MALAYSIAS GP 2010 - SEPANG. Lopp 3 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
MALAYSIAS GP 2010 - SEPANG. Lopp 3 av 19
Loppets officiella namn: 2010 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIAN GRAND PRIX
Banbeskrivning: Sepang
Banlängd: 5.543 km, antal varv: 56, startförskjutning: 0.000 km, distans: 310.408 km
Bensinförbrukning 2008: 2.50 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.45 sekunder
Depåfönster, 56 varv
1 stopp: 27-33
2 stopp: 16-27, 35-41
3 stopp: 14-19, 25-30, 38-43
Tidschema (Bästa tid från 2009 inom parantes)
Fredag 2010-04-02, CET
Träning 1 04:00-05:30 (N.Rosberg - Williams 1:36.260)
Träning 2 08:00-09:30 (K.Räikkönen - Ferrari 1:35.707)
Lördag 2010-04-03, CET
Träning 3 07:00-08:00 (N.Rosberg - Williams 1:35.940)
Kvalificering 10:00-11:00 (J.Button - Brawn GP 1:35.181)
Söndag 2010-04-04, CET
Lopp 10:00-12:00
Alla 11 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Jenson Button - Brawn GP # 55:30,622
2008: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:31:18,555
2007: Fernando Alonso - McLaren # 1:32:14,930
2006: Giancarlo Fisichella - Renault # 1:30:40,529
2005: Fernando Alonso - Renault # 1:31:33,736
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:31:07,490
2003: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:32:22,1952
2002: Ralf Schumacher - Williams # 1:34:12,9121
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:47:34,801
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35:54,235
1999: Eddie Irvine - Ferrari # 1:36:38,494
Alla 11 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2009: Jenson Button - Brawn GP # 1:35,181
2008: Felipe Massa - Ferrari # 1:35,748
2007: Felipe Massa - Ferrari # 1:35,043
2006: Giancarlo Fisichella - Renault # 1:33,840
2005: Fernando Alonso - Renault # 3:07,672
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:33,074
2003: Fernando Alonso - Renault # 1:37,044
2002: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35,266
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35,220
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:37,397
1999: Michael Schumacher - Ferrari # 1:39,688
© Forza Motorsport 1998 - 2010. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
Jag röstade på Jenson Buttom, eftersom McLaren har fått mycket bra fart på bilen under tävlingsloppet på Albert Park
Noterat att McLaren kunde kapa tider för varje varv i slutet över 1 sekund
Kval kan bli problem för McLaren, men det reder ut under tävlingsloppet på nu till söndag. De fixar vinsten i slutändan !
Noterat att McLaren kunde kapa tider för varje varv i slutet över 1 sekund
Kval kan bli problem för McLaren, men det reder ut under tävlingsloppet på nu till söndag. De fixar vinsten i slutändan !
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Visserligen har McLaren bara 2 segrar på Sepang, Kimi 2003 och Alonso 2007, medan Ferrari har 5, så rent statistiskt är det väl fördel Ferrari.
Alonso har dessutom 2 segrar, Renault 2005 och McLaren 2007 och Ferrari var senast att vinna av de två. Men statistik är en sak, dom ska köra om det också, och jag tycker nog att Ferrari har en liten fördel i och med att dom kvalar bättre. Hamiltons körstil är ju dessutom hård mot däcken och jag tror att han kan få problem här, åtminstone om dom bara gör ett stopp.
Red Bull är nog även här den snabbaste bilen, men frågan är om dom ska lyckas komma i mål. Australien var ju en enorm besvikelse med bara 2 poäng av 43 möjliga, men håller det hela vägen tror jag att Vettel tar hem det. Mercedes (Brawn) som vann ifjol tror jag inte har med saken att göra, men det kan säkert bli fina poäng trots allt.
Alonso har dessutom 2 segrar, Renault 2005 och McLaren 2007 och Ferrari var senast att vinna av de två. Men statistik är en sak, dom ska köra om det också, och jag tycker nog att Ferrari har en liten fördel i och med att dom kvalar bättre. Hamiltons körstil är ju dessutom hård mot däcken och jag tror att han kan få problem här, åtminstone om dom bara gör ett stopp.
