Hade inte GP2 poäng för snabbaste varv tidigare eller var det för pole position?LuckyStrike1 skrev:De gånger snabbaste varv har gett poäng - just nu kan jag bara komma på IndyCar och ChampCar som har använt det, men längre bak i tiden var det väl några touringcarserier som också testad det - så har det aldrig haft någon direkt effekt på racen.
BAHRAINS GP 2010 - SAKHIR. Lopp 1 av 19
-
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Undrar var man sätter sandsäckarna i GP2 och Indycar-bilar?Razor skrev:Jag slog upp det och 2009 fick man två poäng för pole position i första racet och en poäng i båda racen för snabbaste varv.
Det lär väl vara samma i år antar jag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
I förarstolen för det mesta.LuckyStrike1 skrev:Undrar var man sätter sandsäckarna i GP2 och Indycar-bilar?Razor skrev:Jag slog upp det och 2009 fick man två poäng för pole position i första racet och en poäng i båda racen för snabbaste varv.
Det lär väl vara samma i år antar jag.
I was misled and that is the way it went
-
-
- Moderator
F1 delade ut poäng för snabbaste varv från 1950 till 1959. Det ligger dock så långt bak i tiden att det förmodligen är svårt att dra några slutsatser av det. Man kan också fråga sig varför man slutade med det och istället valde att ge poängen till sjätteplatsen. Kanske ansåg man redan då att systemet inte bidrog positivt.LuckyStrike1 skrev:De gånger snabbaste varv har gett poäng - just nu kan jag bara komma på IndyCar och ChampCar som har använt det, men längre bak i tiden var det väl några touringcarserier som också testad det - så har det aldrig haft någon direkt effekt på racen.
Endast när någon bra förare/bil varit rejält akterseglad efter straff, avåkning eller liknande och möjligheten till depåstopp funnits har man satsat på snabbaste varv i slutet av racet och de poäng det har gett.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
Testa den här:Christoffer skrev:Är det någon som har en länk till "driver quotes" efter Bahrain racet.
Jag har bara hittat kommentarer från träning och kval.
http://www.formula1.com/news/headlines/ ... 10530.html