Vad gör Ferrari?

Kungaklassen av motorsport...
Ankan

Inlägg av Ankan »

Frågan är om RB släpper Schumi nu lr ej.
Ankan

Inlägg av Ankan »

FY FAN vad äckligt av dom!!!
Zetor

Inlägg av Zetor »

J-VLA Ferrari taktik, Dom gräver på sin egen grav Blääääääääää
vickgul

Inlägg av vickgul »

:up:
Ruben är anställd av Ferrari och skötte sitt jobb bra idag.
Kungen är fortfarande bässt även om Rubens var snabbast på A1
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

USELT FERRARI!!! :down: :down: :down:
Ankan

Inlägg av Ankan »

Så jävla osmaklikt av dom kort sgat. Hoppas fansen skiter i att fira nu.
ElectroPete

Inlägg av ElectroPete »

Som Ferrari-fan blir man lite ledsen när det ska vara så här :sad:

Schumi leder ju VM lätt, varför kan inte Barri få vinna ett lopp, han har minsann inte haft så bra säsong hittils. Förstår att Ferrari vill säkra VM:et men måste det göras på detta sättet ?? F1 blir ju bara tråkigt och enkelspårigt.

:tong: på er Ferrari

/Ferrari-fan som funderar på att konvertera
Ankan

Inlägg av Ankan »

Finns fler som funderar på o konvertera
Zetor

Inlägg av Zetor »

/Ferrari-fan som funderar på att konvertera [/quote]
Välkommen som MC-Laren fan, dom har minskat på sistone!
cool

Inlägg av cool »

:down: :down: :mad:
ElectroPete

Inlägg av ElectroPete »

On 2002-05-12 15:56, Zetor wrote:

Välkommen som MC-Laren fan, dom har minskat på sistone!
Njae, hihi. Så långt hade jag inte tänkt sjunka :wink:
Zetor

Inlägg av Zetor »

Jo men Mc-Laren är bra, dom har två förare. En bryter alltid
och den andra kommer alltid på sjätte plats enkelt att komma
ihåg.
Där är det ingen ÄCKLIG Ferraritaktik
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Ahhh... F1 när det är som bäst, eller...?

Underbar blick Michael fick av sin bror efter loppet, obetalbar!!! :grin:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Det här skulle juh verkligen blivit en seger att fira för Rubens. Han var verkligen värd segern, och som Michael sa på presskonfen, han har dominerat hela helgen. Hur kul är det sedan för Rubens att få en likadan seger som idag efter att Ferrari säkrat titeln, just det, inte alls lika kul som en "riktig".
Ankan

Inlägg av Ankan »

Hade Ms vart stor hade han inte kört in som 1.a.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

För Ferrari och Schumacher är detta en stor :down:

För Ferrari för att ge ordern... för Schumacher att acceptera den. Schumacher kunde bara ha sagt "no this one is Rubens', he deserves it. Let's not have it this way"

Får han kicken från Ferrari pröjsar Frank Williams, Ron Dennis, Ove Andersson, Flavio eller nån annan gladeligen de pengarna han vill ha för att köra vidare. Och de stora förlorarna är då Ferrari och det vet dem. Det här var en stor skandal och jag föraktar Ferrari för att ge orderna och jag föraktar Schumacher för att inte våga har kurage nog att säga emot. Usch.

:up: till publiken, Ferrarifans och alla andra, som buar ut Schumacher och Ferrari för det här.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Undrar vad det blir för eftereffekter efter det här? Kommer Ferrari fortsätta med liknande skit eller kommer de ändra på sitt uppträdande?
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

Fan vad äcklad jag blir... mår sämre av det här än om båda ferrari bilarna brutit.
formulis

Inlägg av formulis »

Det är så nobelt med "fair play".....man fylls av avsky med mindre.
Joakim Quensel

Inlägg av Joakim Quensel »

PINSAMMT!

Hoppas Ferrari ledningen inser sitt misstag när dom får se fansen bua, Rubens stå över och få vinnapokalen, samt den för Ferrari minst sagt pinsamma presskonferensen. Nästan mest synd om Schumacher. Som sagt var, "underbar" blick från Ralf...

Ferrari är i F1 för att få possitiv publicitet. Skulle möjligtvis förstå ett liknande beslut i slutet av en jämn säsong, men det här är ju för fan pinsamt för Ferrari och F1-sporten!