Red Bull är nog även här den snabbaste bilen, men frågan är om dom ska lyckas komma i mål. Australien var ju en enorm besvikelse med bara 2 poäng av 43 möjliga, men håller det hela vägen tror jag att Vettel tar hem det. Mercedes (Brawn) som vann ifjol tror jag inte har med saken att göra, men det kan säkert bli fina poäng trots allt.
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 162
- Blev medlem: ons maj 04, 2005 19:33
Han har iaf en körning i ett stall på övre planhalvan, till skillnad från kimi (utan styrning) och Heikki i en trampebil.Jari skrev:Å där gick även Schumacher i mål...
Grattis till en....
plats lite längre bak. Vilken tur att han har en massa ränder i sin keps som bevis för att han är bäst i alla fall, eller hur?
-
- Inlägg: 133
- Blev medlem: tor jul 07, 2005 23:00
Den där får mig att skratta gott varje gång, perkele.LuckyStrike1 skrev:Ge fan i Heikki, the worlds fastest Heikki!
http://www.youtube.com/watch?v=VCfrZk-Zleg
-
- Inlägg: 12
- Blev medlem: lör jan 16, 2010 19:26
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Fasen det liknar mitt liv, bara byta ut Fazerbrödet mot Leksandsbröd, gäddan mot röding och hästen mot renar...arska skrev:Den där får mig att skratta gott varje gång, perkele.LuckyStrike1 skrev:Ge fan i Heikki, the worlds fastest Heikki!
http://www.youtube.com/watch?v=VCfrZk-Zleg
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Han leder ju löneligan enligt vad jag läst i press, så helt tråkigt har han nog inte. alonso är tvåa med £26 miljonerJari skrev:Å där gick även Schumacher i mål...
Grattis till en....
plats lite längre bak. Vilken tur att han har en massa ränder i sin keps som bevis för att han är bäst i alla fall, eller hur?
[/quote]Michael Schumacher is banking £30million a year to make the most astonishing comeback in motor racing history.
Mercedes had briefed the press that they were paying Schumacher £6m when they unveiled him as their star driver last December, but Sportsmail has now learned that he is receiving a basic salary of around £21m plus a further £9m in private endorsements.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Jaså, hur mycket har Kimi i semesterersättning då?
Självklart är det värt en slant för de flesta inblandade att ha med Schumi och hans gamla meriter var ju omfattande, men man borde hållit honom inne tills europapremiären började för nu är han nog inte lika het längre.
Det är tur att det är två veckor mellan Malaysia och Kinas GP, så att även han hinner i mål och hinner ta sig till den andra banan.
Självklart är det värt en slant för de flesta inblandade att ha med Schumi och hans gamla meriter var ju omfattande, men man borde hållit honom inne tills europapremiären började för nu är han nog inte lika het längre.
Det är tur att det är två veckor mellan Malaysia och Kinas GP, så att även han hinner i mål och hinner ta sig till den andra banan.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Maste vara tungt att bli sparkad i tjugoarsaldern....medan halva startfaltet garna skulle vilja ha en viss 41 aring i sina stall....41 aringen ur form verkar alltsa vara lika bra eller kanske lika dalig som en viss kimi....
Men du har ratt i en sak Jari, man kan inte leva pa att man VAR BAST, han maste fortfarande prestera...och det borjar snart bli dags for det.
Till loppet, schumio maste fa till det denna helg och det tror jag han far, han visade att han var pa gang i kvalet i melbourne och denna banan har han alltid varit bra pa. Samt sa borde han val borja vanja sig fran sina 3.5 ars franvaro snart, sa jag tror faktistk att han slar rosberg om han inte blir pakord i starten
Jag tror att det ar dags for Vettel att antligen fa vinna, han har varit pa g ett par ganger men han kommer utmans hart av alonso och massa.
maclaren kan sakert vara med och slass men jag tror att de kommer slass med Merceders mer an med fronten.
Men du har ratt i en sak Jari, man kan inte leva pa att man VAR BAST, han maste fortfarande prestera...och det borjar snart bli dags for det.
