Vart hamnar Schumacher i VM?

Kungaklassen av motorsport...

Vilken plats kommer schumacher sluta på i VM?

Världmästare
14
25%
Plats 2
3
5%
Plats 3
8
14%
plats 4-5
31
55%

Antal röster: 56

Crazy F1

Vart hamnar Schumacher i VM?

Inlägg av Crazy F1 »

Ja, min fråga är alltså vilken plats ni tror att Schumi slutar på i VM. Jag har supersvårt att tippa detta eftersom frågan är hur bra Mercedersbilen kommer vara och hur mycket schumacher tappat på dessa år.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Han med stort H kommer inte gör större inverkan på säsongen ungefär som Kimi så det finns inget att oro sig för :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

För tidigt att tippa.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag saknar några alternativ.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Även om tester kan vara svårtolkade behövs det nog avverkas några sådana för att man ska våga sig på en gissning. I annat fall blir det bara en rankning av förarna. Givet likvärdigt material tror jag dock att Schumacher är en av de tre bästa.

Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:För tidigt att tippa.
Du vill väl tippa när sässongen är över och du har facit???? :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Cheever, vilka alternativ vill du ha mer?

Gösta, den var rätt bra faktiskt :)

Tärnström de ligger ju lite i det du säger men de finns ändå en charm i att tippa inan man har alla fakta på bordet, efter testerna borde vi ha en bättre bild av läget me de blir ju inte lika "spontant" tippat då.

Vet du förresten hur mycket de får testa i år? De har ju skurit ner på det precis som med allt annat :down:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Crazy F1 skrev:Cheever, vilka alternativ vill du ha mer?
6:a eller sämre verkar rätt så troligt.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

AndersF1 skrev:
Crazy F1 skrev:Cheever, vilka alternativ vill du ha mer?
6:a eller sämre verkar rätt så troligt.
Precis, det skulle knappast vara en vild gissning.

Sen kan jag komma på minst tio till, men vi kanske skall stoppa där.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Svår tippat så innan vi har sett något av nästa års bilar. Om Mercedesen är lika bra som Brawn bilen förra året så finns ju alla möjligheter att nå titeln. Men både McLaren och framför allt Ferrari kommer förmodligen vara betydligt bättre denna säsong.
Skulle vilja ha ett större spann att rösta inom men jag tror att det blir någonstanns topp 5 för Schummi.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Otroligt svårt att tippa innan man har fått se något test. Red Bull borde vara starka även nästa år. McLaren kanske. Och sen är ju Ross Brawn just Ross Brawn vilket borde betyda att Mercedesbilen blir rätt hyfsad. Ferrari tror jag inte alls på.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Han blir världsmästare.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Pepparkvarnen skrev:Han blir världsmästare.
HAHAHAHA....
Jag tror, NO SUXXESS....
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Ska man gissa...

Topp tre.. men gissar trea. (hoppas han inte vinner direkt, för då kör han nog bara en säsong).

Tror Hamilton o. Massa gör upp om titeln,, Alonso kommer upptäcka samma sak som han upptäckte hos McLaren,, att stallkompisen är snabbare. Red Bull tror jag har haft sin stund i rampljuset.. Hulken kommer nog glänsa till ett par gånger..
Saknar de gamla mästarna...
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Debutåret -91 undantaget så har Schumacher aldrig blivit sämre än femma och det var året han såg halva säsongen från TV-soffan.
Jag vet att han blev diskad -97 men det skiter jag i.
Jag röstar således på topp fem 2010 och att han vinner hela skiten 2011. Och 2012.
Gösta

Inlägg av Gösta »

I en bil i klass med den bästa så kommer hann att vinna oavsett vem som sitter i den bilen.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Gösta skrev:
I en bil i klass med den bästa så kommer hann att vinna oavsett vem som sitter i den bilen.
Han vinner utan att sitta i bilen? DET är nyskapande fusk ;)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cheever skrev:
Gösta skrev:
Han vinner utan att sitta i bilen? DET är nyskapande fusk ;)
Är [Schumacher] en målvakt? Det är alltså någon annan som egentligen kör bilen?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Fick detta av en Skummilover som med all rätt för närvarande är avstängd från att skriva här.

"There's a fallacy built up in the years Schumacher's been away that Massa was already getting the upper hand on him in his final season. It's nonsense. It's based on no more than the fact that Felipe won in Turkey and Brazil in the second half of the season. But in both of those races there were specific reasons why Schumacher couldn't fight him.

In Turkey an inopportunely-timed safety car meant he had to be queued in the pitlane, meaning Alonso's Renault was subsequently between the Ferraris, thereby forming a protective buffer for Massa. The only reason he was behind Massa in the first place was the much heavier fuel load he'd taken into Q3 and, when allowance was taken of that, he was comfortably faster than his junior team-mate.