Absout viktigast efter detta lopp var dock att Sato klarade sig bra!
Ankan

Inlägg av Ankan »

Tycker inte man kan klaga så mkt på Ms men att ge ordern är ju löjligt. Tyckte det såg ut som han tveka lite innan dom gick i mål.
Janne

Inlägg av Janne »

Nu är det väl så att RB faktiskt är anställd som andreförare, hur illa vi ens tycker om detta. Vad man däremot måste fråga sig är hur en sådan kompetent förare som MS gång efter gång kan hålla färgen när han kommenterar olika händelser han varit inblandad i. Han hävdar t ex fortfarande utan att skämmas att han är 4 faldig mästare! Alla som följt formel ett vet att hans första mästerskap var fusk och inget annat. Damon Hill var den som alla vet riktige segraren det året. Synd att inte MS kan vara lite mer ödmjuk.
Man kan även ta sig en funderare över hur det kan komma sig att ett stall kan vara så mycket snabbare än andra stall. Här finns en hund begraven någonstans!
Mvh
Janne
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Min åsikt är klar: Schumi kunde ha vägrat om han varit en sportslig förare med råg i ryggen och kurage ... men inte gjorde han det. Vad är det värsta som kudne ha hänt honom? Få sparken från Ferrari och en ny sats hos McLaren, Williams, Toyota, Renault, BAR med samma lön som idag...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Tifosi

Inlägg av Tifosi »

Klart Ralf är sne, han inser att han inte kan vinna VM.

Synd att det förekommer, men jag förstår Ferrari.
Rubens får finna sig i detta tills VM är säkrat. Punkt slut.
Ferrari vill vinna VM så fort så möjligt.
Zetor

Inlägg av Zetor »

En hund? Ett sort a***l vill jag påstå!
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

:finger: Ferrari :tong:

Fy faan vad uselt att inte låta Rubens vinna när Schumi leder vm så överlägset.

För mig är det Rubens som är helgens segrare.

/ Tommi

Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

hehe Janne, det är inte lite du tror om Ferrari.
Lite fult av Schumi, men är man en vinnare så är man.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Från AtlasF1

The Bulletin Board will be down forn just a few minutes so we can merge the 10000 threads you all started about Ferrari :smile:
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Peppe: Märkte du också det. :grin:
PJ

Inlägg av PJ »

Föraktfullt av Ferrari att behandla Rubens på detta sätt !
Om det nu var/är otillåtet att ge teamorder så är det väl bara att plocka poängen för dem och diska Ferrari. Eftersom bägge förarana på presskonferansen medgav att teamorder gällde. Eller är detta inte bevis nog. Denna dag bidrar Ferrari ytterligare en gång med att dra ett löjes skimmer över F1. Säger som Patrick Head i Williams, "det äcklar mig".
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

F1 världens egna 11 september... :down:
Ankan

Inlägg av Ankan »

å lyckas dölja den där team order går inte. Kanske med guds hjälp.
Tifosi

Inlägg av Tifosi »

Men ursäkta. Vad i helvete gnäller ni om????

STALLORDER SUGER JA!!

Men det har ALLTID FUNNIT & KOMMER ALLTID ATT FINNAS!!!

Vad gör just dagens stallorder så speciell????
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Tifosi,
Kanske att Schumi leder mästerskapet ganska rejält. Kanske att det är så långt kvar på säsongen... Men Barri får helt enkelt inte vinna så länge inte [Schumacher] har vunnit VM. Då får vi väl hoppas på ett snabbt avslut av [Schumacher] så vi får se riktig racing sen...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Välkomna till verkligheten.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror Tifosi tycker att det här var en stor seger av Schumacher som frälser Ferrari med sporstliga ideal ...:grin:

Tifosi

Inlägg av Tifosi »

Ja, så är den krassa verkligheten.
Men det är just de stallorder innebär...
Tifosi

Inlägg av Tifosi »

On 2002-05-12 16:45, LuckyStrike1 wrote:
Jag tror Tifosi tycker att det här var en stor seger av Schumacher som frälser Ferrari med sporstliga ideal ...:grin:
Nej inte direkt. Men som sagt, välkommen till verkligheten!
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Ferrari våldtog F1 idag :down: Jag höll på att spy, jag trodde faktiskt att de skulle låta Barri få vinna. Är det här motorsport eller är det nån jävla wrestling? Hoppas hela Italien skiter på sina ferrari prylar.

Michael Schumacher kan ta sin femte titel och köra upp! :down:
Ursus

Inlägg av Ursus »

Förbannat pinsamt att vara Ferrari fan idag! Jag trodde faktiskt inta att de skulle skämma ut sig så. :down: Teamorder i all ära men lite måtta får det va!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men märkligt nog är det endast Ferrari och SChumacher som tillämpar dem på det här sättet .. så här tidigt, så här uppenbart, så här till synes helt utan ånger och förståelse för att det är fel. FAktiskt inte heller tillåtet efter regeländringen 1998 men inte straffar FIA stallet för det inte

Tifosi

Inlägg av Tifosi »

Om de gör det hela så här uppenbart så är det nog STORA kryphål som finns i regeln.
Om den ens finns? Vart hittar man den? Jag har hört om den.

Men ingen är så dum att man bryter en regel så uppenbart.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Schummi ångrade sig helt klart, frågan är om Ferrari gör det. De borde tänka efter nu, alla som tifosi buhar åt dem det måste ju påverka dem. Hoppas att det blir ändring med det där.