Till loppet, schumio maste fa till det denna helg och det tror jag han far, han visade att han var pa gang i kvalet i melbourne och denna banan har han alltid varit bra pa. Samt sa borde han val borja vanja sig fran sina 3.5 ars franvaro snart, sa jag tror faktistk att han slar rosberg om han inte blir pakord i starten
Jag tror att det ar dags for Vettel att antligen fa vinna, han har varit pa g ett par ganger men han kommer utmans hart av alonso och massa.
maclaren kan sakert vara med och slass men jag tror att de kommer slass med Merceders mer an med fronten.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Du kan ju börja med att fundera på skillnaden i marknadsvärde mellan en förare som fått en titel till skänks av Hamilton och McLaren, och en förare som tagit sju. En förare som alltid ser ut att vantrivas mot en förare som sprudlar av energi i jämförelse, trots sina 41 år. Jag fattar inte heller varför alla har så förbannat bråttom att han ska prestera, det har körts 2 lopp i år varav ett var en procession, och i det andra blev han påkörd.Crazy F1 skrev:Maste vara tungt att bli sparkad i tjugoarsaldern....medan halva startfaltet garna skulle vilja ha en viss 41 aring i sina stall....41 aringen ur form verkar alltsa vara lika bra eller kanske lika dalig som en viss kimi....
Men du har ratt i en sak Jari, man kan inte leva pa att man VAR BAST, han maste fortfarande prestera...och det borjar snart bli dags for det.
Till loppet, schumio maste fa till det denna helg och det tror jag han far, han visade att han var pa gang i kvalet i melbourne och denna banan har han alltid varit bra pa. Samt sa borde han val borja vanja sig fran sina 3.5 ars franvaro snart, sa jag tror faktistk att han slar rosberg om han inte blir pakord i starten
Jag tror att det ar dags for Vettel att antligen fa vinna, han har varit pa g ett par ganger men han kommer utmans hart av alonso och massa.
maclaren kan sakert vara med och slass men jag tror att de kommer slass med Merceders mer an med fronten.
Jämför med 1996 då han som regerande världsmästare körde första säsongen för Ferrari, då hade han 4 poäng efter två lopp och det såg inte helt stabilt ut, nu har han varit borta i tre år och alla tror att han ska kunna kliva in och dominera á la 2004. Eller för att inte tala om 2006 då en enig presskår tyckte att han skulle kasta in handduken efter avåkningen i Melbourne.
Lite perspektiv får man väl ändå begära. Han har en bit kvar innan han hittar formen, men är annat att vänta? Mercedes har också en bit kvar innan bilen är i nivå med Red Bull och Ferrari, och utan bästa bilen är det jäkligt svårt att vinna. Han visade dessutom på friträning att avståndet till Rosberg i princip är borta. Han behöver "lära sig" att kvala och vara snabb på första varvet, och med en bra start är han ändå med där uppe.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Han behöver lära sig teamet, bilen och däcken och hur han ska ställa in bilen för att få ut max av paketet för både kval och race.Jari skrev:1996 var för 14 år sen och man har bara en och en halv timme på sig att komma igång. Ingen brådska, men vad är det han behöver träna på eller utveckla innan han ska börja köra lika fort som de andra?
Men han närmar sig Rosberg med stormsteg och var bara 0,043 sekunder efter i kvalet, så han har nog inte så långt kvar innan han har koll på läget igen och han ligger ju trots allt före Webber i tabellen trots att Red Bull är den bästa bilen på gridden.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 299
- Blev medlem: ons okt 15, 2008 09:15
- Ort: Stockholms utmarker
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Ja, det var aningen överilat. Å andra sidan behövde dom ju inte gå åt sidan så snälltJari skrev:Att han har poäng är en ren funktionärstavla, när de vinkade blåflagg åt dem runt omkring [Schumacher] på de sista varven trots att de låg och rejsade om position.
(det går ju att fråga teamet vem som ligger bakom)
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Moroten är kapabel till seger helt klart, har ju McLaren visat.Jögga skrev:Du glömde den gamle som visserligen inte rosat marknaden ännu, men han visade en gryende form på FP2 och FP3. Däremot tror jag att Mercedes fortfarande är lite för långsamma och därför får svårt att hävda sig.
Så det är ju upp till herrn att "bygga" en bil runt denna, vilket han ju sägs vara såååå duktig på...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Ja, det sägs så. Ska jag vara ärlig (och det ska jag väl) så tror inte jag att farbror Ross bygger så mycket själv faktiskt. Men dom har en bit kvar innan Den Gamle kan stå längst upp och njuta av champagne.PC: skrev:Moroten är kapabel till seger helt klart, har ju McLaren visat.Jögga skrev:Du glömde den gamle som visserligen inte rosat marknaden ännu, men han visade en gryende form på FP2 och FP3. Däremot tror jag att Mercedes fortfarande är lite för långsamma och därför får svårt att hävda sig.