In Brazil he could take no part in Q3 because of a fuel-pump failure, leaving Massa to take an uncontested pole, the foundation of his victory. Looking at Q2, where straightforward comparison was possible in each of those races, in Turkey Schumacher was a whopping 1.2s faster than Massa, in Brazil he was 0.462s ahead. In the 54 qualifying sessions of the 2006 season, Massa was genuinely quicker than Schumacher only once - in Q2 at Monza, by 0.128s.

Michael's average advantage over Massa in those 54 sessions was in excess of half a second. That’s a staggering degree of superiority over a driver we now know is very fast indeed, stats that Kimi Raikkonen would kill for, stats that will almost certainly not be matched next year by Fernando Alonso. There is no evidence whatsoever that Michael's pace was falling off in his final season."

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

De där var ju rätt bra skrivet gösta :) Gösta for president.

Okej men nu börjar ju ändå tipsen trilla in så de är roligt att se.

De intressanta är att en människa oftast verka tippa med hjärtat vare sig man avskyr eller hatar den man ska tippa för eller emot...... eller......?
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Gösta skrev:Fick detta av en Skummilover som med all rätt för närvarande är avstängd från att skriva här.

"There's a fallacy built up in the years Schumacher's been away that Massa was already getting the upper hand on him in his final season. It's nonsense. It's based on no more than the fact that Felipe won in Turkey and Brazil in the second half of the season. But in both of those races there were specific reasons why Schumacher couldn't fight him.

In Turkey an inopportunely-timed safety car meant he had to be queued in the pitlane, meaning Alonso's Renault was subsequently between the Ferraris, thereby forming a protective buffer for Massa. The only reason he was behind Massa in the first place was the much heavier fuel load he'd taken into Q3 and, when allowance was taken of that, he was comfortably faster than his junior team-mate.

In Brazil he could take no part in Q3 because of a fuel-pump failure, leaving Massa to take an uncontested pole, the foundation of his victory. Looking at Q2, where straightforward comparison was possible in each of those races, in Turkey Schumacher was a whopping 1.2s faster than Massa, in Brazil he was 0.462s ahead. In the 54 qualifying sessions of the 2006 season, Massa was genuinely quicker than Schumacher only once - in Q2 at Monza, by 0.128s.

Michael's average advantage over Massa in those 54 sessions was in excess of half a second. That’s a staggering degree of superiority over a driver we now know is very fast indeed, stats that Kimi Raikkonen would kill for, stats that will almost certainly not be matched next year by Fernando Alonso. There is no evidence whatsoever that Michael's pace was falling off in his final season."
Om :D
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Ja
GMD

Inlägg av GMD »

Lägg till de saknade alternativen så ska jag också rösta.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

HUr ändrar man det då? :-?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Haha, oj vad bittra en del är då.

Skall bli så skönt att se när Schumi säkrar sitt åttonde VM. Undrar i vilken tävling det blir, minns hur han 2002 säkerställde titeln efter elfte loppet eller något i den stilen.

Räknar man bort Schumi och på allvar tror att han kommer att sluta typ åtta, så är man tyvärr riktigt riktigt borta...
Ferrari.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Eue Rouge, det är ju det jag menar, de som hatar honom(undantag finns) kan troligtvis inte se objektivt på saken och de tippar säkert honom negativt precis som vi som tycker om honom tippar honom positivt pga vad vi tycker om karln.
arska

Inlägg av arska »

Tja, jag varken hatar eller älskar honom, men han har väl lika stor chans som någon annan i en bra bil.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Mm sant frågan är bara vem som har den bästa bilen i år...Men i februari vet.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:Jag saknar några alternativ.
Haha, jag också.
Bruten säsong och platserna mellan 12 och 24 saknas helt klart.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Saknar möjligheten att rösta på. Diskvalificerad för fusk och livstids avstängning. :D
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
aikaik

Underbart

Inlägg av aikaik »

:dance: Kombinationen Schumi och Mercedes är oslagbart .Jag trodde det var Max Mosley som sågade ner entre´skylten i Polen för att ha som säng-gavel. :aha:
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

Tror han hamnar någonstans runt 4:an eller så!
Hoppas han inte vinner i alla fall!
Skulle vara skoj om Nico kunde ge honom en match i alla fall!

Man fick ju inte veta mer än att han åkt 52 varv i nya GP2:an.
Inga tider eller jämförelser....

Hoppas bara att han inte ställer till med nån skandal typ Monaco :P
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."

http://forum.rolfro.netai.net/
aikaik

Inga bevis för Monaco.Alonso instämmer säkert fr om 2010.

