BAHRAINS GP 2010 - SAKHIR. Lopp 1 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Skulle vilja att producenten gav oss fler ombordbilder så man kan se hur bilarna uppför sig. Just nu tycker jag McLaren ser bäst ut, följd av Ferrari, men har sett för lite ombordbilder för att vara säker. Mercedes ser lite nervös ut, speciellt i mitten av kurvorna.
Hur det än går i kvalet, så kommer däckslitaget med blytunga bilar att vara mycket avgörande på söndag. Tror att slutresultatet kan skilja en hel del från kvalificeringen.
Hur det än går i kvalet, så kommer däckslitaget med blytunga bilar att vara mycket avgörande på söndag. Tror att slutresultatet kan skilja en hel del från kvalificeringen.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
107-procentsregeln vore inte dum. HRT kommer nog att vara föööör långsamma den här tävlingen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 198
- Blev medlem: ons dec 01, 2004 12:11
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Ska man gå efter varvtiderna under den andra träningens stinter är Alonso min favorit till segern. Red Bull ser också bättre ut än man trodde om man bara ser till de snabbaste tiderna. Mycket jämt mellan McLaren, Mercedes, Red Bull, med Ferrari en aningens före. Men då antar jag att de hade samma mängd bensin i bilarna och det hade de kanske inte...
-
- Inlägg: 198
- Blev medlem: ons dec 01, 2004 12:11
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag tycker det verkar skumt att Merceders är en halv sekund före 2an eller Rosberg var ju det Och det är ju ännu skummar för även om han skulle vara snabbare än schumi så är han nog inte så mycket som en halv sekund snabbare utan det luktar att han var rätt lätt när han satte den snabba tiden. Schumi erkände visserligen att han hade problem att sätta ett snabbt varv och att han kände sig lite ringrostig men dagens resultat är nog rätt missvisande eftersom det inte speglar hur det sett ut under testerna till punkt och pricka.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
http://www.autosport.com/news/report.php/id/82045JTarnstrom skrev:107-procentsregeln vore inte dum. HRT kommer nog att vara föööör långsamma den här tävlingen.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tack ska du ha Pastis!Pastis skrev:FIA har sänkt nivån, nu är det bra ifall bilarna kommer runt ett varv.
Håller med om banan, kurvig och såg ni TV-bilderna från guppen som gjorde att bilarna bottnade?
Nåja, säsongen är igång och det ska bli kul att se vilka som är snabba i morgon. Välkommen tillbaka Lucky!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Sitter här och tittar på Trullis ojämna körning och blir lite förvånad om dom nya smala framdäcken att så lite kan synas så väl. Vad är tanken backom minskningen på bräden?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Visst, så tycker många av oss.Crazy F1 skrev:Men jag tycker det är jävligt fattigt att man får vara så långsam som vissa stall och ändå köra, det är ju fan en skam.
MEN, det här är början på den nya Formel 1-eran. De bra stallen ska hjälpa de nya så att alla kommer upp i samma nivå. För de nya stallen har rätt folk, tankar, idéer och ekonomi. De har bara ett fel, de kan inte konkurrera och bygga F1-bilar. OCH DÅ MENAR JAG RIKTIGA F1-BILAR I HIGH-TECH, inga secondhand varianter...
Fatta att F1 ska vara det ultimata, det ouppnåeliga och ingen rättighet för halvskapliga ingenjörer och pengakåta stallägare som vill synas i solen. Beige är en färg, solidaritet är ett ord som inte hör hemma i F1! Här ska den starka krossa den svaga!
All annan racing får tävla på lika villkor, låt F1 vara F1.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Till en viss gräns givetvis för ingen är intresserad av att se 9 Ferraris och 9 McLarens utgöra startfältet i F1.Pastis skrev:Visst, så tycker många av oss.Crazy F1 skrev:Men jag tycker det är jävligt fattigt att man får vara så långsam som vissa stall och ändå köra, det är ju fan en skam.
MEN, det här är början på den nya Formel 1-eran. De bra stallen ska hjälpa de nya så att alla kommer upp i samma nivå. För de nya stallen har rätt folk, tankar, idéer och ekonomi. De har bara ett fel, de kan inte konkurrera och bygga F1-bilar. OCH DÅ MENAR JAG RIKTIGA F1-BILAR I HIGH-TECH, inga secondhand varianter...