Så det är ju upp till herrn att "bygga" en bil runt denna, vilket han ju sägs vara såååå duktig på...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Ligger mycket i det dusager jogga, att schumi brukar judock vara bra pa att hantera samre bilar men jag forstar vad du menar med att han behover tid att lara sig stalla in bilen. nar han kom till ferrari sa behovde ju de ett ar pa sig innan de var med och slogs om tieln sedan var de med och gjore det varje ar fram till 2000 da de faktistk vann.
Jag hade glomt bort hur det sag ut 96 men tack for att du paminnde mig, nu mar jag genast battre har pa min semester i Thailand
Jag laste en artikel om schumi som Murray Walker hade varit med och skrivit. Han sa att manga andra forare troligen var minst lika snabba nar de skulle kora en f1 bil i borjan men det som schumi var bra pa ar att forklara for mekanikerna hur han vill att de ska andra bilen och genom detta sa kan de stalla in den sa han kor fort. Detta ar ju mycket det f1 handlar om, en som kunde kora javligt fort i en bra bil ar ju Kimi men sen sa hade han tydligen inte sa latt att forklara for teamet hur han ville ha det sen. I och med att de inte far testa sa mycket i ar kan jag tanka mig att schumi kanske behover mer tid pa sig for att forklara for mekanikerna hur han vill ha det och hur de ska stalla in bilen sa att den inte understyr(sa som button ville ha det) till att den blir mer overstyd som schumi onskar.
Sedan far man val ge cred till rosberg som anpassar sig till situationen snabbt men han hadde ocksa mer tur i det senaste lo9ppet an vad schumi, jag undrar hur man hade resonerat om schumi kommit ur den dar kurvan som fyra med hang pa taten? Manga inklusive jag sjalv hade sakert sett pa maesro ur ett annat perrspektiv.
I malaysia brukar det bli jobbiga och varma lopp, nagot som kanske gynnar schumi om han ar i den form han var innan, men det galler att Merceders far lite mer fart pa karran, med lite flyt kan de nog sikta pa pallen.
Jag hade glomt bort hur det sag ut 96 men tack for att du paminnde mig, nu mar jag genast battre har pa min semester i Thailand
Jag laste en artikel om schumi som Murray Walker hade varit med och skrivit. Han sa att manga andra forare troligen var minst lika snabba nar de skulle kora en f1 bil i borjan men det som schumi var bra pa ar att forklara for mekanikerna hur han vill att de ska andra bilen och genom detta sa kan de stalla in den sa han kor fort. Detta ar ju mycket det f1 handlar om, en som kunde kora javligt fort i en bra bil ar ju Kimi men sen sa hade han tydligen inte sa latt att forklara for teamet hur han ville ha det sen. I och med att de inte far testa sa mycket i ar kan jag tanka mig att schumi kanske behover mer tid pa sig for att forklara for mekanikerna hur han vill ha det och hur de ska stalla in bilen sa att den inte understyr(sa som button ville ha det) till att den blir mer overstyd som schumi onskar.
Sedan far man val ge cred till rosberg som anpassar sig till situationen snabbt men han hadde ocksa mer tur i det senaste lo9ppet an vad schumi, jag undrar hur man hade resonerat om schumi kommit ur den dar kurvan som fyra med hang pa taten? Manga inklusive jag sjalv hade sakert sett pa maesro ur ett annat perrspektiv.
I malaysia brukar det bli jobbiga och varma lopp, nagot som kanske gynnar schumi om han ar i den form han var innan, men det galler att Merceders far lite mer fart pa karran, med lite flyt kan de nog sikta pa pallen.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Han har ju flera fördelar över Rosberg, bl.a. en erfarenhetsbank som inte går av för hackor plus att han är enormt duktig teambildare. Han tenderar att få folk att göra som han vill på gott och ont. Och som du säger, han var en knäckt framvinge och avåkning från att göra succé i melbourne.
Jag tror dock att Mercedes kan få ett bra race i Malaysia, men jag tror inte att dom är snabba nog att klå vare sig Ferrari eller Red Bull så för att nå pallen krävs lite tur.
Men jag måste också tillägga att Rosberg har gjort det bättre än jag kunnat hoppas, och om han spelar sina kort rätt har han en perfekt mentor att lära av.
