Viasat Motor F1 preview

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Blomman

Viasat Motor F1 preview

Inlägg av Blomman »

På fredag den 5 mars drar Viasat igång F1-bevakningen av 2010 års säsong! Missa inte Viasat Motors F1 preview... Start 21.00

Janne B
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ja, det var på tiden!!! :D
Det är snart bara tio dagar kvar till premiären och alla verkar ligga i ide.
Nu verkar det ju som det blir ett mellanår i F1 då vi är tillbaks till dagisstadiet med en massa nya regler och stall att försöka skola in så de sedvanliga och traditionella "förkylningarna" kommer självklart ganska snabbt som brev på posten. I ärlighetens namn kanske de redan har börjat när en del av stallen nu börjat leta efter sina bilar och biljetterna till Bahrain blev lite dyrare än väntat.
Väl där kan de ju börja undra varför deras bil inte går lika fort som Ferrarin, Mercedes och Red Bull-bilarna.
Framme i maj kanske någon avslöjat för dem att F1 är ganska dyrt och man ska nog kunna lite mer än bilarna behöver lite mer än fyra hjul och en ratt för att kunna slåss i toppen.
Måhända finns det någon sorts "nyhetens behag" att åter få se Kerpens egna Berlusconi göra ett återtåg, men jag undrar hur länge det är en nyhet. Speciellt om han nu skulle råka börja vinna igen. Skulle inte känslan av "har vi inte sett det här förut" infinna sig på nolltid?
I så fall hade det ju kanske varit lite intressantare att få se honom och Kimi Räikkönen i varsin Ferraribil, eller?
Men visst, självklart ska man väl titta på det och naturligtvis kommer även jag att gå igång på sedvanlig vis, men jag undrar om jag ser fram emot europapremiären lika mycket som förr om åren, då det var fler proffs, både som stallchefer och förare i sporten. Men framför allt att reglementet faktiskt tillät lite riktig racing.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Jag tycker det är roligt när reglerna gör att bilen måste förändras lite grand. Det rör lixom om i grytan lite grand...
Sen att man godkänner stall till höger och vänster som sedan inte kommer till start är ett tecken på att sporten i sin nuvarande form(undantaget förra säsongen) har blivit för tråkig för folk att se på.

Sportens syfte är trots allt att få så många tittare som möjligt,.. Inte att kora den "snabbaste mannen" på planeten! Sen att dessa två mål inom en viss rimlighet flyter samman mer eller mindre tål juh att tänkas på och kanske bör beaktas mer än nu.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Ha, ha.. ni verkar inte riktigt fattat att minst hälften av intresset kring premiären kommer kretsa kring Schumi..
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Vem?
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Cheever skrev:Vem?
Ja, vad handlar strängen om??

Jo Viasats preview,, så jag syftar såklart på Eje och Janne..
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Sorry mate...jag tror han får fullt sjå...
Lenny skrev:Ha, ha.. ni verkar inte riktigt fattat att minst hälften av intresset kring premiären kommer kretsa kring Schumi..
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Blomman skrev:Sorry mate...jag tror han får fullt sjå...
Lenny skrev:Ha, ha.. ni verkar inte riktigt fattat att minst hälften av intresset kring premiären kommer kretsa kring Schumi..
Tror jag också :wink: , men jag tänkte mera på det mediala intresset..
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Hur det kommer att gå för Schumacher är ju den riktigt stora frågan inför säsongen.
Jag är riktigt imponerad av att han vågar...

Tänk om han skulle dominera.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Lenny skrev:
Blomman skrev:Sorry mate...jag tror han får fullt sjå...
Tror jag också :wink: , men jag tänkte mera på det mediala intresset..
Om ni lovar att inte bli dryga, så tycker jag ni gör ett toppenjobb, så ni inte tror nåt annat..
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Vet jag väl :wink:

JB
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kollar på prewiev nu.

Fullständigt ointresant. Det enda vettiga inslaget var intervjun med stallchefen för red Bull och självfallet Maestros återkomst.

En del av förarna har fått allt medialt intreesse för 2010 redan nu, hoppas man slipper se mer av dem.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Boxerman

Re: Viasat Motor F1 preview

Inlägg av Boxerman »

Blomman skrev:På fredag den 5 mars drar Viasat igång F1-bevakningen av 2010 års säsong! Missa inte Viasat Motors F1 preview... Start 21.00

Janne B
Kommer det att sändas på tv6 i år också
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Kval live i TV6

race sammandrag TV6
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:Kollar på prewiev nu.