Fatta att F1 ska vara det ultimata, det ouppnåeliga och ingen rättighet för halvskapliga ingenjörer och pengakåta stallägare som vill synas i solen. Beige är en färg, solidaritet är ett ord som inte hör hemma i F1! Här ska den starka krossa den svaga!
All annan racing får tävla på lika villkor, låt F1 vara F1.
Om man bara skulle släppa allt fritt och ropa "låt den starka krossa den svagare" skulle man inom mindre än 5 år ha ett startfält bestående av två team.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Visst, men nu hårddrar jag det eftersom jag är så förbannat less på allt gull med nya skitstall.LuckyStrike1 skrev:Till en viss gräns givetvis för ingen är intresserad av att se 9 Ferraris och 9 McLarens utgöra startfältet i F1.Pastis skrev:Visst, så tycker många av oss.Crazy F1 skrev:Men jag tycker det är jävligt fattigt att man får vara så långsam som vissa stall och ändå köra, det är ju fan en skam.
MEN, det här är början på den nya Formel 1-eran. De bra stallen ska hjälpa de nya så att alla kommer upp i samma nivå. För de nya stallen har rätt folk, tankar, idéer och ekonomi. De har bara ett fel, de kan inte konkurrera och bygga F1-bilar. OCH DÅ MENAR JAG RIKTIGA F1-BILAR I HIGH-TECH, inga secondhand varianter...
Fatta att F1 ska vara det ultimata, det ouppnåeliga och ingen rättighet för halvskapliga ingenjörer och pengakåta stallägare som vill synas i solen. Beige är en färg, solidaritet är ett ord som inte hör hemma i F1! Här ska den starka krossa den svaga!
All annan racing får tävla på lika villkor, låt F1 vara F1.
Om man bara skulle släppa allt fritt och ropa "låt den starka krossa den svagare" skulle man inom mindre än 5 år ha ett startfält bestående av två team.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Inga större problem då man har data sedan många år och byggt sina tankar efter det. Men visst är det så att vissa banor är kritiska och man inte får slösa. Fullgasbanor som Monza och Spa är törstiga.Nisse skrev:Är det nån som har koll på om det kommer att bli problem med att få soppamängden att räcka till på några banor?
Orkar inte kolla bakåt men på en del banor gick det väl åt lite mer soppa?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Ja, jag kan sympatisera med det. Jag ser inte något självändamål med nya stall när det är den här nivån som är den bästa vi kan hoppas på.Pastis skrev:Visst, men nu hårddrar jag det eftersom jag är så förbannat less på allt gull med nya skitstall.LuckyStrike1 skrev:Till en viss gräns givetvis för ingen är intresserad av att se 9 Ferraris och 9 McLarens utgöra startfältet i F1.Pastis skrev: Visst, så tycker många av oss.
MEN, det här är början på den nya Formel 1-eran. De bra stallen ska hjälpa de nya så att alla kommer upp i samma nivå. För de nya stallen har rätt folk, tankar, idéer och ekonomi. De har bara ett fel, de kan inte konkurrera och bygga F1-bilar. OCH DÅ MENAR JAG RIKTIGA F1-BILAR I HIGH-TECH, inga secondhand varianter...
Fatta att F1 ska vara det ultimata, det ouppnåeliga och ingen rättighet för halvskapliga ingenjörer och pengakåta stallägare som vill synas i solen. Beige är en färg, solidaritet är ett ord som inte hör hemma i F1! Här ska den starka krossa den svaga!
All annan racing får tävla på lika villkor, låt F1 vara F1.
Om man bara skulle släppa allt fritt och ropa "låt den starka krossa den svagare" skulle man inom mindre än 5 år ha ett startfält bestående av två team.
Tar man bort Lotus, Virgin och HRT i år tycker jag F1 snarare stärks. Det blir lätt lite parodi som det är nu.
Nu tycker jag i och för sig att Lotus, förutom att de tappar alla möjliga delar, faktiskt imponerar från att inte ha varit något för sex månader sen.
