Lille Lewis.
Det är idiotiskt att vingla om bilen bakom försöker köra om och bilen framför vinglar för att blockera.
I detta fallet var det ju Hamilton som bytte spår för att bryta Petrovs "luft". Om inte Petrov lika snabbt följt efter och lagt sig bakom så hade inte Hamilton vinglat.
Hamilton försökte ju "hålla sig ur vägen" för att lämna fritt spår till den snabbe ryssen.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Jag hänger inte riktigt med... förutom :en på slutet, då...Christoffer skrev:Jag håller inte med där.PC: skrev:Egentligen så skall väl en varning som delas ut i ett race vara överspelad i.o.m. målgång, skall påpeka att jag inte vet exakt vad som står i reglementet.platt skrev:När det gäller LH idiotiska vingling som han utförde och fick en varning för, Pastis skriver att han kan få straff för det om han tabbar sig framöver i fler race framöver pga detta. Kan det verkligen stämma? Hur länge kan en varning förfölja en?
Det är idiotiskt att vingla om bilen bakom försöker köra om och bilen framför vinglar för att blockera.
I detta fallet var det ju Hamilton som bytte spår för att bryta Petrovs "luft". Om inte Petrov lika snabbt följt efter och lagt sig bakom så hade inte Hamilton vinglat.
Hamilton försökte ju "hålla sig ur vägen" för att lämna fritt spår till den snabbe ryssen.
Är LH i sin fulla rätt att vingla fram på rakan, menar du...? Eller...?
-
-
Helt klar får han ju bevisa att han kan göra vid 41 år vad han gjorde vid 27 års ålder. Men men, för 14 år sedan hade han nog inte stannat för att ett hjul försvunnitPC: skrev:Nu har han ju all chans i världen att visa hur duktig han är på att "bygga bilar" eftersom Mercan ju anses sååå dålig...Crazy F1 skrev:Jag hoppas du har ratt Jogga. Na mer att bevisa har han ju inte men sa hoppas ja inte han tanker.
-
PC, jag tänkte likadant ? Jag trodde i min enfald att det här ska man få en jäkla massa känslor/ åsikter leverert om. Det kanske var en för svår/ dum fråga.PC: skrev:Jag hänger inte riktigt med... förutom :en på slutet, då...Christoffer skrev:Jag håller inte med där.PC: skrev: Egentligen så skall väl en varning som delas ut i ett race vara överspelad i.o.m. målgång, skall påpeka att jag inte vet exakt vad som står i reglementet.
-
-
Om Nick Fry är något att lita på tror jag att vi kan vara rätt lugna...
Det är väl bara lite mer jäklar anamma som fattas, förutom lite bättre bil då förstås......han har väl inte hunnit bygga klart än"Michael is, for me, quite remarkable," added Fry. "Even this weekend, the level of feedback that he gives is something that I have never seen before - and that is just not in the debriefs.
"When you have the headphones on you hear amazing things – and in qualifying he was driving around almost giving a commentary. The FIA, who also listens, was also very impressed that a driver can do that.
"Every race he is learning a little bit more and it is all coming together slowly but surely, which is probably what you would expect.
-
-
Nej det är inte ok att vingla omkring, men han försökte knappast blockera snarare tvärtom.platt skrev:PC, jag tänkte likadant ? Jag trodde i min enfald att det här ska man få en jäkla massa känslor/ åsikter leverert om. Det kanske var en för svår/ dum fråga.PC: skrev:Jag hänger inte riktigt med... förutom :en på slutet, då...Christoffer skrev: Jag håller inte med där.
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Silverkatten, ja vi far hoppas att han har en vexel till. Man kan ju inte saga att han haft turen med sig iaf, forsta loppet ska man val vara glad over att han tog sig i mal bara 3 sek efter rosberg. Andra loppet pakord och i tredje sa gick bilen sonder sa nog kunde hans sasong startat battre.
Angaende det Nick fry sager sa har Brawn namnt det innan, han sa att det nar michael ar i bilen ar det som att prata med nagon som ligger hemma i sangen och tittar pa en film, sa lugn ar han.