Fullständigt ointresant. Det enda vettiga inslaget var intervjun med stallchefen för red Bull och självfallet Maestros återkomst.

En del av förarna har fått allt medialt intreesse för 2010 redan nu, hoppas man slipper se mer av dem.
Jag ska hålla ett öga på om Kimi och WRC får mer media än F1 i år...
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Jag tycker fortfarande att det är en skandal att de styrande inom F1 godkänner att man i Sverige måste ha en betalkanal för att kunna se loppen i sin helhet. Jag skulle t o m kunna nöja mig med att loppen visades i efterhand i 6:an om man fick se dem i sin helhet. Sammandragen är ju inte mycket att komma med.

Senast jag kollade måste man teckna något slags sportpaket om man ville ha Viasat Motor. Vad är det för trams? Jag är inte intresserad av andra sporter än FI (OK då, kanot går också bra..).
Fredrik i Trollhättan

Jag tycker 100kr extra för viasat Sport (med motor) är helt ok.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Absolut!
F1 kostar massor av pengar, så nånstans måste ju degen in.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Nu har jag också sett infören, bra där jag är inte lika uppdaterad som vanligt, men nu så. Föredömligt lite snack om föredettingen också.
Fredrik i Trollhättan

Cheever skrev:Föredömligt lite snack om föredettingen också.
Visst var det. Det är ju det som gör det hela så jävla spännande nu på söndag....
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag tänkte på Alesi, vem tänkte du på?
Användarens profilbild
Tux

Inlägg av Tux »

Någon som har koll på hur bra/dålig Live-strömmen som CDON säljer är?

http://downloads.cdon.com/index.phtml?c ... veid=26867
Gösta

Inlägg av Gösta »

Cheever skrev:Jag tänkte på Alesi, vem tänkte du på?
Alesi är knappast en "föredetting"??

För att kunna bli en föredetting så måste man en gång ha varit något, Alesi har aldrig varit något! :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Blåst och fin :(

Viasat on demand var ingen höjdare idag - hackar, buffrar och beter sig som skräp. En dryg hundring rätt i halsen på Viasat och en spark i skrevet åt mig. Funkade förra året då jag provade ett par gånger, men detta är ju löjligt dåligt.. :finger:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
freddda

Inlägg av freddda »

Petrol skrev:Blåst och fin :(

Viasat on demand var ingen höjdare idag - hackar, buffrar och beter sig som skräp. En dryg hundring rätt i halsen på Viasat och en spark i skrevet åt mig. Funkade förra året då jag provade ett par gånger, men detta är ju löjligt dåligt.. :finger:
Kollade också på den sändningen men för mig funkade det förvånadsvärt bra var ju som att se TV men kändes allt för dyrt så i fortsättningen får man se på annat hål..
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Gäller att ens egna anslutning funkar bra vid tillfället också.
VHS

Inlägg av VHS »

Funkade fint för mig också :up: :rock:
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Hmm, nått skit var det. Jag provade att starta om datorn, men utan resultat, kanske fick dåliga anslutningar eller nått. Känns lite kass och efter starten stängde jag ner skiten - hade nog fått ett bryt om jag inte gjort det :wink:

Lyckade se sammandraget i alla fall - synd om Vettel men kul för Alonso, Massa Och Ferrari.

Fasen vad svårt att se vilka team som som kommer gå bra, ja förutom Ferrari och RB då.. Troligt att Brawn snart ökar takten och McLaren är på G.. Trist att Renault och Sauber inte är bättre med..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det var i alla fall en otroligt intressant intervju med Horner som gjorde det väl värt.

Kan ni inte lägga upp mer F1 på Viasat play eller TV6 play? Eller är det bara jag som gärna kan se kval och race flera gånger?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Janne kan säkert förtydliga och förklara men jag tror inte det finns rättigheter att lägga upp F1-race på nätet - om det inte är betaltjänst som Viasat OnDemand.

Däremot går ju racen och kvalen och även träningarna i repris på Viasat Motor ganska många gånger dagarna efter racehelgen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Jag är rätt övertygad om att det inte tillåts att man lägger ut F1 på öppna sidor över huvud taget.