Har Martin Whitmarsh fått panik?
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Man kan inte döma regeländringen än efter ett lopp som var som ett test med ovana team och förare som har växt upp med att det är i depån man ska köra om.
Jag kan fortfarande tänka mig att det kan bli väldigt bra racing i år när de vänjer sig. Kan även tycka att envarvskvalen borde tas tillbaka - tyckte det var otroligt intressant att följa.
Jag kan fortfarande tänka mig att det kan bli väldigt bra racing i år när de vänjer sig. Kan även tycka att envarvskvalen borde tas tillbaka - tyckte det var otroligt intressant att följa.
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Problemet som ska lösas i F1 är inte om det ska tankas eller inte tankas under racen.
Därför är det egentligen skitsamma om vi dömer ut nuvarande regler med att tanka eller inte tanka nu, gå i depå obligatoriskt X antal gånger eller inte etc. etc. så länge de riktiga problemen i F1 inte blir lösta.
Inför tankning igen och lika tråkiga race som det vi såg i söndags kommer att inträffa - om man nu tycker det i Bahrain var så himla tråkigt. Jag tycker inte det var ett så förfärligt tråkigt race, det var väl ett ganska ordinärt F1-race i Bahrain där inte så mycket händer. Jag har sett betydligt tråkigare race än det i Bahrain trots att man i de racen gick i depå och tankade både en och två gånger under racet.
Därför är det egentligen skitsamma om vi dömer ut nuvarande regler med att tanka eller inte tanka nu, gå i depå obligatoriskt X antal gånger eller inte etc. etc. så länge de riktiga problemen i F1 inte blir lösta.
Inför tankning igen och lika tråkiga race som det vi såg i söndags kommer att inträffa - om man nu tycker det i Bahrain var så himla tråkigt. Jag tycker inte det var ett så förfärligt tråkigt race, det var väl ett ganska ordinärt F1-race i Bahrain där inte så mycket händer. Jag har sett betydligt tråkigare race än det i Bahrain trots att man i de racen gick i depå och tankade både en och två gånger under racet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Måste vi inte, innan vi diskuterar vidare, ventilera vad som är ett tråkigt race? Måste det vara flera förare som ligger som ledare under loppet?LuckyStrike1 skrev:Jag tycker inte det var ett så förfärligt tråkigt race, det var väl ett ganska ordinärt F1-race i Bahrain där inte så mycket händer. Jag har sett betydligt tråkigare race än det i Bahrain trots att man i de racen gick i depå och tankade både en och två gånger under racet.
Vill vi se hjul mot hjul? Avkörningar? Haveri? När är ett lopp att beteckna som spännande och "bra"?
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Ett lopp som innehåller allt det där har alla förutsättningar att bli ett bra lopp.Fredrik i Trollhättan skrev:Måste vi inte, innan vi diskuterar vidare, ventilera vad som är ett tråkigt race? Måste det vara flera förare som ligger som ledare under loppet?
Vill vi se hjul mot hjul? Avkörningar? Haveri? När är ett lopp att beteckna som spännande och "bra"?
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Han må ha rätt men att ta med de här båda meningarna var lite roligt.Here’s the proof – if downforce prevented overtaking, historically the races with the fewest overtaking manoeuvres would have been the wet races, where maximum downforce settings are used… Why anybody still thinks a reduction in downforce is the solution when faced with the facts has been a consistent mystery and frustration to me.
...
Most overtakes took place in the past when a driver made a mistake due to poor grip or missed a gear.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Regnlopp var inte världens bästa exempel, nej. Men va fan, har man svårt att styrka en tes så får man vara lite kreativ!PeppeF1 skrev:Han må ha rätt men att ta med de här båda meningarna var lite roligt.Here’s the proof – if downforce prevented overtaking, historically the races with the fewest overtaking manoeuvres would have been the wet races, where maximum downforce settings are used… Why anybody still thinks a reduction in downforce is the solution when faced with the facts has been a consistent mystery and frustration to me.
...
Most overtakes took place in the past when a driver made a mistake due to poor grip or missed a gear.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Om man ger det åtminstone till Spanien så innebär det per definition att man inte säger vare sig bu eller bä förrän dess. Sannolikt blir kommande race mer händelserika, eller för den delen mindre händelserika.Silverkatten skrev: Det verkar också som att de flesta vill ge reglementet en chans fram till Spanien? Sen kan vi i princip enhälligt döma ut systemet?