Problemet är bara att ett team som inte ens fanns för sex månader inte bör vara med i F1 sex månader senare till att börja med.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Ja, även jag är imponerat att Lotus byggt en F1:a så snabbt. Det jag inte förstår är att folk är så aningslösa att de verkar tro att de på 1-2 år ska vara ikapp?! Enda möjligheten för det är frysning av de andra och hjälp till de nya och dår är det inte längre F1. Jag har sagt det tidigare, F1 ÄR FARLIGT UTE OCH PÅ FEL VÄG.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Sanningen är farlig och kanske obehaglig.,
Det kanske inte är så svårt att komma in i F1, ( Kanske ) alla kan det.
Det kanske inte är så svårt att komma in i F1, ( Kanske ) alla kan det.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag tror att vi den senaste tiden har fått ett ganska tydligt besked på att alla inte kan det.platt skrev:Sanningen är farlig och kanske obehaglig.,
Det kanske inte är så svårt att komma in i F1, ( Kanske ) alla kan det.
Lika lite som alla bara kan komma in i NHL, Allsvenskan, NBA, Liga A, La Liga, Elitserien, NASCAR, WTCC, STCC, NFL etc. etc. etc. etc. etc. etc.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Om man har pengar kan man allt, detta är ett stort bevis som inte går att förneka.LuckyStrike1 skrev:Jag tror att vi den senaste tiden har fått ett ganska tydligt besked på att alla inte kan det.platt skrev:Sanningen är farlig och kanske obehaglig.,
Det kanske inte är så svårt att komma in i F1, ( Kanske ) alla kan det.
Lika lite som alla bara kan komma in i NHL, Allsvenskan, NBA, Liga A, La Liga, Elitserien, NASCAR, WTCC, STCC, NFL etc. etc. etc. etc. etc. etc.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Å andra sidan skulle man kunna säga att den korta framförhållningen har sållat ut team som verkligen vill och kan ta sig in i F1. Lotus, Virgin och HRT har gjort något som stora biltillverkare aldrig hade gett sig in på. Tidsdifferenserna är ingenting att hänga upp sig på. För bara drygt tio år sedan såg det inte mycket bättre ut. Jag tror heller inte att de nya stallen kommer att vara konkurrenskraftiga i bemärkelsen att de har kommit ifatt mittenteamen, än mindre toppstallen, men tidsmässigt kommer de inte att vara lika hopplöst efter. Å andra sidan skulle jag inte bli förvånad om något av de nya stallen faktiskt lyckas snabbare än vad någon tror dem om. Branson är som sagt ingen person som är känd för att misslyckas.
F1 är inne på rätt väg. Äntligen!
F1 är inne på rätt väg. Äntligen!
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nu överlåter jag till dig att förklara Toyotas F1-satsning för mig i skenet av det påståendetplatt skrev:Om man har pengar kan man allt, detta är ett stort bevis som inte går att förneka.LuckyStrike1 skrev:Jag tror att vi den senaste tiden har fått ett ganska tydligt besked på att alla inte kan det.platt skrev:Sanningen är farlig och kanske obehaglig.,
Det kanske inte är så svårt att komma in i F1, ( Kanske ) alla kan det.
Lika lite som alla bara kan komma in i NHL, Allsvenskan, NBA, Liga A, La Liga, Elitserien, NASCAR, WTCC, STCC, NFL etc. etc. etc. etc. etc. etc.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Enkelt!LuckyStrike1 skrev:Nu överlåter jag till dig att förklara Toyotas F1-satsning för mig i skenet av det påståendetplatt skrev:Om man har pengar kan man allt, detta är ett stort bevis som inte går att förneka.LuckyStrike1 skrev: Jag tror att vi den senaste tiden har fått ett ganska tydligt besked på att alla inte kan det.
Lika lite som alla bara kan komma in i NHL, Allsvenskan, NBA, Liga A, La Liga, Elitserien, NASCAR, WTCC, STCC, NFL etc. etc. etc. etc. etc. etc.
Dom va med i flera år eller hur?
Dom har eller kanske hadde en massa pengar eller hur?
Dom precterar INGET ting?
Varför?
En skit ledning i stallet eller hur!
Men ändå var dom med.
Summa.