PC, det tar val ett tag att bygga en bil som passar inte sant?
Angaende det Nick fry sager sa har Brawn namnt det innan, han sa att det nar michael ar i bilen ar det som att prata med nagon som ligger hemma i sangen och tittar pa en film, sa lugn ar han.
PC, det tar val ett tag att bygga en bil som passar inte sant?
-
-
Om han nu verkligen är en sån stor Gud som vissa anser så borde han väl oxå kunna fixa ett mirakel.LuckyStrike1 skrev:Hur lång tid tar det för Schumacher att bygga en passande bil?
Mer än 6 dagar + en Racedag borde det väl då egentligen inte behövas...
-
-
hehe peppe f1 sa kanske de ar
Skamt a sido, LSF1, jag vet inte riktigt om ja ska vara arlig eftersom teamen inte far testa nya delar i samma utstrackning som innan, da hade de nog gatt pa ett par manader, nu skulle jag tro att de nog minst tar 4 manader...hur lange har de fatt testa? sen i februari? sag tva manader till kanske, men som sagt, det kanske tar till nasta ar innan de designat bilen helt som han vill...
Skamt a sido, LSF1, jag vet inte riktigt om ja ska vara arlig eftersom teamen inte far testa nya delar i samma utstrackning som innan, da hade de nog gatt pa ett par manader, nu skulle jag tro att de nog minst tar 4 manader...hur lange har de fatt testa? sen i februari? sag tva manader till kanske, men som sagt, det kanske tar till nasta ar innan de designat bilen helt som han vill...
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
-
-
-
- Varnad
-
Han fick ju åtminstone "bestämma själv" hur bilen skulle vara när han tog sina titlar.Jari skrev:Jag tror han böjer rör i garaget med bara händerna och sitter och limmar ihop kolfiber så till och med Adrian Newey blir avundsjuk när han får sen bitarna...
Kimi, som definitivt inte kan "bygga" bil enligt förstå-sig-på-arna, tog sin titel med det som låg och skräpade i garaget i Maranello...
-
- Varnad
Inte nog med det, han vann direkt i en bil som Die Alte misslyckats att vinna med de två sista årenPC: skrev:Han fick ju åtminstone "bestämma själv" hur bilen skulle vara när han tog sina titlar.Jari skrev:Jag tror han böjer rör i garaget med bara händerna och sitter och limmar ihop kolfiber så till och med Adrian Newey blir avundsjuk när han får sen bitarna...
Kimi, som definitivt inte kan "bygga" bil enligt förstå-sig-på-arna, tog sin titel med det som låg och skräpade i garaget i Maranello...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Eller var det så att han fick sin titel till skänks av McLaren och HamiltonPC: skrev:Han fick ju åtminstone "bestämma själv" hur bilen skulle vara när han tog sina titlar.Jari skrev:Jag tror han böjer rör i garaget med bara händerna och sitter och limmar ihop kolfiber så till och med Adrian Newey blir avundsjuk när han får sen bitarna...
-
- Varnad
Så måste det vara. Elake Ron snodde hans bollar så att Lewis tappade balansen och körde ut i sandfållan...Jögga skrev:Eller var det så att han fick sin titel till skänks av McLaren och HamiltonPC: skrev:Han fick ju åtminstone "bestämma själv" hur bilen skulle vara när han tog sina titlar.Jari skrev:Jag tror han böjer rör i garaget med bara händerna och sitter och limmar ihop kolfiber så till och med Adrian Newey blir avundsjuk när han får sen bitarna...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Inte nog med det, han vann direkt i en bil som Die Alte misslyckats att vinna med de två sista åren [/quote]Jari skrev:Kimi, som definitivt inte kan "bygga" bil enligt förstå-sig-på-arna, tog sin titel med det som låg och skräpade i garaget i Maranello...
Schumacher skrapade i.o.f.s. ihop fler poäng 2006 än vad Kimi fick ihop 2007 så helt dåligt gick det inte.
-
-
-
-
-