Grejen är att man måste låta reglementet sätta sig innan man bestämmer vad man tycker, och jag tror att de flesta kommer att vara rätt nöjda när stallen lärt sig vad man kan pressa ur bilarna med gällande reglemente.
Det största problemet är inte depåstopp eller ej, utan det fundamentala problemet att ligga nära bilen framför. Det är snudd på omöjligt att komma i läge för omkörning om inte bilen framför gör en miss.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Han har dock en poäng med regnlopp. När det blir sämre grepp och blött kan man med fördel använda alternativa linjer utan att sabba däcken för ett par varv framöver, och har därmed lättare att komma i läge för omkörning. Trots att alla kör med mer downforce.ANFRAN skrev:Regnlopp var inte världens bästa exempel, nej. Men va fan, har man svårt att styrka en tes så får man vara lite kreativ!PeppeF1 skrev:Han må ha rätt men att ta med de här båda meningarna var lite roligt.Here’s the proof – if downforce prevented overtaking, historically the races with the fewest overtaking manoeuvres would have been the wet races, where maximum downforce settings are used… Why anybody still thinks a reduction in downforce is the solution when faced with the facts has been a consistent mystery and frustration to me.
...
Most overtakes took place in the past when a driver made a mistake due to poor grip or missed a gear.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Det är sant...Jögga skrev:Han har dock en poäng med regnlopp. När det blir sämre grepp och blött kan man med fördel använda alternativa linjer utan att sabba däcken för ett par varv framöver, och har därmed lättare att komma i läge för omkörning. Trots att alla kör med mer downforce.ANFRAN skrev:Regnlopp var inte världens bästa exempel, nej. Men va fan, har man svårt att styrka en tes så får man vara lite kreativ!
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Roligt och roligt, han bevisar ju bara en teori som går rak emot den linje som har misslyckats under de senaste 15 åren.PeppeF1 skrev:Han må ha rätt men att ta med de här båda meningarna var lite roligt.Here’s the proof – if downforce prevented overtaking, historically the races with the fewest overtaking manoeuvres would have been the wet races, where maximum downforce settings are used… Why anybody still thinks a reduction in downforce is the solution when faced with the facts has been a consistent mystery and frustration to me.
...
Most overtakes took place in the past when a driver made a mistake due to poor grip or missed a gear.
När det regnar så har förarna mer downforce och mindre fäste. Och de flesta omkörningar sker när förarna har dåligt fäste.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Visst sker fler och större misstag när greppet är så dåligt som i regn vilket i sin tur leder till omkörningar, men att genom detta tycka sig bevisa att mycket aerodynmisk downforce inte alls är boven tycker jag är lite lustigt. Då skulle man kunna motbevisa honom med att ta fram omkörningsstatistik för Monaco där man också kör med maximal downforce men det är knappt någon som kan köra om, det är två extrema fall och hör inte till resonemanget kan jag tycka.Silverkatten skrev:Roligt och roligt, han bevisar ju bara en teori som går rak emot den linje som har misslyckats under de senaste 15 åren.PeppeF1 skrev:Han må ha rätt men att ta med de här båda meningarna var lite roligt.Here’s the proof – if downforce prevented overtaking, historically the races with the fewest overtaking manoeuvres would have been the wet races, where maximum downforce settings are used… Why anybody still thinks a reduction in downforce is the solution when faced with the facts has been a consistent mystery and frustration to me.
...
Most overtakes took place in the past when a driver made a mistake due to poor grip or missed a gear.
När det regnar så har förarna mer downforce och mindre fäste. Och de flesta omkörningar sker när förarna har dåligt fäste.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
En känsla som kan vara lätt att känna igen.ANFRAN skrev:Regnlopp var inte världens bästa exempel, nej. Men va fan, har man svårt att styrka en tes så får man vara lite kreativ!PeppeF1 skrev:Han må ha rätt men att ta med de här båda meningarna var lite roligt.Here’s the proof – if downforce prevented overtaking, historically the races with the fewest overtaking manoeuvres would have been the wet races, where maximum downforce settings are used… Why anybody still thinks a reduction in downforce is the solution when faced with the facts has been a consistent mystery and frustration to me.
...
Most overtakes took place in the past when a driver made a mistake due to poor grip or missed a gear.
Men ni skulle hata mig om jag sa det jag tänkte när jag började med den här posten...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!