Jag tror dock att Mercedes kan få ett bra race i Malaysia, men jag tror inte att dom är snabba nog att klå vare sig Ferrari eller Red Bull så för att nå pallen krävs lite tur.
Men jag måste också tillägga att Rosberg har gjort det bättre än jag kunnat hoppas, och om han spelar sina kort rätt har han en perfekt mentor att lära av.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Som sagt, Schumachers bil var skadad i det senaste racet. Går inte att dra några större växlar av hans kapacitet ännu. Jag tror att han ligger ungefär där han låg i premiären. Inte illa, när man har varit borta i tre år.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Har det sagts något officiellt om att Schumachers bil var skadad?
Jag har iofs bara läst teamets egna uttalande slarvigt men jag kan inte minnas att man där sa något om att Schumachers bil hade extra skador som påverkade den negativt efter att man bytt framvingen.
Sen vet jag inte om man kan säga att Schumacher var en framvinge från att göra succé i Melbourne. Han kom bara till första kurvan innan det tog stopp och var utkvalad av teamkamraten så att på det underlaget säga att han hade gjort succé i racet om inte om hade varit känns lite tunt.
Han hade slutat bättre än på en tiondeplats kan man nog konstatera ialla fall.
Jag har iofs bara läst teamets egna uttalande slarvigt men jag kan inte minnas att man där sa något om att Schumachers bil hade extra skador som påverkade den negativt efter att man bytt framvingen.
Sen vet jag inte om man kan säga att Schumacher var en framvinge från att göra succé i Melbourne. Han kom bara till första kurvan innan det tog stopp och var utkvalad av teamkamraten så att på det underlaget säga att han hade gjort succé i racet om inte om hade varit känns lite tunt.
Han hade slutat bättre än på en tiondeplats kan man nog konstatera ialla fall.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Autosport citerar Haug indirekt:
"Haug thinks that the results so far have not shown the true picture of how Schumacher is comparing to Rosberg – especially after he was baulked by Alonso in qualifying in Melbourne, and his performance in the race in Australia was compromised by car damage that was only discovered after the event."
"Haug thinks that the results so far have not shown the true picture of how Schumacher is comparing to Rosberg – especially after he was baulked by Alonso in qualifying in Melbourne, and his performance in the race in Australia was compromised by car damage that was only discovered after the event."
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Samma har men LF1 vad vill du att teamet ska saga, eller vill du att de ska bevisa det med en bild? (venlig fraga) De brukar vad inte ga in pa detaljer sa varst mycket utan det kan ju tom varit sa att det var en skada som paverkade balansen i bilen och det kanske inte syns sa tydligt som en bruten vinge, los bargeboard etc.
Succe, kanske var att ta i men en mer an gonkand insats kan man al anda saga att de skulle varit eller? Men det loppet ar historia nu och vi siktar pa nasta.
jogga, precis, rosberg kan nog lara mycket, massa har ju sagt att han snappade upp mycket viktigt unbder aren med schumi.
Succe, kanske var att ta i men en mer an gonkand insats kan man al anda saga att de skulle varit eller? Men det loppet ar historia nu och vi siktar pa nasta.
jogga, precis, rosberg kan nog lara mycket, massa har ju sagt att han snappade upp mycket viktigt unbder aren med schumi.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag vet inte varför Mercedes har legat lågt med uppgiften om att Schumachers bil var skadad, men om de hade velat göra en sak av det så borde de ha dragit på mer. Kan inte bestämma mig för om det talar för eller emot att skadan verkligen har funnit eller i vilken utsträckning den hämmade Schumacher. Fortfarande är det för tidigt att dra slutsatser om var Schumi står i förhållande till konkurrenterna.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Hade inte spelat någon roll eftersom han inte kunnat hålla positionen. Det är bara att titta på varvtider, och även att kolla vilka som var topp 4, vi dförst kurvan och vilka som var topp 4 i mål.Sedan far man val ge cred till rosberg som anpassar sig till situationen snabbt men han hadde ocksa mer tur i det senaste lo9ppet an vad schumi, jag undrar hur man hade resonerat om schumi kommit ur den dar kurvan som fyra med hang pa taten? Manga inklusive jag sjalv hade sakert sett pa maesro ur ett annat perrspektiv.