Inlägg av aikaik »

Schumi kunde ha skadat sig.Han jobbar 100% för det Team han kör för och är lojal mot sin arbetsgivare.Svärta inte ner Mästaren nu inför 2010 med gamla saker från förra Seklet.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Re: Inga bevis för Monaco.Alonso instämmer säkert fr om 2010

Inlägg av Jari »

aikaik skrev:Schumi kunde ha skadat sig.Han jobbar 100% för det Team han kör för och är lojal mot sin arbetsgivare.Svärta inte ner Mästaren nu inför 2010 med gamla saker från förra Seklet.
Även Monaco var från detta sekel och det han gjort kan aldrig göras ogjort.
Han är inte heller den enda mästaren därute, så [Schumacher], skunkinakki, skummet, skitstövel och Schumacher är varianter man kan använda för att känna igen just det här exet.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Då har vi kommit en bra bit in i testandet och det var ju då vissa ville tippa, så hur tänker ni?

Ferrari och RB ser ju väldigt bra ut men BMW sauber överrarskar.

Jag tycker att det är skumt att Schumacher säger att de ser dåligt ut för merceders och Rosberg säger att de ser bra ut nästa dag...vad sysslar de där med egentligen?
Ljuger en eller har bara en av dem andra tankar om vad som räknas som bra...?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, nu finns det ju lite underlag att gå på. Jag tror att Schumacher kommer att vara med bland de fyra bästa i toppen även om bilen inte är det. Hans taktiska och strategiska förmågor kompenserar för materialet och hans höga lägstanivå gör att poängen kommer att trilla in. Dock tror jag inte att han kommer att bli mästare i år, om nu inte Mercedes lyckas ta fram nya lösningar som stänger igen gapet till de övriga stallen.

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Okej, men tycker du inte det är skumt att Rosberg och Schumachers tankar om den nya bilen är så skilda?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Okej, men tycker du inte det är skumt att Rosberg och Schumachers tankar om den nya bilen är så skilda?
Jag tycker egentligen inte det.
Hela försäsongen handlar om att mörka så mycket som möjligt...
Användarens profilbild
freddda

Inlägg av freddda »

Crazy F1 skrev:Okej, men tycker du inte det är skumt att Rosberg och Schumachers tankar om den nya bilen är så skilda?
kan ju vara så att rosberg som inte kört så många bra bilar tycker att denna är bra.
och schumacher som kört me bilar som vart så överlägsna att han nästan varvade 2an i racen har lite olika bild av bra dålig bil.

själv tippar jag schumacher top 3 förhopningsvis 1a men tror inte det räcker längre än till 3a..
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

På tal om att varva 2:an.

Har det det någonsin hänt?
Eller hur långt har någon kommit i sitt varvande av förare?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Man hör ju inte så mycket snack om att "gamlingen" skulle behöva några race för att "komma igång" längre..

Mercedes verkar vara hyggligt med på banan,, funderar på att revidera tipset.. :up:
Saknar de gamla mästarna...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Nej det har du rätt i Lenny. Många, inklusive jag trodde ju att han skulle vara långsamare och tappa fart på dessa tre år han ändå varit borta. Men han har tydligen så mycket racing i blodet att han kan anpassa sig snabbt, vilket är imponerande.

Angående Schumis och rosbergs åsikter om bilen så kanske det är så som nån skrev här ovan att Rosberg inte har så många bilar att jämföra med och därför så är han kanske mer optimistisk.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Håller fast vid topp 5 och tror att det blir svårt att vara med i mästerskapskampen. Just med tanke på de andra stallens form. Men, vi måste komma ihåg att detta bara försäsongstester.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tror också att Rosberg desperat försöker profilera sig inom teamet.

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det är mycket möjligt tärnström men skulle han ha fel när cirkusen väl drar igång så ser han ju bara löjlig och okunnig ut...Å andra sidan så kanske han inte inser det.
Senast redigerad av Crazy F1 den mån mar 01, 2010 15:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hahahaa, ni två är för roliga!
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Eightball skrev:Hoppas bara att han inte ställer till med nån skandal typ Monaco :P
Att han bara står på startlinjen 2010 är en stor skandal... :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Crazy F1 skrev:Angående Schumis och rosbergs åsikter om bilen så kanske det är så som nån skrev här ovan att Rosberg inte har så många bilar att jämföra med och därför så är han kanske mer optimistisk.
Jag tycker snarare det lutar åt att [Schumacher] börjar förbereda för dåliga bortförklaringar.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

PC, ja visst är det, det roliga är att majoriteten av F1 världen verkar se fram emot det :D

Af1, eller så kanske han bara är realistisk :roll:
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

platt skrev:På tal om att varva 2:an.

Har det det någonsin hänt?
Eller hur långt har någon kommit i sitt varvande av förare?
2001 i Braslilien varvade David Coultard alla utom 2an Schumi.

Åren 2001-2003 gick jag igenom nyss och kollade, det verkar som "[Schumacher]" passade på att vara suverän just när bilarna i fältet var på olika sidor i kartboken gällande snabbhet.

2002-2003 blev bilarna placerade på plats 6 varvade i 14 tävlingar.

2002 blev 4an-sämre varvad 3 gånger, 5an-sämre 2 gånger och 6an-sämre 2 gånger, efter 6an orkade jag inte kolla längre.