Pengar = kan va med och leka.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 162
- Blev medlem: ons maj 04, 2005 19:33
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Nja, kanske. Kom ihåg att Williams inte var så heta från början heller. Reine Wisell tackade väl nej till styrning hos Frank om jag inte är felunderrättad, men trots det är det nu tredje vinstrikast totalt sett.Pastis skrev:Ja, även jag är imponerat att Lotus byggt en F1:a så snabbt. Det jag inte förstår är att folk är så aningslösa att de verkar tro att de på 1-2 år ska vara ikapp?! Enda möjligheten för det är frysning av de andra och hjälp till de nya och dår är det inte längre F1. Jag har sagt det tidigare, F1 ÄR FARLIGT UTE OCH PÅ FEL VÄG.
OM nåt av de nya stallen får ekonomin att gå ihop finns chansen till segrar, även om det är en väldigt svår väg att vandra. Det största felet anser jag är att FIA inte gav dem platsen mycket tidigare och tillät tester redan ifjol för dem. Nu blir det ett läroår, och de som inte konkar bör komma bättre förberedda inför nästa säsong.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det var ju snarare FOTA än FIA som såg till att de nya stallen inte fick klartecken tidigare.Jögga skrev:Nja, kanske. Kom ihåg att Williams inte var så heta från början heller. Reine Wisell tackade väl nej till styrning hos Frank om jag inte är felunderrättad, men trots det är det nu tredje vinstrikast totalt sett.Pastis skrev:Ja, även jag är imponerat att Lotus byggt en F1:a så snabbt. Det jag inte förstår är att folk är så aningslösa att de verkar tro att de på 1-2 år ska vara ikapp?! Enda möjligheten för det är frysning av de andra och hjälp till de nya och dår är det inte längre F1. Jag har sagt det tidigare, F1 ÄR FARLIGT UTE OCH PÅ FEL VÄG.
OM nåt av de nya stallen får ekonomin att gå ihop finns chansen till segrar, även om det är en väldigt svår väg att vandra. Det största felet anser jag är att FIA inte gav dem platsen mycket tidigare och tillät tester redan ifjol för dem. Nu blir det ett läroår, och de som inte konkar bör komma bättre förberedda inför nästa säsong.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Möjligt, men då är det bara att byta ut FIA mot FOTA i vad jag skrev. Om så är fallet är det rätt unket att nu klaga på att dom är långsamma.JTarnstrom skrev:Det var ju snarare FOTA än FIA som såg till att de nya stallen inte fick klartecken tidigare.Jögga skrev:Nja, kanske. Kom ihåg att Williams inte var så heta från början heller. Reine Wisell tackade väl nej till styrning hos Frank om jag inte är felunderrättad, men trots det är det nu tredje vinstrikast totalt sett.Pastis skrev:Ja, även jag är imponerat att Lotus byggt en F1:a så snabbt. Det jag inte förstår är att folk är så aningslösa att de verkar tro att de på 1-2 år ska vara ikapp?! Enda möjligheten för det är frysning av de andra och hjälp till de nya och dår är det inte längre F1. Jag har sagt det tidigare, F1 ÄR FARLIGT UTE OCH PÅ FEL VÄG.
OM nåt av de nya stallen får ekonomin att gå ihop finns chansen till segrar, även om det är en väldigt svår väg att vandra. Det största felet anser jag är att FIA inte gav dem platsen mycket tidigare och tillät tester redan ifjol för dem. Nu blir det ett läroår, och de som inte konkar bör komma bättre förberedda inför nästa säsong.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nej.JTarnstrom skrev:Det var ju snarare FOTA än FIA som såg till att de nya stallen inte fick klartecken tidigare.Jögga skrev:Nja, kanske. Kom ihåg att Williams inte var så heta från början heller. Reine Wisell tackade väl nej till styrning hos Frank om jag inte är felunderrättad, men trots det är det nu tredje vinstrikast totalt sett.Pastis skrev:Ja, även jag är imponerat att Lotus byggt en F1:a så snabbt. Det jag inte förstår är att folk är så aningslösa att de verkar tro att de på 1-2 år ska vara ikapp?! Enda möjligheten för det är frysning av de andra och hjälp till de nya och dår är det inte längre F1. Jag har sagt det tidigare, F1 ÄR FARLIGT UTE OCH PÅ FEL VÄG.
OM nåt av de nya stallen får ekonomin att gå ihop finns chansen till segrar, även om det är en väldigt svår väg att vandra. Det största felet anser jag är att FIA inte gav dem platsen mycket tidigare och tillät tester redan ifjol för dem. Nu blir det ett läroår, och de som inte konkar bör komma bättre förberedda inför nästa säsong.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, det är jävligt magstarktm framför allt av Ferrari.Jögga skrev:Möjligt, men då är det bara att byta ut FIA mot FOTA i vad jag skrev. Om så är fallet är det rätt unket att nu klaga på att dom är långsamma.JTarnstrom skrev:Det var ju snarare FOTA än FIA som såg till att de nya stallen inte fick klartecken tidigare.Jögga skrev: Nja, kanske. Kom ihåg att Williams inte var så heta från början heller. Reine Wisell tackade väl nej till styrning hos Frank om jag inte är felunderrättad, men trots det är det nu tredje vinstrikast totalt sett.
OM nåt av de nya stallen får ekonomin att gå ihop finns chansen till segrar, även om det är en väldigt svår väg att vandra. Det största felet anser jag är att FIA inte gav dem platsen mycket tidigare och tillät tester redan ifjol för dem. Nu blir det ett läroår, och de som inte konkar bör komma bättre förberedda inför nästa säsong.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Lite tidigt att uttala sig, men Button ser ut att köra ovanligt hårt. Ser inte alls lika mjukt och fint ut som man är van vid. Ett tidigt tecken på att han är pressad, eller att bilen inte riktigt passar honom?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Hur tusan kan de bygga så dåliga bilar? Alltså en stor tillverkare av formelbilar om Dallara borde väl för tusan kunna slänga ihop en bil som funkar?
Äh, slå ihop F1 och GP2 med samma regler så att de sämsta F1-stallen kan köra runt i GP2 med samma bil. Kanske kan vara ett kval före varje race där de sämsta hamnar i GP2 och de bästa i GP:t
Äh, slå ihop F1 och GP2 med samma regler så att de sämsta F1-stallen kan köra runt i GP2 med samma bil. Kanske kan vara ett kval före varje race där de sämsta hamnar i GP2 och de bästa i GP:t
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Synd på Virgin och Glock. Hans tider ser riktigt respektabla ut. Han kommer inte att vara långt efter.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Dallara har nog inte byggt en sämre bil än något av de andra nya stallen. De ligger ungefär på den nivå där de andra nya stallen låg inför de första testerna.Silverkatten skrev:Hur tusan kan de bygga så dåliga bilar? Alltså en stor tillverkare av formelbilar om Dallara borde väl för tusan kunna slänga ihop en bil som funkar?
Äh, slå ihop F1 och GP2 med samma regler så att de sämsta F1-stallen kan köra runt i GP2 med samma bil. Kanske kan vara ett kval före varje race där de sämsta hamnar i GP2 och de bästa i GP:t
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Tycker ändå det hade varit vettigt om ny/sämre stall kunnat husera i GP2 tills de var redo för F1. Kräver ju samma regler i F1 och GP2 dock.JTarnstrom skrev:Dallara har nog inte byggt en sämre bil än något av de andra nya stallen. De ligger ungefär på den nivå där de andra nya stallen låg inför de första testerna.Silverkatten skrev:Hur tusan kan de bygga så dåliga bilar? Alltså en stor tillverkare av formelbilar om Dallara borde väl för tusan kunna slänga ihop en bil som funkar?
Äh, slå ihop F1 och GP2 med samma regler så att de sämsta F1-stallen kan köra runt i GP2 med samma bil. Kanske kan vara ett kval före varje race där de sämsta hamnar i GP2 och de bästa i GP:t
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Du är medveten om att HRT presterar snabbare varvtider än GP2-bilarna? Eller menar du att de ska köpa sig ett par GP2-kärror och öva sig? Jag är öertygad om att ett stall som HRT, hur långt de än är efter konkurenterna i F1, opererar på en betydligt högre nivå än vad GP2-stallen gör. Det är en helt annan sak att driva ett stall med köpebilar jämfört med att konstruera, bygga och driva ett par F1-bilar.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Helt övertygad om att om de nya stallen hade fått ett par testdagar till och en månad till att förbereda sig på så hade de inte varit mer än 2-3 sekunder efter, kanske mindre ändå, på en bana med normal varvtid, och då hade ingen klagat. Ge de nya stallen ett par race till så kommer det att se mer respektabelt ut.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666