Skomakaren räcker inte till, det är bara hans enträgna och blinda fans som ännu inte märkt det.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
De spelar val en javligt stor roll om man kommer ur forsta kruvan som 4a istallet for sist!! eller? det handlar ju inte bara om att man ska kora in tiden utan aven ta sig forbi.
Ligger du fore nan kan du ju halla dem bakom dig aven om det ar upp till en sekund snabbare, de sag vi ju inte minst pa webber och hamilton.
Schumi ar eller var iaf inte forr speciellt latt att ta sig forbi sa sannolikheten att han skulle slutat topp5 ar val ratt stor. En sak som vi faktiskt glomde ta hansyn till var att han tappade tid i regndepastoppet eftersom de inte hade dacken klara till honom eftersom rosberg just varit inne, dar tappa shumi ytteligare 6 sekunder om ja inte minns fel och istallet for att kommit ut 11 tror ja det var sa kom han val ut som 14.
Ligger du fore nan kan du ju halla dem bakom dig aven om det ar upp till en sekund snabbare, de sag vi ju inte minst pa webber och hamilton.
Schumi ar eller var iaf inte forr speciellt latt att ta sig forbi sa sannolikheten att han skulle slutat topp5 ar val ratt stor. En sak som vi faktiskt glomde ta hansyn till var att han tappade tid i regndepastoppet eftersom de inte hade dacken klara till honom eftersom rosberg just varit inne, dar tappa shumi ytteligare 6 sekunder om ja inte minns fel och istallet for att kommit ut 11 tror ja det var sa kom han val ut som 14.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Hur som helst så såg jag på invigningsracet från Sepang idag. Riktigt bra tävling där Irvine hade chans på titeln och var tvungen att vinna medan Häkkinen helst skulle sluta utanför pallen. Schumi var tillbaka från benbrottet och körde som en gud, kvalade ut Eddie med 1,4 sekunder
Eddie vann och Schumi såg till att hålla Häkkinen bakom sig, helt ohotad i varvtid när han ville.
Jag hoppas att årets lopp, trots att ingen titel står på spel, kan bli ännu en klassiker. Risken för Malaysisk rotblöta verkar dock överhängande.
Eddie vann och Schumi såg till att hålla Häkkinen bakom sig, helt ohotad i varvtid när han ville.
Jag hoppas att årets lopp, trots att ingen titel står på spel, kan bli ännu en klassiker. Risken för Malaysisk rotblöta verkar dock överhängande.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Det loppet har jag sett en miljon ganger hehe, sa underbart men da var ju bara schumi borta 6 lopp men herregud vad karln korde da men sen far man val tillaga att bilen var klart bast i det loppet, schumi satte ju overlagset snabbaste varv, trots att han var den enda som gjorde endast ett stopp
Men nu har forsta traningen slutat
Hamilton
Rosberg +185
Button + 286
schumi + 304
Kubica +481
Ingen Ferrari el red bull i sopp sa med andra ord sager inte forsta fria ett skit annat an att rosberg ar ca en tiondel fore schumi, tiden satte han pa sitt sista varv.
Men nu har forsta traningen slutat
Hamilton
Rosberg +185
Button + 286
schumi + 304
Kubica +481
Ingen Ferrari el red bull i sopp sa med andra ord sager inte forsta fria ett skit annat an att rosberg ar ca en tiondel fore schumi, tiden satte han pa sitt sista varv.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Jag tycker att det ser ut som att Rosberg går ut superlätt i slutet för att vara före Schumi i tabellen. Totalt sett tycker jag inte att han sett ut att ha någon direkt fördel över Schumi idag, och långa stunder är det ju den gamle som varit snabbare. Det blir väldans intressant att se kvalet i morgon vem som är den starkare av dem.Eau Rouge skrev:Schumacher ser pigg ut, lite efter Rosberg på första träningen. Just nu är han 0,05 sek före Rosberg - skall bli intressant och se utvecklingen. Men jag tycker Schumacher ser snabb ut, får se om det räcker till i kval och race.
EDIT: Nu passerade Rosberg igen.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Har för mig att under en - vi kan kalla det epok, var det bara en newymobil som dög om man skulle vinna tävlingar. Så nog kan gubben bygga bil.Silverkatten skrev:Få se nu vad heter Red Bull designer? Det var samma som för ett annat stall som alltid hade trasiga bilar... ah, just det Adrian Newey.
I was misled and that is the way it went