Hur långt kommer Barrichello?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Stabil på kvalet men efter alla bekymmer han haft i år... hur långt kommer han i morron?

Jag gissar på 15 varv ungefär..:smile:
Zetor

Inlägg av Zetor »

Tills hjulmuttern går snett för en bakhjulsmek!!
Boy

Inlägg av Boy »

Till första kurvan, där han åker in i baken på Ralfs bil. :wink:
/Boy
Ankan

Inlägg av Ankan »

Löjlig Topic måste jag säga....
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

VAddå hans bil brukar ju gå sönder ... ??? :wink:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Ska väl tillägga att jag verkligen hoppas att han kommer i mål, kanske som etta (inte så troligt kanske).
Gäst

Inlägg av Gäst »

Man kan ju hoppas, men säger inte Jean till om "Let Michael through for the championship", då?
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

En chans för honom är att ha ett par bilar mellan sig och Schummi...

Fast som sagt växellådan rasar på 15 varvet. Detta efter en snygg uppkörning efter att ha fått starat från depån då Ferrarin tjuvstanna på uppvärmningsvarvet :crazy:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-05-12 03:22, Jari wrote:
Man kan ju hoppas, men säger inte Jean till om "Let Michael through for the championship", då?
Usch, gör dom det i igen så är dom genom ruttna.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Jag hoppas också att han vinner men han lär tyvärr inte ens komma iväg i starten! "For the championship, Rubens" :wink:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Han kommer i mål. Han leder hela loppet - till sista varvet där historien upprepar sig och han får vänta in [Schumacher]. Rubens tvåa och en fantastisk körning av Michael Schumacher!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-05-12 11:49, ANFRAN wrote:
Han kommer i mål. Han leder hela loppet - till sista varvet där historien upprepar sig och han får vänta in [Schumacher]. Rubens tvåa och en fantastisk körning av Michael Schumacher!
Halvhyfsad "gissning"! :up:

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Tack.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

jag förstår inte varför vissa är förvånade....Detta har ju varit Ferraris policy hela tiden, jag trodde dock att RB skulle få vinna när han var i ledningen.

Jag undrar vem som Publiken blir sur på, jag förstår att de blir sura, men vem ska de skylla på....

Ms sa att han inte hade något med beslutet att göra och han verkade faktiskt ledsen över att det belev som det blev...

Hur som hellst så var det ett spännade lopp, med mycket omkörningar(åtminstånde för oss på digitalen)...
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Crazy, antagligen är de väl sura på Ferrari! På de som tog beslutet. Stallet är ju inte, även om det verkar så, bara [Schumacher] utan det finns ju även några bakom. Ross Brawn, Jean Todt osv..
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Crazy, varför undrar du varför folk blir förvånade när du själv blev förvånad? Och det är klart som fan folk blir sura. På Ferrari. På Jean Todt. På Luca Montezemolo. På Michael Schumacher - som, om han nu mådde så jävla dåligt av att vinna, faktiskt kunde låta bli att köra om Barrichello. Vad hade hänt då? Hade han fått sparken från Team Schumacher? Michael Schumacher är en jävla hycklare som ljuger TV-tittarna rakt upp i ansiktet på presskonferenserna. Ni kanske inte har förstått det än, men jag kan hjälpa er att öppna ögonen.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hade jag varit Schumi, så hade jag vägrat ta emot den stallordern och låtit Barrichello vunnit. Dåligt av Schumi att skylla beslutet på ledningen...

Förhoppningsvis har Ferrari nu lärt sig något av sin PR- och goodwill-miss. Inte vill de bli utbuade igen?
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Hålle med Pastis. Skulle varit kul med två stillastående bilar framför mållinjen.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

JAg skrev under en annan topic att jag trodde att barren skulle få vinna, men att jag inte är förvånad över att det blev som det blev.

Visst att schumi inte skulle fått sparken från teamet om han vägrat, me det fanns kanske inte så mycket tid att tänka på det eftersom det verkade som han fick reda på att han skulle bli omsläppt på sista varvet..

Men visst var det dåligt, men jag är inte öpprörd över beslutet eftersom Ferrari har aldrig smugit med vem som är etta och vem som är tvåa.....
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Schummi kunde ju hur lätt som helst låtit Barren vinna. Så den ånger som kom efteråt uppstod nog när han hörde alla visslingar, specielt från den Ferrari röda läktaren.
Hansson

Inlägg av Hansson »

Det första MS gjorde när han kom i mål som 1:a var ju att vinka till publiken men när han sedan hörde bu-ropen så drog han öronen åt sig.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hoppas både Schumi och Ferrari fått något att tänka på!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag hoppas bara Schumacher och Ferrari fortsätter att bli utbuade resten av säsongen men tyvärr är väl minnet kort som vanligt ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Ferrari made a mockery of Formula 1 on Sunday at the Austrian Grand Prix. Autosport tyckte inte heller om svineriet.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det är väl klart att dubbelmoralens väktare som behagar klaga på att andra skall skärpa till sin körning när han själv tycker det är helt OK att sistaminuten-stänga i 300 km/h, inte hade gett Rubens det erkännandet om inte publiken buat. Ifjol hörde jag t.ex. inget om att byta plats på podiet, eller liknande, men då var det ju inte heller några som buade. Hade Schumi sagt till att han inte ville bli förbisläppt så hade han ju inte blivit det. Dessutom kom det ju fram att han trots allt tyckte det var ett bra beslut, men jag tycker nog att de ser ännu löjligare ut nu än vad de skulle göra om de missade VM med mindre än 4 poäng. Williams har väl t.ex. lite erfaranhet av sånt och de såg ju inte i närheten lika ljliga ut som Ferrari/[Schumacher] gjorde idag.