En annan sak, de där 4p kommer förmodligen bara avgöra titeln under en förutsättning i år. Det är om Barren skulle behöva kämpa om den mot Ralf. Detta om Schummi av någon anledning inte kan fullfölja WM. Verkar ju korkat att inte dela poängen lite mellan förarna så att det finns en backup lösning kvar.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag fattar inte!!!!!!!! Är någon här inne förvånad???
Visserligen trodde jag nog att Barren skulle få vinna, men jag är inte speciellt fövånad över att han släppte MS, alla vet spelreglerna i Ferrari och så har det alltid varit.
Att det inte är så snyggt, det är en annan sak. Jag tycker inte heller att det var så snyggt, men teamorder har förekommit innan under åren och jag tycker inte att man bara ska skriva ner MS för att han körde förbi eftersom Ferrari är hans arbetsgivare och han gör som de säger. Visst jag tror inte att han hade fått kicken om han vägrat, men det fanns ju inte så mycket tid att tänka över beslutet för honom innan det sista varvet eftersom han inte trodde att han skulle bli släppt.
MS är nummer 1 även om jag gärna hade unnat Barren en vinst, han och MS var ju jämnsnabba i loppet(barren blinkningen snabbare kanske)och vem som hellst ahde chansen att vinna före start.

Det som förvånar mig är att Ferrari gör det så Dåligt, med det menar jag sättet som MS får gå om på.

Varför bad inte Todt en av meccarna att chabbla med ett däck vid depåstoppet?? Två sekunder längre stopp hade kanske räckt för att MS skulle gå om och då hade det inte blivit något snack efteråt....

Jag hade faan gjort det bättre om jag varit teamboss:)
zibb

Inlägg av zibb »

On 2002-05-12 16:43, Tifosi wrote:
Men ursäkta. Vad i helvete gnäller ni om????

STALLORDER SUGER JA!!

Men det har ALLTID FUNNIT & KOMMER ALLTID ATT FINNAS!!!

Vad gör just dagens stallorder så speciell????
Det speciella är väl det att Schummi redan leder med så mycke
poäng så det var inte nödvändigt att ge stall order!
Och att Rubens var förtjänt av lite uppmärksamhet efter en otursamm säsong.
Och det hördes ju på alla buropen och visslingarna att det inte var särskilt uppskattat.

Till och med en inbiten ferarrifans måste ju tycka att detta är otroligt osmakligt.

ElectroPete

Inlägg av ElectroPete »

On 2002-05-12 16:56, zibb wrote:

Till och med en inbiten ferarrifans måste ju tycka att detta är otroligt osmakligt.
Det är förj*vla dåligt !! :cplain:

Nu går jag och gömmer mig
Tifosi

Inlägg av Tifosi »

Jag tror inte mina ögon!?!
Jag tycker visserligen att alla stallorder suger.
Men den idag var tydligen värre för att Ferrari & Schumacher redan leder så stort?

Vart drar ni gränsen?
10 poängs ledning? 15? 17? 18? 20?
21!!! Där var f-n i mej gränsen!
Ehhhhhh????
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Ross försvarar stallordern.

Technical director Ross Brawn justified the move to give Schumacher the win by saying Ferrari dictated what pace their drivers should race at, so therefore it wasn't a true fight to the flag.

"Rubens Barrichello won the race today," said the Englishman. "But in the interests of Ferrari we made the decision for the drivers' championship. We told the drivers not to race each other. We were telling Michael not to push we were telling Rubens not to push. That's not a race."

Det mest skrämmande är ju om Ferrari fisåkte idag. Då är de andra riktigt brutalt långt efter.
Janne

Inlägg av Janne »

Grejen är den att det inte är stallorden som sådan jag vänder mig emot. Det är att MS så okritiskt verkar själaglad över segern! Såg Ni inte hur han som vanligt stannade till vid mekanikerna och fullständigt hysteriskt viftade med armen. Det är bara en man som kan vara överlycklig över en sådan seger och han heter MS. Det är en man som barn överlycklig sprang in till mamma och skriker ”patiensen gick ut” när han vet att han fuskat :wink: Ferrari lägger ner hundratals miljoner årligen för att märket skall vinna segrar och lite ”good will”. Tycker själv att märket är väl värd detta efter alla år längst bak i fältet. Så går man och plumpar sig på detta sätt! Jag fattar det inte! Lyssna bara på MS själv då han för att förklara säger ”visserligen leder jag med så eller så mycket, men tänkt om det i slutändan fattas 4 poäng!! Då skulle vi stå där som åsnor”. Men MS, det är ju just detta som gör en sportsman förbannad, att dessa i så fall avgörande poäng skulle kommit från detta fuskande! Men att tro att MS själv ens skulle tänka i dessa banor är väl att begära för mycket. Själv utesluter jag faktiskt inte att man kommer att straffa Ferrari på något vis för detta. Man kan på så sätt få en ursäkt för att få spänningen tillbaka utan att förlora ansiktet! Den som lever får se.
PellePedal

Inlägg av PellePedal »

Varför är ni så upprörda? Ferrari's strategi, Micha's personligthet,samt F1's regelverk är ju kända sen länge...

Sen att det visar upp sitt fyla tryne är ju bara en bekräftelse. Så varför så upprörda över något som alla redan visste?

/P