Ferrari har visst hymlat om sina stallorder och påstått att Rubens får vinna om han är snabbare - vilket ju uppenbart inte är sant. Om [Schumacher] hade haft Rubens problem i början på året och Rubens haft mer poäng än [Schumacher], är det verkligen någon som på fullt allvar tror att [Schumacher] tvingats till samma sak så tidigt på året?

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Inte lär sådant här öka varken F1:s eller Ferraris popularitet och därmed sponsorpengarna. Vilket ju ändå troligen är det övergripande målet för Ferrari. Visst kan säkert enstaka medlemmar i toppen av vissa stall, som sur-Frank, främst vara med för viljan att vinna, men för biltillverkare som Fiat/Ferrari, Mercedes, BMW, etc. är det ju främst PR-värdet som är det viktiga.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Jag drar en skarp linje vid segrar, andra poängplatser har mycket mindre betydelse. Det är segrarna man räknar i slutändan. Det här var Barris sådan.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag håller med dig AF1 i allt utom det sista stycket.

Glöm inte bort att Schumi "tvingades" hjälpa fram Irvine till förar-VM 1999. Iofs misslyckades den gode Irvine och Schumi var säkert inte gråtfärdig för det. Men Ferrari visade att man i första hand tänker på sig och i andra hand på förarna.

Hur som helst så har jag fortfarande dålig smak i munnen efter dagens händelser!
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Men om Ferrari tänker på sig själva borde de ju gett Barren vinsten. Han är den ende som kommer att behöva dessa 4 poäng för en WM-titel. Ingen kommer så nära Schummi i år att det kommer handla om några 4 poäng.
Tifosi

Inlägg av Tifosi »

On 2002-05-12 17:33, llowgren wrote:
Men om Ferrari tänker på sig själva borde de ju gett Barren vinsten. Han är den ende som kommer att behöva dessa 4 poäng för en WM-titel. Ingen kommer så nära Schummi i år att det kommer handla om några 4 poäng.
Om vi får en repris av Silverstone 99???

Jag bara säger OM.
Man vet aldrig vad som händer i de kommande loppen.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Exakt och då får Ferrari sattsa allt på Barren. Schummi skulle ju då hamna för långt bak för att ha något med slutet att göra.
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

On 2002-05-12 17:16, AndersF1 wrote:

Ferrari har visst hymlat om sina stallorder och påstått att Rubens får vinna om han är snabbare - vilket ju uppenbart inte är sant. Om [Schumacher] hade haft Rubens problem i början på året och Rubens haft mer poäng än [Schumacher], är det verkligen någon som på fullt allvar tror att [Schumacher] tvingats till samma sak så tidigt på året?
Nej, men Ferrari har nästan allt att tacka Schumi för de senaste åren, Barrichello för inget, så det är normalt att Schumacher ska vinna.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Vi ska nog inte heller glömma bort 2000 då schumi ledde vm med 26 poäng och blev sedan stående tre lopp i rad sammtidigt som Häkkinen kammade hem rubbet och då var det match igen...

Även om det inte var snyggt det som hände igår så säger jag bara som så......Stallorder har förekommit innan ÄVEN I ANDRA STALL än Ferrari och kommer att fortsätta att förekomma i sporten tills det förbjuds.

Jag gör precis som regen, jag skjiljer rätt så mycket på en första och en andra plats.

Ferrari har sagt att RB ska få vinna om han är snabbare och igår med mina ögon var de precis jämnsnabba. Fast det är mycket möjligt att RB skulle få släppa schumi förbi sig även om han ledit med 20 sekunder.....

Hur som hällst så får vi hoppas att Schumi kan pröjsa tillbaka nån gång....även om det kanske inte blir samma känsla för Barren då...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nu verkar Rubens få bli italienare också ( http://www.grandprix.com/ns/ns06266.html ):
Barrichello to be given Italian citizenship

THE Italian Embassy in Brazil is to grant Italian citizenship to Rubens Barrichello, as a way to compensate the humiliation suffered by Barrichello in Austria. The Italian ambassador Vincenzo Petrone said he was ashamed for the "historic humiliation" of Barrichello and wanted to make a gesture on behalf of Italy.

Barrichello, who comes from Italian roots actually requested Italian citizenship some months ago but the process will now be accelerated by the Italians embarrassed by what happened in Austria.

Vet inte hur stor sanningshalten är i det där, men helt otroligt är det kanske inte - F1 är tydligen viktigt i vissa länder...

Jaha, så då blir det en italienare i ferrari iallafall då - lär ju inte underlätta [Schumacher] och hans "medbrottslingars" manipulationer. :smile:

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

On 2002-05-14 12:17, AndersF1 wrote:
Vet inte hur stor sanningshalten är i det där, men helt otroligt är det kanske inte - F1 är tydligen viktigt i vissa länder...
Det har ju startats krig p g a fotbollsmatcher så varför inte?
MikeSolo

Inlägg av MikeSolo »

Apropå Barichellos Italienska medborgarskap, har ni sett detta?

"...The Italian ambassador to Brazil revealed he was ashamed of what happened on Sunday and the 'historic humiliation' that the Brazilian suffered.

Rumours that Michael Schumacher is also seeking Italian citizenship and that Rubens is merely 'holding' his place in the queue are totally unfounded. As if!"

Hittade det på http://www.pitpass.com/news2/news.cfm?newsid=1281

/M.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-05-12 03:22, Jari wrote:
:crazy: :moon: